Vaihdoin Moi-liittymään: Rajaton 4 G (200 Mbit/s) hinta 18€/kk ( ymmärtääkseni 18 – 22 €/kk)
Puhe ja SMS enintään 4 €/kk
Rajaton data
18 Gt EU-roamingia/kk
Olen vielä tällä hetkellä Telian asiakas, mutta tilauksen Moi-liittymästä tein siis eilen 19.7. ja numero siirtymässä Moi Mobiili Oy:lle. Tiedoksi että jos vaihtamisen jälkeen koittaa itse avata Telian sivun
Erikoisetu sinulle | Telia ja valita Rajaton 200 M ja "toimia nopeasti ennen kuin numero siirtyy toiselle operaattorille", niin tilaaminen keskeytyy alla näkyvään ilmoitukseen:
"Valitettavasti tilausta ei voi jatkaa verkkokaupassa. Olethan tilauksen loppuun saattamiseksi pikimmiten yhteydessä asiakaspalveluumme numerossa 020 690 400 (mpm/pvm). Voit myös ottaa yhteyttä chat-asiakaspalvelussa 24/7 kirjautumalla osoitteessa telia.fi."
Moi-liittymän tilaamisesta yhden päivän kuluttua koitin siis hyödyntää aiemmin tässä keskustelussa mainittua linkkiä ja otin yhteyttä Telian aspaan, josta neuvoivat odottamaan Telian tekstiviestiä, koska jos linkin avaa ennen aikojaan (ennen kuin tekstarin on saanut), niin ei tilaus onnistu. Itse en taida jaksaa säätää asian kanssa enää, vaikka viesti tulisikin. Siirtyköön DNA:lle (siis Moi:lle). Toki on ihan ymmärrettävää ja loogista, että kun sivuilla lukee tarjouksen koskevan tilanteita, joissa siirtoa toiselle operaattorille ollaan perumassa, niin täytyyhän Telian ensin ennättää saada tieto, että numeroni on oikeasti siirtymässä Moi:lle. Silti onhan tämä säätöä, ei siitä mihinkään pääse.
"Erikoisetu" Telialta on siis:
Rajaton 200 M
19,99 €/KK + liittymän päivitys 0 € (norm. 7,99 €). Hinta 12 kk jälkeen 31,99 €/kk.
Ei määräaikaisuutta.
Kaupan päälle 30 € Lidl-lahjakortti.
4G-verkon maksiminopeus 200 Mbit/s
Netti kotimaassa, Pohjolassa ja Baltiassa ->Rajaton
Puhelut ja viestit ->Rajaton
Netti EU/ETA-maissa 30Gt/kk