Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mikähän olisi halvin tapa päästä testailemaan 5g verkkojen kuuluvuudet/nopeudet joka operaattorilta? Onko tosiaan ainoa vaihtoehto hakea jotkut 30e+ 5g prepaid liittymät jokaiselta?
Vai onnistuuko tilata nettimyynnin kautta liittymät, testailla nopeudet ja sen jälkeen 'palauttaa' liittymät ilman kuluja?
Pitäisi selvitellä minkä operaattorin liittymä kannattaa hommata, mutta perus prepaid paketissa ei näyttäisi olevan 5g tukea ollenkaan.
Elisan prepaideilla on myös 1,29 euron päivähinnoittelu (300 M), ei tarvitse Turbo-pakettia välttämättä.Elisa - Saunalahti Prepaid 5,9€ (sisältää 6€ saldoa)
Numeronsiirtoon toki on aikaa hyvän matkaa vielä, pohdituttaa näinköhön Ellulla vielä on 16,99€/kk samainen liittymä ja isompi keskon kortti?
Elisan prepaideilla on myös 1,29 euron päivähinnoittelu (300 M), ei tarvitse Turbo-pakettia välttämättä.
Telialla edullisempi olisi Dot, jonka voi lopettaa testin jälkeen, ei tarvitse kuukautta pitää. Irtisanomisaika on 14 pv, peruutusoikeudella vähemmän.
Minimitilausaika tarkoittaa, ettei voi vaihtaa 4G-päiväveloitukseen sinä aikana. Veloitus on kuitenkin samalla periaatteella kuin 4G:ssä, eli käyttämätön päivä ei maksa.Yksi pieni huomautus tuossa Elisan 5G 1.29€/vrk eli minimitilausaika onkin 31 päivää. Turbo 72tuntia 4.99€ vs 39.90€ jos ottaa tuon 1.29€/vrk liittymän. Ero tulee siinä, että 300Mbit/s vs Turbon 600Mbit/s
![]()
Nyt saisi Lidl Plus asiakkaana Dotiin 50€ ostosrahaa sekä 3 viikkoa ilmaista käyttöä. Lisäksi saa 10% alennusta jos on useampi liittymä.Tällä hetkellä liittymänä Moi Rento 4G. Laskut pääasiassa siinä 23-26€. Ajattelin siirtyä Telia Dot 4G rajattomaan niin ei tarvitse vahtailla niin tuota netin käyttöä. Se olis nyt 23€. Vai olisko parempaa tarjolla?
Nyt saisi Lidl Plus asiakkaana Dotiin 50€ ostosrahaa sekä 3 viikkoa ilmaista käyttöä. Lisäksi saa 10% alennusta jos on useampi liittymä.
Myös Moi saattaa tehdä vastatarjouksen, me saatiin joku 300M rajattomalla netillä hintaan 12€/kk.
Mielestäni ihan normaali laskutus. Ei pitäisi tulla mitään lisämaksuja avauksesta.Onko tuo Telia dot ihan normaali liittymä josta tulee normaalisti laskut?
Tuleeko siitä mitään kytkentämaksuja tai vastaavia vai selviääkö tuolla 23€/kk alusta alkaen?
Näin lukee tilausvahvistuksessa:Onko tuo Telia dot ihan normaali liittymä josta tulee normaalisti laskut?
Tuleeko siitä mitään kytkentämaksuja tai vastaavia vai selviääkö tuolla 23€/kk alusta alkaen?
Onko tämä muuttunut? Aiemmin on ainakin voinut OmaElisassa irtisanoa liittymän ja valita sulkemispäivän.Mikä juttu kun Elisan liittymää ei voi sulkea ilman että soittaa johonkin hemmetin myyntipalveluun tai jättää heille yhteydenottopyynnön? Tietää jo etukäteen kuinka tuskallinen puhelu tulee olemaan kun eka tentataan miksi on lopettamassa liittymää ja sen jälkeen yritetään myydä kaikkea uudesta liittymästä johonkin helvetin Elisa sukkiin.![]()
En löytänyt ainakaan mitään kohtaa josta tuon olisi voinut perua itse. Tälläisiä vain tarjosi...Onko tämä muuttunut? Aiemmin on ainakin voinut OmaElisassa irtisanoa liittymän ja valita sulkemispäivän.
OmaElisassa voi myös jättää viestin, muistaakseni asiakaspalvelu-näkymän alalaidassa.Juu, ovat vaihtaneet käytäntöä pari viikkoa sitten. Irtisanominen onnistuu myös chatin kautta.
Mielestäni ihan normaali laskutus. Ei pitäisi tulla mitään lisämaksuja avauksesta.
Neljä elisan liittymää laitoin siirtymään moille, kolmeen tuli 80e lahjakortti ja 16.99e kk diili, yheen ei mitään ja se siirtyi sitten moille.
Ne pitää olla samassa tilissä, että voi saada alennuksen. Eli ei onnistu niin, kuin toivoisit.Ei todellakaan ole normaali laskutus vaan ainoa mahdollisuus on veloitus suoraan kortilta.
Osaako joku sanoa onnistuuko telia.dot:in keskittämisetu siten että kahden samassa taloudessa asuvan tilaukset ovat henkilöiden omissa nimissä ja laskutukset ovat heidän omille korteilleen?
