Linkedin

Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
212
Onko kenellekään muulle tullut tarjousta konsultoinnista, josta sitten maksettaisiin? Lähestyivät sijoittajien puolesta ja haluaisivat tietää lisää markkinasta, josta itse tiedän. Kuulostaa simppeliltä, mutta vähän haiskahtaa että maksaisivat tunnista 400 USD, eli onko koira haudattuna?
On tullut. Yhtä firmaa googlailin ja löytyi arvioita, että tiedot kelpasi, mutta sitten ilmoitettiin ettei haluta jatkaa eikä makseta mitään.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
16
Tätä itsekin epäilen. Ja mitenköhän maksu edes järjestettäisiin. Verothan tuosta pitäisi maksaa
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 615
Onko kenellekään muulle tullut tarjousta konsultoinnista, josta sitten maksettaisiin? Lähestyivät sijoittajien puolesta ja haluaisivat tietää lisää markkinasta, josta itse tiedän. Kuulostaa simppeliltä, mutta vähän haiskahtaa että maksaisivat tunnista 400 USD, eli onko koira haudattuna?
Helppoa rahaa internetistä. Tuskin on huijaus...

Noita tulee joka somen kautta melkein viikottain. Suoraan spämmi-ilmoitukset menemään ja jätä huomioimatta.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 497
Onko kenellekään muulle tullut tarjousta konsultoinnista, josta sitten maksettaisiin? Lähestyivät sijoittajien puolesta ja haluaisivat tietää lisää markkinasta, josta itse tiedän. Kuulostaa simppeliltä, mutta vähän haiskahtaa että maksaisivat tunnista 400 USD, eli onko koira haudattuna?
Oon tehny ite näitä muutamia. 400$ kuulostaa kyllä aika isolta korvaukselta, ite oon tehny about 150$/h.

Helppoa fyrkkaa. Keskustelet tunnin asiasta asiakkaan kanssa ja maksavat suoraan tilille jälkeenpäin.

Ite oon tehny semmosen ku Third Bridge kanssa ja niiden toiminta on ollu tosi asiallista.

Katson vaan tarkkaan että sanon semmosia asioita mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
601
Oon tehny ite näitä muutamia. 400$ kuulostaa kyllä aika isolta korvaukselta, ite oon tehny about 150$/h.

Helppoa fyrkkaa. Keskustelet tunnin asiasta asiakkaan kanssa ja maksavat suoraan tilille jälkeenpäin.

Ite oon tehny semmosen ku Third Bridge kanssa ja niiden toiminta on ollu tosi asiallista.

Katson vaan tarkkaan että sanon semmosia asioita mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa.
Jos viittaat tuolla ”että sanon asioita mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa” siihen, että kerrot asioita joista itänaapuri on kiinnostunut, niin kai tajuat että asiat mitä sinä pidät sellaisina mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa eivät välttämättä sellaisia ole.

Toivottavasti tämä oli vain trolli tai ymmärsin väärin.
Jos ei niin olen aika huolestunut.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
127
Aloittavat noilla helpoilla konsultoinneilla, ruvet luottamaan heihin, seuraavaksi pääset kiinaan tai muuhun maahan konferenssiin luennoimaan tai esittelemään asiaa, kaikki tietenkin maksetaan, seuraavaavaksi sinun tiedot ja firman tiedot otetaan niin että edes huomaa että olet värvätty vakoojaksi tai firman salaisuuksien viejäksi.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 497
Jos viittaat tuolla ”että sanon asioita mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa” siihen, että kerrot asioita joista itänaapuri on kiinnostunut, niin kai tajuat että asiat mitä sinä pidät sellaisina mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa eivät välttämättä sellaisia ole.

Toivottavasti tämä oli vain trolli tai ymmärsin väärin.
Jos ei niin olen aika huolestunut.
Foliot nyt pois päästä. Nää asiat on esim. tuotteiden lanseerauksia tai muuta firmojen sisäistä asiaa. Oletus on että muutenkaan ei huudella nykyisten tai entisten työnantajien asioita jotka on luottamuksellisia.

Tosin kertaakaan ei ole kysytty mitään spesifiä, nää firmat on ollu ihan tunnettuja sijoitusfirmoja jotka kyselee markkinoihin liittyviä yleisiä kysymyksiä.

Epäilen että tää legenda teollisuusvakoilusta on vähän paisuteltu koska muutama tuttu jotka on myös tehny näitä, niin on vaan vastaillut yleisiin markkinakysymyksiin jotka voi ihan helposti selvittää kuka tahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 854
Onko kenellekään muulle tullut tarjousta konsultoinnista, josta sitten maksettaisiin? Lähestyivät sijoittajien puolesta ja haluaisivat tietää lisää markkinasta, josta itse tiedän. Kuulostaa simppeliltä, mutta vähän haiskahtaa että maksaisivat tunnista 400 USD, eli onko koira haudattuna?
Riippuu täysin että mistä firmasta kyse. Esim. Guidepoint on ihan tunnettu lafka mikä vastaavia järjestää. Niitä omaan osaamiseen liittyviä konsultointikeissejä sitten tippuu ehkä jokunen vuodessa, ja ne löytääksesi saat seuloa kymmeniä ellet satoja vastaavia tarjouksia läpi. Ja tuollaiset keissit nyt on siis 1-2h laskutettavaa aikaa, eli ei tuolla varsinaisesti rahoiksi lyö vaikka tuntihinta ihan kohdillaan onkin.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
16
Oon tehny ite näitä muutamia. 400$ kuulostaa kyllä aika isolta korvaukselta, ite oon tehny about 150$/h.

Helppoa fyrkkaa. Keskustelet tunnin asiasta asiakkaan kanssa ja maksavat suoraan tilille jälkeenpäin.

Ite oon tehny semmosen ku Third Bridge kanssa ja niiden toiminta on ollu tosi asiallista.

Katson vaan tarkkaan että sanon semmosia asioita mitkä pystyy selvittämään kuka tahansa.
Kuulostaa hyvälle. Aihealue itselle olisi sellainen minkä selvittäisi osaava henkilö myös itse. Saako kysyä menikö noista korvauksista verot?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 497
Kuulostaa hyvälle. Aihealue itselle olisi sellainen minkä selvittäisi osaava henkilö myös itse. Saako kysyä menikö noista korvauksista verot?
Maksavat ainakin Third Bridgeltä ihan tilisiirtona. Pitää itse ilmoittaa verottajalle koska mulle tuli maksu jenkeistä eikä ne ota mitään veroja huomioon, maksavat vaan sen summan mikä sovittu. Itse oon ottanut firmalle jolloin ihan laskutettavaa työtä ja firman tuloja.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 219
Onko täällä ketään, jolla olisi rekrytoijaprofiili? Kiinnostaisi tietää onko niin, ettei sellaisella tehdyistä hauista ja profiilivierailuista jää jälkeäkään? Ensimmäistä kertaa ikinä linkitin hakemukseen LinkedIn-profiilini ja nyt sitten kuumottelen, kun ei näy hakuja eikä vierailuja rekrykonsultin firmasta :nb:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
332
Onko täällä ketään, jolla olisi rekrytoijaprofiili? Kiinnostaisi tietää onko niin, ettei sellaisella tehdyistä hauista ja profiilivierailuista jää jälkeäkään? Ensimmäistä kertaa ikinä linkitin hakemukseen LinkedIn-profiilini ja nyt sitten kuumottelen, kun ei näy hakuja eikä vierailuja rekrykonsultin firmasta :nb:
Jää jälki jos käy, vierailu näkyy privaattiprofiilina mikäli kyseinen taho on halunnut piilottaa tietonsa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 661
Onko täällä ketään, jolla olisi rekrytoijaprofiili? Kiinnostaisi tietää onko niin, ettei sellaisella tehdyistä hauista ja profiilivierailuista jää jälkeäkään? Ensimmäistä kertaa ikinä linkitin hakemukseen LinkedIn-profiilini ja nyt sitten kuumottelen, kun ei näy hakuja eikä vierailuja rekrykonsultin firmasta :nb:
Aina jää jälki. Voi olla ihan nimellä, tai nönnöö company tai sitten vaan "linkedin user" tms. Itse ainakin katson myös incognitona läpi noita rekyttavia jos on julkinen profiili, jonka näkee ilman kirjautumista järjestelmään. Tällöin siitä ei jälkeä jää, kun ei ole kirjautuneena ollutkaan.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 219
Aina jää jälki. Voi olla ihan nimellä, tai nönnöö company tai sitten vaan "linkedin user" tms. Itse ainakin katson myös incognitona läpi noita rekyttavia jos on julkinen profiili, jonka näkee ilman kirjautumista järjestelmään. Tällöin siitä ei jälkeä jää, kun ei ole kirjautuneena ollutkaan.
Niin eli toimii siis ihan samalla tavalla kuin tavallisten kuolevaistenkin profiilit. Eli ei aihetta elätellä toivoa, että profiiliani olisi edes vilkaistu kyseisen konsultin toimesta :lonely:
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Menin linkediniin hetki sitten ja tuli ilmoitus että EU-säädösten takia kysyvät, haluanko jakaa Linkedin "experiencen" eli mitä olen tehnyt, noiden muiden linkedin palveluiden kanssa, jostain ei nyt suoraan sanota mitä ne on. Onko joku jaksanut tai ehtinyt vielä tarkemmin tutkia mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

We've always connected your LinkedIn experience with our services to better tailor what you see and improve our services. When connected, we share data (like your interactions with posts, people, and companies on LinkedIn) between your LinkedIn experience and our services.We've always connected your LinkedIn experience with our services to better tailor what you see and improve our services. When connected, we share data (like your interactions with posts, people, and companies on LinkedIn) between your LinkedIn experience and our services.

Due to a new EU law, you can now choose whether to keep them connected or not.Due to a new EU law, you can now choose whether to keep them connected or not.

Your LinkedIn experience includes your Feed, Messaging, Network, and Search.Your LinkedIn experience includes your Feed, Messaging, Network, and Search.
Can we continue to connect your LinkedIn experience to the following services?Can we continue to connect your LinkedIn experience to the following services?

Jobs: Find jobs with better recommendations, and allow us to improve our services.Jobs: Find jobs with better recommendations, and allow us to improve our services.

Marketing solutions: See ads better tailored to you and your professional interests, and allow measurement and improvement.Marketing solutions: See ads better tailored to you and your professional interests, and allow measurement and improvement.

Learning: Build your skills with better course recommendations, and allow us to improve our services.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 128
Viestejä
4 327 616
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
tuu_nainen

Hinta.fi

Ylös Bottom