Täällä on ollut muutama viesti kuinka pitäisi "oikeilla hinnoilla" suoraan listalta myydä, itse olen eri mieltä. Tuollainen siirtyy vaan suoraan liittymien hintaan, jolloin hinnat luultavasti nousisivat niistä, mitä nyt esim. winbackeista saa. Lisäksi jotain 50€ lahjakortti diilejä nähtäisiin huomattavasti harvemmin. Syksyllä otin 200M rajattoman 16,99€/kk + 50€ s-lahjakortti 24kk, eipä tarvitse taas vähään aikaan "säätää" yhtään, ja aikaa meni ehkä 10 minuuttia.
Minä taas näen, että salaiset tarjoukset ovat ajaneet kuluttajat rajattomiin ja nopeisiin liittymiin. Niillä on syöty käyttäjät halvemmista liittymistä pois. Asiahan ei ole ongelma, jos on datan suurkäyttäjä. Bonuksena operaattori saa verkkoa vähän kuormittavia maksavia käyttäjiä.
Mutta vähemmän dataa käyttävät eivät pysty valitsemaan halvemmalla hinnalla heille riittävää liittymää, vaan roikotetaan nopeissa ja rajattomissa liittymissä.
Sitten edullisempien liittymien winback-hintoja on nostettu vuosittain lähemmäs kalliita liittymiä ja suhteessa nousu on pienkäyttäjälle isompi, € per Gt.
Julkisten liittymähintojen nousu ei ole millään lailla perusteltua, niin kauan kuin kilpailu toimii. Tai no, rajattomissa hinnat voivat nousta, jos suuri massa osaa siirtyä rajoitettuihin liittymiin, ns. maksu käytön ja nopeuden mukaan. Mitä lahjakortteihin tulee, niin mieluummin otan 2 € halvemman kk-maksun, kuin tiettyyn ketjuun lahjakortin (50 €/24kk).
Viimeksi muokattu:

...
Pakko kopsata matkapuhelinfoorumille eilen kirjoittamani juttu kun liittyy juuri dna:han.
". Sinulla entinen ja nykyinen olisivat samaa "DNA Rajaton". Elleivät sitten ole päivittäneet ja poistaneet tuota palvelumaksua.