Elisan asiakaspalvelu avautuu huomenna klo 8.00. Jos soitat nopeasti heti aamusta, niin numeronsiirron ehtii vielä perua.Onko tietoa miten myöhään onnistuu numeronsiirron peruminen, voiko sen tehdä ihan siihen asti kunnes numero siirtyy (esim huomenna kl10.30). Oli mennyt winback tarjoukset ohi kun ne meni lapsen puhelimeen eikä omaani paitsi ensimmäinen ja huomasin ne vasta nyt mutta numero siityy huomenna kl 10.30. Elisa->Moi
Oliko siinä liittymässä, johon tarjousta ei tullut, jotain merkittävää eroa muihin? Käytetty enemmän dataa, soiteltu enemmän puheluita, markkinointiestot päällä?
Itellä olis kans kohta ajankohtaista laittaa 4 liittymää siirtymään Elisalta Moille. Ja ehkä 1 liittymä toiseen suuntaan, se tosin on vanha 9 €/kk Moi-pottiliittymä, joten voi antaa ollakin, kun 6 gigaa harvemmin tulee sillä täyteen eikä juuri puheluita/tekstareitakaan.
Itse sain dna:lta 200m rajaton puhelun päivä numeronsiirron jälkeen jossa aluksi tarjottiin 19,99€ ja kun ei kelvannut niin tarjosivat 18,99. Olisi voinut saada vieläkin halvemmalla mutta olin tyytyväinen hintaa ja se kelpasi. Tarjosivat myös minulle aiemmin ennen numeronsiirtoa 22,99 ja seuraavan kerran 21,99 mikä oli kuulemma paras mihin pystyvät.
Lisäys tämä vuoden määräaikainen siis.
Eiköhän Elista tule 18€/kk + Keskon 80€ lahjakortti tarjous.Elisan chatti oli sitä mieltä että 23€/kk ei ole paha hinta puhelinliittymästä. Viisihenkinen perhe kun hankkii tuollaiset, niin piti kysyin että ottaisitko autovakuutuksen tuolla yli 1200€ hinnalla vuodeksi. Kuulemma ei tajunnut yhtään autojen vakuutuksien hinnoista.
Itsehän en kaipaa kuin 50-100m nettiä ja sopiva hinta. Jäätäviksi on mennyt hinnat ylimalkaisten nettinopeuksien vuoksi.
Laitoin Telian dotiin siirtymään ja pidän vaikka sen 26€/kk, jos elisa ei pysty tarjoamaan parempaa hintaa. 20 vuotta asiakkaana ja ei vain voi käsittää että miksi vanhat asiakkaat joutuu kikkailla näillä.
Eiköhän Elista tule 18€/kk + Keskon 80€ lahjakortti tarjous.
Elisan chatti oli sitä mieltä että 23€/kk ei ole paha hinta puhelinliittymästä. Viisihenkinen perhe kun hankkii tuollaiset, niin piti kysyin että ottaisitko autovakuutuksen tuolla yli 1200€ hinnalla vuodeksi. Kuulemma ei tajunnut yhtään autojen vakuutuksien hinnoista.
Itsehän en kaipaa kuin 50-100m nettiä ja sopiva hinta. Jäätäviksi on mennyt hinnat ylimalkaisten nettinopeuksien vuoksi.
Laitoin Telian dotiin siirtymään ja pidän vaikka sen 26€/kk, jos elisa ei pysty tarjoamaan parempaa hintaa. 20 vuotta asiakkaana ja ei vain voi käsittää että miksi vanhat asiakkaat joutuu kikkailla näillä.
Olen nyt muutaman kerran laittanut siirtymään Telia Dotiin ja on tullut vastatarjouksena 200M rajaton hintaan 18€/kk 24kk + 80€ Keskon lahjakortti.Onko ollut samat elisa winback tarjoukset siirtää sitten moille tai esim telia dotille?
200M rajaton hintaan 18€/kk 24kk + 80€ Keskon lahjakortti.
Teliallahan mielestäni voi saada lahjakortin kerran vuodessa. Elisalta voi halutessaan saada useamminkin.Ei huono, tuo tekee 14,66 eur/kk 2v kun lahjakortin arvon ottaa huomioon.
Mulla olisi juuri nyt 100M Elisa josta lahjakortti on jo tullut parin kk odottelulla .. pitäisiköhän tässä alkaa kokeilemaan ..
Ok itse sain äsken 16.99€+80€ moille kun olin siirtämässä. Olisi vielä yksi liittymä niin ajattelin telia dotille koska se olisi parempi jos jostain syystä ei tulisi winback tarjoustaOlen nyt muutaman kerran laittanut siirtymään Telia Dotiin ja on tullut vastatarjouksena 200M rajaton hintaan 18€/kk 24kk + 80€ Keskon lahjakortti.
En viitsinyt jättää siirtoa viimeiseen päivään mahdollisen euron säästön takia.Ok itse sain äsken 16.99€+80€ moille kun olin siirtämässä. Olisi vielä yksi liittymä niin ajattelin telia dotille koska se olisi parempi jos jostain syystä ei tulisi winback tarjousta
Laitoin sunnuntaina moin rento 4g:n vaihtumaan telia dotiin. äsken soittivat moilta ja tarjosivat nykyisen tilalle 4g rajaton 200 -liittymää hintaan 9€/kk(tätä ei ole saatavilla nettisivujen kautta). tähän sitten puhelut ja tekstarit päälle maks 4€/kk.
Minulla siis Elisa 10M kelloliittymä puhelimessa ja olin kieltänyt kaiken yhteydenoton OmaElisassa,ei näköjään vaikutusta![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.