Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tällainen tuli vastaan siitä elisan liittymien muutoksesta jossa hintaa nostetaan...


Elisan puhelinliittymiin tulee iso uudistus – koskee kaikkia kuluttajia
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
 
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.

Täytyy vähän pureksia tätä, mutta periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta, sopimusehdoissa sanotaan , että Elisalla on oikeus muuttaa hintaa, mutta toisaalta, tilausvahvistuksessa lukee "Kuukausimaksut etukaudella 2,99 e/kk".
 
Eikös tuon mobiilivarmenteen saa vain yhteen liittymään kerrallaan? Jos on vaikka 4 liittymää niin saako sen jatkossa niihin kaikkiin?
 
Olin tulossa laittamaan samaa. Täytyy katsoa, saatan tapella tästä. Ja siis tarkoitan, että vien asian Kuluttajaneuvontaan -> KRIL, jos tulkintani sopimusehdoista katsotaan validiksi.

Minulla on 3€/kk 4G-liittymä ja tuo muutos olisi ehkä jopa +100% liittymän hintaan. Tämä ei ole kohtuullista.

Lisäksi niitä ominaisuuksia pitää itse käydä laittamassa päälle, mutta niistä maksetaan kuitenkin. Taitaa olla niin, että operaattoreilla on uusia velvollisuuksia, mutta sen sijaan, että tekisivät ne mukisematta, he siirtävät nämä asiakkaan maksettavaksi vailla mahdollisuutta kilpailuttaa lisäpalveluita.

edit: voi perkele, luin sopimusehdot uusiksi ..

Eiköhän lakimiehet saa nuo muutokset johonkin pallukkaan. Ja nyt hitto tiedän, miksi se 3€ liittymätarjous ei ollut määräaikainen, vaan 24kk toistaiseksi voimassaoleva. Siat.

Kyllähän se Elisa tätä tuputtaa. Itsellä 200M rajaton tarjoushinnalla, niin yrittivät ensi kuun alusta nostaa hintaa. Tein reklamaation, johon vasttiin suunnilleen samat perustelut kuin tuossa jutussa. Siinä vaiheessa vastasin heille, että jos hinta ei pysy samana, niin asia etenee kuluttajaviranomaisille. Kappas kun tarjosivat uutta 24kk tarjousjaksoa samalla hinnalla ja nuo omainaisuudet kuuluu hintaan. Eli eikun kirjallista reklamaatiota tekemään, jos yrittävät tuota. Enkä ole ainut tällä foorumilla, löytyy noista aiemmista viesteistä.

Eikös täällä joku jo reklamoinut tuosta hinnanostosta ja Elisa teki "poikkeuksen", eikä hänelle nostanut hintaa? Vai sekoitankohan eri topiikkeja nyt, mutta toivottavasti asia oli näin. Itsekään en innolla maksa mistään keskityistä lisäpalveluista, vaan sitten on alettava hakemaan edullisempia liittymäratkaisuja. Vaikka sitten prepaid liittymistä

Mm. minä tein ja hinta ei noussut. Kirjoittelin tähän aiemmin tähän topikkiin asiasta.
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
Ehdottomasti kannattaa vastustaa.
 
Täytyy vähän pureksia tätä, mutta periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta, sopimusehdoissa sanotaan , että Elisalla on oikeus muuttaa hintaa, mutta toisaalta, tilausvahvistuksessa lukee "Kuukausimaksut etukaudella 2,99 e/kk".
Joo, oma tavoite tossa on se että saa sitten ihan viranomaisen kannan asiaan ja elisalle töitä tuon korotuksen eteen. Lopputulema on mikä on, ei tuo 6 euron liittymä mitenkään talouteen nyt vaikuta, mutta elisalle pitäisi saada viesti perille ettei näitä tälläisiä rahastuksia hyväksytä mukisematta.
 
Nyt kun Ilta-Sanomissakin oli jo aiheesta, viitsisivätkö jotkut, joita on tietoturvapakotuksella "uhattu", mutta Elisa on perääntynyt, ottaa yhteyttä IS:n toimitukseen, mahtaisivatko tehdä jatkojuttua?

Viestiä korotuksista ei ole vielä tullut, ainoastaan tuo uutinen lehdissä. Kyllä meitä selvästi moni vastustaa tuota korotusta. Tobotiaisella on oikea meininki.
 
Viestiä korotuksista ei ole vielä tullut, ainoastaan tuo uutinen lehdissä. Kyllä meitä selvästi moni vastustaa tuota korotusta. Tobotiaisella on oikea meininki.
Joidenkin nimimerkkien liittymien hintaa on jo yritetty nostaa, heitä tarkoitin. Toki me kaikki nostamme asiasta metelin jos omalle kohdalle sattuu korotusyritys ennen etujakson loppua. Siinä on vaan se seikka, että 99.9 % ihmisistä, joilla on etujakso käynnissä ja palveluun pakkomyydään lisää ominaisuuksia, ei tätä palstaa lue ja heistä 99.9 % nielee mutisten korotukset.

E: Ja perääntymällä hinnan korotuksesta sille pienelle joukolle joka asiasta valittaa, saa Elisa pidettyä asian toivoo Elisa pitävänsä korotuksen haastamisen mahdollisuuden piilossa
 
Viimeksi muokattu:
Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille.

:D oikein innolla otettu käyttöön. Moneenkohan asiakkaaseen Ihanainen on ollut yhteyksissä?

Lähden kohta kauppaan, Citymarketin kauppias voisi pakkomyydä vaikka vähän kokista jos ostaa sipsejä tämän päivän lätkämatsia varten? Onhan tuo vammaisin pakkomyynti taas vähään aikaan.
 
Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille.

:D oikein innolla otettu käyttöön. Moneenkohan asiakkaaseen Ihanainen on ollut yhteyksissä?

Lähden kohta kauppaan, Citymarketin kauppias voisi pakkomyydä vaikka vähän kokista jos ostaa sipsejä tämän päivän lätkämatsia varten? Onhan tuo vammaisin pakkomyynti taas vähään aikaan.

Samanlaista sontaa suoltaa enemmän suustaan kuin lannanlevitin peltoon Valmetin perässä 1000 sian sikatilalla.

Melkein yhtä asiakkaitaan halveksuva ja heidän älykkyyttään aliarvioiva lausunto kuin Telialla vuosia sitten, että asiakkaiden toiveista yhtenäistämme hinnoittelua ja sitten pari kappaletta myöhemmin, että hinta tarkistuu samalla xx hintaan kuussa.

Eli noin kertoivat todella rajusta hinnan korotuksesta. Porukka sitten yritti kysellä että ketä nämä asiakkaat ovat ja ovatko jotenkin älyllisesti vaikeasti kehitysvammaisia vai onko Telian johtaja itse kun tuollaista höpöhöpöä sepostaa.

Elisallakin tuo on pelkkä hinnan korotus. Ei saamerin edes saaneet toimimaan eSIM kortilla tuota ja silti tuolla sonnalla perustelevat. Eikä toimi lainkaan jos ei ole suomalaista henkilötunnusta millään SIM kortilla.

Pitäisi olla niin, että jokainen saa itse halutessaan ruksia nuo uudet kalliit lisäpalvelut päälle. Ja halutessaan voisivat ne uusiin liittymä sopimuksiin lisäillä.

Itsellekin vain haittaa jostain Elisan DNS suodatuksesta. Jos moista kaipaan niin sen voin viritellä itse vaikka kotiin toimimaan omalla serverillä tai tilata sen muualta valmiina.
 
Eikös tuon mobiilivarmenteen saa vain yhteen liittymään kerrallaan? Jos on vaikka 4 liittymää niin saako sen jatkossa niihin kaikkiin?
Käsittääkseni näin, ainakin tällä hetkellä. Itsellä on jo firman liittymän puolesta mobiilivarmenne, niin hauska nähdä mihin perustelut sitten kääntyy, jos yrittävät pakottaa tuota uudistusta omiin liittymiini.
 
Minkäslaista vakoilua tuo DNS suodatus sitten tekee, onko sen toimintaehdoista mitään mustaa valkosella? Senhän toki varmasti voi kiertää kun käyttää jotain muuta kuin elisan dns:ää (toivottavasti).
 
Ensimmäinen kirjoitus tähän foorumille :)

Mutta asiaan:

Kilpailutin oman telian liittymäni (oli jotain 17,99€/kk 200m 4G) Moi:n kautta. Harmikseni sain kuulla, ettei 200m 4G:tä enää ollut tarjolla, joten lähtivät tarjoamaan aluksi hieman kalliimmalla noita samoja paketteja kuin ylempänä linkin takaa löytyy (5G 300m 19,99€/kk ja 100M 4G jotain 18€/kk tai jotain sinne päin). Päivä ennen siirtoa chattailin muutaman eri telian asiakaspalvelijan kanssa, joista ensimmäinen miespuolinen ei suostunut antamaan mitään erilaista tarjousta. Toisella yrittämälläni, naispuolisen asiakaspalvelijan kanssa juteltiin ja tarjosi minulle 12kk määräaikaista liittymää (100M 4G rajaton 14,99€/kk) ja tähän 70€ etuseteli telia-kauppaan päälle. Harmikseni näin opiskelijana en saanut lahjakorttia elintarvikekauppaan neuvoteltua, mutta enköhän pärjää taas vuoden tällä liittymällä! :)

Juteltiin toki asiakaspalvelijan kanssa, että pari viikkoa ennen tarjouksen umpeutumista kannattaa taas kilpailuttaa, joten pistin puhelimeen ylös päivämäärän jolloin rumba tulee taas aloittaa... Myös sääli, että juuri olen päivittänyt kellon, puhelimen ja kuulokkeet nappaamalla ne tori.fi kautta halvalla itselleni, joten etusetelille ei itsellä myöskään juuri käyttöä :D Noh liittymän hinnaksi etuseteli mukaan lukien (14,99€*12-70€)/12=9,156€/kk eli ihan toimiva.

Kannatti nähdä hieman vaivaa, niin säästöä syntyi vuodessa se 106€ vs nykyhinta ja jos olisi antanut mennä tarjousajan ulkopuolelle ensi vuodeksi, säästöä syntyi 190€!
 
Eiköhän tuosta pitäisi kertoa asikkalle ihan joillan viestillä. En ole mielestäni saanut mitään infoa asiasta, muuta kuin iltalehden kautta.

Vituttaa tälläinen pakkorahastus. Neljän liittymän maksuja kun maksan. Taitaa mennä elisalt vaihtoon.

Miten mobiililaajakaistat ? tuleeko lisähintaa niillekin ?


edit miksi näin tehdään ?
Vuonna 2021 Elisalla oli rekisteröitynä yli 6,3 miljoonaa liittymää, ja asiakkaita oli 2,8 miljoonaa.

6,3 * 3 EUR = 18 MEUR

Jos vaikka tälläisiä puhelinliittymiä joihin tämä sisällytetään oliskin vain reilut puolet

4 *3 EUR = 12MEUR

– Hyöty asiakkaalle on huomattavasti hinnankorotusta suurempi, kun liittymään saa jatkossa kahdeksan euron arvoiset tietoturvaominaisuudet, Ihanainen perustelee.
Perkele, onpa kova tarjous !

Hyvä tilipäivä.
 
Viimeksi muokattu:
Elisan suunnitelmasta ei voi sanoa kuin että päättivät sitten kohdella jokaista asiakasta, myös IT-alan ammattilaisia, kuin mummoa gigantin tiskillä.
 
Samana päivänä kun elisalta kilahtaa hinnan nosto niin vaihtuu liittymä. Muutenkin täytyy kilpailuttaa kun 200M 23€ loppuu 20.7 ja jatko olis yli 30€.. Periaatteessa kannattais jo nyt kilpailuttaa
 
Telia ilmoitti sähköpostilla että menossa olevan tarjouskauden päätyttyä pakottavat siirtymään 5G aikaan:

"Telia Rajaton 4G 200 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti nykyisen valikoimamme Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi.
3.9.2025 alkaen etuhinta 26,99 €/kk 12 kk ajan, jonka jälkeen hinta on normaali voimassa olevan hinnaston mukainen hinta 35,42 €/kk"

Vaikka itsellä 5G puhelin löytyykin, niin kotona ei 5G verkkoa ole lähelläkään ja tälleen etätyöläisenä tuntuu aika nihkeältä siirtyä pakotettuna.
Puhumattakaan että nykyinen 20€ hintaan tuollainen 35% korotus ei houkuttele, kun mitään käytännön hyötyä ei tule.
Minulle tuli täysin sama sähköposti sillä erolla, että tuo uusi etuhinta on 24,99e/kk/12kk. Ei edes näissä anneta samoja tarjouksia? Noh, täytyy kuitenkin taistella lähempänä, kun tämä muutos on oikeasti astumassa voimaan.
 
Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille.

:D oikein innolla otettu käyttöön. Moneenkohan asiakkaaseen Ihanainen on ollut yhteyksissä?

Lähden kohta kauppaan, Citymarketin kauppias voisi pakkomyydä vaikka vähän kokista jos ostaa sipsejä tämän päivän lätkämatsia varten? Onhan tuo vammaisin pakkomyynti taas vähään aikaan.
Meinaat että joku Elisan dirika soittelee asiakkaille ja kyselee mitä mieltä uudistuksista? Eiköhän noi nyt näe ihan omilta laitteiltaan tilastot kuinka paljon mitäkin on otettu käyttöön jne.
 
Meinaat että joku Elisan dirika soittelee asiakkaille ja kyselee mitä mieltä uudistuksista? Eiköhän noi nyt näe ihan omilta laitteiltaan tilastot kuinka paljon mitäkin on otettu käyttöön jn

Älä helvetissä? 2025 ja ei ihan varma voi olla oletko tosissasi vai et. No totta helvetissä tuolla apinalla ei ole mitään oikeaa faktaa yhdeltäkään asiakkaalta mutta kehtaa väittää asiakkaiden olevan innoissaan.
 
Älä helvetissä? 2025 ja ei ihan varma voi olla oletko tosissasi vai et. No totta helvetissä tuolla apinalla ei ole mitään oikeaa faktaa yhdeltäkään asiakkaalta mutta kehtaa väittää asiakkaiden olevan innoissaan.
No josko ovat katsoneet tilastot ja ihmiset ottaneet paljon ominaisuuksia käyttöön -> asiakkaat ovat innoissaan.
 
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
Viimeksi toissapäivänä Elisalta soitettiin ja tyrkytettiin liittymiä ja siihen hintaan ei mobiilivarmenne kuulunut mukaan, eli sen halutessaan ois pitänyt maksaa se 3€ lisää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 985
Viestejä
4 787 782
Jäsenet
77 694
Uusin jäsen
Niiloki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom