Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Numero siirtyi Moille tänään. Kyselin Telialta tarjousten perään. Kuulemma 4G/100M 12kk 14.99 määräaikaisena on paras mitä voi tarjota. Sit oli 21.99 300M 5G. Kuulemma sitä 19.99 5G 200 liittymää saa vain olemassa olevat. Tiedä oliko painostusta mutta puhelinmyyjä vihjasi että kohta loppumassa kyseinen tarjous.

Laitan numeronsiirron vetämään Telialle normiliittymään ja katson Moin winback-tarjouksen.
On se Teliakin aikamoinen hintaperseilijä. Tuo olisi kelvannut itselleni keväällä mutta ei niin ei. Kauheeta itkua ja valitusta miks ei alle 20 e liittymiä jne. Ja että 5G 5G 5G plaaplaa.
No pitäköön tunkkinsa sitte.
 
Taas olisi vuotuisen uusinnan aika. Onko kukaan enää saanut alle 20 euron datarajattomia tarjouksia? Niin tietäisin sitten vähän, että mitä tavoittelee. Nykyinen on Elisa tarkka 17e, joka vuosi noussut tuolle tasolle alkuperäisestä 9,90e.
Kyllä, mutta kikkailemalla.

 
Kyllä, mutta kikkailemalla.


Joo, kiitos, näin totesin itsekin. Kokeillaan Moin kautta miten käy.
 
Onko täällä tietoa sellaisesta asiasta kuin määräaikaisen sopimuksen lopettaminen liittymän omistajan kuoltua?
Onko omaisten helppo katkaista sopimus ilmoittamalla liittymän omistajan kuolemasta operaattorille, vai pitääkö olla kuolintodistus tai jotain muuta?

Tätäkin pitää nyt ajatella, sen verran huolettaa oma terveys.
 
Onko täällä tietoa sellaisesta asiasta kuin määräaikaisen sopimuksen lopettaminen liittymän omistajan kuoltua?
Onko omaisten helppo katkaista sopimus ilmoittamalla liittymän omistajan kuolemasta operaattorille, vai pitääkö olla kuolintodistus tai jotain muuta?

Tätäkin pitää nyt ajatella, sen verran huolettaa oma terveys.
Kyllähän siihen dokumentteja tarvii että toisen hlön liittymiä (yms tilauksia) voi katkoa ja laittaa seis asioita. Aikoinaan järjestelmät sanoneet myös elävistä asiakkaista että "Asiakas on kuollut", popuppia tulee vaikka kyseinen hlö hyvissä voimissa edessäsi. Niitäkin tullut selviteltyä muutamat. :D Tällein kevennyksenä.
 
Osa operaattoreista saa tuon ilmoituksen kuolemasta suoraan DVV:ltä, ja osa voi myös sieltä sen tarkistaa, kun ilmoittaa operaattorin asiakaspalveluun. Ongelmia tulee siitä, jos tuon kuolleen henkilön numeron haluaa siirtää jollekin toiselle.
 
Sain vajaa 2v sitten hyvän tarjouksen. 19e alennusta joka kuukausi. Mulla on 5g liittymä, mutta sai halvemmalla kun pakotti sen käyttämään 4g

Screenshot_2025-08-13-17-48-42-19_389f634634a6b3d1d1da83dcedf1426d.jpg
 
Onko täällä tietoa sellaisesta asiasta kuin määräaikaisen sopimuksen lopettaminen liittymän omistajan kuoltua?
Onko omaisten helppo katkaista sopimus ilmoittamalla liittymän omistajan kuolemasta operaattorille, vai pitääkö olla kuolintodistus tai jotain muuta?

Tätäkin pitää nyt ajatella, sen verran huolettaa oma terveys.
Tällä sivulla on aika hyvät informaatiot asiaan liittyen. Operaattorit - Digihautaus
 
Tämä on ehkä hieman OT, mutta aika mielenkiintoinen kokemus Telian myynistä:

Kerrostalossa on tarjolla Telian kaapelimodeemiyhteys. Itselläni oli käytössä 50M vuokraan kuuluva, mutta halusin nostaa sen nopeutta, koska olin siirtymässä Elisan 5G:stä siihen. Myyntiaspan kautta sain saman tarjouksen kuin uudet asiakkaat, eli vuodeksi edullisemman hinnan. Samalla myyntiaspa hyvinkin aggressiiviseti yritti kysellä, että tarvitsisinko matkapuhelinliittymä (en tarvinnut). TIlauksen jälkeen ko. henkilö vielä kaikein huipuksi laittoi sen omasta Staffpointin sähköpostista, että olisin suoraan häneen yhteydessä kun "saat puhelimen hankittua" (vaikka en ollut edes hankkimassa uutta puhelinta eikä siitä ollut puhetta.

Hieman särähti tuollainen kerjääminen provisioiden toivossa.

Kaikein huipuksi nopeuden nosto ei syystä tai toisesta ollut mennyt läpi ja jouduin tänään olemaan Telian vikapalveluun yhteydessä.. Toistaiseksi tässä asunnossa kaikki Telian kiinteän netin muutokset tai tilaukset on mennyt enemmän tai vähemmän aina väärin tai tullut jotain muuta ongelmaa.
 
Mökillä on käytössä Elisan 100 M mobiilinetti. Aika paljon on nopeuksissa eroja riippuen ajankohdasta. Mitähän kannattaisi kokeilla seuraavaksi? DNA:n vai Telian mobiililiittymää?
TV:n katselu ajoittain hermoja raastavaa. Huawei B715 on modeemina.
IMG_3653.png
DNA:n 100 M prepaid Huawei B715 -mokkulassa antaa parempaa jälkeä kuin Elisan liittymä. Kellonajat tosin eivät ole samat.
IMG_3662.png
 
Kyllähän siihen dokumentteja tarvii että toisen hlön liittymiä (yms tilauksia) voi katkoa ja laittaa seis asioita. Aikoinaan järjestelmät sanoneet myös elävistä asiakkaista että "Asiakas on kuollut", popuppia tulee vaikka kyseinen hlö hyvissä voimissa edessäsi. Niitäkin tullut selviteltyä muutamat. :D Tällein kevennyksenä.

Suoraan se parissa päivässä välittyy se tieto operaattorille DVV:n kautta. Myös Globetellillä oli välittynyt muutama vuosi sitten kun asia oli ajankohtainen itsellä hoitaa.

Liittymän omistajuus kannattanee siirtää toiselle jos numero on tarkoitus esimerkiksi säilyttää.

Ne määräaikaiset sopparit ja osamaksulla otetut laitteet on sitten sellaisia, että se sopimus ja se maksuvelvollisuus ei lopu kuolemaan vaan kuolinpesä joutuu ne mahdollisesti maksamaan.

Toki tuossa voi olla operaattorikohtaista eroa kun tuntuisi että se kannata alkaa vaatia tuollaisessa tilanteessa jotain parin kympin kk-maksullisen liittymän jäljellä olevia maksuja määräajan loppuun. Voi nimittäin olla, että sen kuolinpesän osakkaat sitten muistavat ja muistavatkin pitkään ja eivät sen vuoksi välttämättä koskaan kyseisen operaattorin mitään liittymiä tms. ota.

Toki se sitten osamaksulaitteesta voi olla ihan asia erikseen kun joku tonnin luuri ostettu josta ehtinyt maksaa yhden kuukauden osamaksut ennen kuin seurakunta vaihtui. Luultavasti siinä saa ihan ookoo hinnan jos sen myy eteenpäin ja käyttää sen siihen osamaksujen lyhennykseen.
 
Suoraan se parissa päivässä välittyy se tieto operaattorille DVV:n kautta. Myös Globetellillä oli välittynyt muutama vuosi sitten kun asia oli ajankohtainen itsellä hoitaa.

Liittymän omistajuus kannattanee siirtää toiselle jos numero on tarkoitus esimerkiksi säilyttää.

Ne määräaikaiset sopparit ja osamaksulla otetut laitteet on sitten sellaisia, että se sopimus ja se maksuvelvollisuus ei lopu kuolemaan vaan kuolinpesä joutuu ne mahdollisesti maksamaan.

Toki tuossa voi olla operaattorikohtaista eroa kun tuntuisi että se kannata alkaa vaatia tuollaisessa tilanteessa jotain parin kympin kk-maksullisen liittymän jäljellä olevia maksuja määräajan loppuun. Voi nimittäin olla, että sen kuolinpesän osakkaat sitten muistavat ja muistavatkin pitkään ja eivät sen vuoksi välttämättä koskaan kyseisen operaattorin mitään liittymiä tms. ota.

Toki se sitten osamaksulaitteesta voi olla ihan asia erikseen kun joku tonnin luuri ostettu josta ehtinyt maksaa yhden kuukauden osamaksut ennen kuin seurakunta vaihtui. Luultavasti siinä saa ihan ookoo hinnan jos sen myy eteenpäin ja käyttää sen siihen osamaksujen lyhennykseen.
Luulisi, että liittymäsopimukset voisi irtisanoa ns. sosiaalisen suoritusesteen perusteella:
Kuluttajalla on sopimuksen määräaikaisuudesta huolimatta oikeus irtisanoa sopimus päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta, jos kuluttaja on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa on muun erityisen syyn takia hänen kannaltaan kohtuutonta.
Tavarakauppa on sitten erikseen.
 
Miten latausliittymässä menee jos puhelin häviää/varastetaan, niin saako tuolta tilattua uuden SIM-kortin tilalle? Yleensähän prepaidien kanssa se liittymä on mennyttä jos sen menee hävittämään..
Tuo Lataus liittymä eroaa Prepaid sillä, että se on sinun nimelläsi ja voit sitä hallita.

Löydät latausliittymäsi OmaElisasta Tuotteesi ja tilauksesi -valikon alta. Sieltä voit mm.

Seurata liittymäsi käyttöä ja tarkastaa saldon latauksia Liittymän käyttö -kohdasta
Tilata uuden SIM-kortin* kadonneen/rikkoutuneen tilalle
Muokata liittymän käytönestoja
Päivittää liittymäsi tietoja
Laittaa liittymäsi tarvittaessa liittymäsi tilapäiseen sulkuun, jos puhelin katoaa tai varastetaan. Lue lisää tilapäisestä sulusta täältä >

OmaElisan kautta voit myös ladata latausliittymääsi, sillä sivusto ohjaa sinut suoraan lataa.elisa.fi -sivulle.

Voit hallinnoida latausliittymiä OmaElisan lisäksi myös OmaElisa-sovelluksessa. Lataa sovellus täältä!

*) Uuden SIM-kortin aktivointi Latausliittymälle on OmaElisassa maksutonta.
 
Miten latausliittymässä menee jos puhelin häviää/varastetaan, niin saako tuolta tilattua uuden SIM-kortin tilalle? Yleensähän prepaidien kanssa se liittymä on mennyttä jos sen menee hävittämään..
Elisan prepaidiin saa uuden SIM-kortin myymälästä, jos on tiedossa puhelinnumero ja PUK-koodi.
 
Typerää ettei prepaidia saa esimillä, olisin kokeillut dna:n kuuluvuutta. Onkohan tuohon joku järkevä syy miksi dna:lla ei ole?
 
Itselläni on yhdessä luurissa Elisa 4G Perus 100M. Vuoden ei-määräaikainen sopimus joka on umpeutumassa syyskuussa.

Kun avaan Elisan sovelluksen ja menen tutkimaan sopimuksen tietoja, niin siellä on ilmoitus jossa mainitaan:

"Hinta päivittymässä XX.9.2025 alkaen. Uusi hinta 17,99 €/kk voimassa XX.9.2026 asti"

Hintaan olisi siis tuon ilmon mukaan tulossa muutaman euron korotus, siis verrattuna nykyiseen hintaan (jota en tässä yhteydessä yksityisyydensuojaan vedoten kuitenkaan paljasta). ;)

Pikaisella silmäilyllä en löytänyt kilpailijoilta mitään tuon parempaa vaihtoehtoa joten ajattelin jättää kilpailutukset/vaihtorumbat sikseen? Vai mitä mieltä muut?
 
Itselläni on yhdessä luurissa Elisa 4G Perus 100M. Vuoden ei-määräaikainen sopimus joka on umpeutumassa syyskuussa.

Kun avaan Elisan sovelluksen ja menen tutkimaan sopimuksen tietoja, niin siellä on ilmoitus jossa mainitaan:

"Hinta päivittymässä XX.9.2025 alkaen. Uusi hinta 17,99 €/kk voimassa XX.9.2026 asti"

Hintaan olisi siis tuon ilmon mukaan tulossa muutaman euron korotus, siis verrattuna nykyiseen hintaan (jota en tässä yhteydessä yksityisyydensuojaan vedoten kuitenkaan paljasta). ;)

Pikaisella silmäilyllä en löytänyt kilpailijoilta mitään tuon parempaa vaihtoehtoa joten ajattelin jättää kilpailutukset/vaihtorumbat sikseen? Vai mitä mieltä muut?
Tohon hintaan saat kilpailuttamalla todennäköisesti 200-300M rajattoman sisältäen puhelut+sms. Ne oikeat tarjouksethan tulee Elisalta sitten kun se numeronsiirto on jo vetämässä, tai kun liittymä on jo siirtynyt muualle.
 
Tohon hintaan saat kilpailuttamalla todennäköisesti 200-300M rajattoman sisältäen puhelut+sms. Ne oikeat tarjouksethan tulee Elisalta sitten kun se numeronsiirto on jo vetämässä, tai kun liittymä on jo siirtynyt muualle.

Mistä kannattaisi kysellä? Telia, Moi, DNA?

Lisäksi Elisan sopimustekstissä ei mainita mitään niistä kohutuista liittymäturvaominaisuuksista jotka saattavat nostaa Elisan liittymien hintaa...

edit: Gigantin liittymiä odotellessa ainakaan mitään määräaikaista ei kyllä voi ottaa...
 
Viimeksi muokattu:
Mistä kannattaisi kysellä? Telia, Moi, DNA?

Lisäksi Elisan sopimustekstissä ei mainita mitään niistä kohutuista kohutuista liittymäturvaominaisuuksista jotka saattavat nostaa Elisan liittymien hintaa...
Koska sulla on liittymä jo Elisalla, niin todennäköisesti saat Elisalta parhaan winback-tarjouksen kun laitat numeronsiirron Moille.

Kaikki ylimääräinen kyseleminen on turhaa. Oikeat tarjoukset tulee winbackina kun siirto on jo käynnissä.
 
Entäs jos se winback onkin sama liittymä 22 euron kk-hintaan ja vielä määräaikaisena? :rofl:
Numeronsiirron voisi sitten perua (Elisan) asiakaspalvelun kautta, niin kauan kuin se siirto ei ole vielä toteutunut.

Itse tosin antaisin vain siirron tapahtua ja kyselisin sitten Moin asiakkaana, että mitä Elisa siinä tilanteessa tarjoaa.

e: ja tosiaan parasta winback-tarjousta ei yleensä tarjota ennen kuin siirtopäivää edeltävänä päivänä. Älä tartu ensimmäiseen.
 
Tänään juuri tuli Elisalta winback-tarjous: Rajaton 200M, 18,99€/kk ja 70€ S-ryhmän lahjakortti. Taidan vielä odotella.
 
Kertauksena, olihan niin, että liittymä pitää ottaa käyttöön (vaikka SIMiä ei ole vielä tullut), jotta niitä winbackejä alkaa tulemaan?
 
Onko täällä tietoa sellaisesta asiasta kuin määräaikaisen sopimuksen lopettaminen liittymän omistajan kuoltua?
Onko omaisten helppo katkaista sopimus ilmoittamalla liittymän omistajan kuolemasta operaattorille, vai pitääkö olla kuolintodistus tai jotain muuta?

Tätäkin pitää nyt ajatella, sen verran huolettaa oma terveys.
Elisa ilmoitti automaattisesti kirjeellä vainajan osoitteeseen, että liittymä sulkeutuu kahden viikon kuluttua, ja numeroa ei voi siirtää minnekään, eikä vaihtaa toiseen liittymään. Asiakaspalvelu vielä vahvisti tämän puhelimessa.
 
Tänään juuri tuli Elisalta winback-tarjous: Rajaton 200M, 18,99€/kk ja 70€ S-ryhmän lahjakortti. Taidan vielä odotella.

Sisältyykö tuohon hintaan jo Elisan uudet "käyttöä turvaavat ominaisuudet" vai voiko hinta vielä nousta (yksipuoleisella "sopimuksella")?

Elisa parantaa suomalaisten kännykänkäytön turvallisuutta – uudet ominaisuudet tuovat liittymien tietoturvan nykyaikaisten digiuhkien vaatimalle tasolle​


Nettihuijausten yleistyessä Elisa tekee merkittävän muutoksen kuluttajien puhelinliittymiin. Jatkossa puhelinliittymiin kuuluu vakiona turvallisen tunnistautumisen palvelu mobiilivarmenne, haittasivujen esto, joka suojaa netinkäyttöä kännykällä, sekä tietovuotojen seuranta.

Teleoperaattori Elisan asiakkaat ihmettelevät operaattorin ilmoituksia liittymäsopimustensa yksipuolisesta hinnan nostamisesta kesken tarjouskauden.

Asiakkaiden mukaan hinta on nousemassa 2 eurolla kuukaudessa, koska liittymään lisätään mobiilivarmenne, haittasivujen esto ja tietovuotojen seuranta. Elisa esitteli nämä uudistukset aiemmin tänä vuonna ja nosti silloin liittymiensä normaaleja hintoja.
 
Kertauksena, olihan niin, että liittymä pitää ottaa käyttöön (vaikka SIMiä ei ole vielä tullut), jotta niitä winbackejä alkaa tulemaan?
Ei tarvitse ottaa, jos nimenomaan winback on mielessä etkä edes aio oikeasti siirtyä.

Mutta pitää ottaa ja antaa siirron tapahtua, jos taas haluaa sellaisia tarjouksia jotka kohdistetaan sen toisen operaattorin asiakkaille.
 
  • Tykkää
Reactions: Pea
Sisältyykö tuohon hintaan jo Elisan uudet "käyttöä turvaavat ominaisuudet" vai voiko hinta vielä nousta (yksipuoleisella "sopimuksella")?
Kysyin chatissa nyt tuosta. 12kk määräaika, ei ole turvaliittymä, mutta hinta ei muutu vuoteen mihinkään. Sanoin, että odotellaan parempaa tarjousta, niin laski hintaa vielä eurolla eli 17,99e/kk ja otti pyydettäessä vielä liittymän avausmaksunkin pois.
 
Typerää ettei prepaidia saa esimillä, olisin kokeillut dna:n kuuluvuutta. Onkohan tuohon joku järkevä syy miksi dna:lla ei ole?
Operaattoreilla taitaa pääsääntöisesti olla prepaidit eri järjestelmissä kun laskutusliittymät, joten todennäköisesti laskevat melko tarkkaan, mitä ominaisuuksia kannattaa prepaid-puolelle tuotteistaa.
 
Itselläni on yhdessä luurissa Elisa 4G Perus 100M. Vuoden ei-määräaikainen sopimus joka on umpeutumassa syyskuussa.

Kun avaan Elisan sovelluksen ja menen tutkimaan sopimuksen tietoja, niin siellä on ilmoitus jossa mainitaan:

"Hinta päivittymässä XX.9.2025 alkaen. Uusi hinta 17,99 €/kk voimassa XX.9.2026 asti"

Hintaan olisi siis tuon ilmon mukaan tulossa muutaman euron korotus, siis verrattuna nykyiseen hintaan (jota en tässä yhteydessä yksityisyydensuojaan vedoten kuitenkaan paljasta). ;)

Pikaisella silmäilyllä en löytänyt kilpailijoilta mitään tuon parempaa vaihtoehtoa joten ajattelin jättää kilpailutukset/vaihtorumbat sikseen? Vai mitä mieltä muut?
Winback rumballa saat ihan rajattomankin liittymän samaan hintaan tai edullisemmin ja lahjakortti vielä kylkiäisenä. Hauska kuinka juttu kiertää täällä kehää kun jokaiseen hintoja/kilpailutusta koskevaan kysymykseen löytyisi vastaus jos edes hieman viitsisi vilkaista viestejä taaksepäin :D
 
Kysyin chatissa nyt tuosta. 12kk määräaika, ei ole turvaliittymä, mutta hinta ei muutu vuoteen mihinkään. Sanoin, että odotellaan parempaa tarjousta, niin laski hintaa vielä eurolla eli 17,99e/kk ja otti pyydettäessä vielä liittymän avausmaksunkin pois.
17,99 on tuo halvin hinta mitä elisalta on tullut, mut sopimus ei estä tuota hinnan korotusta näihin turvajuttuihin vedoten, aspa ei tätä välttämättä tiedä/halua sanoa. pidä sopimus tallessa nii siihen qika hyvin pystyy vetoamaan jos yrittävät nostaa.
 
17,99 on tuo halvin hinta mitä elisalta on tullut, mut sopimus ei estä tuota hinnan korotusta näihin turvajuttuihin vedoten, aspa ei tätä välttämättä tiedä/halua sanoa. pidä sopimus tallessa nii siihen qika hyvin pystyy vetoamaan jos yrittävät nostaa.
Aika kovilla saa Elisa vetää, jos määraikaiseen liittymään tekee hinnankorotuksen. Liittymän mistä pois lähtiessään asiakas joutuu maksamaan vielä kuukausimaksua sopimuksen loppuun asti.
 
Aika kovilla saa Elisa vetää, jos määraikaiseen liittymään tekee hinnankorotuksen. Liittymän mistä pois lähtiessään asiakas joutuu maksamaan vielä kuukausimaksua sopimuksen loppuun asti.
tuo viestini itseasiassa koskee näitä ei määräaikaisia liittymiä, meni ohi tuo määräaikaisuus. siihen ei pysty tekemään hinnannostoa.
 
Mökillä on käytössä Elisan 100 M mobiilinetti. Aika paljon on nopeuksissa eroja riippuen ajankohdasta. Mitähän kannattaisi kokeilla seuraavaksi? DNA:n vai Telian mobiililiittymää?
TV:n katselu ajoittain hermoja raastavaa. Huawei B715 on modeemina.
IMG_3653.png
Meidän mökillä kanssa Elisa tahmaa mutta DNA toimii hyvin.
 
Aika kovilla saa Elisa vetää, jos määraikaiseen liittymään tekee hinnankorotuksen. Liittymän mistä pois lähtiessään asiakas joutuu maksamaan vielä kuukausimaksua sopimuksen loppuun asti.
Mulle ei oo tullu 14,99€/kk liittymään hinnannostoa... tosin lokakuussa menee umpeen. Saanut itsekin 17.99 hintaan jatkoa, mutta taidan MOI:lle siirtyä kun ei mitään järkevää oo Elisalta tarjottu nyt. Ehkä myös kammoksun tuota elisan turvapakotusta niin parempi vaihtaa pois kokonaan siitä lafkasta.
 
Jos liittymä on siirtymässä Elisalta Telialle maanantaina iltapäivällä, niin koska tulee paras winback-tarjous? Ehtiikö perumisen hoitaa vielä maanantaina vai pitääkö tehdä nyt pe tai la?
 
Mulle tuli Elisalta tänään toinen tekstari: 17,99/kk, 200M rajaton + 70 euroa S-ryhmään, vuoden soppari. Eilen tuli ensimmäinen tarjous, euron kalliimpi. Meni puolitoista viikkoa siitä, kun Telian 100M (18,99/kk) laitettiin tilaukseen. Siirto olisi ollut maanantaina 18.8. Jäin siis Elisalle...

EDIT: päälle vielä muutosmaksu 9,90 euroa "koska myyntituotteen muutos ja kilpailutusmaksu..."

Ja kuulemma Elisa ei muuta hinnoittelua tarjouskauden aikana, kun kysyin mobiilivarmeenteen pakkopullatilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kuulemma Elisa ei muuta hinnoittelua tarjouskauden aikana, kun kysyin mobiilivarmeenteen pakkopullatilannetta.
😀 Juuh. Tuo lausunto on hyvä kirjata muistiin, koska noin olisi kaikki olettaneet ennen kuin tämä pelleily alkoi, mutta enää ei voi luottaa entisiin itsestäänselvyyksiin.

Mutta kun kerran Elisan myyjä on sulle noin sanonut, niin se on sillä selvä ja voit aina vedota siihen, jos ne jossain vaiheessa yrittävätkin pakottaa sitä nostoa.
 
😀 Juuh. Tuo lausunto on hyvä kirjata muistiin, koska noin olisi kaikki olettaneet ennen kuin tämä pelleily alkoi, mutta enää ei voi luottaa entisiin itsestäänselvyyksiin.

Mutta kun kerran Elisan myyjä on sulle noin sanonut, niin se on sillä selvä ja voit aina vedota siihen, jos ne jossain vaiheessa yrittävätkin pakottaa sitä nostoa.
Joo, nauhalle meni! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Tänään irtisanoin vanhempieni puolesta viimeisenkin napanuoran DNA:n, eli liikkuvan laajakaistan.

Otettiin Telialta sellainen heille. Aiemmin jo vaihdettiin älyttömiin puhelimiinsa Globetelin 8,90 / 12,90- hintaiset liittymät.

Hauskaa, että DNA:n nainen aspassa kehtasi vängätä, että "ei tänä päivänä mitään puhelinliittymiä enää alle 20 e saa".

Piti oikein hieman kiihtyä ja kertoa, että ei pidä paikkansa, winbackeilla ainakin onnistuu mutta ei kiitos edes sitä viitsitty nyt ottaa DNA:lta,
kas kun yhtäkkiä keväällä isäni puhelimessa alkoivat puhelut katkeilla toistamiseen ja jatkuen kuukausitolkulla.
DNA väitti, että puhelimessa on vikaa, liian vanha puhelin, blaablaa.

No nyt on pari viikkoa ollut Globetel samassa laitteessa ja ei kertaakaan ole poikannut puhelut.
Niin, SIM vaihdettiin jo keväällä, jos se olisi auttanut, mutta ei.

No nyt ei olla sitten naimisissa operaattorin kanssa! Liittymät ilman määräaikaa (Telian laajakaista 12 kk alennettuna 7,99e/kk)!
 
17,99 on tuo halvin hinta mitä elisalta on tullut, mut sopimus ei estä tuota hinnan korotusta näihin turvajuttuihin vedoten, aspa ei tätä välttämättä tiedä/halua sanoa.

Näin se on. Elisan tsätissä asiakaspalveluhenkilö ei ainakaan oma-aloitteisesti kerro niistä turvajutuista yhtään mitään. Ja jos asiakas ryhtyy niistä kyselemään niin aspa tekeytyy tietämättömäksi. Tahallaan.

Veikkaisin että uusien turvaominaisuuksien käyttöönottoa näissä ei-määräaikaisissa soppareissa (esim. se 4G Perus 100M) on tarkoituksellisesti lykätty siihen asti kunnes asiakkaan liittymässä alkaa uusi kausi. Mikäli siis asiakas ei siinä vaiheessa tee mitään eikä vaihda operaattoria. Tällöin pienellä viiveellä turvajuttu kicks in ja hinta nousee sen muutaman euron yksipuoleisella ilmoituksella vaikka sovelluksesta katsottaessa sopimuksen väitetäänkin jatkossa jatkuvan vuoden verran tietyllä summalla (joka siis ei loppupeleissä pidäkään paikkaansa).

Näin arvelisin.
 
Veikkaisin että uusien turvaominaisuuksien käyttöönottoa näissä ei-määräaikaisissa soppareissa (esim. se 4G Perus 100M) on tarkoituksellisesti lykätty siihen asti kunnes asiakkaan liittymässä alkaa uusi kausi.
Ihan normaali ilmoitus uuden "etuhinnan" asettamisesta tuli 4G Perus 100M -liittymään, jossa nykyinen kausi on päättymässä kuukauden sisällä. Ei mitään mainintaa turvapaketeista. Uusi etuhinta on toki sen verran kallis, että liittymä lähtee winback-kierrokselle.
 
Yhtään Elisaa ei tule meidän talouteen/sukuun enää. Faijan 79v 4G mobiililaajakaista oli vaihdettu 5G 300M 35€/kk mutta laitteet tukevat vain 4G 150M. Puhelin samaten 5G 300M 35€/kk sekä turvapaketti 9.99€ josta faija ei tiennyt muuta kuin sellaista oli tarjottu mutta oli kieltäytynyt. Nämä Lieksassa , ilmeisesti Citymarket ständillä.

Ja sitten omalukunsa Elisan yritysmyynnissä, niin luokatonta toimintaa ettei siitä täällä viitsi mainita ettei Elisa tunnista kenestä heidän asiakkaastaan kyse.
 
Ihan normaali ilmoitus uuden "etuhinnan" asettamisesta tuli 4G Perus 100M -liittymään, jossa nykyinen kausi on päättymässä kuukauden sisällä. Ei mitään mainintaa turvapaketeista.

Niin. Kysyin Elisan aspasta onko uudessa hinnassa turvapaketti mukana vai ei. Eivät tienneet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
288 371
Viestejä
4 945 914
Jäsenet
79 476
Uusin jäsen
Kaivuri eläkkeellä.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom