LineageOS, Cyanogenmodin seuraaja

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Nyt on myös LineageOS Downloads sivu auki statuksella "Coming soon". Pikku hiljaa alkaa varmaan homma pyörimään.

EDIT: Wikistä löytyy myös laitelista:
Devices (22.1.2017)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
546
Nyt on myös LineageOS Downloads sivu auki statuksella "Coming soon". Pikku hiljaa alkaa varmaan homma pyörimään.

EDIT: Wikistä löytyy myös laitelista:
Devices (22.1.2017)
Ehkäpä tuo lista viel päivittyy.. Oma gt-i9506 puuttuu täysin. (tai sitten olen puusilmä)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
147
Lineagen asentelin muutama päivä sit ja hyvin rullaa 8) ja LG G3
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Ehkäpä tuo lista viel päivittyy.. Oma gt-i9506 puuttuu täysin. (tai sitten olen puusilmä)
Uskoisin, että kaikki aktiivisessa CM kehitykessä olleet laitteet siirtyvät ennemmin tai myöhemmin Lineage OSiin, kuten tuo GT-i9506 (ks01lte). Jotain CM7 aikaisia buildeja tuskin aletaan kääntämään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Muuten voisi testata, mutta en raaski luopua valmistajan kamerasoftasta. Sama kun vaihtaisi huonompaan kameraan.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 075
Onko kaikki vielä vanhaan Androidiin pohjautuvia?

edit näköjään 14.1 stands for Nougat 7.1 and 13.0 stands for Marshmallow 6.0
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
7
Toimiiko tässä Nordean Tunnusluvut? CM13 ainakin vaatii Xposed:n, jotta toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Oletuksena Lineage ei ole rootattu, joten Nordean tunnusluvut pitäisi toimia. Android 7:lle (Nougat) ei ole vielä toimivaa Xposedia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
74
Muutama viikko ollut OnePlussassa nyt Lineage OS ja hyvin on toiminut - niin kuin CM:kin. Ei muuta raportoitavaa
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
57
Epätietoisen kysyn että jos päivitän oneplussani tähän LineageOS:ään niin tarviiko ensin asentaa tuo experimental versio vai voiko pudottaa suoraan noita nightly versioita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
74
No nyt löytyi pieni puute. Nimittäin NFC:n pois/päälle laittaminen alasvetopikavalikosta. CM13:ssa sai vedettyä käyttämättömien tiilien listalta aktiiviseksi, mutta eipä ole enää.

Ja samaisesta alasvetovalikosta puuttuu käynnissä olevien latausten latausnopeus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Ja samaisesta alasvetovalikosta puuttuu käynnissä olevien latausten latausnopeus.
Tuo on ainakin tulossa. Milloin sitten, sitä en tiedä. Mutta kärsivällisyyttä tässä kohtaa vaaditaan, kun koko OS on alkuvaiheessa uuden systeemin kanssa.
 

The Oath

R&T-jäsen #240
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Hyvin toimii ainakin Moto G:ssä (Osprey/2015). Ei lagaa tai kaatuile. Akkua kuluttaa ehkä hieman enemmän kuin Kitkatin kanssa, mutta tuon tietää varmemmaksi vasta pidemmällä aikavälillä. Mukana tullut kamerasovelluskin on parempi enempine asetuksineen vrt. Motorolan oma.

Puhelukaiuttimen valkoinen ledikin toimii nyt, tosin vain ladatessa. :joy: Valmistajan päivityksien kanssa tuo ei toiminut koskaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
74
Tuo on ainakin tulossa. Milloin sitten, sitä en tiedä. Mutta kärsivällisyyttä tässä kohtaa vaaditaan, kun koko OS on alkuvaiheessa uuden systeemin kanssa.
Lineage Os onkin varmaan alkuvaiheessa, mutta silti CM siellä taustalla on. Konversiossa on varmaan enemmän CM-rivejä käännettäväksi Lineageksi, kuin oikeita Androidin käännöksiä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 235
Hyvin on lähtenyt projekti käyntiin, tämänhetkiset laitteet

Devices

 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Ei ainakaan esim Mantalle ole tuosta listasta mitään buildia tarjolla, joten ei ihan kaikki listalla olevat taida olla vielä tuettuja.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Ilmeisesti ei vielä OnePlus One:n ole virallista päivitystä, vasta nightly versioita (mistä olen käsittänyt että ovat enempi betoja)?

Mieluusti kuitenkin sellaista versiota ottaisi missä automaattisesti päivitykset rullaa jne. kuten Cyanogenin omissa aiemmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Screenshot_20170216-125625.png

Ainakin omassa OneplusOnessa toimii tää nightly-versio ihan ok. Gesturet ei toimi, niistäkään en ole kaivannut kuin lamppua. Viikoittain tulee uusi päivitys, jonka voi asentaa vanhan päälle, ja asetukset säilyy... Itse olen tyytyväinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 235
Ilmeisesti ei vielä OnePlus One:n ole virallista päivitystä, vasta nightly versioita (mistä olen käsittänyt että ovat enempi betoja)?

Mieluusti kuitenkin sellaista versiota ottaisi missä automaattisesti päivitykset rullaa jne. kuten Cyanogenin omissa aiemmin.
Ei ole vielä Snapshotia, vain Nightlyja. Nightlyt ovat kyllä erittäin vakaita, koska CM 14.1:stä ehdittiin kehittää kuukausia. Vain muutama ei-tärkeä feature tullaan lisäämään myöhemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Ainakin omassa OneplusOnessa toimii tää nightly-versio ihan ok. Gesturet ei toimi, niistäkään en ole kaivannut kuin lamppua. Viikoittain tulee uusi päivitys, jonka voi asentaa vanhan päälle, ja asetukset säilyy... Itse olen tyytyväinen.
Mulla ainakin OPO:ssa toimii gesturet tällä 13.2 päivätyllä nightlyllä, ja olen melko varma että toimi tolla edellisellä 6.2 päivätyllä versiollakin joka sullakin on. Tässä on vaan kameran ja taskulampun gesturet defaultina eri päin kuin CyanogenOS:ssä, eli ympyrällä tuleekin lamppu päälle ja V-kirjaimella kamera.

Itse olen myös ollut erittäin tyytyväinen LineageOS:ssään jo tällaisenaan, ollut täysin vakaa, vakaampi kuin jopa mitä se viimeinen Cyanogen oli, mulla ainakin käyttöliittymä kaatuili sillointällöin oli muutamia muitakin pikku bugeja...
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Eilen asentelin LOS nightlyn omaan Moto X Playhyn, ja ei toistaiseksi mitään valitettavaa. Toimii todella sulavasti, eikä bugeja ole ilmennyt. Roottauskin onnistui uusimmalla SuperSU:lla recoveryn kautta. Ainoa ominaisuus mitä kaipaa on tummat valikot vaaleiden tilalle. :)
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Taidan odotella kunnon teematukea Lineageen.
Siinä voi mennä vielä hetki. Lineage OS ei todennäköisesti tule jatkamaa CyanogenMod Theme Enginellä (CMTE).
Dirty Unicorns siirtyi Substratum theme engineen (edit: sivu alhaalla, tässä Google cache)ja voisin kuvitella Lineage OS:n tekevän samoin. Nicholas Chum vaikuttaa tekevän hyvää työtä Substratumin parissa:
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Kukaan testannut vielä Substratumia Lineagella? CM 14.1 alkuaikoina kokeilin asentaa, mutta luuri meni aivan sekaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
498
Täytyy sanoa että on kuin uusi puhelin tämä LG G2, kun asensi Lineagen alkuviikosta. Spotifykin pysyy taustalla soimassa uutisia lukiessa tms. Kaiken lisäksi Nordean tunnusluvut toimii, kun ei tarvitse rootia. Äkkiseltään en ole huomannut vikoja tai ongelmia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Epäviralliset LOS 13 ja 14.1 tulleet Xiaomin Mi Pad:lle (vuoden 2014 vehje, Nvidian K1 soc). Löytyy xda:sta molemmat. 14.1 on vielä raakile mutta 13 on sopiva päivittäiseen käyttöön jo. Vaatii hieman säätöä asennukset. MIUI:n voi siis tuon laitteen osalta heittää roskikseen for good. Myös CM12.1 löytyy ko. padille kanssa. Sama naapurimaan kansalainen tehnyt nämä kaikki. Aivan loistavaa työtä.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
57
Onkos kellään käytössä LineageOS:llä kyyditettyä OnePlus Onea sekä android wear kelloa, itse kokeilin mutta ei toimi, puhelin kyllä löytää kellon BT:llä mutta Adroid wear appi ei. Epäilen että OpenGapps mini:stä puuttuu jokin palvelu jota tuo wear appi vaatii, full versioo ei voi asentaa koska muistiin ei mahdu, jotakin sellaista valitteli ja asennus keskeytyi.

Tietenkin on mahollista että olen itse säheltänyt jotakin pieleen.

Laitoin kyselyn myös muron ketjuun mutta kysytäämpä täälläkin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Onkos kellään käytössä LineageOS:llä kyyditettyä OnePlus Onea sekä android wear kelloa, itse kokeilin mutta ei toimi, puhelin kyllä löytää kellon BT:llä mutta Adroid wear appi ei. Epäilen että OpenGapps mini:stä puuttuu jokin palvelu jota tuo wear appi vaatii, full versioo ei voi asentaa koska muistiin ei mahdu, jotakin sellaista valitteli ja asennus keskeytyi.

Tietenkin on mahollista että olen itse säheltänyt jotakin pieleen.

Laitoin kyselyn myös muron ketjuun mutta kysytäämpä täälläkin.
Ei vaikuta olevan ihan samanlaiset oireet kuin sinulla mutta ongelma saattaa johtua Privacy Guardista. Kokeile auttaako Privacy Guardin pois kytkeminen Android Wear sovellukselta.
Tuon reddit keskustelun perusteella Android Wear pitäisi toimia myös OpenGappsin mini paketilla. Kuitenkin myös full paketin pitäisi asentua tuohon OnePlus Oneen.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Siinä voi mennä vielä hetki. Lineage OS ei todennäköisesti tule jatkamaa CyanogenMod Theme Enginellä (CMTE).
Dirty Unicorns siirtyi Substratum theme engineen (edit: sivu alhaalla, tässä Google cache)ja voisin kuvitella Lineage OS:n tekevän samoin. Nicholas Chum vaikuttaa tekevän hyvää työtä Substratumin parissa:
CMTE lienee nyt lopullisesti kuopattu:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 130
Onkohan tämä muuten Lineage-sidonnainen ongelma, kun Liikekuvat ohjelmalla puhelimeen tallennetut gif-animaatiot eivät näy tietokoneella puhelimen hakemistossa, ennen kuin ne on kopioinut puhelimen tiedostonhallintaohjelmalla? Tiedostot ovat samassa hakemistossa samoilla oikeuksilla (rw-rw----) ja vain kopiot näkyvät tietokoneella usb-yhteydellä. Tiedostot saa näkyviin myös koko kansion kopioinnilla. Omaan järkeen ei mahdu ymmärrystä miten tällainen on edes mahdollista.

Xiaomi Mi5 ja Lineage 14.1 weekly on käytössä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421

Tämä oli ainakin uusi juttu mulle, vaikka ilmeisesti yhtä vanha ongelma kuin custom romit yleensä. Livin' on the edge. Melkein siis kannattaa olettaa ettei hätäpuhelut ei toimi, vaikka ilmeisesti onkin laite/build-kohtaista. Yleinen seuraus se, että joko mitään ei tapahdu tai puhelin kaatuu. Open sourcessa vastuu on aina käyttäjällä, mutta tämmöinen pitäisi kyllä silti tehdä selvemmäksi, niin ainakin käyttäjä tiedostaisi asian tositilanteessa.

Tämä koskee myös 112:sta (yleinen eurooppalainen numero), koska ne ymmärtääkseni käsitellään aivan samalla tavalla kuin 911 ja hätänumerohan ei ole normaali puhelu.

Vaikeahan tätä on testata, koska laite-maa-operaattori yhdistelmien määrä on mahdoton ja huvikseen hätänumeroon ei voi soitella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Koskas näiltä on tulossa virallista Android 8 versioita?
Changelog 15 - Super Security, Gratifying Gestures, Resounding Recorder
Oreo Update
Up to now, news on Oreo-based LineageOS 15.0 has been almost non-existent, but we’re in a position now where we can document some of our progress here.

As many of you have seen (and we’re sure some of you are running them right now), a number of unofficial LineageOS 15.0 builds exist, some of which are built by our very own maintainers. These are in no way representative of a final product, but definitely let you all experience some of the features Android 8.0 has to offer.

Once that the basic framework has been put in place and devices are successfully booting LineageOS 15.0, some features are being brought forward, most of which are dependent on what was previously known as the CMSDK. A large focus while doing this has been to evaluate the need to carry-forward or otherwise clean up the leftovers from our inception last year.

However now that Android 8.1 has been released, we’re anticipating moving straight to the 15.1 branch where we’ll merge all our work done for 15.0 and finish the porting effort.

Like always, we won’t be giving any indication as to when we might be close to a releasable product, but keep waiting patiently, and as we reach big milestones, we’ll be giving you some more status updates.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 254
Viestejä
4 195 760
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom