Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkka 100M loppumassa niin Elisalta tuli txt:



Vanha hinta on 8.99 €/kk, vuosi sitten piti kikkailla MOI-siirrolla.

Olen kyllä aika kateellinen, itse yli 10v elisan asiakkaana (vaikka ei toki pitkä asiakkuus paina yhtiöille mitään) ja kuten kirjoitellut tähän ketjuun saanut ihan naurettavia "tarjouksia" vaikka oli numeronsiirrot ja winbackien kalasteluyritykset. Todella epäreilulta kuulostaa hinnoittelupolitiikka eri asiakkaita kohtaan.

Ehkä tässä on jotakin muutakin, kuten kokonaisasiakkuus (jos useampia liittymiä, laajakaistoja jne palveluita keskitetty muilla), kun on onnistunut saamaan alle 10€ liittymiä. Toisille tarjotaan alkaen 20€....:cautious:
 
Onhan nuo Elisan hinnat vähän kuun asennosta kiinni. Ensin otin oman ja muijan liittymiin Tarkan 9,90€/kk ja kun yritin kerran muijan tyttärelle ottaa samaa, niin ensin käytiin keskustelu, että eihän tuota tuotetta edes ole enää. Kerroin, että kummasti juuri sain tuplana semmoiset kuten täälläkin moni, ei osannut sanoa miksi olin saanut ja tyrkytti jotain +20€/kk liittymiä joissa turhia ominaisuuksia. Otettiin Moin paska sitten 18€/kk tuolle tytölle, tarvetta ei ole periaatteessa kuin rajattomalle netille.

Nettisivuja kun katsoo niin kaikilla on kohtuullisen identtinen tarjonta kartellihinnoilla (25-30€/kk).
 
Erittäin hyvä homma. Kauanko olisi ollut aikaa hinnan nousemiseen? Voisi yrittää laittaa numeronsiirron vetämään vasta viime hetkillä jos ei tule tarjousta.

Mulla hintana nyt 9,99€/kk ja laskut keskimäärin 15€/kk puheluiden kanssa. Ihan tarpeeksi edullinen liittymä siis nykypäivän hintoja ajatellen. Jos olisi kunnon kitupiikki niin Whatsapp- puheluilla saisi vielä pudotettua tuon 5€/kk.

Syyskuun alussa loppuu vanha soppari. Elisalla ollut varmaan 15v. mutta välillä piti olla vuosi Telialla ja vuosi Moilla, sitten uskoivat että äänestän kukkarolla. Juuri muuta ei Elisalla ole, mitä joskus kännykän ostanut.
Datan käyttö ei ole kovin suurta, Moin liittymäkin riittäisi, koska kotona kuitu.
 
Hei! DNA:n verkkokaupassa tekemäsi tilaus peruuntui. DNA Liikkuva 4G 5M -liittymän kampanjalla 9,99 e/24 kk voi ostaa vain Tabletin kanssa. Lisätietoja saat asiakaspalvelusta 044 144 044. Tähän viestiin ei voi vastata. Terv. DNA
Viestissäsi lukee 4G 5M liittymä, älä sotke sitä tähän. Itse tilasin kaksi noita 50M liittymiä hintaan 9,99 €/kk (voimassa 24kk) ja molemmat ovat jo käytössä. Eikä tarvinnut ottaa tabletteja kylkeen.
Screenshot_2023-07-25-10-28-37-125-edit_com.google.android.gm.jpg

EDIT: näyttää olevan edelleen saatavilla.
Screenshot_2023-07-25-10-30-23-643-edit_com.brave.browser.jpg
 
Tilasin juurikin tuon 50M liittymän ja sain kyseisen viestin.
On kumma juttu. Kuten aiemmin kirjoitin, tilasin noita kaksi. Toisen omalla ja toisen vaimon nimellä ja molemmat ovat jo käytössä. Mitään muuta en tilannut, eikä kummallakaan ole DNA:n kanssa mitään muuta sopimusta (laajakaista, tabletti, puhelin, tms..)
 
Vuoden määräaikainen päättyi ja hinta nousi DNA 4G rajaton 200mbit 33e. Telialle laitoin siirtymään ja seuraavana päivänä soitto DNA:lta ja 15,99e/kk. Kävin ajankulukseni Elisan ja Telian liikkeessä kyselemässä hintoja niin eivät alkaneet alle 24e/kk tarjoamaan.
 
Vuoden määräaikainen päättyi ja hinta nousi DNA 4G rajaton 200mbit 33e. Telialle laitoin siirtymään ja seuraavana päivänä soitto DNA:lta ja 15,99e/kk. Kävin ajankulukseni Elisan ja Telian liikkeessä kyselemässä hintoja niin eivät alkaneet alle 24e/kk tarjoamaan.
On näissä ilmoitetuissa hinnoissa kyllä hitosti ilmaa, jos yli 50% alennusta pystytään tarjoamaan tuosta vain.
 
Vuoden määräaikainen päättyi ja hinta nousi DNA 4G rajaton 200mbit 33e. Telialle laitoin siirtymään ja seuraavana päivänä soitto DNA:lta ja 15,99e/kk. Kävin ajankulukseni Elisan ja Telian liikkeessä kyselemässä hintoja niin eivät alkaneet alle 24e/kk tarjoamaan.
Onko tuo data- vai puhelinliittymä?
 
Kun ei saa vanhalle asiakkaalle tarjota uudella hinnalla kuin käyttämällä numeroa toiselle operaattorille
Miksi ei saa ?
Itse soitin omalle operaattorille jatketaanko 14,90€/kk liittymää. Sanoivat ettei tuohon hintaan enään ole, halvin jotain 21€/kk.
Soitin toiselle operaattorille ja tilasin liittymän, sanoin etten tule vaihtaman teille mutta näin toimittava jotta saan hintaan mihin voivat tarjota, sim kortti tuli kuitenkin.
Lopulta oma operaattori tarjosi liittymän nopeammalla datalla kuin entinen hintaan 15,90€/kk
Ihan järjetöntä touhua.
 
Miksi ei saa ?
Itse soitin omalle operaattorille jatketaanko 14,90€/kk liittymää. Sanoivat ettei tuohon hintaan enään ole, halvin jotain 21€/kk.
Soitin toiselle operaattorille ja tilasin liittymän, sanoin etten tule vaihtaman teille mutta näin toimittava jotta saan hintaan mihin voivat tarjota, sim kortti tuli kuitenkin.
Lopulta oma operaattori tarjosi liittymän nopeammalla datalla kuin entinen hintaan 15,90€/kk
Ihan järjetöntä touhua.

Puhelinoperaattorit pihtaavat parasta liittymätarjousta asiakkailtaan, ja se ärsyttää myös Kuluttajavirastoa: Jakaa ihmiset kahteen kastiin

Operaattoreita tarkkailevalle Kilpailu- ja kuluttajavirastolle alussa kuvailtu tilanne on tuttu. Viraston liittymäasioihin perehtynyt asiantuntija Matias Kinnunen sanoo, että kyseessä on niin sanottu win back -tarjous. Näistä tulee jonkin verran yhteydenottoja Kilpailu- ja kuluttajavirastolle.

– Kuluttaja ei saa operaattoriltaan hyvää tarjousta ja vaihtaa toiseen. Sitten vanha operaattori reagoi ja tekee paremman vastatarjouksen.

Hänen mukaansa ilmiöstä voi päätellä, että asiakastyytyväisyyttä ja helppoutta ei pidetä tässä kohtaa kilpailuvalttina.

– Kuluttajien kannalta parempi käytäntö olisi, että nykyiset asiakkaat saisivat suoraan kilpailukykyisen tarjouksen ja heidän ei tarvitsisi kysyä toiselta operaattorilta tarjousta. Lisäksi tämä vie heidän aikaansa ja aiheuttaa vaivaa.


Kinnusen mukaan käytäntö voi ajaa kuluttajia epätasa-arvoiseen asemaan. Kilpailuttajat ja aktiiviset kuluttajat ovat paremmassa tilanteessa kuin ne, jotka ovat operaattoriuskollisia tai passiivisia.

Esimerkkeinä Kinnunen mainitsee ikäihmiset, jotka voivat olla liittymämarkkinoilla haavoittuvassa asemassa.

– Toinen voi maksaa selvästi enemmän kuin toinen, vaikka tuote on sama.

Kinnunen painottaa, että puhelinliittymä on välttämättömyyshyödyke nyky-yhteiskunnassa. Sen takia on tärkeää, että hinta on kohtuullinen ja ennakoitavissa.

– Olisi tervetullutta, jos saataisiin tutkimustietoa, kuinka moni kuluttaja kilpailuttaa aktiivisesti puhelinliittymänsä ja kuinka moni ei. Näin saataisiin kokonaiskuva markkinoista ja sen ongelmista.

Telia, DNA ja Elisa kertovat, että ne eivät tutki liittymien kilpailuttamista.

Näyttää siltä, että osalla asiakkaista liittymänmetsästys jatkuu vuodesta toiseen.
 
No pitäisikö tuo tasapäistävä hinnoittelu laajentaa kaikkialle muuallekin?

Osa maksaa pankkipalveluista yli 10€/kk, toinen saa saman ilmaiseksi. Joku saa sohvan 500€:lla, toinen maksaa 850€ samasta jnejne.
 
Winbackeissa ei ole mitään pahaa, sen sijaan tuohon kartellihinnoitteluun voisi puuttua.
Ai verrattuna edes siihen, että saisit sen winback-hinnan vaikka suoraan pyytämällä? Kyllähän silloinkin osa asiakkaista olisi liian passiivisia hyötyäkseen.
 
Kun ei saa vanhalle asiakkaalle tarjota uudella hinnalla kuin käyttämällä numeroa toiselle operaattorille

Ei saa, koska näin on päätetty. Mikään ei kuitenkaan kiellä muuttamasta tätä periaatetta.

Toisaalta siinäkään ei ole mitään järkeä, että asiakaspalvelusta saisi kysymällä halvemman hinnan. Kaikille reiluin vaihtoehto olisi yksinkertaisesti se, että mennään listahinnoilla ja lopetetaan tämä winback-pelleily kokonaan.
 
Mikä olisi kustannuksiltaan halvin liittymä lapselle. Käyttö lähinnä satunnaisia puheluita mutta nettiä varmaan käytetään jonkin verran jos YouTubea tms. katsellaan. Jotenkin tuollainen kokonaan rajaton tuntuu vähän kalliilta käyttöön nähden mutta taas perusliittymät eivät kuitenkaan ole montakaan euroa halvempia kuukaudessa. Puhelin on sellainen mihin saisi e-SIM ja kortillisen samaan aikaan ja mietinkin esim. DNAn matkanetin hyödyntämistä siinä.
Millaisia liittymiä teillä on käytössä lapsilla?
 
Mikä olisi kustannuksiltaan halvin liittymä lapselle. Käyttö lähinnä satunnaisia puheluita mutta nettiä varmaan käytetään jonkin verran jos YouTubea tms. katsellaan. Jotenkin tuollainen kokonaan rajaton tuntuu vähän kalliilta käyttöön nähden mutta taas perusliittymät eivät kuitenkaan ole montakaan euroa halvempia kuukaudessa. Puhelin on sellainen mihin saisi e-SIM ja kortillisen samaan aikaan ja mietinkin esim. DNAn matkanetin hyödyntämistä siinä.
Millaisia liittymiä teillä on käytössä lapsilla?
Elisa - Verkkokauppa tämän kaiketi saa ilmaisena e-simminä. Moi asiakkaille elisa tarjonnut välillä alle kympin tarkkoja, ei tietoa tämän hetkisistä tarjouksista.
 
