Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Otin päivällä tuon Telian 9,99€ tarjouksen. Tässä illalla tuli tekstiviesti Elisalta siirrosta ja soitin tuohon 0800 93866 numeroon mikä siinäkin oli mukana. Ilmeisesti Telia yllättänyt Elisan housut kintuissa kun linja oli ihan tukossa ja sai jonottaa reilu 40 minuuttia jotta pääsi sisään. Asiakaspalvelija taas tuntui olevan hämillään siitä miksi soitan ja mikä tekstari. Paras vastatarjous olisi ollut 11,99€ eikä päälle mitään lahjakorttia tai muuta. Vähän erikoisella kulmalla Elisa lähtenyt taistoon kun parempien tai edes vastaavien tarjousten sijaan kyseli vaan lopussa, että saako kysyä pari kysymystä lakiasioista siitä miten Telia markkinoinut liittymää, ja alkoi tenttaamaan melko aggressiivisen tuntuisesti. Ilmeisesti oikeuteen haluaisivat viedä. En ottanut tarjousta vastaan. Jos eivät parempaa tarjoa lähempänä vaihtoa, niin pitäkööt tunkkinsa.
Mielenkiintoista. Kerrohan tarkalleen ottaen, mitä se kysy ja mitä vastasit

Laitoinpa minäkin tuollaisen winbackin toivosta vähän huonompaa alennettua hintaa kehiin. Teliaa en uskaltanut ottaa, koska historia... Pitäisi joskus varmaan testailla näitä kaikkien epäilyttävien toimintakykyä prepaid-liittymin..

Laitoin itsekin viikko sitten soittopyynnön Elisalle. Kukaan ei ole soittanut. Mitähän niillä lukee meikäläisen kohdalla siellä järjestelmässään, kun kukaan ei halua soitella. Onhan tätä kikkailua tullut harrastettua jo vuosikymmen, eli jonkinlainen hankalan vänkääjän maine on ihan ansaittu :D
Laitoin telialle soittopyynnön tuota edellistä viestiä kirjoittaessa. Just soittivat sieltä ja otin 300M 5G:n 14.90€ + lidlin 60€ lahjakortti. Kelpaa hyvin, koska liittymällä tulee waretettua katsottua paljon teräpiirtokuvaa. Ehkä moi tästä vielä nokittaa, mutta jos ei niin ei jää harmittamaan.

Mielenkiintoista. Kerrohan tarkalleen ottaen, mitä se kysy ja mitä vastasit
En muista ihan tarkalleen miten kysyi, mutta alkuun sitä, että mitä kautta sain tarjouksen. Kun sanoin, että jätin yhteydenottopyynnön ja sitten soittivat, niin alkoi jostain syystä tivaamaan sitä, että soittivatko kauppojen tekemisen jälkeen (miksi soittaisivat tai mitä merkitystä sillä edes olisi?). Koitin selittää, että eivät soittaneet enää uudestaan, vaan jätin sen soittopyynnön jolloin soittivat ja tehtiin kaupat. Sitten alkoi kysymään sitä millä tavalla puhelu meni ja tarjosiko itse liittymää (vaikka ymmärtääkseni silläkään ei pitäisi olla väliä kun olen itse pyytänyt puhelua) ja sanoin, että kysyivät mitä tarjouksia haluaisin johon vastasin, että kännykän liittymää haluaisin kilpailuttaa. Sitten vielä varmisti, että jätin siis yhteystietoni joiden perusteella Telia soitti.

En muista ihan tarkalleen miten kysyi, mutta alkuun sitä, että mitä kautta sain tarjouksen. Kun sanoin, että jätin yhteydenottopyynnön ja sitten soittivat, niin alkoi jostain syystä tivaamaan sitä, että soittivatko kauppojen tekemisen jälkeen (miksi soittaisivat tai mitä merkitystä sillä edes olisi?). Koitin selittää, että eivät soittaneet enää uudestaan, vaan jätin sen soittopyynnön jolloin soittivat ja tehtiin kaupat. Sitten alkoi kysymään sitä millä tavalla puhelu meni ja tarjosiko itse liittymää (vaikka ymmärtääkseni silläkään ei pitäisi olla väliä kun olen itse pyytänyt puhelua) ja sanoin, että kysyivät mitä tarjouksia haluaisin johon vastasin, että kännykän liittymää haluaisin kilpailuttaa. Sitten vielä varmisti, että jätin siis yhteystietoni joiden perusteella Telia soitti.

Tuollaiseen voisi heittää legendaa vaikka, että oli kauppaan menossa asioille niin hänet kaapattiin autoon siitä aseella uhaten kansanasuihin pukeutuneiden toimesta ja siellä pakotettiin tekemään sellainen sopimus ja sanottiin että tiedät missä asut ja missä sinun perhe asuu ja siitä on seurauksensa jos eroon sopimuksesta yrität pyristellä.

Tainnut mennä joillakin liittymämyyjillä tunteisiin tuo, kun joulukin tulossa ja provikkaa pitäisi saada että olisi joulupöytään rahaa ostaa evästä ja oma päämies ei tarjoa mitään kilpailukykyistä joilla houkutella asiakkaita tai edes entisiä pysymään asiakkaina.

Ketjua olen pidemmän aikaan seurannut, mutta teoriassa winback diilit on aika tuntematon käsite. Täytyisi vanhemman sukulaisen liittymä kilpailuttaa. Osasta jäänyt käsite, että nyt saanut Telialta tuota 14.99g 5g liittymää ilman winback kikkailua joka olisi ihanteellinen tilanne. Mutta käytännössä vaihdan kilpailevalle operaattorille netin kautta, niin saan sen peruttua helpoiten numeron siirron winback diilin saatua.

Hänellä on myös tarvetta toisessa puhelimessa samalle liittymälle, johon tarvisi netin, viestit ja puhelut kun varsinainen puhelin ei ole mukana. Onko tähän nykypvänä olemassa muuta tapaa kuin Multisim. Onko jollain kokemusta multisimiin ois saanut alennuksen winback diilinä? kun tuohan maksaa lyhyellä matematiikalla abaut saman kuin uusi liittymä.
1764372609532.png

Ketjua olen pidemmän aikaan seurannut, mutta teoriassa winback diilit on aika tuntematon käsite. Täytyisi vanhemman sukulaisen liittymä kilpailuttaa. Osasta jäänyt käsite, että nyt saanut Telialta tuota 14.99g 5g liittymää ilman winback kikkailua joka olisi ihanteellinen tilanne. Mutta käytännössä vaihdan kilpailevalle operaattorille netin kautta, niin saan sen peruttua helpoiten numeron siirron winback diilin saatua.

Hänellä on myös tarvetta toisessa puhelimessa samalle liittymälle, johon tarvisi netin, viestit ja puhelut kun varsinainen puhelin ei ole mukana. Onko tähän nykypvänä olemassa muuta tapaa kuin Multisim. Onko jollain kokemusta multisimiin ois saanut alennuksen winback diilinä? kun tuohan maksaa lyhyellä matematiikalla abaut saman kuin uusi liittymä.
1764372609532.png
winback diileissä ei tarvitse enään itse perua mitään operaattori peruu puolestasi.

Vaihdoin nyt Elisalta Teliaan hyvän tarjouksen innoittamana, Elisan winback diili oli ilmoitus tekstiviestillä, että jos on määräaikainen sopimus (ei ole), niin jäljellä olevat kuukausimaksut veloitetaan sopimuksen mukaisesti,
vaikka liittymä siirtyisi pois elisalta sekä irtisanomisaika on 14vrk, ei muuta :)
Nyt vaan mietein, kun Telian myyjä sanoi liittymän tulevan voimaan 8.12, tuostahan ei tule 14vrk, eli onko tuo ok vai pitääkö soitella telialle että elkää vielä siirtäkö?

ootko varma ettei ole sittenkin määräaikainen? Tarkistaa voi tekstaamalla SOPIMUS numeroon 18321, jos ei jaksa kirjautua ja etsiä tietoa.
eiköhän se ole ok tuolla telian päivällä. 14 päivää on maksimi ei minimi

Viimeksi muokattu:
Elisan winback diili oli ilmoitus tekstiviestillä, että jos on määräaikainen sopimus (ei ole), niin jäljellä olevat kuukausimaksut veloitetaan sopimuksen mukaisesti
Tämä viestipohja on ollut Elisalla jo useamman vuoden. Omaan korvaani se on aina kuullostanut tylyltä, tai ainakin se on erittäin huonosti muotoiltu. Suurin osa varmaan tietää onko oma sopimus määräaikainen vai eikö ole ja vaikka ei tietäisikään, niin varmasti asian selvitettyään antaa siiron jatkua.

Täysin turha peloitteluviesti, joka helposti aiheuttaa negatiivisen vastareaktion. Kuvittelisin Elisalla olevan sen luokan järjestelmät, että kyseinen muistutusviesti lähtisi vain niille, joilla nimenomaan on määräaikainen sopimus vielä kesken. Ja niillekin vähän kohteliaammin sanankääntein.

Elisalla on koulutettua ja osaavaa väkeä viestinnässä. Sen näkee vaikka seuraamalla kuinka taidokkaasti kaikki isot operaattorit taklaavat mediassa lähes kaiken kritiikin. Jonkun kannattaisi ehkä oikeasti lukaista ajatuksella ja asiakkaan näkökulmasta läpi noita vakioviestejä. Epäilen syvästi, että suomalaiseen mielenmaailmaan tehoaisi uhkaukselta kuulostava "winback-viesti".

Vaihdoin myös tuohon Telian 100M 4G 9.99€/kk + 30€ Lidl tarjoukseen eilen, kiitos siitä vinkanneelle. Eilen tuli kahteen kertaan eri aikoihin tekstiviesti "saat kohta viestinä tiedon siirtoajankohdasta", mutta itse siirtoajankohtaa ei tullut. No, ehkä se tulee vielä myöhemmin.

Vaihdoin myös tuohon Telian 100M 4G 9.99€/kk + 30€ Lidl tarjoukseen eilen, kiitos siitä vinkanneelle. Eilen tuli kahteen kertaan eri aikoihin tekstiviesti "saat kohta viestinä tiedon siirtoajankohdasta", mutta itse siirtoajankohtaa ei tullut. No, ehkä se tulee vielä myöhemmin.
Standin ukko sanoi 8.12. kun eilen vaihdoin, niin varmaankin samoihin aikoihin.

• Tykkää
Reactions: jos
Palstaa seuranneena Elisa menetti aika paljon asiakkaita veikkaan tällä viikolla...itse mukaan lukien myös...Telia varmaan voittajana...🤔
Kyllä varmaan. Itsekin vinkkasin sukulaisille ja kaikki pisti siirtymään Elisalta Telialle. Veikkaan, että maanantaina jollain pukumiehellä pukkaa kylmää hikeä kun katselee numeroita. Ehkä sitten asiaan puututaan tarjouksilla eikä vain uhkailuilla ja tiuskimisella.

Kyllä Telia oli tänä Blackfridaynä voittaja selkeesti. DNA ja Moi edes jotenkuten yritti pitää kiinni vanhoista asiakkaista, Elisalla ei mitään yritystä missään, ei uusien hankkimisessa eikä vanhojen säilyttämisessä.

Kyllä Elisa mulle 17,99e tuon 300M 5G + 30e lahjakortti heitti joka on ihan hyvä. Telia vastasi 16,99e ja 80e Lidliin, Elisalta pyysi vielä kuulemaan heidän vastatarjousta tuohon, mut en tiiä jaksanko enää muutaman euron takia soitella. Tämän threadin perusteella olisi vielä mahdollista saada pari euroa parempaa ja 20e isompaa lahjakorttia. Telialta tiputtivat myös kotinetin hintaa jonkun 6e samalla.

Perjantaina chatin kautta 100M 4G 11,99€/kk + Lidl 60€ lahjakortti.
Samalla vaihtuu Lounean kuitu Telian kuituuun 28,99€/kk. Lounea nosti 27,40€->38,90€ kk-maksun ja sähköpostissa sanoivat keskittävänsä alennukset omille verkkoasiakkailleen.( Mulla aikoinaan Telialta otettu avoin kuitu)
Aikasemmin oli ihan spostilla kysymällä saanu jatkoa tarjoushinnalle aina 12kk lisää Lounealta.
Jäin puhelinliittymän osalta Elisan asiakkaaksi. Sanoin Telian myyjälle et posti kulkee vaan joka toinen päivä, niin laitetaan vaihtoaika tarpeeksi pitkälle. Oli kiire hosua vaihdon kanssa, niin ei kerennyt tulla SIM-kortti. Otin Elisan vasta tarjouksen muuten sama 11,99€, paitsi S-Ryhmän 50€ lahjakortti ja Tingin vielä mobiilivarmenteen samaan hintaan.
Tosiaan samana päivänä oli tullut SIM-kortti postissa n klo 13 kun olisi pitänyt olla operaattorin vaihto klo 12

Kiitokset myös täältä. Samaan tarjoukseen tartuin. Ensin meinasi muka olla 17€ tuo ja olisi kuulemma ollut fiksumpi ottaa 15€ 5g liittymä, vaan sieltäpä se 9,99€/kk tulikin, kun pettyneenä olin puhelua lopettamassa. Kahdesta liittymästä sai 60€ Lidliin, vaan sekin tuli vasta kysyessä liittymien avausmaksuista.

Että mua vtuttaa nuo liittymämyyjät. Miksei voi vaan antaa reilua tarjousta suoraan. pitää kilpailuttaa ja neuvotella että saa kohtuullisen hintasen liittymän

Telian etuna on myös maksuton mobiilivarmenne. Muilla se on jotain 3e/kk, ellei saa sitä neuvoteltua mukaan ilmaiseksi. Itse annan tuolle suht paljon arvoa kun tulee käytettyä sitä ns "päivitttäin".

• Tykkää
Reactions: Six
Vähän taitaa riippua asiakkuuden historista, koska mulle Moi tarjosi suoraan 300M 12€/kk 24kk ajalle

Onko Telian 9,90 tarjousta saatu vielä tänään, vai ollaanko jo myöhässä? Jätin soittopyyntöä tarjouksesta.

Onko Telian 9,90 tarjousta saatu vielä tänään, vai ollaanko jo myöhässä? Jätin soittopyyntöä tarjouksesta.
Tänään juuri iltapäivällä pyysin chatin kautta soittamaan ja sain tuon 9,99€ / kk + JBL kuulokkeet (sai valita lidl lahjakortti, kuulokkeet tai wolt jäsenyys) Elisalta siirsin liittymän

Aamulla laitoin siirtymään yhden Telian 4G 20M liittymän Dna:lle, klo 15 klikkasin Telian chatista nappia ”haluan pysyä Telian asiakkaana ja kuulla tarjouksen” tms. Chatista tarjosi ensin 200M 5G 12kk määräaikainen 17,99€/kk ja kysyin sitten että millaista 4G 100M olisi tarjolla, niin heitti 7,99€/kk 24kk toistaiseksi voimassaolevan ja Lidl 30€ päälle. Eipä siitä tarvinnut enempää tingata.

Aamulla laitoin siirtymään yhden Telian 4G 20M liittymän Dna:lle, klo 15 klikkasin Telian chatista nappia ”haluan pysyä Telian asiakkaana ja kuulla tarjouksen” tms. Chatista tarjosi ensin 200M 5G 12kk määräaikainen 17,99€/kk ja kysyin sitten että millaista 4G 100M olisi tarjolla, niin heitti 7,99€/kk 24kk toistaiseksi voimassaolevan ja Lidl 30€ päälle. Eipä siitä tarvinnut enempää tingata.
Äidin luona käymässä ja kuulemma Telia tarjoaa "tärkeälle asiakkaalle" jatkoksi uutta Rajaton 20M -sopimusta etuhintaan 24,99€/kk. Noh, ei kun yhdessä kysymään DNA:lta parempaa tarjousta ja saatiin 100M ihan käypään hintaan (äiti käyttää puhelinta mobiilitukiasemana, joten näin nopeuden noston hyödyllisenä). Itse tän rumban vuosittain pyörittäneenä ajattelin, että kyllä se Telia jonkun vastatarjouksen tekee, mutta eipä vain chatissä lähtenyt alle 19,99€ tarjousta tekemään. Ei ne siis kaikkia halua asiakkainaan pitää.

Ei kannata luovuttaa heti yhden yrityksen jälkeen, itsekin yritän vähän ajan päästä uudestaan, josko toinen asiakaspalvelija tarjoaakin mitä tarjousta hakemassa. Aina itse olen edulliset liittymät saanut, vaikka pikkasen vaivaa joutuu näkee, mutta säästöt ollut vuosien aikana melkoiset...

Tein juuri samana iltana samalla tavalla ja kyselinkin tämän 7,99e 4G liittymän perään, mutta saatavilla oli kuulemma vain 11,99e 12kk määräaikainen + 30e Lidl. Aikamoista rulettia. :lol:

Jos joku Moin viidestä, vai oliko se nykyään seitsemästä työntekijästä lukee tätä, niin kannattaa jatkossa ihan reilusti ilmoitella kun asiakkaan tarjousjakso on päättymässä. Kun sitten kuitenkin on tapana lähetellä niitä "älä lähde" viestejä perään kun numero on jo siirtymässä.

Ihan täysin omaan piikkiini en ota sitä, että tuli makseltua kuukausi täyttä hintaa. Oma mokahan se on viimekädessä, mutta yritin muutamaan kertaan oikeasti etsiä, että koska se tarjoushinta nyt päättyikään. "Mun moi" palvelusta kyseistä tietoa ei löydy. Eipä jostain syystä löytynyt sopimuspaperia vanhoista emaileistakaan. Onneksi laskusta tuli nyt huomattua ajoissa ja kahden vuoden takaa löytyi lopulta "kiitos että jäit" otsikoitu sähköposti :thumbsup:

Tiedä sitten onko se Elisan sympaattinen "5.99€/kk tarjoushintasi on päättymässä, mutta ei hätää. Kiitokseksi asiakkuudesta, uudistamme sinulle automaattisesti uuden nopean ja turvallisen, suomalaisen liittymän tarjoushintaan 24.99€/kk ilman että sinun tarvitsee blahblah..." viesti yhtään parempi keino sitouttaa asiakasta. Olisikohan joku kolmas toimintatapa toimivampi :hmm: Vai eikö toimintaohjeista löydy kuin vaihtoehdot "ehkä se ei huomaa laskun triplaantumista" ja "kiitoksella kuittaantunee"...

Äidin luona käymässä ja kuulemma Telia tarjoaa "tärkeälle asiakkaalle" jatkoksi uutta Rajaton 20M -sopimusta etuhintaan 24,99€/kk. Noh, ei kun yhdessä kysymään DNA:lta parempaa tarjousta ja saatiin 100M ihan käypään hintaan (äiti käyttää puhelinta mobiilitukiasemana, joten näin nopeuden noston hyödyllisenä). Itse tän rumban vuosittain pyörittäneenä ajattelin, että kyllä se Telia jonkun vastatarjouksen tekee, mutta eipä vain chatissä lähtenyt alle 19,99€ tarjousta tekemään. Ei ne siis kaikkia halua asiakkainaan pitää.

Tein juuri samana iltana samalla tavalla ja kyselinkin tämän 7,99e 4G liittymän perään, mutta saatavilla oli kuulemma vain 11,99e 12kk määräaikainen + 30e Lidl. Aikamoista rulettia. :lol:

Onpas omituista. Ehkä tuossa minun tapauksessa vaikutusta sillä että samalla sopimuksella venkslatun liittymän kanssa on myös 4G 100M mobiilinetti sekä 0,256M laitenetti tms., niihin ei suostunut antamaan mitään alennusta nykyisiin. Eikä vaihtamaan tuota mobiilinettiä tuollaiseksi 7,99€ hintaiseksi liittymäksi.

Jos joku Moin viidestä, vai oliko se nykyään seitsemästä työntekijästä lukee tätä, niin kannattaa jatkossa ihan reilusti ilmoitella kun asiakkaan tarjousjakso on päättymässä. Kun sitten kuitenkin on tapana lähetellä niitä "älä lähde" viestejä perään kun numero on jo siirtymässä.
Ainakin viimeksi kun olin lähdössä, Moin winback-soitto tuli DNA myymälän numerosta. Eli varmaan työvoimaa riittää konsernin sisällä.

Mutta epäilen että tuota tarjouksen päättymisen muistutusta ei tosiaan haluta tehdä, toivotaan että moni vaan maksaa listahinta..

Laitoin liittymänsiirron päälle kun tarjottiin 100mega 4g 11,99€. Winback tarjous 200mega 5g 11,99€ ja 30€ lahjakortti(ke tai to), joka riitti mulle.
Alkaa kohta taas nämä tarjoukset kuulostaa sille, että operaattorit maksaa et saa pidettyä asiakkaansa :kahvi:

Ihan täysin omaan piikkiini en ota sitä, että tuli makseltua kuukausi täyttä hintaa. Oma mokahan se on viimekädessä, mutta yritin muutamaan kertaan oikeasti etsiä, että koska se tarjoushinta nyt päättyikään. "Mun moi" palvelusta kyseistä tietoa ei löydy. Eipä jostain syystä löytynyt sopimuspaperia vanhoista emaileistakaan. Onneksi laskusta tuli nyt huomattua ajoissa ja kahden vuoden takaa löytyi lopulta "kiitos että jäit" otsikoitu sähköposti :thumbsup:

Tiedä sitten onko se Elisan sympaattinen "5.99€/kk tarjoushintasi on päättymässä, mutta ei hätää. Kiitokseksi asiakkuudesta, uudistamme sinulle automaattisesti uuden nopean ja turvallisen, suomalaisen liittymän tarjoushintaan 24.99€/kk ilman että sinun tarvitsee blahblah..." viesti yhtään parempi keino sitouttaa asiakasta. Olisikohan joku kolmas toimintatapa toimivampi :hmm: Vai eikö toimintaohjeista löydy kuin vaihtoehdot "ehkä se ei huomaa laskun triplaantumista" ja "kiitoksella kuittaantunee"...
Liittymän tiedot saa helposti tekstiviestillä:

"Kuluttaja voi vuoden 2022 alusta lähtien tarkastaa matkapuhelimensa määräaikaisen liittymäsopimuksen päättymispäivän tekstiviestillä. Kuluttaja voi lähettää tekstiviestin SOPIMUS (tai ruotsiksi ABONNEMANG) numeroon 18321, ja hän saa välittömästi vastauksena tekstiviestin, joka kertoo määräaikaisen sopimuksen päättymispäivän. Mikäli kuluttajan liittymäsopimus on toistaiseksi voimassa oleva, palautuu tästäkin tieto vastaussanomana kuluttajan matkapuhelimeen.".

Liittymän tiedot saa helposti tekstiviestillä:

"Kuluttaja voi vuoden 2022 alusta lähtien tarkastaa matkapuhelimensa määräaikaisen liittymäsopimuksen päättymispäivän tekstiviestillä. Kuluttaja voi lähettää tekstiviestin SOPIMUS (tai ruotsiksi ABONNEMANG) numeroon 18321, ja hän saa välittömästi vastauksena tekstiviestin, joka kertoo määräaikaisen sopimuksen päättymispäivän. Mikäli kuluttajan liittymäsopimus on toistaiseksi voimassa oleva, palautuu tästäkin tieto vastaussanomana kuluttajan matkapuhelimeen.".
Ei tuo kerro kuin sen onko liittymä määräaikainen vai ei. Ei se kerro koska jonkun liittymän määräaikainen alennushinta on päättymässä.

Mutta kyllähän se täysin omaan piikkiin menee, jos on sopimuksen tehnyt, jossa on määräaikainen alennus eikä ole hereillä kun se loppuu.

Ei tietenkään yritykset halua muistuttaa asiakkaitaan liikaa, tai ainakaan tarjota merkittävästi halvempia hintoja kuin mitä jo maksat ellei kyseessä ole winback, eli vaarana maksavan asiakkaan menettäminen kokonaan. Minun 12kk määräaikaisen jälkeen olisi ens kuussa ollut 5G 300M hintana 38e. Muistuttivat useasti ja tarjosivat sähköpostilla 2-3e halvempaa sopimusta.

Tietty ne haluaa sun maksavan 35e ja olevan siihen tyytyväinen, sittenhän olisin yhtä arvokas kuin kaksi 17e liittymäasiakasta.

Ja valitettavasti suuri osa (ellei suurin osa) ihmisistä maksaa näitä korkeampia hintoja, koska eivät tiedä asiaa tai sitten ei vaan kiinnosta. Itsekin tiedän ihmisiä, jotka maksavat kaksinkertaista hintaa ja heitä ei se asia kiinnosta.

Se on sama muissakin asioissa. Ei ne vakuutusyhtiöstä soittele, että nyt saisit sun autovakuutuksen 200e halvemmalla vuoteen, eikä yleensä sähköyhtiöt tai kukaan muukaan.

Ihan täysin omaan piikkiini en ota sitä, että tuli makseltua kuukausi täyttä hintaa. Oma mokahan se on viimekädessä, mutta yritin muutamaan kertaan oikeasti etsiä, että koska se tarjoushinta nyt päättyikään. "Mun moi" palvelusta kyseistä tietoa ei löydy.

Minulla sopimuksen voimassa olo näkyy hyvin selvästi Mun Moissa:

1764494343911.png

Tosin tuo hinta on eri kuin laskulla oleva eli siltä osin tiedot eivät pidä paikkaansa. Päiväys on kuitenkin oikein.

Ettei menisi nuo muistutukset "markkinointi viestien" alaisuuteen ja jos on asiakas ne estänyt, ei sieltä tule viestejä...

DNA:lla on kolmas tapa. Soittelevat senioreille kun määräaikaisuus on loppumassa siinä 6 viikkoa aiemmin ja huijaavat myydä entistä kalliimman määräaikaisen 5G sopimuksen. Siis kalliimman mitä se hinta olisi edes noussut sen alennetun määräaikaisen hinnan päätteeksi. Mitään tilausvahvistusta edes eivät siitä toimita ettei vanhuksen asioita hoitava läheiset hoksaa 14 vrk aikana sitä ja sitten saa alkaa riidellä päiväkausia lakimiehen ja kuluttaja-asiamiehen avustuksella, että saa sen sopimuksen julistetettua pätemättömäksi.

Sitä en tiedä sitten keskittyvätkö tässä erityisesti niihin vanhuksiin, joiden asioita valtakirjalla joku läheinen hoitaa DNA:n suuntaan ja aiemmat sopimukset tehneet vanhuksen puolesta ja soittavat suoraan vanhukselle ja kusettavat ottamaan ylihintaista sontaa aiempaa kalliimmalla määräaikaisella sopimuksella.

Joskus myös törmännyt siihen kun vanhuksella GSM peruspuhelimineen ollut joku 5G 600M liittymä kaikenlaisilla "turvapaketeilla" hintaan vajaa 40 euroa kuussa paikkakunnalla, jossa edes koko 5G verkkoa ei ollut 50 km säteellä kodista millään taajuudella. Oli joku puhelinmyyjä onnistunut sellaisen myymään. Onneksi ei ollut määräaikainen niin vaihdettiin se noin 10 euroa kuussa maksavaan Globetellin liittymään saman tien.

Gigantti on myös legendaarinen noissa vanhusten koijaamisissa. Joskus olivat myyneet jonkun 200+ euroa kahdessa vuodessa maksavan F-securen turvapaketin parin sadan euron hintaiselle hyvässä tarjouksessa olleen android puhelimen ostajalle.

Suosittelen kaikille, joilla on läheisiä senioreita, että operaattorilta kieltää kaiken markkinointiviestinnän mukaan luettuna puhelinmyynti heille. Tai mieluummin vielä ottaa ne liittymät itse omiin nimiinsä, niin eivät pääse koijaamaan vanhusta. Ja mielellään sanoa etteivät mene Gigantin kaltaisiin liikkeisiin ainakaan yksin huijattavaksi vaan ainoastaan asiointi sellaisissa netin kautta tilaamalla tai sitten joku lähtee sinne kaveriksi estämään huijausta.

Eilen telia myymälästä saatu hinta liittymälle. Rajaton 4g 100mb 9,99€/kk + valinnaisesti JBL 775NC kuulokkeet tai 30€ Lidl lahjakortti.
12kk määräaikainen hinta.

Ilmeisesti vielä pari euroa halvemmallakin olisi saanut mitä vanhempia viestejä selailin, mutta tämäkin on jo edullinen.

Edit: Myyjä deletoi myös avausmaksut 8,95€ 3:n liittymän kohdalta.

Voiko telian pyytää poistamaan lapsipornosuodatuslistan käytöstä?
Näyttäisi taas listalla olevan sivuja jotka eivät sinne varsinaisesti kuulu.
(Telian kiinteä liittymä ei toimi mutta DNA 4G toimii ilman ongelmia)

Voiko telian pyytää poistamaan lapsipornosuodatuslistan käytöstä?
Näyttäisi taas listalla olevan sivuja jotka eivät sinne varsinaisesti kuulu.
(Telian kiinteä liittymä ei toimi mutta DNA 4G toimii ilman ongelmia)
Mikset vain vaihda DNS osoitteita...

Telialta tuli juuri winback tekstari. 12kk rajaton 100m 4g 9.9e kk+30 lidl lahjakortti. Taidan tuon ottaa, ei taida halvemmaksi mennä. Telialta vaihoin hetkeksi moille, eka tarjous oli 12.9e ja nyt tuli 9.9e + se lidl 30e

Liian laiska kikkailemaan.. Oisko linkkiä hyvään tarjoukseen? 🫩
Hyviä linkkejä ei taida olla olemassakaan, mutta Telian ja DNA:n chateissa liittymäasiat hoitui aika vaivattomasti stondikseen. Selaile ketjusta läpi parhaat tarjoukset ja kysyt niitä suoraan muulta kuin nykyiseltä operaattorilta, niin aikaa menee vähiten.

Eikös nämä ole vain niille, jotka on jo laittaneet liittymän siirtymään muualle?
Niinhän tuo on joo, hyvä huomio 👍

edit: puhelinnumeron syöttämällä saa huippudiilin telialta, tästä voi katsoa mitä tarjoaa:

Aamulla laitoin oman numeron siirtymään Elisalle, mutta ei vielä näy olevan siirtymässä, joten tarjoaa vain mobiilinettiä liittymän kaveriksi…

Soittopyyntökin jätetty Telian chatissa, mutta näinköhän eivät soita, kun ei siirto näy vielä systeemeissä… kuinka nopeasti toi siirto pitäisi aktivoitua?

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
297 471
Jäsenet
81 304
Uusin jäsen
v1ll3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom