Lissaboniin lennot. Siitä sitten eteenpäin varmaankin junalla. Aktiiviloman ja loikoilun sekoitus joo. Portossa pitänee ainakin viinejä käydä maistelemassa. Algarvessa kai paras paikka käydä loikoilemassa rannalla? Aktiviteetti vinkkejä jos on, niin näitä kuulisin mielelläni. Surffaus tuolla kai suosittua? Joskaan kesällä aallot ei kai ole ihan parhaita siihen hommaan. Museot ja shoppailu ei ainakaan suuremmin kiinnosta.
Itse olin Lissabonissa kolme päivää siihen alkuun. Oli liikekortteleista joku hotelli missä katolla uima-allas ja baari. Toimii.
Mutta asiaan. Lähdettiin itse etelään junalla Lisbosta ja määränpäänä Lagos. Kannattaa tarkistaa sitten mihin oot menossa koska jossain Nigeriassa on kanssa Lagos.
Junalla kannattaa ehdottomasti varata ykkösluokan paikat. Ei juuri lompakossa tunnu kun tottunut VR:n hintoihin. Ykkösessä saat siis semmoisen kunnon sohvan missä pötkötellä ja ainakin omalla reissulla ravintola-vaunu oli juuri vieressä, mistä pystyi ostaa pullon punkkua ja mennä katselee maisemia siihen sohvalle.
Tuota Lagosia voin kyllä suositella kaikille mahdollisille. Sinne ei pääse suoralla lennolla mistään. Britit saapuu vissiin Albufeiran kentälle tjs.
9pvää olin tuolla Lagosissa ja rakastuin Portugaliin. Rauhallisia ei äänekkäitä ihmisiä. Ihan kuin Suomen siirtäis sinne. Plus tietysti maisemat. Jyrkkiä kallioleikkauksia ja Atlantti, joka on ihan vitun kylmä vielä kesäkuussa. Sieltä ehkä suosittelisin pikaveneellä tehtävää reissua katsoo delfiinejä, joita ei välttämättä edes näe mutta maisemat on komeat.
Ja onhan se joku entinen orjapääkaupunki (muistaaksein afrikasta mustia poikia rahdattiin sinne oikein massoittain, pari muistomerkkiä) että natsit on varmaan ihan onnessaan siellä.
Eli se on semmoinen relax mesta. Iso vanha kaupunki ja vielä isompi satama.
Pois tullessa Lagosista oli sitten huone Lissabonin vanhassa kaupungissa 3 yötä. Se on kyllä hieno paikka. Ei silloin mennessä tullut siellä käytyä.
Lissabonin linnoitus nyt varmaan kannattaa tsekata, sitä ei oikein voi missata kun se valvoo koko kaupunkia. Siellä myös riikinkukot pyörii vapaana jotka on aika hienoja.
Lissabonin satama-alue, ehdottomasti. Siellä vaan on niin paljon kaikkea historiaa. Ja hyvin päteviä taskuvarkaita eli ei kannata ehkä omaisuutta kantaa taskuissa.
Lissabonista voisin siis sanoa että vanha kuin taivas. Löytyy patsaita, upeita taloja ja linnoitus. Hieno kaupunki. Kunhan pitää tavaroistaan huolen tai jättää ne hotellille.
Ja sitten tärkein. Lissabonista pääsee paikallisjunalla Sintran vanhalle linnoitukselle. Eli jos Lissabonissa olet niin tuo on aivan pakollinen kohde!
Linnoitukseen pääsee sisälle kiertelemään ja voin sanoa että on vähän muuta kuin Turun Linna
Siellä on vähän kiipeilyä edessä sitten.
edit. Ja kiipeilyllä tarkoitan että tuo linna on stetson vakiolla varmaan 200m korkeudella merenpinnasta mihin se juna saapuu.