Jep, tuo elisan latausliittymä puheita ja txt hoitamaan jos niille ei juuri käyttöä ole ja netiksi dna matkanetti 50m 5e/kk jos löytyy taloudesta jo dna:n netti muutoin.

www.dna.fi/matkanetti5e

Jos ei ole dna nettiä ennestään niin ei saa tuota 5e dna matkanettiä. Sitten halvimmaksi ja simppelein lienee ottaa pelkästään telian yhteys mukaan kotimaa 50m 9,99e/kk jossa on puh&txt minuutti/kpl veloitteisena.

Saako telian netti mukaan liittymästä numeron siirrettyä muualle vuoden jälkeen?
 
Mikä olisi kustannuksiltaan halvin liittymä lapselle. Käyttö lähinnä satunnaisia puheluita mutta nettiä varmaan käytetään jonkin verran jos YouTubea tms. katsellaan. Jotenkin tuollainen kokonaan rajaton tuntuu vähän kalliilta käyttöön nähden mutta taas perusliittymät eivät kuitenkaan ole montakaan euroa halvempia kuukaudessa. Puhelin on sellainen mihin saisi e-SIM ja kortillisen samaan aikaan ja mietinkin esim. DNAn matkanetin hyödyntämistä siinä.
Millaisia liittymiä teillä on käytössä lapsilla?

Telian 9,90€ 50m , puhelut erikseen ja tekstiviestit poistettu käytöstä, wa- hoitaa viestit ja pitkälti puhelutkin.
 
Riippuu paljolti käytöstä, mutta itseltäni lähtee ääni tuolle Elisan (Saunalahti) latausliittymälle. Siinä myös 50M nopeuksista nettiä mahdollista käyttää rajattomasti (niinä päivinä kun käyttää niin hinta max n. 70cnt/pv). Jos perus kotikäyttöä tai muutoin WLAN mahdollisuus 90% ajasta niin kulut jää suurimmilta osin 0-5e/kk, joskus nousee 5-10e/kk paikkeille, ja ainoastaan hyvin harvoin nousee 10-20e/kk väliin. Olemme tehneet niin, että OmaElisasta sallimme mobiilidatan käytön vain silloin, kun ollaan reissussa tms. muu erityinen tilanne.

Iso suositus tuolle liittymälle siis.
 
Tänään tuli Elisan myyntisoitto ja alkujaan koitti työntää kodin laajakaistajuttuja. Heitin siinä suoraan, että ei tarvetta mutta jos Moin asiakkaalle löytyy hyvää liittymädiiliä lasten luureihin niin kiinnostelee.

Kaivoi sitten 11,99e/kk 4G/100M -diilin (24GB EU-roaming, puhelut ja smst erikseen) ja kahdelle liittymälle 40e lahjakortti Elisalle. Kytkennät 7,99e/kpl ja toimitusmaksu 5,99, joten kertakulut kyllä pikkuhiljaa pompanneet. Eipä tarvitse pariin vuoteen taas ihmetellä, kun 24kk mennään tuolla.

Moi:n paketti oli 4G 200M rajattomalla datalla ja edellisen syksyn kierroksella win-backkina tarjosivat 9e per liittymä. Nyt vaan esikoinen on sen verran kitissyt tuon toimivuudesta sekä Moin roaming ollut pikkasen säätöä ja kallis niin testaillaan välillä Elisaa, jos olisi korotuksen arvoinen.
 
Tänään tuli Elisan myyntisoitto ja alkujaan koitti työntää kodin laajakaistajuttuja. Heitin siinä suoraan, että ei tarvetta mutta jos Moin asiakkaalle löytyy hyvää liittymädiiliä lasten luureihin niin kiinnostelee.

Kaivoi sitten 11,99e/kk 4G/100M -diilin (24GB EU-roaming, puhelut ja smst erikseen) ja kahdelle liittymälle 40e lahjakortti Elisalle. Kytkennät 7,99e/kpl ja toimitusmaksu 5,99, joten kertakulut kyllä pikkuhiljaa pompanneet. Eipä tarvitse pariin vuoteen taas ihmetellä, kun 24kk mennään tuolla.

Moi:n paketti oli 4G 200M rajattomalla datalla ja edellisen syksyn kierroksella win-backkina tarjosivat 9e per liittymä. Nyt vaan esikoinen on sen verran kitissyt tuon toimivuudesta sekä Moin roaming ollut pikkasen säätöä ja kallis niin testaillaan välillä Elisaa, jos olisi korotuksen arvoinen.
Itselle myös soiteltiin tänään ja sain aikamoisen tinkauksen ja esimieheltä kysymisen jälkeen saman liittymän kun siirsi Moilta. 24kk ja 11,99€. Kelpaa oikein hyvin. Kytkentä ja toimitusmaksu sama kuin edellä.
 
On kyllä sellanen rumba ollut Telian kanssa että voi morjens... Aiemmin tili ollut DNA:lla määräaikaisena josta halusin vaihtaa Telialle koska soppari loppumassa ja asuntoyhtiön netti kans Telialla. Liittymä on toisen henkilön nimissä jolle tullut laskut liittymästäni, myös omistajuuden halusin täten vaihtaa samalla.

Menin Telian sivuille ja aloitin numeronsiirtoa, diiliin sai myös lidlin lahjakortin mikä mukava lisä. Se sitten keskeytyi koska oli muka vielä dna:n sopparia jäljellä? Laitoin vielä tilausvaiheessa sen että joo määräaikainen ja uusi voi alkaa suoraan sen jälkeen. Ei mitään, aspaan yhteyttä ja uusi yritys, en edes muista enää mitä se sanoi mikä estää sen, muttei voinut kuulemma täysin samalla diilillä laittaa siirtoa menemään ja lahjakortti luiskahti pois tarjouksesta. Lupasi hyvittää avausmaksun ja ottaa pari lisäeuroa pois kuukausihinnasta joten suostuin. Pari päivää menee, ja taas tulee viesti että numeronsiirto epäonnistui.

Tällä kertaa chatin avulla yhteyttä ja aspa kertoo että aikaisempi työntekijä ei aktivoinut sitä puhelimessa tehtyä tilausta oikein tai jotain. :facepalm: Taas käytiin samat jutut lävitse ja tinkasin hintaa niin paljon kuin sai, viimeinen tarjous oli 25,99/kk jonka sitten menin ottamaan. Vihdoin numeronsiirto lähti oikein menemään, ja joudun näiden säätöjen takia maksaa dna:lle sopimuksen ulkopuolisista päivistä...

Tänään sim-kortin vaihto ja liittymä aktivoituu, viimein. Mentiin Telian sivuille katsomaan vielä että saisiko omistajuutta vaihdettua, ja mitä näkyykään: hinnaksi laitettu 26,99/kk, eli euro enemmän kuin mitä sähköpostiin tulleessa sopimuksessa?! Onko tuo edes laillista? Lisäksi kun yritämme vaihtaa omistajuutta minun nimiini, tulee minulle vain vaihtoehto ostaa liittymä uudelleen, jolloin joutuisin maksamaan avausmaksun ja kalliimman kuukausihinnan, vaikka aikaisemmin oli kerrottu että omistajuudenvaihto on helppoa, nopeaa, ja ennen kaikkea ilmaista.

En enää tiedä onko muuta vaihtoehtoa kun mennä liikkeeseen valittamaan, sen verran epäammattimaista palvelua kaikin puolin ja jatkuvaa tunarointia heidän puoleltaan.
 
On kyllä sellanen rumba ollut Telian kanssa että voi morjens... Aiemmin tili ollut DNA:lla määräaikaisena josta halusin vaihtaa Telialle koska soppari loppumassa ja asuntoyhtiön netti kans Telialla. Liittymä on toisen henkilön nimissä jolle tullut laskut liittymästäni, myös omistajuuden halusin täten vaihtaa samalla.

Menin Telian sivuille ja aloitin numeronsiirtoa, diiliin sai myös lidlin lahjakortin mikä mukava lisä. Se sitten keskeytyi koska oli muka vielä dna:n sopparia jäljellä? Laitoin vielä tilausvaiheessa sen että joo määräaikainen ja uusi voi alkaa suoraan sen jälkeen. Ei mitään, aspaan yhteyttä ja uusi yritys, en edes muista enää mitä se sanoi mikä estää sen, muttei voinut kuulemma täysin samalla diilillä laittaa siirtoa menemään ja lahjakortti luiskahti pois tarjouksesta. Lupasi hyvittää avausmaksun ja ottaa pari lisäeuroa pois kuukausihinnasta joten suostuin. Pari päivää menee, ja taas tulee viesti että numeronsiirto epäonnistui.

Tällä kertaa chatin avulla yhteyttä ja aspa kertoo että aikaisempi työntekijä ei aktivoinut sitä puhelimessa tehtyä tilausta oikein tai jotain. :facepalm: Taas käytiin samat jutut lävitse ja tinkasin hintaa niin paljon kuin sai, viimeinen tarjous oli 25,99/kk jonka sitten menin ottamaan. Vihdoin numeronsiirto lähti oikein menemään, ja joudun näiden säätöjen takia maksaa dna:lle sopimuksen ulkopuolisista päivistä...

Tänään sim-kortin vaihto ja liittymä aktivoituu, viimein. Mentiin Telian sivuille katsomaan vielä että saisiko omistajuutta vaihdettua, ja mitä näkyykään: hinnaksi laitettu 26,99/kk, eli euro enemmän kuin mitä sähköpostiin tulleessa sopimuksessa?! Onko tuo edes laillista? Lisäksi kun yritämme vaihtaa omistajuutta minun nimiini, tulee minulle vain vaihtoehto ostaa liittymä uudelleen, jolloin joutuisin maksamaan avausmaksun ja kalliimman kuukausihinnan, vaikka aikaisemmin oli kerrottu että omistajuudenvaihto on helppoa, nopeaa, ja ennen kaikkea ilmaista.

En enää tiedä onko muuta vaihtoehtoa kun mennä liikkeeseen valittamaan, sen verran epäammattimaista palvelua kaikin puolin ja jatkuvaa tunarointia heidän puoleltaan.

Perus teliaa.
Itse otin taloyhtiönetin alkamaan Huhtikuun loppuun, toimi kuukauden ja katkesi.
No eikun chattiin ja sanoivat ettei tilausta ole olemassakaan(vahvistus löytyi kuitenkin omateliasta), eikun uusi tilaus käyntiin ja luvattiin ihan samaan hintaan ilman kuluja.
Viikko sitten tuli ensimmäinen lasku joka pielessä joka tavalla, eikun taas chattiin reklamoimaan laskua.
Mielenkiinnolla odotan kuinka sekaisin seuraava lasku on.
 
Tänne DNA winback Elisalle siirtyessä DNA Rajaton 200M 17,99€/kk (12kk määräaikainen). Nappasin tuon.

Kumma, että 5G puheliittymien hinnat ei vaan tunnu tulevan alas. Pelkääköhän operaattorit, että 5G puheliittymien hintojen kohtuullistamiset alkavat kannibalisoimaan nettiliittymien myyntiä?
 
Anteeksi hölmö kysymys mutta vaihdoin tiistaina liittymät elisalta moille mutta miksi elisalta ei ole tullut edes viestiä että olet siirtämässä liittymät toiselle operaattorille? Muilta firmoilta kun on ottanut niin samoin tein aina viestiä tullut.
 
Anteeksi hölmö kysymys mutta vaihdoin tiistaina liittymät elisalta moille mutta miksi elisalta ei ole tullut edes viestiä että olet siirtämässä liittymät toiselle operaattorille? Muilta firmoilta kun on ottanut niin samoin tein aina viestiä tullut.
Niin siis liittymät siirtyi tiistaina jo moille? Vai teitkö silloin vasta numeronsiirtosoåimuksen? Luultavasti ei elisalle asti oo vielä tieto menny moilta tai eivät vaan oo vielä siihen kerennyt reagoida. Ja en toki muista, et pitikö moilla aktivoida sim, ennenkuin siirrosta tieto menee elisalle asti.
 
Niin siis liittymät siirtyi tiistaina jo moille? Vai teitkö silloin vasta numeronsiirtosoåimuksen? Luultavasti ei elisalle asti oo vielä tieto menny moilta tai eivät vaan oo vielä siihen kerennyt reagoida. Ja en toki muista, et pitikö moilla aktivoida sim, ennenkuin siirrosta tieto menee elisalle asti.
Tein silloin vasta numeronsiirron.
 
Moilla piti heidän palvelussaan aktivoida sim ennen kuin tieto menee eteenpäin.
Ei ole ainakaan ennen tarvinnut. Anopilla siirtyi liittymä Elisalta Moille ja siirron tapahduttua ihmeteltiin kun liittymä ei toiminutkaan. Kirjauduimme Moin sivuille, jolloin huomasimme ettei liittymää ollut vielä aktivoitu. Aktivoimisen jälkeen alkoi liittymäki pelata. Eli siirto kyllä tapahtuu vaikkei liittymää olisi aktivoitukkaan.

Joskus taisi olla Moin siirrossa tunnistautuminen tekemättä Moin sivuilla ja tämän takia siirrot eivät edenneet.
 
Itse jouduin aktivoimaan Moin palvelussa kahdessa tapauksessa ennen kuin alkoi Elisalta tulemaan viestejä liittymän siirrosta. Voi olla että tuo menee automaattisestikin tietyn ajan kuluttua, mutta nopeutuu kun tekee itse.
 
Moilla piti heidän palvelussaan aktivoida sim ennen kuin tieto menee eteenpäin.
Tämä on kyllä todella epäselvästi toteutettu homma. Itse juuri siinä tilanteessa, että tilasin Moi:lta 3 liittymää ja en tiedä pitääkö nuo nyt aktivoida vai ei ?

Tulleessä sähköpostissa lukee: Muistathan täyttää mahdolliset numeronsiirron lisätiedot sekä ottaa liittymäsi käyttöön Mun Moissa.
Ja tuo on linkki, josta klikattaessa päädytään liittenmukaiseen valikkkoon.

Ja kun minulla ei tietenkään vielä ole simmejä jne, koska numeronsiirto ja muutenkin simmin saapumisessa menee hetki, niin pitääkö tuo silti tehdä ?
 

Liitteet

  • aktivointi.png
    aktivointi.png
    30,5 KB · Luettu: 75
Minunkin mielikuva on että aktivointia ei Moillakaan tarvitsisi tehdä, jotta siirtoprosessi lähtee käyntiin. Huomioiden kirjepostin epäluotettavuuden etenkin nykyään, en kyllä itse aktivoisi ennen kuin sim-kortit on omissa käsissä.

e: tai oikeastaan mikä ettei nimenomaan numeronsiirrossa, koska ei niitä simmejä kuitenkaan voisi väärinkäyttää ennen kuin siirto tapahtuu. Eli jos jäisivät tulematta perille, niin Moille ehtisi kyllä ilmoittaa asiasta.
 
Aktivointi kannattaa tehdä vasta kun on saanut SIM-kortit.

Siirto käynnistyy ainakin omien kokemusten mukaan heti tilauksen jälkeen. En tiedä miten käy jos siirtää samalla useita eri liittymiä jotka on esim. eri omistajien nimissä. Ymmärtäkseni joskus Moille pitää vielä erikseen antaa liittymän omistajan hetu tms jos sitä ei ole tilauksen yhteydessä annettu, tuo "Muistathan täyttää mahdolliset numeronsiirron lisätiedot" tarkoittaa sitä.

Kannattaa myös tarkistaa nykyisen operaattorin mainosasetukset. Jos on kieltänyt suoramarkkinoinnin niin winback-viestejä tai soittoja tuskin tulee.
 
Telian 200M rajaton (norm. 32,90€/kk) päättymässä, ollut 19,99€/kk, tuli jatkotarjous 23,99€/kk 12kk ajaksi. Täytyy ilmeisesti alkaa taas siirtämään johonkin muualle, jos yhtään parempi hinta löytyisi.
 
Mjuu. Laita siirto vetämään ja klikkaa itse tuolta jatkoa 19,99e hintaan:

Kiitos, tämäpä kätevää.
Elisalle siirto, sitten tsättäsin telian aspaan, joka lupasi hoitaa tuon edun kautta homman takaisin raiteelleen heti kun se siirto alkaa näkyä. Ja Lidlin 30€ kortti kaupanpäälle.
Olisi toki voineet suoraan ilmoittaa että jatketaan entisellä hinnalla vuosi eteenpäin.
 
Toissapäivänä eli keskiviikkona 2.8.2023 sain chätin kautta numerosiirrolla äidin (Moi, Potti, 9€) ja serkulle (DNA, Super 4G 300M Rajaton, 18,99€) liittymät Telian Yhteys Kotimaa 50M 9,99€ 12kk. Avausmaksua ei saanut pois, joten molemmista kertaluontoinen 7,99€ maksu.
Syy miksi DNA verkosta pois on, että se ei toimi/ toimii heikosti/ vaihtelevasti yo. henkilöiden alueella.

Tuo Telian ”Yhteys Mukaan Kotimaa 50M” on edullinen, joka käyttää vain nettiä ja nimensä mukaan, toimii vain kotimaassa datan osalta. Tämä on sitten seikka mikä tulee ottaa huomioon, jos reissaa paljon Suomen rajojen ulkopuolella.
Puheluista ja tekstareista joutuu pulittaa normaalia enemmän käytön mukaan 0,09€/min/kpl.
kyseisen liittymän normihinta on 18,99€.

Lisää Telian sivulta: Yhteys Mukaan kotimaa 50 M | Telia
 
Viimeksi muokattu:
Mjuu se antaa tehdä tuon tilauksen loppuun vain jos numeronsiirto on vetämässä jonnekkin muualle, muuten tulee herja että ota yhteyttä aspaan tilausta ei voi suorittaa loppuun.
Hyvä lisätieto. :thumbsup: En tuota itse yrittänyt, kun ei tarvetta päivittää (halvempi rajaton on voimassa vielä reilun vuoden)
 
Mjuu se antaa tehdä tuon tilauksen loppuun vain jos numeronsiirto on vetämässä jonnekkin muualle, muuten tulee herja että ota yhteyttä aspaan tilausta ei voi suorittaa loppuun.
Mulla aktivoitu Telian liittymä alkuviikosta. Voinko alkaa heti siirtää numeroa muualle ja käyttää tuon tarjouksen vai katsooko ne että en ole ollut tarpeeksi kauan heillä asiakkaana? Kuitenkin tulisi huomattavasti halvemmaksi minulle.
 
Kyselin hieman tarjouksia kun oma Dna etudiili 4G 200M 14,99€/kk olisi päättymässä syyskuuhun.
Dna chat tarjosi super 4G 300M 22,90€/kk hintaan.
Telian chat tarjosi 4G 20M 19,99€/kk tai 4G 5M 13,99€/kk.
Toivo elää jotta Elisalta saisi paremman diilin ja jätin maanantaiksi soittopyynnön.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 486
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom