Tämä nyt oli kyllä naisen mielipide, pahoittelen jos ei ollut toivottua tässä ketjussa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä nyt oli kyllä naisen mielipide, pahoittelen jos ei ollut toivottua tässä ketjussa.
Minusta täällä on varsin hyvää keskustelua. Matkakohteiden eettisyys on hyvinkin mielenkiintoinen näkökulma ja soisin, että ihmiset enemmänkin sitä miettisivät kohteita valitessaan.
Olen itse käynyt Emiraateissa kymmenisen vuotta sitten harrastuksen tiimoilta. Muissakin muslimimaissa on tullut käytyä. Enää en menisi etenkään Dubaihin. Syyt on lueteltu moneen kertaan, mutta lyhyesti: keinotekoinen, tylsä, "glamourinen" sanan negatiivisessa merkityksessä, vastenmielinen kulttuuri, kallis. Minusta se on jotenkin, noh, sivistymättömien ihmisten Facebook-hehkutus-matkakohde, pikkuisen kärjistäen.
Muoks. Tämä nyt oli kyllä naisen mielipide, pahoittelen jos ei ollut toivottua tässä ketjussa.
Hyvin sanottu vaikka nainen oletkin! Ehdottomasti epäeettisin matkakohde mitä voi olla.
Tinkiminen on kyllä rasittavaa suoraviivaiselle suomalaiselle, jolle tippaamisenkin omaksuminen on hankalaa...
Jos nyt välttämättä haluaa eksotiikan vuoksi johonkin muslimikohteeseen mennä, niin ehkä sitten Istanbul olisi sellainen jossa voisi joskus uudestaan käydä. Se on häkellyttävä jo mittasuhteidensa vuoksi, eikä eksotiikan pääroolissa ole muslimikulttuuri vaan paikka ja sen historia itsessään.
Jostain olen saanut päähänpinttymän, että "Dubaihin tai sinnepäin ei ainakaan kannata mennä lomalle". Tämän kettingin jälkeen pinttymäni sai vain vahvistusta. Vaikuttaa ankealta paikalta, jossa arabit kaikenlisäksi ryövää sinut. En kyllä jaksa käsittää miksi menisin lomalle paikkaan, jossa kaikki asiat ml. olut maksaa vähintään sen mitä Suomessa tai enemmän? Niin kauan kuin on halvempia lomakohteita olemassa, niin miksi ei niihin Dubain sijasta? Tuo Dubain hirvittävä kuumuus + muslimimaa, ei nekään mitään valtteja minusta ole.
Osaako joku kääntää pääni tässä asiassa?
Sopisko nyt tänne, mutta missä olisi lähintä museota mihin pääsee dinosauruksia ihmettelemään, onko Lontoon reissu tiedossa?
Helsingin luonnontieteellisessä museossakin kait on parista luurangosta kopiot.Sopisko nyt tänne, mutta missä olisi lähintä museota mihin pääsee dinosauruksia ihmettelemään, onko Lontoon reissu tiedossa?
Googletin ton museon sivut auki niin aika vakuuttavaa kuvaa heti etusivulla, tossa ois hieno reissukohde
Minusta täällä on varsin hyvää keskustelua. Matkakohteiden eettisyys on hyvinkin mielenkiintoinen näkökulma ja soisin, että ihmiset enemmänkin sitä miettisivät kohteita valitessaan.
Olen itse käynyt Emiraateissa kymmenisen vuotta sitten harrastuksen tiimoilta. Muissakin muslimimaissa on tullut käytyä. Enää en menisi etenkään Dubaihin. Syyt on lueteltu moneen kertaan, mutta lyhyesti: keinotekoinen, tylsä, "glamourinen" sanan negatiivisessa merkityksessä, vastenmielinen kulttuuri, kallis. Minusta se on jotenkin, noh, sivistymättömien ihmisten Facebook-hehkutus-matkakohde, pikkuisen kärjistäen.
Muoks. Tämä nyt oli kyllä naisen mielipide, pahoittelen jos ei ollut toivottua tässä ketjussa.
Maaliskuussa olisi Dubliniin meno (Saara Aallon keikalle ), onko sinne suosituksia? Guinnesin tehdasrundille, mitäs muuta?
Googletin ton museon sivut auki niin aika vakuuttavaa kuvaa heti etusivulla, tossa ois hieno reissukohde
Oli tuolla joku vuosi takaperin dinosaurus näyttely, mutta jotain isompaa hakusessa
Olen käynyt aika monessa lähi-idän maassa lorton kanssa, eikä koskaan minkään näköistä ongelmaa sen suhteen, ettemme olleet naimisissa ja nykyään naimisissa ollessa sillä on eri sukunimi.Avopuolison kanssa käytiin pari vuotta sitten Dubaissa helmi-maaliskuun vaihteessa. Löydettiin halvat lennot mutta saapumis- ja lähtöajat keskellä yötä. Päätettiin ottaa Deirasta halvin hotelli läheltä lentokenttää ekaksi vajaaksi yöksi. Yritettiin katsoa etukäteen sellainen hotelli, missä saisi avopuolisotkin yöpyä samassa huoneessa mutta ilmeisesti metsään meni. Kohtelu oli nuivaa heti tiskillä, kun huomasivat sormuksien puuttuvan. Hieman jännitystä aiheutti, että ottivat passit lukkojen taakse yön ajaksi.
Olen itse asiassa käynyt muistaakseni 55 maassa ja Egypti on helposti paskin maa, missä olen ollut.Itse olen kerran käynyt Egyptissä, enkä tule enää Egypti on pahin noista lähi-idän maista, missä itse olen käynyt.
Olen itse asiassa käynyt muistaakseni 55 maassa ja Egypti on helposti paskin maa, missä olen ollut.
Itse olen kerran käynyt Egyptissä, enkä tule enää koskaan menemään vastaaviin paskamaihin. Kerta riitti
Edit.
Nyt tulevana kesänä vähän pohdiskeltiin, että joko kävisi tsekkaamassa millainen paikka Kroatia mahtaa olla, olkoonkin että se alkaa olemaan melkoinen turistirysä sekin.
Kroatian parhaat – katso 12 tärppiä kauneimmille rannoille
Mietitkö vielä ensi kesän lomakohdetta? Tässä 6 syytä matkustaa Kroatiaan
Olen käynyt muistaakseni neljä kertaa Kuala Lumpurissa. Mä kyllä tykkään. Mun mielestä parempi kuin Singapore.Kävin yks vuosi Malesiassa Borneolla sukeltamassa ja viidakossa, aivan upea paikka, vaikka muslimimaa onkin!
Kula Lumpur tosin on perseestä, en suosittele sinne jäämistä kuin korkeintaa yhdeksi yöksi.
Nojoo, sanoin vähän kärjistäen ja rumasti mielipiteeni muka faktana, sillä tuohan riippuu siitä, että mitä matkaltaan haluaa. Itse en Kaukoidän isoista kaupungeista ole pitänyt ylipäätään (Saigon, Bangkok, Singapore, Mumbai, Bali, Kuala Lumpur käyty), ja pidän Aasiasta heti enemmän kun mennään pienempiin paikkoihin. Kaupunkilomat sitten Euroopan vanhoissa kaunpungeissa kyllä kelpaa. Mutta jos kaupungit nappaa ylipäätään, niin ei se Kuala Lumpur huonoin noista ole.Olen käynyt muistaakseni neljä kertaa Kuala Lumpurissa. Mä kyllä tykkään. Mun mielestä parempi kuin Singapore.
Sivupolku, mutta ei muuten ollut mikään "luontaisetu". Juutalaiset maksoivat itse sen kuljetuksen.
Jews made pay train fares to Auschwitz
Laittakaas viime hetken vinkkejä Miamiin. Lähtö huomenna, ekalle viikolle löytyy asunto ja auto vuokrattuna, toinen viikko sitten risteilyllä. kokoonpano 2+2, lapset 6 & 8v. Tällä hetkellä ohjelmassa on Sawgrass Mills, NHL-matsi, yksi yö Key Westissä ja tietysti ainakin 1 rantapäivä. Mahdollisesti Eveglades
Jos tulee kivoja kohteita mieleen missä käydä niin että lapsetkin viihtyy niin laittaakaa vinkkejä. Ei olla käyty ennen
Noniin, lennot tuli varattua Dubaihin Finnairilta maaliskuulle (perillä iltapäivällä klo 16:30) ja paluu lähtö klo 17:30. Hotellia kartoitin aluksi tuosta Dubai Marinan alueelta, mutta päädyin lopulta tuonne The Palm -saarelle. Katsotaan miten meni sitten käytännössä
Itse en ehkä yhden tunnin takia olisi varannut hotellia
Montenegro - Albania - Makedonia -Serbia (tai Kreikan pohjois puoli) alueelta oli mukava kuulla vinkkejä. Kesällä tarkoitus matkustella Balkanin suuntaan ja useampi viikko siellä viihtyä. Vuokra-autolla ollaan, joten melko vapaasti voidaan kulkea minne vain.
Lentäminen ei oikein nappaa joten 1 - 2 vko autoreissua olis taas suunnitteilla kesäksi. Nyt ekaa kertaa todennäköisesti koira mukana takakontissa. Olisko jotain hyviä vinkkejä mihin kannattais suunnata? Perinteistä Pohjois-Norjaa tässä vähän mietin tyyliin Altan postitiet ym. setit mutta tuolla on jo tullut pariin kertaan käytyä. Lähtö siis Turun nurkilta.
Jokos Etelä-Norja on tullut tutuksi? Turustahan on helppo mennä laivalla tukholmaan, josta ajaakin päivässä tuonne Norjan eteläosiin.
Yhden Trollstigen, Geiranger, Alesund reissun olen ajellut mutta sen etelämpänä en ole ollut. Olisko sieltä heittää jotain hyvää vinkkiä missä kannattais kävästä?
Lentäminen ei oikein nappaa joten 1 - 2 vko autoreissua olis taas suunnitteilla kesäksi. Nyt ekaa kertaa todennäköisesti koira mukana takakontissa. Olisko jotain hyviä vinkkejä mihin kannattais suunnata? Perinteistä Pohjois-Norjaa tässä vähän mietin tyyliin Altan postitiet ym. setit mutta tuolla on jo tullut pariin kertaan käytyä. Lähtö siis Turun nurkilta.
Noin pitkällä reissulla ehtisi varmaan katselemaan Eurooppaa etelämpääkin.
t: Pohjois-Italiasta autolla Tukholmaan 24 tunnissa
Joo onhan se periaatteessa mahdollista mutta varsinkin tuon rekun kanssa tulee se 2-3 h extra taukoa joka päivään. Kahdessa vuorossa periaatteessa pystyttäisiin ajamaan mutta tuo reipas 2 000 km / 24 h ei varmaan meiltä silti onnistu. =)