Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Onko teille tarjottu Elisalta automaattisesti lahjakorttia? Tänne tuli kans winback puhelu mutten sitten siinä tajunnut kysyä koko asiaa
Aluksi ei tarjottu. Mutta 2 päivää ennen siirtoa (niinkuin monella muullakin täällä) tarjottiin tekstiviestillä rajaton 200M + 80€ Keskon lahjakortti.
 
Onko teille tarjottu Elisalta automaattisesti lahjakorttia? Tänne tuli kans winback puhelu mutten sitten siinä tajunnut kysyä koko asiaa
Ei ole. Vaikka olisit kysynyt ne saattaa esittää olevansa tietämättömiä koko asiasta kuten samanlaisen liittymän tarjoamisesta tarjottua edullisemmalla kk-maksulla jollekin toiselle. Ehkä vaatii sen että, sieltä on ensin lähetetty tekstiviesti jossa luvataa lahjakorttia?
 
Elisalta Moille siirretty liittymä viikko sitten ja nyt tuli 200M rajaton 17,99€/kk + 80e keskon lahjakortti tarjous joten takaisin vielä elisalle siis
Pitääkö tuolta oma moista ottaa liittymä käyttöön että tulee winback Elisalta. Moilta tuli viesti että sim on lähetetty ja siitä tuli oma moihin lasku. Ja jos ei sitten otakaan moita niin tarviiko se avausmaksu maksaa.
 
Ei ole. Vaikka olisit kysynyt ne saattaa esittää olevansa tietämättömiä koko asiasta kuten samanlaisen liittymän tarjoamisesta tarjottua edullisemmalla kk-maksulla jollekin toiselle. Ehkä vaatii sen että, sieltä on ensin lähetetty tekstiviesti jossa luvataa lahjakorttia?

No enpä muistanut sitten koko hommaa laisinkaan että olisin voinut asiaa esittää heille puhelun yhteydessä joten jäi sitten saamatta se tarjous.

Mitä muuten tapahtuu tai pitää tehdä, kun toinen operaattori on lähettänyt sim-kortit postitse? Joutuuko ne maksamaan vai lähettämään takaisin :D

Edit.Kaikkein eniten vituttaa tää säätäminen näissä liittymissä. Olin jo henkisesti valmistautunut siirtymiseen, kun yksinkertaisesti Elisalla ei ole tarjota kuin tuplahinnalla huonompaa.
 
Viimeksi muokattu:
No enpä muistanut sitten koko hommaa laisinkaan että olisin voinut asiaa esittää heille puhelun yhteydessä joten jäi sitten saamatta se tarjous.

Mitä muuten tapahtuu tai pitää tehdä, kun toinen operaattori on lähettänyt sim-kortit postitse? Joutuuko ne maksamaan vai lähettämään takaisin :D
Minun ei ainakaan ole ikinä tarvinnut maksaa. Roskiin olen pistänyt.
Näin siis Telia Dotin kanssa.
 
Tekstarilla tarjottiin kahta päivää ja päivää ennen liittymän siirtymistä 80€ lahjakortti. Päivää ennen siirtymistä lisäksi Ruutu+ 1kk veloituksetta.

Lisätään vielä tiedoksi, kun en reagoinut tekstareihin, Elisalta soitettiin päivää ennen siirtoa. 200M rajaton 16,99€/kk 24kk ajan, 80€ Keskon lahjakortti, -30% Elisan kodin valokuidusta 12kk ajan ja kolmen eri streamauspalvelun 1kk ilmaiskokeilu. "Numeronsiirron peruuttamisesta aiheutuvaa" kertamaksua 9,99€ ei saanut pois.

Kun ottaa huomioon lahjakortin ja valokuidun alennuksen, jää puhelinliittymän hinnaksi noin 11,50€/kk.
 
Lisätään vielä tiedoksi, kun en reagoinut tekstareihin, Elisalta soitettiin päivää ennen siirtoa. 200M rajaton 16,99€/kk 24kk ajan, 80€ Keskon lahjakortti, -30% Elisan kodin valokuidusta 12kk ajan ja kolmen eri streamauspalvelun 1kk ilmaiskokeilu. "Numeronsiirron peruuttamisesta aiheutuvaa" kertamaksua 9,99€ ei saanut pois.

Kun ottaa huomioon lahjakortin ja valokuidun alennuksen, jää puhelinliittymän hinnaksi noin 11,50€/kk.
Siis sanottiinko että tuo maksu liittyy numeronsiirron peruuttamiseen. En ole ikinä törmännyt että kukaan olisi joutunut maksamaan sellaista. Ettei olisi ollut liittymän päivitysmaksu?
 
Nyt tuli Elisalta viesti missä tarjottiin ruutu 1kk ilmaiseksi ja sit 12,99ekk. Ei mitään liittymä tarjousta. Täytyy odotella vielä.
 
Mitä muuten tapahtuu tai pitää tehdä, kun toinen operaattori on lähettänyt sim-kortit postitse? Joutuuko ne maksamaan vai lähettämään takaisin :D

Edit.Kaikkein eniten vituttaa tää säätäminen näissä liittymissä. Olin jo henkisesti valmistautunut siirtymiseen, kun yksinkertaisesti Elisalla ei ole tarjota kuin tuplahinnalla huonompaa.

En ole tähän mennessä joutunut palauttamaan sim-kortteja takaisin eikä niitä ole pyydetty ja ainoa joka muistaakseni veloittanut sim-kortista on ollut Moi mutta ne on palauttaneet rahan kun numeronsiirto peruuntunut. Elisalta kysymättä neuvottu että, toisen operaattorin mahdollisesti lähetetyn sim-kortin saa hävittää.

Määräaikaisuushan noissa tarjoushinnoissa tietysti on eikä koskaan tiedä millä hinnalla tarjoavat jatkoa. Ja jos tarvitaan numeronsiirto selviääkö yhdellä vai tarvitaanko jopa 2 numeronsiirtoa lyhyessä ajassa jotta jonkun tietyn tarjouksen tarjoavat.
 
Siis sanottiinko että tuo maksu liittyy numeronsiirron peruuttamiseen. En ole ikinä törmännyt että kukaan olisi joutunut maksamaan sellaista. Ettei olisi ollut liittymän päivitysmaksu?

Kyllä. Mutta puhui samalla myös päivitysmaksusta sekä kertamaksusta.
 
Vaihtuiko sinulla liittymätyyppi? Kyllähän minäkin olen noita päivitysmaksuja joutunut joskus maksamaan. Viimeksi ei tullut.
Vaihtui. Ei ole ennen tarvinnut näitä maksaa tai ovat hyvittäneet koko summan ensimmäisella laskulla.
 
Vaihtui. Ei ole ennen tarvinnut näitä maksaa tai ovat hyvittäneet koko summan ensimmäisella laskulla.
Nykyisin ne ei Elisalla ainakaan normaalisti hyvitä. Sanovat vain että, järjestelmä veloittaa maksun automaattisesti ja lisätään laskulle. Nythän ne on korottanut ainakin avausmaksua. Jos tuo avausmaksu on sama kuin liittymän vaihto maksu niin onhan tuo noin 10€ tietysti enemmän kuin mitä oli vielä jokin aika sitten.
 
Onkos Elisa muuttanut winback käytänteitään? Viimeksi kun poikien liittymät kilpailutin niin heti ekassa viestissä oli tarjous. Nyt omassa huoleton 300M on tarjous päätymässä kuun lopussa ja laitoin NumSin Moille ja tuli vain viesti "vastaa tähän A niin soitamme sinulle tai vastaa B niin soitamme klo16 jälkeen". No jään toki odottelemaan vielä tarjousta.

Jännä kyllä, että viimeiset pari vuotta on Elisa laittanu viestiä tarjouksen päättyessä että jatkamme etuhintaasi seuraavat 12kk

E: n.5min tän viestin jälkeen tulikin Elisalta tarjous: huoleton 200M 23,99€/kk. Nykyinen siis 300M 21,99€/kk
 
Viimeksi muokattu:
Onkos Elisa muuttanut winback käytänteitään? Viimeksi kun poikien liittymät kilpailutin niin heti ekassa viestissä oli tarjous. Nyt omassa huoleton 300M on tarjous päätymässä kuun lopussa ja laitoin NumSin Moille ja tuli vain viesti "vastaa tähän A niin soitamme sinulle tai vastaa B niin soitamme klo16 jälkeen". No jään toki odottelemaan vielä tarjousta.

Jännä kyllä, että viimeiset pari vuotta on Elisa laittanu viestiä tarjouksen päättyessä että jatkamme etuhintaasi seuraavat 12kk
Tarkistitko poikien puhelimista. Itsellä tuli sama viesti minun kännykkään mutta 17,99 ja 16,99 tarjoukset tuli vaan lapsen puhelimeen eli käyttäjälle ei minulle. Tämän takia meinasin itse missata tarjoukset mutta sattumoisin katsoin tytön puhelimesta siirtopäivänä ja kerkesin vastata siihen
 
Tarkistitko poikien puhelimista. Itsellä tuli sama viesti minun kännykkään mutta 17,99 ja 16,99 tarjoukset tuli vaan lapsen puhelimeen eli käyttäjälle ei minulle. Tämän takia meinasin itse missata tarjoukset mutta sattumoisin katsoin tytön puhelimesta siirtopäivänä ja kerkesin vastata siihen

Mun liittymään ne tarjoukset tuli poikien liittymistä. Näköjään kun katoin viestihistoriasta niin viime vuoden helmikuussa Tarkka100M tarjous 10,99€/kk ja tän vuoden tammikuussa tuo minkä olen omaan liittymään myös saanu "jatkamme etuhintaasi" koskien poikien liittymiä.

No odotellaan vielä parempia tarjouksia omaan liittymään :thumbsup:
 
Liittymien hinnoista nopeuksiin: Onko joku kokeillut ponnistaa operaattorien nopeuslupauksia? Otetaanko valituksia vakavasti tai voiko saada hyvitystä hitaasta liittymästä?

Traficom on ottanut ympäripyöreästi kantaa: "Mobiililaajakaistan arvioidun maksiminopeuden pitää olla realistisesti saavutettavissa todellisissa käyttöolosuhteissa"
Esim. kiinteissä liittymissä on sen sijaan tarkempi kriteeri, että enintään 100 M liittymän miniminopeuden tulee olla 70% maksimista.

Jos esim. 200M mobiililiittymän todelliset nopeudet jää 3-10 M, niin onko ainoa vaihtoehto vaihtaa operaattoria? Kiinteä paikka ei ole ongelma, sillä alueella on 200M nopeuteen kykeneviä operaattoreita ja jokaisen operaattorin kuuluvuus on kartoissa erinomainen.

10M nopeus on 4G modeemissa jo hidas, ettei usean yhtäaikaisen tietokoneen netinkäyttö onnistu sujuvasti. Puhumattakaan kolmesta megasta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kerkesi toinen liittymä mennä elisalta moille, kun ei datatarjousta tullut saataville. Nyt tarjosi 22.90€. Taisi jäädä moille. Aikasemmin tuli txt jossa jatkui tarjouskausi, mutta nyt jäi tuokin saamatta.
 
Tuossa tilanteessa kannattanee laittaa kohta siirto takaisin Elisalle toivoen, että Moi heittää winback-tarjouksen rajattomasta 12 €/kk tjsp.
 
Elisa -> Moi. Numeronsiirto olisi ollut tiistaina, tänään tuli klassinen 80€ K-lahjakortti + 24kk 200M rajaton 17.99/kk tarjousviesti. Edellinen liittymä käytännössä sama (200M huoleton) ja samaan hintaan joten otin tarjouksen vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Tuliko päivitysmaksu tai joku vastaava?

En tiedä vielä, vasta tänään tuli tuo tarjousviesti jonka otin vastaan. Periaatteessahan tässä liittymä pysyy pitkälti samana mutta nimi muuttuu, että olettaisin etteivät tästä päivitysmaksua veloita. Ja jos veloittavat niin varmaan valittamalla saisi sen pois. Oma-elisassa oli myös tarjous samasta liittymästä 21e/kk, ja siinä oli maininta että jos sen tarjouksen ottaa niin ei peritä 9.9e avausmaksua. Täytynee odotella laskua ja katella sitten mitä veloittavat :)
 
Tai vedetään sen verran takaisin, että totta kai voivat sitä yrittää velottaa, mutta jos siitä ei ole ollut missään mitään mainintaa liittymää tilatessa niin ei sitä tarvitse maksaa.
Kiitti vinkistä, katsellaan velottavatko jotain ekstraa vai ei ja sit valittamaan chättiin jos mut meinataan ryöstää.
 
Säästyypähän sekin 10 euroa :thumbsup:
Luulisi ettei tuossa tilanteessa veloittaisi kun kuitenkin jatkaa asiakkaana? Ja ne tarjoaa itse tätä. Silloin saattavat ainakin yrittää veloittaa jos on vaikka joku vanhempi poistunut Saunalahti liittymä ja vaihtuu Elisa liittymäksi. Onhan noi niiden tiedotukset välillä olleet ristiriitaisia että, ollut hetkellisesti epäselvää mikä tieto pitää paikkaansa.

Itsellä viimeisin avausmaksun tai muun sellaisen veloitus liittyi siihen kun siirrettiin Saunalahti brändin liittymästä Elisa nimiseen liittymään. Kyllä jonkinlainen epäselvyys jäi menikö oikein ja sitä silloin selvittelin ja kaikkialta vaan sanottiin että, juu juu veloitus menee automaattisesti, menee kaikilta eikä sille voida mitään. No tuo maksu on aikapäiviä sitten maksettu pois. Onneksi oli silloin kuitenkin pienempi avausmaksu vielä. Mutta jatkossa ainakin yrittää olla tarkempi näissä nyt kun avausmaksun hintaakin ovat korottaneet.
 
Kyselin juuri Elisan chatista tarjousta kolmelle liittymälle. Tarjosi 4G rajaton 200M -tyyppistä liittymää hintaan 25,90€/e. Avaus 9,99e tjsp. Kaupan päälle olisi tullut 300 euroa heidän omaan kauppaansa.

Sanoin, että nykyinen operaattorini tarjosi jatkoa 22,9€/kk. Chatin Niilo vastasi, että "Me ei olla halvin operaattori, eikä ees siihen pyritä :)"

Selevä :D
 
Kyselin juuri Elisan chatista tarjousta kolmelle liittymälle. Tarjosi 4G rajaton 200M -tyyppistä liittymää hintaan 25,90€/e. Avaus 9,99e tjsp. Kaupan päälle olisi tullut 300 euroa heidän omaan kauppaansa.

Sanoin, että nykyinen operaattorini tarjosi jatkoa 22,9€/kk. Chatin Niilo vastasi, että "Me ei olla halvin operaattori, eikä ees siihen pyritä :)"

Selevä :D
Mikä on nykyinen operaattori? Tiedäthän että parhaan hinnan saadakseen täytyy laittaa numero siirtymään muualle.
 
Voiko Telia dot liittymään hakea simmin teliakaupasta?

Tilasin telia dotin ja simmin piti tulla eilen. Ensi viikolla postia jaetaan tiistaina ja torstaina. Liittymä siirtyy torstaina kello 12. Jos ei tiistain postissa tule niin alkaa olla oikeasti suurehko ongelma.
 
Jos se on oikeasti ongelma, niin voiskohan chatissa pyytää numeronsiirtoa vaikka perjantaille?
 
Jos se on oikeasti ongelma, niin voiskohan chatissa pyytää numeronsiirtoa vaikka perjantaille?

Jos ei tiistain postissa tule täytyy alkaa selvitellä chatin kanssa. Kunhan nyt alustavasti kysyin täältä jos jollain sattuisi olla kokemusta.
 
Myönnetyissä alennuksissa lukee 7 pv -100%. Ilmeisesti 50€ Lidliin ei tuolta Telian appista näy vaan vain joskus ilmestyvät Lidlin appiin?
Joo, sovelluksessa ei näy tuo 50€ ostosraha. Varmistelin silloin jokus asiaa chatissa. Ikinä en ole Dotiin siirtynyt vaan aina jäänyt Elisalle. Kyllä, ainakin vähän alle 2 kk päästä ilmestyi äitini Lidl sovellukseen.
Tältä minulla on näyttänyt koodin aktivoinnin jälkeen:
IMG_20240706_123213_501.jpg
 
Liittymien hinnoista nopeuksiin: Onko joku kokeillut ponnistaa operaattorien nopeuslupauksia? Otetaanko valituksia vakavasti tai voiko saada hyvitystä hitaasta liittymästä?

Traficom on ottanut ympäripyöreästi kantaa: "Mobiililaajakaistan arvioidun maksiminopeuden pitää olla realistisesti saavutettavissa todellisissa käyttöolosuhteissa"
Esim. kiinteissä liittymissä on sen sijaan tarkempi kriteeri, että enintään 100 M liittymän miniminopeuden tulee olla 70% maksimista.

Jos esim. 200M mobiililiittymän todelliset nopeudet jää 3-10 M, niin onko ainoa vaihtoehto vaihtaa operaattoria? Kiinteä paikka ei ole ongelma, sillä alueella on 200M nopeuteen kykeneviä operaattoreita ja jokaisen operaattorin kuuluvuus on kartoissa erinomainen.

10M nopeus on 4G modeemissa jo hidas, ettei usean yhtäaikaisen tietokoneen netinkäyttö onnistu sujuvasti. Puhumattakaan kolmesta megasta.

Mä ajattelin pyytää hinnanalennusta liittymästä, jonka nopeus jää jatkuvasti alhaiseksi yhdessäkäyttöpaikassa, eli kotona.

Telian 200M 4G liittymä antaa välillä 0.5M/0.1M ja aspan neuvomana tein vikatiketin. Viikonlopun ajan mittailin speedtestillä abaut tunnin välein ja nopeudet oli max 40M/5M luokkaa.

Tekninen tuki jopa buuttasi lähimmän tukiaseman varmuuden vuoksi, mutta totesivat vain, että se on mitä on, sielä on ruuhkaa ja menee luvattuun vaihteluväliin. Neuvoi ottamaan yhteyttä aspaan hinnan alennuksesta, jos nopeus on jatkuvasti tuota samaa luokkaa…

Samassa paikassa mittailtu myös elisan 4G ja 5G, joilla molemmilla tulee aina maksiminopeudet. Jostain syystä vain telialla on ongelmia…
 
Elisan 200m pyörinyt nyt itellä 65-100 välillä eli käytännössä samaa nopeutta mitä Tarkka 100m antoi.

Miten muuten menee lain mukaan eli jos on laittanut siirron esim. Moille ja Elisa tekee winbackin ja peruu moin siirron. Pystyykö asiakas vielä perumaan tuon Elisan 14vrk nojalla ja siirtyä sittenkin Moille?
 
Onko muilla vikaa OmaElisan liittymän puheluerittelyssä. Se vain jää lataamaan eikä latausliittymän käyttötietoja näy.

1720298896398.png


Chrome, AdGuard-mainosestolla tai ilman. Tietokoneella, Windows 11. Ongelma alkoi viikko sitten.
 
Onko muilla vikaa OmaElisan liittymän puheluerittelyssä. Se vain jää lataamaan eikä latausliittymän käyttötietoja näy.

1720298896398.png


Chrome, AdGuard-mainosestolla tai ilman. Tietokoneella, Windows 11. Ongelma alkoi viikko sitten.
Minulla on Rajaton 200M liittymä. Liittymän käytön seuranta näyttää ihan normaalilta.
Firefox + Adguard ja Windows 7.
 
Elisan 200m pyörinyt nyt itellä 65-100 välillä eli käytännössä samaa nopeutta mitä Tarkka 100m antoi.

Miten muuten menee lain mukaan eli jos on laittanut siirron esim. Moille ja Elisa tekee winbackin ja peruu moin siirron. Pystyykö asiakas vielä perumaan tuon Elisan 14vrk nojalla ja siirtyä sittenkin Moille?

Elisalla ei ole määräaikoja niin tietysti pystyy. Ainoa vaan kun hyväksyt tuon winbackin niin sen tekevä operaattori peruu aiemman tekemäsi tilauksen, joten joutunet tekemään uuden tilauksen sen sijaan, että voisit pompotella sitä yhtä tilausta.
 
Minkälaisia tarjouksia on jengi saanut kun siirto on jo tapahtunut elisalta moille? Ei tullut winback- tarjousta ikinä. Tytär valittaa surkeasta netistä eli siirto pitäisi tehdä takaisin elisalle. Jos soitan 080093..., ja onko muita numeroita tarjolla?
 
Minkälaisia tarjouksia on jengi saanut kun siirto on jo tapahtunut elisalta moille? Ei tullut winback- tarjousta ikinä. Tytär valittaa surkeasta netistä eli siirto pitäisi tehdä takaisin elisalle. Jos soitan 080093..., ja onko muita numeroita tarjolla?

Siirrä Telialle ja samantien sitten pois heiltä, niin heiltäkin saa alle 20€/kk 200M liitttymän?
 
Minkälaisia tarjouksia on jengi saanut kun siirto on jo tapahtunut elisalta moille? Ei tullut winback- tarjousta ikinä. Tytär valittaa surkeasta netistä eli siirto pitäisi tehdä takaisin elisalle. Jos soitan 080093..., ja onko muita numeroita tarjolla?

Tarkoitatko että, eivät Elisalta lähettäneet edes viestiä jossa pyydetään soittamaan 0800-alkuiseen vai eivät lähettäneet tarjousta/tarjouksia tekstiviestillä?
 
Samassa paikassa mittailtu myös elisan 4G ja 5G, joilla molemmilla tulee aina maksiminopeudet. Jostain syystä vain telialla on ongelmia…
No tämä on hassu tapaus on Moin liittymällä. Samassa paikkaa DNA:n oma liittymä antaa täydet 150M, mutta Moi jää noin 5M nopeuteen (Rajaton 200M ja DNA:n verkossa, vaihteluväli 1-8M). Kyselin aspalta mutta vastaus oli kylmä, että mitään ei voi tehdä. Paitsi tietysti vaihtaa operaattoria.

Jos DNA ei priorisoi sen omia liittymiä, niin jotain mätää on. Kaikki laitteiden asetukset tsekattu, ei vaikutusta parempaan. Myös Elisan verkko (ja tietääkseni Telia) pystyy sinne 150M nopeuteen. Kaikki 4G ja kaikilla kartoissa 5/5 kuuluvuus.

Muok. Moi toimii kyllä kaupungissa >100M mutta taajamassa ei sitten lähellekään. Ei käy järkeen nopeuden romahdus.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
287 395
Viestejä
4 929 302
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom