- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 502
Katsopa vaikka autodocista jos löytäisit rekisterinumeron avulla ajovalot. Onko vuosimalli varmasti oikea, ettei ole vanhempi ts. "varastoauto."
Yksi vaihtoehto: Kia Magentis (2006-2009) bi-xenon - Halogen headlightsOlen aika kujalla näiden lisävalo asioiden kanssa. Nyt on pari talvea menty käytännössä ilman lähivaloja. Auto on Kia Magentis 2009 ja lähivalojen heijastuspinta on sisältä sulanut.
Kaikki ovat väärään korimalliin. Euroopasta ei tunnu löytyvän kuin uudempaan korimalliin umpioita. Jenkeistä saa jo, mutta ovat hinnoissaan..Sopiiko näistä joku?
Myös Ebay.de:ssä näyttää olevan Magentiksen valoja mutta kannattaa itse katsoa oikea malli.Ajovalo mallille KIA MAGENTIS (GE) 10.2008-12.2012
Ajovalo - Osta korkealaatuisia auton varaosia KIA MAGENTIS (GE) 10.2008-12.2012 kohtuulliseen hintaan. Toimitamme ympäri maailmaa. Laatutakuu. Hanki neuvoja ammattilaisilta sivustolta ALVADI.FIalvadi.fi
Aivan. On siis 2008, eli tätä vanhempaa korimallia.Katsopa vaikka autodocista jos löytäisit rekisterinumeron avulla ajovalot. Onko vuosimalli varmasti oikea, ettei ole vanhempi ts. "varastoauto."
Tämä voisi olla yksi vaihtoehto.
Voi olla, edellisessä autossa oli noiden halpojen releiden kanssa vastaavaa ongelmaa. Releet kesti 1-2 vuoden verran käyttöä. Omalla kohdalla vika oli myös käyttäjässä, kun normaalin 20A releen perässä oli 220W edestä kuormaa.Omat lisurit tuntuu syttyvän pienellä viiveellä. Välillä kun on päässyt ajamaan pidemmän matkan pitkät päällä ja vaihtaa lähivaloille, niin takaisin pitkille vaihtaessa lisävalot ei syty ollenkaan. Tuntuu kuin rele vaatisi jäähtymisen pidemmän käytön jälkeen.
Korjaantuuko ongelma vaihtamalla rele? Vai etsinkö vikaa muualta. Kokeileminenkaan ei tietysti paljoa maksa.
Jos halvalla haluaa päästä, niin "saman valmistajan" Sideview on ollut todella suositeltu valo. Omakohtaista kokemusta ei kyseisestä valosta tosin ole.Pimeä vuodenaika tulossa ja olisi tarkoitus laittaa lisävalo T4 Transporterin keulalle, kilven alle tulevaan telineeseen.
Onko esim. tämä Valostoren Purelux mistään kotoisin? Halpa ainakin.
Käyttö sen verran vähäistä ettei hirmuisia summia viitsi laittaa, pääosin tulee ajettua Kehä III sisäpuolella mutta ympärivuotisia mökkireissuja varten olisi mukava saada paremmat lyhdyt autoon.
Tuskin tuokaan ihan huono on, vähän erilainen keila nimensä mukaisesti. Sen verran vanha auto että on helppo laittaa sähköjen puolesta.Jos halvalla haluaa päästä, niin "saman valmistajan" Sideview on ollut todella suositeltu valo. Omakohtaista kokemusta ei kyseisestä valosta tosin ole.
Vaimon autossa on vastaava Lumina lights merkkisenä ja on mk6 golf:n halogeenien kanssa hyvä lisä. Tuo vähän lisää pituutta ja leveyttä on riittävästi. Edes kilvenalustelineellä ei tule liikaa valoa etualalla ja on helppo suunnata.Pimeä vuodenaika tulossa ja olisi tarkoitus laittaa lisävalo T4 Transporterin keulalle, kilven alle tulevaan telineeseen.
Onko esim. tämä Valostoren Purelux mistään kotoisin? Halpa ainakin.
Käyttö sen verran vähäistä ettei hirmuisia summia viitsi laittaa, pääosin tulee ajettua Kehä III sisäpuolella mutta ympärivuotisia mökkireissuja varten olisi mukava saada paremmat lyhdyt autoon.
Siinäpä syy tulikin miksi vanhempiin autoihin olisi joskus parempi laittaa halogeenilisärit kuin todella tehokkaat ledilisärit. Ei se nyt hyvä ole että kun pitkät sammuttaa niin tuntuu kuin sammuttaisi valot kokonaan.Maantieltä ei, mutta pysähdyksissä metsätieltä kyllä. Se on muijan luurissa, pyydän huomenna kun herää. Sen verta tuli lisää tehoa, että kun vaihto lyhyille, niin tuntu kun olis suurinpiirtein parkit jääny päälle, vaikka ei nuo xenonit mitenkään paskat lähivaloina ole.
Silmät vielä kompensoi tilannetta hyvin joten etenkin yksin ajettaessa voi lopputulos olla halogeeneillä parempi.Siinäpä syy tulikin miksi vanhempiin autoihin olisi joskus parempi laittaa halogeenilisärit kuin todella tehokkaat ledilisärit. Ei se nyt hyvä ole että kun pitkät sammuttaa niin tuntuu kuin sammuttaisi valot kokonaan.
X-vision genesis 600, leveä ja matala kuvio ja 4500K https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-x-vision-genesis-600-ref30-120w-9-30v/p/8020100099/Ehdottakaas jotain led-lisävaloja kun toiveena olisi:
-leveä valokeila joka valaisisi tien penkat hyvin ja toisaalta ei häikäise vastaantulevia autoja kilometrin päästä
-vähän lämpimämpi valosävy, tyyliin 4500 kelviniä
Ehdottakaas jotain led-lisävaloja kun toiveena olisi:
-leveä valokeila joka valaisisi tien penkat hyvin ja toisaalta ei häikäise vastaantulevia autoja kilometrin päästä
-vähän lämpimämpi valosävy, tyyliin 4500 kelviniä
Eipä ainakaan omassa bi-xenon Octaviassa tapahdu mitään lisävalojen välkkymisiä hall-anturin kanssa. Siitä en tosin tiedä mitä mitä Volvo tekee, tuossa omassa se käynnistäessä vaan veivaa niitä valoja eri suuntiin.Onko nuo hall releet sen verran viisaita ettei esim sytytä pitkiä, kun auto tekee poltintestin käynnistäesssä?
Virrankulutus (tehonkulutus) 65 wattia. Noilla wateilla saa toki valoa aikaan, mutta ei välttämättä millään hinnat alkaen -valolla. Lisäksi se valo pitäisi saada suunnattua oikein, mikä taitaa tuossa hintaluokassa olla liikaa vaadittu.Tämmöisen ostin "kun halavalla sai" eli 49€ shokkipäiviltä.
Wateista huolimatta yllättävän tehoton. Johtuiko sitten siitä kun laitoin kiinni edellisen kahden lisävalon systeemin toiseen liittimeen. Niin kuin referenssistä 10 voi päätellä niin ei tämä montaa metriä näytä.Curved LED lisävalopaneeli 144W
Huipputehokas, kaareva, tieliikennekäyttöön hyväksytty, pitkä LED lisävalopaneeli. Teho 144W.www.halpahalli.fi
Plussia:
+ Melko tasainen valokuvio.
+ Tukevan tuntuinen
+ Hinta
+ Kiinnikkeissä kumivaimentimet
Miinuksia:
- Johdossa urosabikot, nykyään aika usein tulee valmis Deutsch liitin
- Suht painava eikä paikkaa ylätuelle
- Tehoton
- Ei sovi suoraan normaaliin kilpitelineeseen
Johonkin vanhempaan autoon ihan toimiva lisävalo. Autoon johon tämä tuli omissa valoissa on ref 12,5 joten sopii ihan hyvin. Ei ole hinnalla pilattu. Vastaantulijoiden häikäisystä en vielä tiedä enkä vesi/lumisateesta.
Onko Lazer Linear jo tutkittu? Kokoonsa nähden ilmeisesti varsin valovoimainen lamppu, mutta mikään budjettiluokan valohan se ei ole - ei toki genesiskään ole.Osaisko joku suositella valoa, vanhassa autossa oli Genesis 600, johon olin vallan tyytyväinen. Haussa uuteen autoon sirompi vastaavalla valokuviolla (eli leveä ja matala), tehoa saa olla aavistuksen vähemmänkin. Pitäisi olla matalampi ja pienempi muutoinkin, tarkoitus olisi upottaa se maskin taakse.
Samantyylinen valo täälläkin hakusessa. Lisäksi vaatimuksena olisi alle 150e hinta. Minkähänlainen tuo Genesis 300 ois? Tai Lisävalo W-Light Impulse I - Suora / 36 cm / 60W / Ref. 30. Tässä on myös miellyttävä 5000k sävy. Nimimerkillä joskus katolla ollut yli 100w led bar valopallo. Nyt tiedän paremmin mitä haluan eli miellyttävän väristä ja tasaisesti jakautunutta valoa, ei liian pitkälle vaan penkoille jolloin ei tarvitse sammuttaa pitkiä puolen kilsan päässä vastaantulijasta...keveys ja pieni koko plussaa koska helpottaa asennustaOsaisko joku suositella valoa, vanhassa autossa oli Genesis 600, johon olin vallan tyytyväinen. Haussa uuteen autoon sirompi vastaavalla valokuviolla (eli leveä ja matala), tehoa saa olla aavistuksen vähemmänkin. Pitäisi olla matalampi ja pienempi muutoinkin, tarkoitus olisi upottaa se maskin taakse.
Ääni täältö lazerille, itse hommasin elite 18 ja hyvä valoteho&kuvio. Miinuksena suolanen hinta. Minä maksoin 550e sisältäen johtosarjan.Onko Lazer Linear jo tutkittu? Kokoonsa nähden ilmeisesti varsin valovoimainen lamppu, mutta mikään budjettiluokan valohan se ei ole - ei toki genesiskään ole.
Joo, tuota elite 12:ta olenkin pohtinut. Taidan kuitenkin ensin kokeilla vaihtaa halogeenipitkän polttimon tilalle LEDin, koska sillä pääsisi niin paljon helpommalla Raportoin sitten, kuinka kävi.Ääni täältö lazerille, itse hommasin elite 18 ja hyvä valoteho&kuvio. Miinuksena suolanen hinta. Minä maksoin 550e sisältäen johtosarjan.
Se on sama alkaa jo tilailemaan sitä lisävaloa. Noilla vakiopolttimoiden tilalle laitettavilla LEDeillä ei tee yhtään mitään.Joo, tuota elite 12:ta olenkin pohtinut. Taidan kuitenkin ensin kokeilla vaihtaa halogeenipitkän polttimon tilalle LEDin, koska sillä pääsisi niin paljon helpommalla Raportoin sitten, kuinka kävi.
Elä yleistä. Jos jonkun kiinapolttimon tilannut halvalla niin näin voi ollakkin. Mutta tosi hyvin tietyissä polttimoissa toimii mitä itelle tullu vastaan. Alla reffukuva. Oikealla halogeeni ja vasemmalla ledi.Se on sama alkaa jo tilailemaan sitä lisävaloa. Noilla vakiopolttimoiden tilalle laitettavilla LEDeillä ei tee yhtään mitään.
Joo laadukkaat meinasinkin laittaa, taitaa olla umpiokohtaista kuinka toimii, joten katsotaan miltä näyttää.Elä yleistä. Jos jonkun kiinapolttimon tilannut halvalla niin näin voi ollakkin. Mutta tosi hyvin tietyissä polttimoissa toimii mitä itelle tullu vastaan. Alla reffukuva. Oikealla halogeeni ja vasemmalla ledi.
Tässäpä nyt vertailukuvia. Nyt kun tuli pimeässä ajettua, niin on kyllä selvästi kirkkaammat nuo ledit:Eipä tullut h9:n vaihdosta lediin mitään suurta ihmeparannusta, aavistuksen ehkä 20% lisää valotehoa pitkille, kuvio on vähän huonompi mutta värimaailma paljon miellyttävämpi. Otin ennen kuvat ja huomenna säätämisen jälkeen otan jälkeen kuvat.
Mitkä polttimot nämä on? Laitoit vaan pitkien tilalle?Tässäpä nyt vertailukuvia. Nyt kun tuli pimeässä ajettua, niin on kyllä selvästi kirkkaammat nuo ledit:
Halogeeni
Led
Joo, pitkien polttimon tilalle vain laitoin, nämä siis:Mitkä polttimot nämä on? Laitoit vaan pitkien tilalle?
Ei ole pelkkä referenssi, standardi sitoo myös polttimon wattimäärän ja luxit. Tässä esimerkki Wikipediasta, en nyt löydä parempaa lähdettä:Mietin jos olisi laittanut pitkiin valoihin 55W halogeenien tilalle 100W halogeenit, mutta Lumise.fi verkkosivuilla lukee:
"
Huom!
100W ja 130W polttimot ei sallittuja tieliikennekäyttöön. Vain työvalokäyttöön."
Siis mikä tuosta tekee laittoman? Eikö referenssiluku ole ainoa mikä viranomaisia kiinnostaa?
Joo on ne laittomia, tosin itsekin olen niitä käyttänyt. Peugeot 407:sta suli 100w polttimolla se muovinen polttimon kantaMietin jos olisi laittanut pitkiin valoihin 55W halogeenien tilalle 100W halogeenit, mutta Lumise.fi verkkosivuilla lukee:
"
Huom!
100W ja 130W polttimot ei sallittuja tieliikennekäyttöön. Vain työvalokäyttöön."
Siis mikä tuosta tekee laittoman? Eikö referenssiluku ole ainoa mikä viranomaisia kiinnostaa?