Kummallista kun ilmainen käyttöjärjestelmä ei kykene saavuttamaan maksullisen käyttäjämääriä jos se kerta toimii vähintään yhtä hyvin-paremmin. Taitaa kuitenkin olla niin että siellä on ongelmaa pelien ja softien kanssa jota valtaosa käyttää. Eikä hyvä toiminnallisuus joidenkin yrityspuolen ohjelmistojen kanssa kiinnosta muita kuin tätä erittäin pientä marginaaliryhmää joka siellä linux puolella sitten ruuvailee.
EIköhän suurin syy ole ettei tavikset tiedä edes mikä linux on.
Ja niin kauvan kuin markettikoneiden mukana tulee vain windows, niin linuxilla ei ole mitään mahdollisuuksia nousta.
Mutta itse olen tässä monen Windows 10 ja 11 koneen päivitellyt linux koneiksi tässä viimeaikoina ja taas olisi semmoista keikkaa pukkaamassa (tuttava piirissä siis).
Ja todellakaan en ymmärrä mistä tämä sinun linux vihasi tulee ja että pitää viljellä infoa että tarvii virittelyä ym.
Kun tuppaa menemään että asenna ja unohta. Eli toimii ihan hemmetin hyvin.
Kaikille kenelle sen nyt olen laitellut, niin kenelläkään ei ole ollut mitkään ongelmia.
Tai anteeksi pojalla ollut ongelmia jokusen pelin kanssa ja sekin siksi koska pelin kehittäjät päättivät blokata linux käyttäjät ulos. Mutta kun kyse ilmatteisistä peleistä niin haiskahtaa että linux käyttäjiltä ei ole saatu dataa irti mitä myydä. Kun taas windows vuotaa aivan kaiken.
Ja sitten tästä softa puolesta että miksi kaikki windows softat pitäisi toimia tai olla linuxissa ? Ei se ole windows joten ei niiden tarvikkaan toimia.
Ei MacOS tai linux softatkaan kaikki ole windowsille, mutta se ei näytä haittaavan ?
Ei edes kaikki vanhat windows softat ja pelit toimi windowsilla. Osa vanhoista peleistä toimii itseasiassa paremmin linuxin winellä kuin windows 10 tai 11:lla.
Mutta tuppaa menemään kun oli windows koneella niin aina vaan että: Pahus tuokin ohjelma on vaan linuxille. Nyt taas kun linuxilla niin tilanne toistepäin. Nytkin vasta kun OG Xbox pitäis softa modata niin FatX softa on vaan windowsille (joten virtualboxiin asensin windows 10 sitä varten).
Että pitäis melkein olla molemmat, niin vois nauttia kummankin hyvistä ja huonoista puolista.