Linkedin

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
679
Kokemuksia ja mielipiteistä Linkedinistä? Lisäksi yks kysymys heti perään, miten Linkedinissä voi luoda "urapolun", jos esim. samaisessa yrityksessä titteli/rooli vaihtuu? Itse en tuota ominaisuutta meinaa millään löytyy. Eli tähän tapaan -->

1629394475135.png
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
254
Lisää vain uusi työpaikka ja alkuaika niin se generoituu itsestään.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 496
Aika sietämätön some mutta kyllähän sieltä töitä löytyy.
Samaa mieltä, mennyt ihan "vaikuttajien" rinkirunkkaukseksi ja puoliksi Facebookiksi. Joskus se oli tosi mielenkiintoinen ammattiympäristöön keskittyvä alusta ja tuli luettua mm. artikkeleita, nyt sinne laitetaan nyyhkytarinoita kun faijalla oli syntymäpäivät tai kakara täytti 2 vuotta. Jotain koiranpentukuviakin laitetaan ja sitten naitetaan ne ammattiosaamiseen jollain "Koiranpennusta huolehtimalla oppii todella paljon johtamisesta ja priorisoinnista."

Totta kai kaikilla menee myös ihan helvetin hyvin ja keulitaan kun firman tulos sitä ja tätä ja on tehty kauppaa niin saatanasti.

Oma lukunsa on kiinteistövälittäjät, ei jessus. 20-25v sällit palkkaa valokuvaajan ottamaan kuvat jossain 300 euron outletista ostetussa Bossin puvussa ja Rolexissa. Jokainen liikuttelee vähintään 20 asuntoa kuukaudessa.

Listaa voisi jatkaa.

Työilmoituksia löytyy kyllä hyvin ja pitämällä itsestään meteliä voi löytää työpaikan ihan vaan kyselemällä. Myös asiakashankintaan hyvä väylä jos on sellaisessa ammatissa tai yrittäjänä.
 

KpaL

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
457
Mullakin nykyinen työpaikka linkedinnin kautta. Eikä ollu ilmoteltu haku. Tähän saakka kuvittelin, että sieltä en ikinä töitä löydä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 319
Samaa mieltä, mennyt ihan "vaikuttajien" rinkirunkkaukseksi ja puoliksi Facebookiksi. Joskus se oli tosi mielenkiintoinen ammattiympäristöön keskittyvä alusta ja tuli luettua mm. artikkeleita, nyt sinne laitetaan nyyhkytarinoita kun faijalla oli syntymäpäivät tai kakara täytti 2 vuotta. Jotain koiranpentukuviakin laitetaan ja sitten naitetaan ne ammattiosaamiseen jollain "Koiranpennusta huolehtimalla oppii todella paljon johtamisesta ja priorisoinnista."
Ai että, muutamia tällaisia kyllä tullut nähtyä ja kuvaus osu naulan kantaan :D

Olen ilmeisesti pitänyt oman connection-listan sen verran pienenä ja vapaana näistä vaikuttajista, ettei näitä mulle onneks tule näkyviin kuin silloin tällöin. Connectioneina ja seurattuina henkilöinä (ja firmoina) lähinnä nykyisiä/entisiä työkavereita ja yhteistyökumppaneita sekä sidosryhmien henkilöitä ja "alan vaikuttajia" niin siellä ei paljoa noita rinkirunkkaajia ole. Pidän tuota kyllä hyvänä somena ammatilliselta kannalta kun sieltä tulee uudet julkistukset ja projektit sekä duunipaikkojen tai tehtävien vaihdot kivasti feediin tyrkylle niin tietää mitä "piireissä" tapahtuu. Monesti löytää myös mielenkiintoisia artikkeleita/tutkimuksia tai muita lukusuosituksia.

Enemmän vietän aikaa linkkarissa kuin facessa ja twitterissä yhteensä. Mielenkiintosempaa sisältöä se tarjoilee kuin nuo kaksi muuta somea joita käytän.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 496
Ai että, muutamia tällaisia kyllä tullut nähtyä ja kuvaus osu naulan kantaan :D

Olen ilmeisesti pitänyt oman connection-listan sen verran pienenä ja vapaana näistä vaikuttajista, ettei näitä mulle onneks tule näkyviin kuin silloin tällöin. Connectioneina ja seurattuina henkilöinä (ja firmoina) lähinnä nykyisiä/entisiä työkavereita ja yhteistyökumppaneita sekä sidosryhmien henkilöitä ja "alan vaikuttajia" niin siellä ei paljoa noita rinkirunkkaajia ole. Pidän tuota kyllä hyvänä somena ammatilliselta kannalta kun sieltä tulee uudet julkistukset ja projektit sekä duunipaikkojen tai tehtävien vaihdot kivasti feediin tyrkylle niin tietää mitä "piireissä" tapahtuu. Monesti löytää myös mielenkiintoisia artikkeleita/tutkimuksia tai muita lukusuosituksia.

Enemmän vietän aikaa linkkarissa kuin facessa ja twitterissä yhteensä. Mielenkiintosempaa sisältöä se tarjoilee kuin nuo kaksi muuta somea joita käytän.
Joo itsekin käytän oikeastaan pelkästään LinkedIniä, muuten jäänyt some kokonaan pois.

Kun tarpeeksi keräät verkostoa sinne niin kyllä alkaa näkymään ties minkälaista LinkedIn-gurua ja social-selling mestaria. Samat henkilöt pyörii päivästä päivään feedissä.

Itseäni ärsyttää eniten se että ne kaikista kovimmat osaajat jotka laittaa selkeästi mietittyjä mielenkiintoisia juttuja, saa 10 tykkäystä mutta sitten kun joku muija laittaa kuvan koirastaan tai lapsestaan niin ihmisten hiiret menee rikki kun ei kerkeä tarpeeksi nopeasti reagoimaan postaukseen ja lopulta kuvalla on 99999999999999999999999999999999 tykkäystä ja substanssi -100. Noh, ihmiset tykkää käyttää sosiaalista mediaa tietyllä tavalla niin kai siitä on turha valittaa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
601
Sain nykyisen työpaikkani osittain Linkedinin takia.
Itseäni vituttaa alustalle tiensä löytäneet äärifeministit, jotka pakottavat sitä sukupuolitettua paskaansa virallisella työhön liittyvällä foorumilla.

Muuten koen sen ihan hyödyllisenä paikkana.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 738
Parhaita on nämä vaikuttajat, jotka postaa samaa tavaraa päivästä. ”Hei, minulla oli hyvä päivä tänään. Oivalsin että kannattaa käyttää teamsiä skypen sijasta”. Sitten toiset tyypit peukuttelee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
882
Tuo social selling on aika mielenkiintoinen konsepti. Nuo tietyt alan käsienheiluttelijat kiertävät kouluttamssa firmojen työntekijöitä luomaan kontenttia Linkkariin, ja yleensä se loputulos on sitten se että firman assitentti Irma postaa koulutuksen jälkeen viestiä miten voimaantui ja rohkaistui koulutuksessa jakamaan omaa huippuosaamistaan (mm. liittyen papereiden arkistointiin tai Outlook kalenterin ja matkapuhelimen käyttöön (no offence kenellekään sihteerille)). Mitään varsinaista sisältöä siihen viestiin ei nyt kuitenkaan saada, pelkästään tämä voimaantumisen jakaminen. Kuitenkin kiitokset osoitetaan tälle mahtavalle kouluttajalle. Todennäköisesti tämä jää Irman ainoaksi viestiksi Linkkarissa, tai jos viestejä tulee lisää, ne on jotain suuria filosofisia pohdintoja (netistä lainattuja) tai koiravideoita. Eli siis kouluttajat saarnaavat luomaan verkostoa, myymään itseään ja osaamistaan, rakentamaan henkilöbrändiä, ja lopputulema on se että jokaisen koulutuksen jälkeen ainut henkilöbrändi joka rakentuu on tämä kouluttajan brändi - Eihän siinä, hattua pitää nostaa fiksusta liiketoimintamallista. Väitän, että aika harvalla alalla tuollainen äärimmäisen näkyvä sosiaalinen presenssi tuo oikeatsi merkittävää etua urakehitykselle, ellei tavoitteena ole olla esim. viestinnässä, kiertävä käsienheikuttelija tai yrittäjä. Minulla ainakin on edelleen vahva usko, että kyllä ne normaalit rekryvalinnat tehdään muilla meriiteillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
390
Onkohan tuolla mitään asetusta, jolla saisi omasta syötteestä poistettua nuo "Armas Spelkkari likes this" ja "Janis Petke commented this" viestit?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tulee käytettyä lähinnä duunia vaihtaessa ja sitten jos on duunin puolesta joku kampanja tai vastaava, jonka koen niin hyväksi että omalla nimelläni kehtaan sitä somessa lobbata. Muuten menee kuukausia tai puoli vuotta, ettei tule loggattua sisään ellei joku kontakti notification kilahda.

Jotkut tosiaan tuntuis elävän tuolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Parhaita on nämä vaikuttajat, jotka postaa samaa tavaraa päivästä. ”Hei, minulla oli hyvä päivä tänään. Oivalsin että kannattaa käyttää teamsiä skypen sijasta”. Sitten toiset tyypit peukuttelee.
Mä peukutin tätä... koska tälle foorumille se ehkä on sopivaa.

Näistä Linkedinin töihin liittymättömätöntä soopaa postaavista huokuu jonkinlainen epävarmuus tai kypsymättömyys ihmisenä. Haetaan huomiota jollakin ("Hei kato nyt vittu mua hei joku ees hei") mikä ei lopulta yleensä edes liity henkilön alaan, ammattiin tai osaamiseen mitenkään ("Ihana oli ajaa polkupyörällä kesken työpäivän" tai "Meikkasinpas itteni nätiksi" tai "Jäbäl komee huukobossi"). Tai ehkä alan vaan itse olemaan wanha ja wäsynyt, kun tästäkin kanavasta väännetään jotain lifestyleinfluencer-paskaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 474
Sain nykyisen työpaikkani osittain Linkedinin takia.
Itseäni vituttaa alustalle tiensä löytäneet äärifeministit, jotka pakottavat sitä sukupuolitettua paskaansa virallisella työhön liittyvällä foorumilla.

Muuten koen sen ihan hyödyllisenä paikkana.
Sama mutta ilmastodenialismia, trumpismia ja siihen liittyviä postauksia seinä täynnä. Joutunut blokkailemaan huolella sakkia.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Työnhakuun tai siis työpaikkojen bongaamiseen hyvä. Muuten mennyt liikaa Facebookin ja muiden suuntaan siinä että porukka postaa noita "Tänään alkoi loma, kyllä nyt rentoudutaan" ja kuva kesämökistä tai "Takaisin töihin, oli mukavaa" ja toinen kuva kesämökistä. Saahan sitä kesälomasta nauttia mutta linkedin on kuitenkin tarkoitettu enemmän ammattiin ja työntekoon liityviin juttuihin.

Viime aikoina esim. tullut vastaan hyviä kirjoituksia IT-alan työllisyystilanteesta.

Mobiiliappi on vaan paska siinä mielessä ettei voi valita Recent stories vaan aina on Top stories
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Parhaita on nämä vaikuttajat, jotka postaa samaa tavaraa päivästä. ”Hei, minulla oli hyvä päivä tänään. Oivalsin että kannattaa käyttää teamsiä skypen sijasta”. Sitten toiset tyypit peukuttelee.
Mulle tulee feediin yhden "somevaikuttajan" postauksia, "seuraa minua niin opit jotain uutta joka päivä" on tyypin slogan. Ja ne uudet opit on tyyliin "jos haluat kopioida tekstiä niin maalaa teksti, paina ctrl+c ja sitten ctrl+v minne haluat tekstin liittää".

Viimeisin vinkki minkä tuolta muistan oli ihan oikeasti sellainen että jos lähettää sähköpostia usein henkilöille jotka eivät vastaa, kannattaa muotoilla viesti niin että vastaamattomuus on myönteinen vastaus. Rupesi oikeasti naurattamaan, jos tolla tavalla hoitaisi asiakasviestintää niin loppuisi projektit aika nopeasti. "Hei, projektin budjetti on menossa yli, tässä uusi ehdotus jossa 150% lisää rahaa käytettäväksi, oletan että asia teille ok jos et vastaa 30minuutissa"
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 474
Aika jännä kun ei itsellä ole vastaavaa, ei sitten yhtään. Vain sitä jh2d:n mainitsemaa. Verkostoa on kuitenkin kertynyt lähes tuhat.
Juu eipä se tarvi kun muutaman aktiivisen connectionin joka peukuttaa ja kommentoi noita artikkeleita/kirjoituksia niin niitä on feedi täynnä jos ei rajoita.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itselläni ei näy sillä tuhannella kontaktilla mitään poliittista tai aktivismia ja hyvä niin.
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
63
Oon vissiin jotenkin erillainen, mutta pidän linkkaria ihan viihdyttävänä alustana ja sieltä tuli oma työkin bongattua aikoinaan, sekä jokunen kontaktikin löytynyt. Ja jopa työssäkin tullut hyödynnettyä. Ehkä mä sit kuulun siihen promilleen joka tykkää siitä nyyhkytarinan kiilottamisesta. Tosin mulla ehkä feedi on jotenkin kummallisesti pysynyt ihan asiallisena, ilman sen suurempaa haastetta.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Näistä voimaannuttavista latteuksista voi myös syyttää ihan niitä algoritmeja, että miten nämä alustat toimivat. Jos joku tykittää koko ajan tulemaan sisältöä ja joku villapaitamies julkaisee kerran vuodessa pitkään mietityn asian, niin valitettavasti tämä sisältöguru saa äänensä kuuluviin ja postaukset top newseihin. Tällainen perinteinen keskustelupalsta on paljon demokraattisempi, kun kerran asialliset viestit tulevat aikajärjestyksessä näkyviin aina.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Minä olin LinkedIn:issä pari vuotta. En muista bonganneeni sieltä yhtään kiinnostavaa työtä, joka ei olisi ollut näkyvissä muualla. Kontakteja oli reilut 150, mutta kun ei ollut mitään innostusta lähteä itse postailemaan mitään kovin aktiivisesti, eivätkä kenenkään muunkaan postaukset kiinnostaneet, niin sanoin adjö.

Kokemus voi olla muilla erilainen, eri aloilla on eri foorumit (esim. tutkimuspuolella joku Researcgate on paljon merkittävämpi) ja paljonhan riippuu omasta persoonasta. Mutta jos ei tunne omakseen, niin ei siellä kannata roikkua.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 678
Parikin kertaa pyydetty työhaastatteluihin profiilin pohjalta. Itse pidän hyödyllisenä työpaikan haussa, kaikki mahd keinot käyttöön.
Mutta on tuo linkedin sellaista oman egon tai firmansa boostaamista ja jotenkin teennäistä 'pakko todistaa muille' hommaa, ettei siellä kyllä jaksa enää postauksia lukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
390
Mulle tulee feediin yhden "somevaikuttajan" postauksia, "seuraa minua niin opit jotain uutta joka päivä" on tyypin slogan. Ja ne uudet opit on tyyliin "jos haluat kopioida tekstiä niin maalaa teksti, paina ctrl+c ja sitten ctrl+v minne haluat tekstin liittää".

Viimeisin vinkki minkä tuolta muistan oli ihan oikeasti sellainen että jos lähettää sähköpostia usein henkilöille jotka eivät vastaa, kannattaa muotoilla viesti niin että vastaamattomuus on myönteinen vastaus. Rupesi oikeasti naurattamaan, jos tolla tavalla hoitaisi asiakasviestintää niin loppuisi projektit aika nopeasti. "Hei, projektin budjetti on menossa yli, tässä uusi ehdotus jossa 150% lisää rahaa käytettäväksi, oletan että asia teille ok jos et vastaa 30minuutissa"
Edellisessä positiossa, suunnitelun vastuulle oli sälytetty selvittää asiakkaalta asiota kuten väri ja voiteluaineen tyyppi. Mielestäni nämä olisi voinut ihan hyvin hoitaa jo myyntivaiheessa, mutta eipä tuo iso ongelma pitäisi olla suunnitelun aikanakaan. Ainoa vaan että kun kysyi millä värillä maalataan ja mitä rasvaa laitetaan, niin vastauksia sai aivan helvetin huonosti. Kun aloin ilmoittamaan että tuote lähti nyt valmistukseen ja maalataan värillä X ja rasvataan rasvalla Y, jos se ei käy niin ilmoitus tiettyyn päivään mennessä. Vastaukset tuli yllättäen tunneissa. Eli joskus tuo keino on yllättävän toimiva.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
536
Minä olin LinkedIn:issä pari vuotta. En muista bonganneeni sieltä yhtään kiinnostavaa työtä, joka ei olisi ollut näkyvissä muualla. Kontakteja oli reilut 150, mutta kun ei ollut mitään innostusta lähteä itse postailemaan mitään kovin aktiivisesti, eivätkä kenenkään muunkaan postaukset kiinnostaneet, niin sanoin adjö.

Kokemus voi olla muilla erilainen, eri aloilla on eri foorumit (esim. tutkimuspuolella joku Researcgate on paljon merkittävämpi) ja paljonhan riippuu omasta persoonasta. Mutta jos ei tunne omakseen, niin ei siellä kannata roikkua.
Itsellä oli linkedin-profiili vain siksi että pääsin katsomaan muiden profiileja :) Sille oli joskus maailmassa käyttöä. Ei yhtään kontaktia ruinauksista huolimatta. Sitten alkoivat ne ajat että LI alkoi pukata paskapostia. Aikani katselin ja sitten kysyin aspasta että mikä meininki, miksi mulle tulee kaikkea tätä sontaa laatikkoon ihan pyytämättä ja yllättäen enkä pysty edes mistään kieltäytymään siitä. Vastaus oli että ne lähettävät tavaraa jonka arvelevat kiinnostavan minua kontaktieni perusteella. Kysyin sitten että mites kun minulla ei ole yhtään kontaktia niin eihän minulle pitäisi sitten tullakaan mitään joten voisivatko huolehtia että se loppuu. Vastaus oli jotain ympäripyöreää ja paskaa edelleen valui laatikkoon. Pyysin poistamaan tilini, sitä ei siihen aikaan voinut tehdä itse. No, se poistettiin - ja paskaa valui laatikkoon vieläkin. Viimeisessä viestissä kehotin varsin tiukasti poistamaan kaikki tietoni ja huolehtimaan raastuvan uhalla että spammaus loppuu. Loppuihan se vihdoin..
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Itsellä oli linkedin-profiili vain siksi että pääsin katsomaan muiden profiileja :) Sille oli joskus maailmassa käyttöä. Ei yhtään kontaktia ruinauksista huolimatta. Sitten alkoivat ne ajat että LI alkoi pukata paskapostia. Aikani katselin ja sitten kysyin aspasta että mikä meininki, miksi mulle tulee kaikkea tätä sontaa laatikkoon ihan pyytämättä ja yllättäen enkä pysty edes mistään kieltäytymään siitä. Vastaus oli että ne lähettävät tavaraa jonka arvelevat kiinnostavan minua kontaktieni perusteella. Kysyin sitten että mites kun minulla ei ole yhtään kontaktia niin eihän minulle pitäisi sitten tullakaan mitään joten voisivatko huolehtia että se loppuu. Vastaus oli jotain ympäripyöreää ja paskaa edelleen valui laatikkoon. Pyysin poistamaan tilini, sitä ei siihen aikaan voinut tehdä itse. No, se poistettiin - ja paskaa valui laatikkoon vieläkin. Viimeisessä viestissä kehotin varsin tiukasti poistamaan kaikki tietoni ja huolehtimaan raastuvan uhalla että spammaus loppuu. Loppuihan se vihdoin..
Siis kukaan ei hyväksynyt tuota verkostoitumispyyntöä sinulta? Kai sä aloitit lähettämällä niitä nykyisille ja entisille työ- ja opiskelukavereille? Kukaan ei varmasti hyväksy pyyntöä 0-kontaktin tuntemattomalta tyypiltä, niin vahvasti tuollaisessa haisee joku huijaus
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
536
Siis kukaan ei hyväksynyt tuota verkostoitumispyyntöä sinulta? Kai sä aloitit lähettämällä niitä nykyisille ja entisille työ- ja opiskelukavereille? Kukaan ei varmasti hyväksy pyyntöä 0-kontaktin tuntemattomalta tyypiltä, niin vahvasti tuollaisessa haisee joku huijaus
En tiedä miten se nykyään toimii, mutta alkuaikoina pystyi katsomaan aivan kenen tahansa profiilia, jolla nyt vaan oli tili siellä. Jos kontakti oli jo muuta kautta sitä pystyi käyttämään yhtenä kanavana lisätiedon hankintaan.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
En tiedä miten se nykyään toimii, mutta alkuaikoina pystyi katsomaan aivan kenen tahansa profiilia, jolla nyt vaan oli tili siellä. Jos kontakti oli jo muuta kautta sitä pystyi käyttämään yhtenä kanavana lisätiedon hankintaan.
Joo, ihan kenen tahansa profiilia pystyy edelleen katsomaan. Ei se profiilin katsominen mikään verkostoitumispyyntö ole ikinä ollut. Ihmettelen vaan että jos ei kukaan sun verkostoitumispyyntöä hyväksynyt niin kenelle sä lähetit niitä?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
536
Joo, ihan kenen tahansa profiilia pystyy edelleen katsomaan. Ei se profiilin katsominen mikään verkostoitumispyyntö ole ikinä ollut. Ihmettelen vaan että jos ei kukaan sun verkostoitumispyyntöä hyväksynyt niin kenelle sä lähetit niitä?
Eikun nythän vasta tajusin mitä tarkoitit. En kenellekään. Minulla oli tarkoituksella tyhjä profiili, ei yhtään kontaktia, enkä lähettänyt koskaan yhtään pyyntöä kenellekään, enkä hyväksynyt yhtään pyyntöä joita sain.
E: ja siis se LI:n spammin määrä oli se joka ärsytti
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 213
Eikun nythän vasta tajusin mitä tarkoitit. En kenellekään. Minulla oli tarkoituksella tyhjä profiili, ei yhtään kontaktia, enkä lähettänyt koskaan yhtään pyyntöä kenellekään, enkä hyväksynyt yhtään pyyntöä joita sain.
E: ja siis se LI:n spammin määrä oli se joka ärsytti
Tuosta alkuperäisestä viestistä sain itsekin ensin käsityksen, että se olit sinä joka kontakteja oli ruinannut, muttei onnistanut.

Minä olen pari vuotta sitten aloittanut linkedinin käytön ja melko vähän vielä toistaiseksi kontakteja. Lähinnä tuosta on ollut hyötyä eri paikkaan itseä tunkiessa, osana CV:tä. Työtä ei ole vielä tuon kautta tarjottu, muutakuin joku satunnainen ulkomaan suunnalta tullut ehdotus, jonka luokittelin spammiksi.
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
63
Sen verran vielä, että kun tässä itsekkin on tilanteessa missä pitäisi rekrytä yksi asiantuntija lisää omaan tiimiin, niin linkkaria tulee katsottua läpi uusi tekijä mielessä. Allekirjoittaneelle on tullut suoria yhteydenottopyyntöjä työnantajilta, sekä headhuntterit on skoutannut kolmesti linkkarin kautta ja soitellut sen pohjalta. Kaikki työtehtävät on ollut toimihenkilöiden työpaikkoja.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Sen verran vielä, että kun tässä itsekkin on tilanteessa missä pitäisi rekrytä yksi asiantuntija lisää omaan tiimiin, niin linkkaria tulee katsottua läpi uusi tekijä mielessä. Allekirjoittaneelle on tullut suoria yhteydenottopyyntöjä työnantajilta, sekä headhuntterit on skoutannut kolmesti linkkarin kautta ja soitellut sen pohjalta. Kaikki työtehtävät on ollut toimihenkilöiden työpaikkoja.
Haetko kenties työparia poliisitehtäviin? Tulee nimittäin mieleen se vitsi "toinen osaa kirjoittaa, toinen lukea". Saanko siis paikan, koska ei oikein aukea mitä yllä koitat sanoa? Osaan kyllä kirjoittaa. Kynälläkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
332
Plussat
+Itse olen nykyisessä duunissa ainakin osittain linkedinin ansiosta ja onhan tuolta helppo vakoilla että mitä vanhoille tutuille kuuluu noin suunnilleen.

Miinukset
-Se sielua riipivä rinkirunkkaaminen ja mukapositiivisuus mitä on muutkin tässä langassa kironneet.
-Kaikki täysin linkediniin liittymätön sisältö ja piilomainonta postauksissa
-Täysin vasemmistolatautunut ilmapiiri, ai helvetti jos erehdyt jossain sanomaan että kyllä ihmisen pitäisi edes yrittää kantaa vastuu itsestään

1630651706312.png
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 319
Täysin vasemmistolatautunut ilmapiiri, ai helvetti jos erehdyt jossain sanomaan että kyllä ihmisen pitäisi edes yrittää kantaa vastuu itsestään
Nää on hauskoja nää somen algoritmit, miten erilainen paikka se voikaan olla riippuen siitä millaista porukkaa sulla on kontakteina. Itsellä noi rinkirunkkaajat loistaa pitkälti poissaolollaan ja sisältö mitä feediin tulee on 95% työelämään liittyvää. Toki siellä jotkut mainostaa omaa osaamistaan/omia tekemisiään, mutta sehän on ihan normaalia, sitä vartenhan toi platformi on luotu.

Jos poliittista suuntausta pitäis arvioida, niin sanoisin että oikealle kallellaan, yleensä siellä lähinnä kerrotaan oman firman/työpaikan uusista menestyksistä/julkistuksista, kiroillaan yrittämisen turhia esteitä, arvostellaan julkisten varojen tuhlausta ja välillä tuuletetaan menestystä harrastelijatasolla maastopyöräilytapahtumassa mitä varten otettiin 3 päivää vapaata ja ajettiin puolen Suomen läpi 5000 euron pyörää ulkoiluttamaan. Ei oo vihervassareita tai pummienhyysääjiä näkökentässä :cigar2:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 170
Miinukset
-Se sielua riipivä rinkirunkkaaminen ja mukapositiivisuus mitä on muutkin tässä langassa kironneet.
-Kaikki täysin linkediniin liittymätön sisältö ja piilomainonta postauksissa
-Täysin vasemmistolatautunut ilmapiiri, ai helvetti jos erehdyt jossain sanomaan että kyllä ihmisen pitäisi edes yrittää kantaa vastuu itsestään
Joskus vuosia sitten linkkari ei ollut tällainen pönöttämisen ja pätemisen tyyssija mitä se on nykyään, vaan huomattavasti selkeämpi paikka mainostaa osaamista. Nykyään se on aika pitkälti kuin Facebook, mutta siellä myydään vähemmän romua ja poliittista öyhöttelyä on vähän vähemmän, kuten myös ruoka-annosten kuvia.

Hävettää oikein miten semi-järkevät tuttavat mainostavat siellä vähän väliä jotain "ihanaa tiimiä, joka kanssa työpäivä oli kuin kukkaniityllä tanssimista" ja sitten muualla kuitenkin valitetaan miten pitää työskennellä avuttomien urpojen kanssa tms. Ja sitten nämä mainostukset jostakin vapaa-ajan tapahtumista jne. Ei helkutti, mikä saa ihmisen mainostamaan sellaisia tuolla? En ainakaan itse palkkaisi ketään, jonka harkintakyky pettää sillä tasolla, että alkaa mainostamaan jotain lasten jalkapallotapahtumaa tai mökin savuavaa makkaragriliä linkedinissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 854
Ilmeisesti joissain firmoissa on blokattu kaikki facebookit, instagramit sun muut niin ihmiset yrittävät tyydyttää someriippuvuuttaan linkedinissä. Itselläni tuntuu olevan tuolla tuota turhaa tauhkaa kohtalaisen vähän, pääosin feedissä näkyy ihan työhön liittyvää mutta aina välillä sinne tulee jotain shittiäkin.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
-Täysin vasemmistolatautunut ilmapiiri, ai helvetti jos erehdyt jossain sanomaan että kyllä ihmisen pitäisi edes yrittää kantaa vastuu itsestään
Siis häh? Työssä viihtymistä pohtivat kirjoitukset olivat ainoat näkemäni, joissa oli toisinaan kriittisiä äänenpainoja. Muuten sisältö oli (tavanomaiset itsekehujutut pois lukien) sellaista kapitalismin ja yrittämisen ylistämistä, että EK:n jätkät olisivat voineet käyttää niitä runkkumateriaalina Pornhubin sijaan. Itse suhtaudun yrittämiseen ilmiönä pääsääntöisesti positiivisesti, mutta monet noista kirjoituksista olivat yksipuolisuudessaan aivan naurettavia.

Mutta tässä varmaankin vaikuttaa se, keitä on siellä kontakteina. Itselläni oli lähinnä it-firmoihin päätyneitä entisiä opiskelukavereita ja porukkaa yliopistoista luonnontieteiden ja tekniikan puolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
59
Eräs ystävä kysyi melko hankalaksi osoittautuneen kysymyksen tittelin kääntämisestä englanniksi Linkediniin. Hän toimii tällä hetkellä henkilöstöyksikön päällikön viransijainena. Miten tuo käännetään englanniksi?

Ehdotin "Head of HR (dep.)" jolloin tuo dep. (Deputy) on viittaus viransijaisuuteen.

Meneekö metsään?
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
73
Eräs ystävä kysyi melko hankalaksi osoittautuneen kysymyksen tittelin kääntämisestä englanniksi Linkediniin. Hän toimii tällä hetkellä henkilöstöyksikön päällikön viransijainena. Miten tuo käännetään englanniksi?

Ehdotin "Head of HR (dep.)" jolloin tuo dep. (Deputy) on viittaus viransijaisuuteen.

Meneekö metsään?
"Acting" olisi tässä tapauksessa oikea. Eli tarkoittaa henkilöä, joka sijaistaa varsinaista viranhaltijaa tämän ollessa väliaikaisesti poissa. Eli "Acting Head of HR". Deputy-työnimike viittaa enneminkin apulais-positioon.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
16
Onko kenellekään muulle tullut tarjousta konsultoinnista, josta sitten maksettaisiin? Lähestyivät sijoittajien puolesta ja haluaisivat tietää lisää markkinasta, josta itse tiedän. Kuulostaa simppeliltä, mutta vähän haiskahtaa että maksaisivat tunnista 400 USD, eli onko koira haudattuna?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Onko kenellekään muulle tullut tarjousta konsultoinnista, josta sitten maksettaisiin? Lähestyivät sijoittajien puolesta ja haluaisivat tietää lisää markkinasta, josta itse tiedän. Kuulostaa simppeliltä, mutta vähän haiskahtaa että maksaisivat tunnista 400 USD, eli onko koira haudattuna?
Minulle on tullut noita yhdestä firmasta lähdön jälkeen ehkä 20 kappaletta, useammasta firmasta. Välillä tuli samasta firmasta viikon sisään kolmelta eri tyypiltä tarjous. Muutamalle olen ehdottanut 2 viikon konsultointiprojektia 500€ tuntihinnalla, yleensä siihen on loppunut keskustelu.

Asiakkaat tuossa firmassa mistä lähdin oli sellaisia, että saattaisi itänaapuria kiinnostaa joka ikinen tiedonpalanen minkä voisi saada. Tämän takia en oikeasti olisi noihin lähtenyt ollenkaan mukaan. Entisillä työkavereilla on ollut samanlaista pommitusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 078
Viestejä
4 325 907
Jäsenet
72 146
Uusin jäsen
Rampe__

Hinta.fi

Ylös Bottom