Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus on pidettävä periaatteista kiinni. Mutta mikäli meni ohi,niin kritiikkini kohdistui Elisaan. Olen noita tarjouksia itsekin aikoinaan hyödyntänyt, aikansa kutakin.

Kukin tehköön niin kuin parhaaksi katsoo, itse vaan en halua kritisoida Elisaa ja heti perään ottaa heiltä tuota etu hintaa. Joillakin periaate toki voi olla lahjakortin arvoinen, mutta sekin on heidän asiansa..
Mulla on sellainen olo, että DNA ainakin soittelee ja tuputtaa myös aika kovin näitä liittymäpäivityksiä vaikkei ihmiset niitä tarvitsisikaan? Telian asiakkaana puolestaan ei ole yhtään puhelin soinut? Moi tuntuisi tällä hetkellä "eettisimmältä" vaihtoehdolta?
 
Mulla on sellainen olo, että DNA ainakin soittelee ja tuputtaa myös aika kovin näitä liittymäpäivityksiä vaikkei ihmiset niitä tarvitsisikaan? Telian asiakkaana puolestaan ei ole yhtään puhelin soinut? Moi tuntuisi tällä hetkellä "eettisimmältä" vaihtoehdolta?
Tänne soitellaan Elisasta vähän väliä. Vaikka ollut heidän asiakas jo kymmeniä vuosia. Tarjoavat kaikkea millä en tee mitään. Aina ei mee linjan toisessa päässä perille..
 
Jos joku tuolla Koskarissa Tampereella käyvä tänään viitsii kuitata, löytyykö ständi vielä, niin tiedän itsekin iltapäivästä kiertää keskustan kautta :)

Moni kyselee nyt näitä Moin ständejä, niin Moin sivuilta löytyy listaus näistä ständeistä ja niiden aukioloajoista.:

En sitten tiedä onko niitä nyt jo muuallakin, mitä ei ole listattu. Ilmeisesti on, jos Tampereellakin on, joka ei ole tuossa listassa.
Ymmärtäisin, että nämä listatut ovat ihan pysyviä. Tuo mainittu Tampereen piste on ainakin sellainen perinteinen popup, jossa kohtaa on milloin mitäkin lehti- tai liittymämyyjää.
 
Mulla on sellainen olo, että DNA ainakin soittelee ja tuputtaa myös aika kovin näitä liittymäpäivityksiä vaikkei ihmiset niitä tarvitsisikaan? Telian asiakkaana puolestaan ei ole yhtään puhelin soinut? Moi tuntuisi tällä hetkellä "eettisimmältä" vaihtoehdolta?
Kieltopalvelut – ASML <- botti vastaa muutaman minuutin homma. Voi johtua ihan asetuksista siellä on varmaan suoramarkkinoinnin kielto. Ainahan voi tehdä rikosilmoituksen häirinnästä jos eivät muuten usko ja haluaa kaitsoa tai call blocker.

Mutta joo eipä tullut Elisalta kummoisempaa winbackiä 4g 100M 21e. Tunnen monta eläkelläistä jotka maksavat tuon 30e rajattomasta hymyssä suin kun eivät osaa vaihtaa.
 
Taisi olla jo aijemmin keskustelu Elisan ”kovistelu viesteistä”:
Hei, olet siirtämässä liittymääsi toiselle operaattorille. Huomioithan, mikäli liittymälläsi on määräaikainen sopimus, jäljellä olevat kuukausimaksut veloitetaan sopimuksen mukaisesti….

Jotenkin tämäkin ärsyttää paljon.
Joo kiva muistutus, mutta voisiko asian ilmoittaa asiakasystävällisesti?!?

Esim: Harmi, että emme Elisalla pystyneet tarjoamaan sinulle sopivaa liittymää.

Muistathan, että ….

Kiitos asiakkuudesta

Ps. Mikäli olet kiinnostut meidän tämän hetken eduista juuri sinulle, niin ole yhteydessä
 
Elisalta siirtyminen Moille. Ilmeisesti hintasota ja Elisa kalastellut Moi asiakkaita…. Tartuin tähän. Seuraavat 2v maksellaan 9e kk.
Tätä ne varmaan olisivat tarjonneet puhelimessa, kun perjantaina yrittivät soittaa (vaihto Moi->Elisa menossa). Halvemmaksihan tuo tulisi vaikka joutuisi soittelemaan "perinteisiä" puheluita maksimäärän, mitä tuleva Elisan vastaava.
 
Elisalta soittivat ja tarjosivat 2v määräaikaista 100m 4g rajatonta 9,95€ kuussa. Sopparissa lukee kuitenkin 7,99 :hmm: . Aika erikoista kun en ole ollut liittymää edes vaihtamassa. Moilta siirtyy nyt pojan liittymä elisalle. Toisen pojan ennestää olevaa elisan liittymää ei voinut muuttaa. Pitää sit kokeilla vaihtaa se moille. Jospa sit pystyisi sitä muuttamaan. On tää helvetti touhua.
 
2 kpl Elisan liittymää vaihdettu Moi:lle Prisman ständillä. Tosiaan tuo ylläoleva 9€/kk + puh/text max 4€/kk. 24kk toistaiseksi voimassaolevat sopparit. Kiitos @Kimppari :lle vihjeestä.

Harmillisesti yksi liittymä jäi vielä Elisalle, kun tartuin heinäkuussa määräaikaiseen soppariin, tosin sekin on vain 12,16€/kk (Elisa 4G 200M rajaton 17,99€/kk), kun huomioi 70€ Keskon lahjakortin, mikä on tulossa.
Aamulla tuli:

Huomasimme, että olet siirtämässä liittymääsi XXXXXXXXXX Elisalta pois. Haluaisimme kuulla, mitä voisimme tehdä paremmin sekä kertoa parhaan tarjouksen liittymällesi. Soita maksuttomaan numeroomme 0800 93866 (arkisin 8-18, la 9-17) tai jätä halutessasi meille soittopyyntö. Vastaamalla tähän viestiin kirjaimella A soitamme sinulle pian. Vastaamalla viestiin B, soitamme sinulle tänään klo 16 jälkeen (lauantaisin klo 14 jälkeen). Vastausviesti on maksuton. Huolehdimme numeronsiirron peruutuksen puolestasi. Terveisin Elisa | Hallinnoi tai muuta markkinointiasetuksiasi: elisa.fi/peru-sms, OmaElisa-sovelluksessa tai ota yhteyttä asiakaspalveluun: elisa.fi/yhteydenotto

Mutta en taida jaksaa kuunnella myyntipuheita. Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa on Elisan winbackit noihin halpis-liittymiin vain vuoden pituisia. Ja 200M moi on nopeampi kuin nuo 100M halpikset ja se 300M liittymä olisi kalliimpi, 14,99€/kk vs moin max 13€/kk.

Ja @t-man83 ideaaliin on mahdollisuus seuraavalla Elisan kalastelukierroksella. Eli tiputtaa tuon 9€ + 4€ hintaa, Moin winbackin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Sai peruttua hinnankorotuksen kun laittoi oheisen viestin:

”Hei,

Olen saanut ilmoituksen, että liittymäni (numero: [liittymänumerosi tähän]) kuukausimaksua ollaan korottamassa 1.10.2025 alkaen.

Liittymääni koskee kuitenkin kampanjahinta xx,xx €/kk, joka on voimassa xx.xx.xxxx saakka. Tämän vuoksi katson, että Elisa ei voi yksipuolisesti muuttaa hintaa ennen kampanjajakson päättymistä.

Kuluttajansuojalain sekä Traficomin ohjeistuksen mukaan teleoperaattori ei voi muuttaa sopimusehtoja tai korottaa sovittua kampanjahintaa kesken määräajan, ellei kyse ole esimerkiksi arvonlisäveron tai muun viranomaismaksun muutoksesta.

Vaatimus:
  • Liittymääni tulee soveltaa kampanjahintaa xx,xx €/kk vähintään xx.xx.xxxx asti.
  • Mikäli muutos perustuu viranomaispäätökseen, pyydän siitä kirjallisen selvityksen.
Pyydän vahvistusta, että kampanjahinta pysyy voimassa sovitun mukaisesti.”
Ensimmäinen viestini kun ei tuottanut tulosta, laitoin ylläolevan viestin seuraavaksi, johon vastattiin näin:

"kiitos vastauksestasi!

Liittymäsopimuksesi ei ole määräaikainen. Muutos ei perustu viranomaispäätökseen. Muutoksen syynä on viestintäpalvelun kehittäminen ja asiakkaiden yksityisyyden suojan sekä internet-käytön turvallisuuden parantaminen. Elisan yleisten sopimusehtojen kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu. Muutostilanteessa sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimus kahden viikon irtisanomisajalla."

:dead:
 
Toi kyl harmittavaa ku Moille ei pysty winbacknumeroon takas soittelemaan, vähän tuurista sattuuko osumaan hyvään aikaan puhelu. Viime kuussa sattu olemaan sopivasti ja silloin sai tuon 9€+4€ liittymän. Nyt laittelin vaihtumaan elisan 5e/kk liittymään, toivoen että saisi Moilta 3€ liittymän mikäli vielä tällä viikolla tarjoavat. Jossei tule ni saapi nähdä peruisko kuitenkin tuon elisan :i
 
Morjesta! Meikäläisellä tilanne, että DNAlla puhelinliittymä ennestään, mutta sain Elisalta kodin netin todella hyvään hintaan, kun samalla vaihdan puhelinliittymän Elisalle. No sieltähän ne laitto jonkun 40e liittymän, ja määräaika DNAlta loppuu marraskuussa. Miten tässä kannattais lähtee etenemään, että sais tuon puhelinliittymän mahdollisimman halvalla? Tuo netin hinta pysyy samana, vaikka kilpailuttaa.
 
no nyt on kummallista...


elisa.jpg
 
Tänne kilahti aamulla Elisalta tekstari, että liittymää sais 4,99€/kk. Tekstarin linkin takana oli vain jotain 17,99€/kk liittymiä, mutta puhelimitse sain tuohon viiteen euroon 100megasen. Ennen oli siis Moilta se 15€/kk liittymä.
 
Mulle Elisa tekstaroi että tämä 5e tarjous loppumassa vuorokauden vaihteessa.

edit: jaa niin ilmoitettiinhan tämä loppumispäivä jo ekassa tekstarissakin
 
Elisa -> Moi siirto oli päällä.

Sain Elisalta 4G 200M liittymän 17,99e/kk + 70 eur S-ryhmän lahjakortin. Tämä tuli otettua ja 12kk päästä taas liittymä-lambada edessä seuraavan kerran.
 
Pitikö Moilla aktivoida tuo sinne siirtymässä oleva liittymä vai missä vaiheessa Telialta pitäisi kuulua? Liittymän siirtymiseen aikaa 9 päivää..
 
Soittelin moin aspaan ja kaveri kyseli mikä homma. minä kerroin ja lupasi laittaa viestiä eteenpäin jos tuon ständitarjouksen sais aspastakin kun noita ständejä on niin vähän...
Vaihtuisi kyllä itseltäkin aika nopeaan. Ei vaan hirveästi kiinnostaisi lähteä varta vasten johonkin Koskikeskukseen pööpöilemään tuon takia varta vasten.
 
Pitikö Moilla aktivoida tuo sinne siirtymässä oleva liittymä vai missä vaiheessa Telialta pitäisi kuulua? Liittymän siirtymiseen aikaa 9 päivää..
Mulla ei ollut tullut tietoon siirtopäivää ennen kuin kävin aktivoimassa Moi:n simin netissä, sitten vasta ilmoittivat päiväksi 28.8. eli ainakin omalla kohdalla näytti tarvitsevan niin tehdä. En sitten tiedä onko tarpeen, jos on jo tarkka siirtopäivä muutoin tiedossa. Tarjous tuli vasta tänään eli 3 pvä ennen siirtoa.
 
Jos joku tuolla Koskarissa Tampereella käyvä tänään viitsii kuitata, löytyykö ständi vielä, niin tiedän itsekin iltapäivästä kiertää keskustan kautta :)


Ymmärtäisin, että nämä listatut ovat ihan pysyviä. Tuo mainittu Tampereen piste on ainakin sellainen perinteinen popup, jossa kohtaa on milloin mitäkin lehti- tai liittymämyyjää.
Kävin Koskarissa hakemassa liittymän. Ei ollut tietoa miten pitkään kampanja voimassa, mutta toinen geelitukka aikoi olla ainakin tänään seiskaan asti siinä Intersportin edessä
 
Kävin Koskarissa hakemassa liittymän. Ei ollut tietoa miten pitkään kampanja voimassa, mutta toinen geelitukka aikoi olla ainakin tänään seiskaan asti siinä Intersportin edessä
Tänks näinkin spesifistä infosta! Täytyy siis rueta kohta pakkailemaan kamoja :)
 
Laitoin Elisalle reklamaatiota tuosta hinnan noususta. Ei auttanut.
"Muutoksen syynä on viestintäpalvelun kehittäminen ja asiakkaiden yksityisyyden suojan sekä internet-käytön turvallisuuden parantaminen. Elisan yleisten sopimusehtojen kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu. Muutostilanteessa sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimus kahden viikon irtisanomisajalla."

"Kyllä tuo muutos liittymään on tulossa, sitä ei voi estää. Harmi, jos ei ole nyt sinulla käyttöä uusille ominaisuuksille. Valitettavasti tässä tapauksessa ei parempaakaan vaihtoehtoa ole tarjota sinulle, sillä edelleen muutoksenkin jälkeen liittymälläsi on sen edullisin vaihtoehto käytössä vastaavan tyyppisistä liittymistä."

Joo kyllä tämä tilanne on selvä, pitää laittaa siirto menemään toiseen firmaan ja niin päättyy 29vuoden asiakkuus. Aivan uskomatonta pelleilyähän tämä on.
 
Laitoin Elisalle reklamaatiota tuosta hinnan noususta. Ei auttanut.
"Muutoksen syynä on viestintäpalvelun kehittäminen ja asiakkaiden yksityisyyden suojan sekä internet-käytön turvallisuuden parantaminen. Elisan yleisten sopimusehtojen kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu. Muutostilanteessa sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimus kahden viikon irtisanomisajalla."

"Kyllä tuo muutos liittymään on tulossa, sitä ei voi estää. Harmi, jos ei ole nyt sinulla käyttöä uusille ominaisuuksille. Valitettavasti tässä tapauksessa ei parempaakaan vaihtoehtoa ole tarjota sinulle, sillä edelleen muutoksenkin jälkeen liittymälläsi on sen edullisin vaihtoehto käytössä vastaavan tyyppisistä liittymistä."

Joo kyllä tämä tilanne on selvä, pitää laittaa siirto menemään toiseen firmaan ja niin päättyy 29vuoden asiakkuus. Aivan uskomatonta pelleilyähän tämä on.
Kai mainitsit, että sinulla on määräaikainen alennushinta voimassa?
 
Sama Kuopion Prisman ständiltä.

Kysyin voimassaolosta, niin tarkkaa voimassaoloa tarjoukselle ei osannut sanoa, vaan on kuulemma sen ajan voimassa kunnes on riittävästi asiakkaita haalittu Elisalta takaisin.
 
Hansatorin ylätasanteella oli ainakin vielä eilen.
Kiitos sieltähän ständi löytyi ja 5 kpl elisaa siirtyi moille. Ei tuolla ständilläkään tiedetty kauan tarjous on voimassa.

Nyt katsoo tuleeko elisalta jotain vasta tarjousta. Mutta saa kyllä olla reilu tarjous, että elisalle jään kun ei tuo hinnan nostoyritys oikein houkuttele jäämään. Vaikka se perua luvattiinkin.
 
Tuli myös haettua tuo MOI tarjousliittymä 9€/kk 200M (puhelut maks. 4€/kk). Kysyin myös voimassaoloa tälle tarjoukselle, mutta eivät osanneet sanoa muuta kuin että ainakin tämä päivä.
 
Äsken kävin hakemassa 9€/kk 200M (puhelut maks. 4€/kk) liittymän Espoon Sellon Prisman Moi Mobiilin ständiltä. Tämä tarjous siis Elisan asiakkaille.
Tämä tarjous olisi kelvannut tännekin. Tuli vain lyötyä siirto samaan suuntaan jo aktiivisesti listahinnoin ja tuota tuskin saa enää keskeytettyä?
 
Kävin hakemassa Elisan tiskiltä uuden liittymän (uudella numerolla) ja sitten Koskikeskuksen Moi-pisteessä tämä juuri avattu siirtymään Moille, 9 e/kk. Ja se Moi-piste oli tosiaan Instrun edessä 1. kerroksessa. Ja tarkemmin selittämättä kk-lasku putoaa 13 eur, joka on hyvä säästö.
 
Tämä tarjous olisi kelvannut tännekin. Tuli vain lyötyä siirto samaan suuntaan jo aktiivisesti listahinnoin ja tuota tuskin saa enää keskeytettyä?
Kyllähän oman operaattorin pitäisi pystyä se perumaan, kuten tekevät winbackeissakin.

Itse laitoin lauantaina siirron Moilta Elisalle ja kahteen liittymään sain myös tuon 3e/kk seuraavat 24kk soittamalla Moin asiakaspalveluun.
Siis 3€/kk rajaton 100M 4G vai oliko tässä joku tärppi?
 
Ensimmäinen viestini kun ei tuottanut tulosta, laitoin ylläolevan viestin seuraavaksi, johon vastattiin näin:

"kiitos vastauksestasi!

Liittymäsopimuksesi ei ole määräaikainen. Muutos ei perustu viranomaispäätökseen. Muutoksen syynä on viestintäpalvelun kehittäminen ja asiakkaiden yksityisyyden suojan sekä internet-käytön turvallisuuden parantaminen. Elisan yleisten sopimusehtojen kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu. Muutostilanteessa sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimus kahden viikon irtisanomisajalla."

:dead:

Laitoin Elisalle reklamaatiota tuosta hinnan noususta. Ei auttanut.
"Muutoksen syynä on viestintäpalvelun kehittäminen ja asiakkaiden yksityisyyden suojan sekä internet-käytön turvallisuuden parantaminen. Elisan yleisten sopimusehtojen kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu. Muutostilanteessa sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimus kahden viikon irtisanomisajalla."

"Kyllä tuo muutos liittymään on tulossa, sitä ei voi estää. Harmi, jos ei ole nyt sinulla käyttöä uusille ominaisuuksille. Valitettavasti tässä tapauksessa ei parempaakaan vaihtoehtoa ole tarjota sinulle, sillä edelleen muutoksenkin jälkeen liittymälläsi on sen edullisin vaihtoehto käytössä vastaavan tyyppisistä liittymistä."

Joo kyllä tämä tilanne on selvä, pitää laittaa siirto menemään toiseen firmaan ja niin päättyy 29vuoden asiakkuus. Aivan uskomatonta pelleilyähän tämä on.
Ei noin. Olette sopineet alennetusta hinnasta tietylle ajanjaksolle. Sopimus sitoo Elisaa ja teitä. Lisäksi sopimusta tulkitaan epäselvissä tilanteissa laatijan vahingoksi. Nämä nyt ensi alkuun, ilman edes menemistä kuluttajaa suojaavan lainsäädännmön puolelle.

Kuluttajansuojalaista löytyy niin monta kohtaa sovellettavaksi, että en tuha edes listata tässä casessa... perusperiaate on kuluttajan heikompi asema sopimustilanteessa. Sopimusta ei tulkita kuluttajalle epäedullisesti. Kaiken lisäksi Elisa vetoaa tuossa vielä yleisiin sopimusehtoihin (=vakiosopimusehdot). Jokainen voi vilkaista kkv:n sivuilta kuinka "hellästi" tuollaisiin vetoavan yrityksen vaatimuksia tulkitaan.

Itse tosiaan riitauttaisin noilta osin laskun. Helpompi tie voi olla suoraan kkv:lle eskaloiminen. Tai molemmat. Sopimuksen purku tai sovittua enemmän maksaminen ei tule kuuloonkaan.
 
Tuli Elisan aspastakin myöhässä vastaus:

"Sinulla on tällä hetkellä toistaiseksi voimassaoleva liittymäsopimus ja siinä ei ole määräaikaista sitoumusta, jolloin voit halutessasi tehdä liittymälle muutoksia koska tahansa. Kun sopimus ei ole määräaikainen, voivat sopimuksen ehdot muuttua myös operaattorin toimesta.Liittymäsi etuhinta tulee muutoksesta huolimatta säilymään edullisena. "

Höpöhöpö, määräaikaisen sopimuksen hinnasta olen kahdeksi vuodeksi vuosi sitten tietääkseni tehnyt, ja sen tarjouksen perusteella valinnut Elisan.
 
Tuli Elisan aspastakin myöhässä vastaus:

"Sinulla on tällä hetkellä toistaiseksi voimassaoleva liittymäsopimus ja siinä ei ole määräaikaista sitoumusta, jolloin voit halutessasi tehdä liittymälle muutoksia koska tahansa. Kun sopimus ei ole määräaikainen, voivat sopimuksen ehdot muuttua myös operaattorin toimesta.Liittymäsi etuhinta tulee muutoksesta huolimatta säilymään edullisena. "

Höpöhöpö, määräaikaisen sopimuksen hinnasta olen kahdeksi vuodeksi vuosi sitten tietääkseni tehnyt, ja sen tarjouksen perusteella valinnut Elisan.
Todennäköisesti sopimuksesi ei ole määräaikainen siinä mielessä, että voit koska vain vaihtaa operaattoria maksamatta koko kahden vuoden kauden maksuja. Sen sijaan Elisa on kyllä antanut omalta puoleltaan määräaikaisen alennuksen hintaan, josta nyt yrittävät kiemurrella irti. Tuo tulkinta, että tarjouksessa annettu määräaikainen alennus hinnasta ei sitoisi operaattoria on aika lailla kestämätön, muutenhan voisivat nostaa hinnat heti sopimuksen tekemisen jälkeisenä päivänä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 149
Viestejä
4 927 566
Jäsenet
79 309
Uusin jäsen
vilko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom