Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos! Jotenkin oli tuo mennyt ohi. Pienen veivauksen jälkeen vanhempieni 40€/kk liittymät ovat nyt maltillisella 7,99€/kk hinnalla.
Kuvio lyhyesti: liittymät minun omistukseen keskiviikkona, samana päivänä Telialle ja tänään takasin Elisalle.
Periaatteessa olisi pitänyt jättää Telialle, mutta lähes kaikki omat liittymät ovat Elisalla, niin noiden hoito sujuu helpommin samalla OmaElisassa.
Nyt on siis Rajaton 100 Mb 4G liittymät + Mobiilivarmenne. Se on ihan ehdoton ikäihmisillä, eivät vahingossakaan kirjaudu pankkitunnnuksilla muualle kuin omaan pankkiinsa.
Mitä maksoi mobiilivarmenne? Itselle myyjä Elisalla sanoi että se kuuluu vain 5g liittymiin, joiden hinta lähtee 300M ja 15,90e/kk
 
Mitä maksoi mobiilivarmenne? Itselle myyjä Elisalla sanoi että se kuuluu vain 5g liittymiin, joiden hinta lähtee 300M ja 15,90e/kk
Elisalla mobiilivarmenne sisältyy niihin puhelinliittymiin, joissa on Liittymäturva.
Myös joissain Elisan 4G-liittymissä on Liittymäturva, mutta winback liittymistä se saatetaan jättää pois.

Jos liittymään ei sisälly Liittymäturva on Mobiilivarmenteen hinta 2,99€/kk.
 
Saitko siis hoidettua puhelimessa toisen henkilön asioita noin vaan?
Olisin varmaan, jos oma pokka olisi pitänyt (ainakin oltiin samaa sukupuolta liittymän omistajan, esim. Pekka - Paavo). Ei varmaan olisi mennyt läpi jos esim. jos olisin Pekka ja liittymän omistaja Tuulia.

Myyjä kyseli siis perusjuttuja kuten henkilötietoja mm. nimi, osoite ja hetu sekä siirrettävä numero.

…Mutta iskä oli kuitenkin vieressä, joten tässä ei ollut sitä ongelmaa.
 
Nyt ei ihan suoraa tarjousasiaa, mutta osaako joku *faktana* sanoa:
Liittymätilaus tehty öhhh 16.06.2025, mutta alkamassa vasta 24.09.2025.
En löydä edes KKV:n sivuilta tietoa muuta kuin sen verran, että "14pv alkaa tilausvahvistuksen saamisesta". Onko tosiaan niin, että etäkauppadiili kännykkäliittymässä on niin, että sitä siirtoa ei voi peruuttaa jos se on 3kk sitten jo "toimitettu" (tilausvahvistus siis)?

Koska joku pöljä meni ja otti "halvan" Perus 4G 10M liittymän Elisalta nykyisen DNA:n rutjakepaskan tilalle. Ja just nyt ei huvittaisi ottaa vuoden määräaikaista.
 
Nyt ei ihan suoraa tarjousasiaa, mutta osaako joku *faktana* sanoa:
Liittymätilaus tehty öhhh 16.06.2025, mutta alkamassa vasta 24.09.2025.
En löydä edes KKV:n sivuilta tietoa muuta kuin sen verran, että "14pv alkaa tilausvahvistuksen saamisesta". Onko tosiaan niin, että etäkauppadiili kännykkäliittymässä on niin, että sitä siirtoa ei voi peruuttaa jos se on 3kk sitten jo "toimitettu" (tilausvahvistus siis)?

Koska joku pöljä meni ja otti "halvan" Perus 4G 10M liittymän Elisalta nykyisen DNA:n rutjakepaskan tilalle. Ja just nyt ei huvittaisi ottaa vuoden määräaikaista.
Kyllä, kuluttajan toiveestahan tuossa se alkupäivä sinne tulevaisuuteen on lykätty. Ja tilausvahvistukseen on ollut mahdollista tutustua se 14 päivää ja varmistua, että siinä on asiat niin kuin oli sovittu.
 
Kyllä, kuluttajan toiveestahan tuossa se alkupäivä sinne tulevaisuuteen on lykätty. Ja tilausvahvistukseen on ollut mahdollista tutustua se 14 päivää ja varmistua, että siinä on asiat niin kuin oli sovittu.
Kiitos. Voi perkele, mutta minkäs teet.
Sain tuolloin tarjouksen 14,99e/kk Tarkka 4G 10M-liittymästä jonka nappasin sitten ajattelematta sen koommin. Noh, mennään tällä...

Ja syy tuohon oli se, että DNA:lta oli edellinen liittymä määräaikaiseen hintaan (määräaikaisuus päättyy 23.9.) :P
 
Nyt ei ihan suoraa tarjousasiaa, mutta osaako joku *faktana* sanoa:
Liittymätilaus tehty öhhh 16.06.2025, mutta alkamassa vasta 24.09.2025.
En löydä edes KKV:n sivuilta tietoa muuta kuin sen verran, että "14pv alkaa tilausvahvistuksen saamisesta". Onko tosiaan niin, että etäkauppadiili kännykkäliittymässä on niin, että sitä siirtoa ei voi peruuttaa jos se on 3kk sitten jo "toimitettu" (tilausvahvistus siis)?

Koska joku pöljä meni ja otti "halvan" Perus 4G 10M liittymän Elisalta nykyisen DNA:n rutjakepaskan tilalle. Ja just nyt ei huvittaisi ottaa vuoden määräaikaista.
Numeronsiirron voi perua ennen toteutumista. Tästä on erillinen säännös, joka ei sidottu etämyynnin peruutusaikaan. Selitetään HE:ssä:
Kuluttajalla olisi velvollisuus maksaa viestintäpalvelusopimukseen perustuvat maksut vasta siitä lähtien, kun yhteys on käytettävissä. Tällöin kuluttajalla olisi aina mahdollisuus matkaviestinpalvelujen kyseessä ollessa maksutta perua viestintäpalvelusopimus ja numeronsiirtopyyntö ennen numeronsiirron toteutumista. Teleyrityksellä ei siten olisi oikeutta periä maksua ennen numeronsiirron toteutumista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 603
Viestejä
4 934 212
Jäsenet
79 388
Uusin jäsen
appa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom