Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Avopuolisolla oli Telia. Vaihtoi Moihin, tuli ensin joku perustarjous Telialta ehkä 5G 200M 20e/kk + 70e lahjakortti Telialle (laite-etuseteli). Sitten puhelimen kautta seuraavana päivänä tarjosivat 16e/kk samantyylistä 5G-liittymää. Sitten kun todettiin ettei ole 5G:lle tarvetta, niin tuli "viimeinen tarjous", joka oli rajaton 4G 100M ja 10e/kk + 50e lahjakortti. Tuohon nappasi kiinni. 12kk hinta. Tuo on jo ihan hyvä hinta. Ja vaikka oli kiva saada hyvä tarjous niin kyllähän se harmittaa että bisnes on tällaista.

Onko jengi saanut sunnuntaina viimesiä tekstiviestitarjouksia Elisalta? Maanantaina ip vaihto Telialle olisi.
Vai pitääkö chatin kautta silloin yrittää?

Hei! Pahoittelut jos tämä on OT, en ole ihan varma.

Mulla on tosiaan ollut kohta vuoden puhelimessa combo prepaid ilman nettiä +tuplakaista 50m/5€/kk (tämä oli laajakaistaliittymän yhteydessä tarjous). On kyllä tullut todella halvaksi, sitä nykyään aika harvoin tulee käytettyä normi puheluita tai viestejä. Sanon, että kokonaiskustannus on jäänyt selkeästi alle 10€/kk. Ja 50m netti luurissa on riittänyt vallan mainiosti. (Tämäkin on jännä, kun aikanaan piti olla niin perkeleesti megaa puhelinliittymässä 😅).

Mutta mistä uusi ~yhtä halpa liikkuva laajakaista puhelimeen? Mielelläni en tuota prepaidia lähtisi vaihtamaan, koska numeron vaihtuminen tai vähintään rekisteröinti ja sen jälkeen kaikki säätö tarjouksien metsästämiseksi. Nykyisen "liikkuvan laajakaistan, tuplaliittymän" tarjoushinta on loppumassa ja pompsahtamassa aivan älyttömäksi.

Tämä myös varmaan toiminee jonkinlaisena vinkkinä ehkä muillekin, jos sopiva ratkaisu ja tarjous löytyy.

Edit: Elisalla olisi 4,99€/kk 20M netti tarjouksessa, mutta jotenkin pelkään, että se ei enää riitä. En ole tosin varma asiasta, mutta vähän pelkään, että alkaa por... siis youtubet pätkimään jo niillä nopeuksilla.

Viimeksi muokattu:
Edit: Elisalla olisi 4,99€/kk 20M netti tarjouksessa, mutta jotenkin pelkään, että se ei enää riitä. En ole tosin varma asiasta, mutta vähän pelkään, että alkaa por... siis youtubet pätkimään jo niillä nopeuksilla.
Videoiden striimaamisessa 20M voisi olla liian vähän 4K-meininkeihin mutta riittää helposti jos tyytyy full HD -laatuun.

En ymmärrä miten ihmiset saa tällaisia tarjouksia. Itselle tarjottu vain 18€/kk samaa liittymää.
En minäkään ymmärtänyt, kun vain 20-22e hintoja.
Siirto Dnalle. Telialta viesti perutetaanko 19.99 hinnalla vai soitetaanko. Otin soiton ja kysyin kunnon tarjouksen niin löi 11.99 5g200m+30lidl pöytään heti.

Mun talon vuokralaiset tulee toisesta maasta. 6 asukasta. Eli niillä ei ole mitään Suomalaista puhelinliittymää ennestään.

Olisikohan Moi liittyymät parhaita mistä voisi aloittaa? Ne myöskään ei taida olla määräaikaisia liittymiä? Sittenhän on mahdollista myös kilpailuttaa liittymät?

Marraskuulla Telian lupaamia Lidl lahjakortteja ei ole vieläkään näkynyt. Onko kohtalotovereita linjoilla?

Eipä ole emännänkään lahjakorttia vielä näkynyt. Ensi viikolla meinasi olla yhteydessä Telian suuntaan. Kertaalleen on jo kysynyt ja sama virsi kuin aina, lähiaikoina saapuu.

Minulle vastasi tällä viikolla aspa sanasta sanaan "Pahoittelen että kortti ei ole saapunut. Olen tehnyt tästä selvityksen, toimitus parin kuukauden sisään."

Onko elisa alkanut lähettämään noita satasen lahjakortteja porukalle, joka tuli black fridayn aikoihin kylkiäisenä winback-liittymiin? Nyt mennyt yli 2kk ja oma vieläkin "tarkastuksessa"-tilassa.

Onko elisa alkanut lähettämään noita satasen lahjakortteja porukalle, joka tuli black fridayn aikoihin kylkiäisenä winback-liittymiin? Nyt mennyt yli 2kk ja oma vieläkin "tarkastuksessa"-tilassa.
Mulle tuli viime viikolla viesti että on lähetetty ja pitäisi saapua normaalin postin joukossa "lähiviikkoina".

Viesti lähetyksestä tuli 2kk ja 1pv liittymän käyttöönoton jälkeen.

Tuo viestin "lähiviikkoina" viitannee siihen että lahjakortteja lähetellään isompana satsina ja ne tulee sitten kun tulee.

Täällä juuri tilanne päällä. Telialta piti tulla lahjakortti Telia-kauppaan laajakaistan kylkiäisiksi. Eilen sitten soittelivat Telia Playn asioissa ja kyselin lahjakortin perään, kuulemma toimitettu jo 7.11, no eipä ole näkynyt eikä kuulunut, roskapostitkin tarkistan aktiivisesti eli ei ole sielläkään ollut. SItten lupasi laittaa tekstiviestillä koodin tulemaan, sitten kysyin voimassaolo aikaa, niin kertoi että viimeinen päivä olisi ollut eilen (31.12), sanoi että vielä kerkeää tilaamaan jotain verkkokaupasta.

No, arvatkaa tuliko tekstaria :D

Täytyy laittaa tikettiä aiheesta sisään.
Tämän unohdin päivittää kun asia ratkesi. Sain joltain Telian työntekijältä sitten tammikuun aikana sähköpostiin uuden lahjakorttikoodin ja se tuli käytettyä, eli lopulta ratkesi hyvin.
----

Tuli kuitenkin peruttua yhden numeron siirto Telialle kun noissa Telia Play asioissa päädyin sitten irtisanomaan ja siihen paikkaan loppui kaikki asiakaspalvelu. Olisin irtisanomisesta huolimatta, halunnut säilyttää Katsomon tilauksen, mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista. Asiakaspalvelija muutti sävyn "tiuskimiseksi" kun kerroin irtisanomisesta ja vastaukset alkoi olemaan luokkaa "just" "selvä" "jep jep" "joo osaat varmaan sen katsomon sitten itsekin tilailla". Anyway jäi sen verran paska maku että en tahtonut 12kk määräaikaista sopimusta liittymälle ottaa ja tuli peruttua.

Vähän kusinen tilanne liittymämarkkinoilla, kun elisa nostaa hintoja etujaksoista huolimatta, Telian aspa kiukuttelee tarpeettoman palvelun irtisanomisesta. Liekö seuraava stoppi sitten joku Moi :D

Kilpailutin joulukuussa 2 vanhusten liittymät Elisalle, mutta jätin Telialle winbackin kanssa. No, tänään tuli 87,50 € lasku Elisalta - kaiken lisäksi joillakin superliittymillä.

Katsotaan mitä heidän yli tunnin ruuhkautunut ASPA sanoo, Telian aspa vastasi heti ja kertoi että nämä siirrot on heiltä hyvissä ajoin ennen siirtoa peruttu.

No, tämän seurauksena ei tarvi miettiä siirtyykö omakin liittymä Telian leiriin riippumatta vastatarjouksista...
Asia lopulta ratkesi noin kahden tunnin vääntämisen jälkeen. Ensimmäinen asiakaspalvelija Elisan laskutusosastolta ei myöntänyt heidän ilmeistä virhettään ja melkeinpä uhkailevaan sävyyn oli jopa lähettämässä uusia SIM-kortteja - ja löi luurin korvaan kun annoin itsekin jo vähän palaa takaisin. Seuraava asiakaspalvelija noin tunnin uudelleenjonottamisen jälkeen myönsikin, että kyllä tämä on ihan selvästi joku heidän tekninen ongelmansa, että liittymät ovat jääneet voimaan Telian purusta huolimatta. Piti vielä erikseen antaa siunaus että saavat katkaista nämä liittymät, jotka ei siis milloinkaan heillä edes käyneet.

Tämän ensimmäisen asiakaspalvelijan käytöksen seurauksena omakin liittymä siirtyy nyt Telialle, riippumatta millaisen Winbackin Elisa tarjoaa. Haistakoot rosvofirmassa paskat.

Mä oon tapellut ysärin alkupuolelta asti mobiilioperaattorien kanssa. Olin melkein 10 vuotta Soneran asiakas, mutta kun vuosien kysymisistä ja pyynnöistä huolimatta pitkäaikaista asiakasta kohdeltiin paskemmin kuin uutta asiakasta, vaihdoin Saunalahteen. Mikäänhän tossa ei oikeasti muuttunut, mutta valittamisen jälkeen uusivat tarjousjaksoja pitkän aikaa ihan vaan soittamalla AsPaan. Sittemmin piti aina aloittaa liittymänsiirto että sai jonkun tarjouksen, mutta vitutti se vuotuinen tarjousten metsästäminen ihan silmittömästi.
Lopulta kyllästyin kikkailemaan tämän kanssa ja pyysin tarjoukset pysyvälle hinnalle. Kellään ei ollu antaa mulle mitään järkevää, paitsi Moi:lla. Joten sillä oon mennyt... en tiedä kuinka kauan.

Käytännössä; en tarvitse erityisen nopeaa mobiilinettiä, luulen että 25M riittäis muttei kellään sellaista ole tarjota, joten tämä taitaa olla 100M liittymä (6Gt datakatto, ylitin sen kai kerran ihan tietoisesti, kun kokeilin Qobuz:in Hi-Res laatua, mutten mä sitä tuolla liikenteessä IEM:en kanssa kulkiessa erota normista CD tasoisesta striimistä).
Muistelen laskeneeni että maksimissaan saisin 18€ laskun, jos vetäisin datalisämaksut tappiin asti (oisko ollu 2€/Gt ja 5€ max/kk) ja soitot/tekstarit samaten (4€ max/kk), eikä kenelläkään ollut silloin tarjota edes tuota lähentelevää sopparia.

Mulla keskiarvona kuukausihinta pyörii vajaassa 10 eurossa, dataa kuluu keskiarvona reilu 3 gigaa kuussa enkä ole tainnut ylittää datakattoa kuin kerran tai kaksi enkä edes erityisesti kiinnitä asiaan huomiota.

Himan kiinteä liittymä on myös halvemmasta päästä tarjontaa. DNA ei kai tarjoa Taloyhtiölaajakaistaan kuin sen ilmaisen (25M, ehkä?) ja siitä seuraava pienin maksullinen on tällä hetkellä käsittääkseni 150M. Aiempi 100M olisi riittänyt mulle ihan hyvin, ne itseasiassa koitti "automaattisesti päivittää" se mun 100:sen suoraan 300:n ja käytännössä tuplata kuukausimaksun (tollanen toiminta vitutti niin että jos mulla ois ollu järkevä/kohtuullinen vaihtoehto, ni oisin vaihtanu heti).
Striimauspalveluiden "4k" ei ole lähelläkään oikeaa 4K laatua, niiden tuhnuun riittäis toi 25M:kin liittymä, mutta ainakin mun talonyhtiössä se on sen verran tukossa varsinkin käyttöpiikkien aikaan, ettei se ole käyttökelpoinen työ tai HQ-striimaus tarpeisiin.

Eniten ehkä edelleen harmittaa ettei ole tarjolla just sitä mitä minä haluan vaan useimmiten keinotekoisesti heikennetään palveluita jotta olisi "pakotettu" ottamaan kalliimman tuotteen.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
300 106
Jäsenet
81 760
Uusin jäsen
nrauh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom