KDE Neon ei ole ns. rolling-release distort muuta kuin KDE:n osalta. Katse tulee oikeastaan kääntää Arch puolelle ja sieltä sitten vaikka EndeavourOS tai Manjaro, joista ainakin itse suosin ensiksi mainittua. Itse ajelen tuossa "daily driver" läppärissä juuri EOSia btfrs:llä ja siinä sitten timeshiftilla autsnapshotit.Näin kait se on. Itse katselin jossain vaiheessa KDE Neon:ia joka näytti/näyttää aika hyvältä ja esim. muistin kulutuskin on huimasti pienempää kuin jopa Mintin xfce:llä. Niillä kuitenkin oli asennusvelho vuosikausia buginen (custom osiointi ja kryptaus) tietoisesti eikä se jättänyt itselle ainakaan hyvää kuvaa siitä jakelusta. Lisäksi lukenut muutamia ihmisten kokemuksia, että alussa on aivan mahtava mutta aikaa myöten rupeaa tahmaamaan ja rupeaa tulemaan ongelmia, tiedä onko sitten yksittäisiä tapauksia vai ei. Mintti nyt vaan taitaa olla "helpoin" tällaiselle uudelle käyttäjälle, tarjoavat helposti kaikki perusjutut, nvidian ajurihommat (intel+nvidia optimus) snapshotit (timeshift).. ja itselle oli tärkeä kuinka ottivat selvästi kantaa snappeja vastaan tässä hiljattain.
HOWTO - GPT/UEFI install with full disk encryption: BTRFSonLUKS with separate root, home and pkg subvolumes; hibernation with a swapfile; auto-snapshots with easy system rollback (GUI); boot into snapshots
+++ VERBOSE VERSION ++++++++++++++++++++++++++++++++ If you’re installing to a dedicated hdd/sdd just copy & paste the commands provided above! The following information is just for the technical interested and/or in the event you have a more complicated setting (e. g. dual boot and/or already...
forum.endeavouros.com