Onko tosiaan niin, että puhelinliittymämarkkinassa olisi täysin mahdotonta kilpailla sillä periaatteella, että mitä pidempään pysyt asiakkaana, sitä objektiivisesti paremmat liittymävaihtoehdot sinulla on valittavissa – ja sitoutettaisiin asiakas sitä kautta?
Itse en jaksa jatkuvasti säätää näiden asioiden kanssa, ja kun olen ollut Elisan asiakkaana Radiolinjan ajoista asti, tuntuu täysin järjettömältä, että juuri minulle tarjotaan aina ne kalleimmat liittymät. Apinaa koijattaan. Taas meni tunteisiin, kun soitettiin ja oletusarvoisesti oltiin jo päivittämässä liittymää 5G:hen + Tunnistautumisturvaan + F-Secure-härpäkkeisiin. Kampanjahinta olisi ollut noin 30 €/kk ja vuoden jälkeen melkein 40 €/kk. Kun sanoin, että ei kiitos, niin puhelinmyyjä vielä hetken haastoi kuin olisin idiootti ja pelotteli tietoturva-asioilla. Nykyistä 4G-liittymää, 22,90 €/kk tarjouskaudella, on enää vähän jäljellä.
Tuo puhelu provosoi sisäistä periaatteen miestä sen verran perustavalaatuisesti, etenkin tuo tunnistautumispakotus ja F-Secure-paketti; että taidan ihan omatoimisesti vaihtaa liittymäni kilpailijalle.
Karvan alle 20 euroa, 4G (+100 Mbit/s), rajaton data. En tarvitse mitään muuta. Tälläistäkö ei vaan voi pysyvästi enää ostaa? Täytyy kerran vuodessa leikkiä joku kissihiirileikki operaattorin kanssa. Eikö se nyt olisi niilekin vähemmän töitä vaan tarjota se minkä asiakkaat lopulta itselleen kuitenkin tappelemalla saa.