@Jeppu5 Justiinsa niinkuin Cirrus yllä sanoi, ei tuohon voida oikein täällä vastata. Se pitää melkein aina kokeilla itse. Jopa kysymykset luokkaa "miten Elisa toimii esimerkiksi Jyväskylässä" ovat lähes mahdottomia vastata, kun pahimmillaan jopa muutamansadan metrin heitot sijainnissa voivat olla kriittisiä nopeuden kannalta. Cellmapper (
Cellular Tower and Signal Map) on kätevä työkalu karkeaan arviointiin siitä, miten verkko voisi toimia. Tuolla ei siis mitään nopeuksia, koska esim. ruuhkaisuus vaikuttaa niihin, mutta sillä näkee jossain määrin onko operaattorilla tukiasemien puolesta millaiset edellytykset toimia omalla alueella.
Tuolta Elisan tarjoussivun kautta voi tilata halutessaan myös täysin uuden liittymän, joten tässä tilanteessa ei ole pakko edes tehdä numeronsiirtoa. 4G-reitittimeen voinee tilata aika huoletta uuden liittymän, kun numerolla ei varmaan ole niin suurta merkitystä. Lisäksi tuo 5,90€/kk Tarkka Premium toimii myös ihan hyvin reittitimessä, joten voit säästää enemmän ja halutessasi tilata senkin reitittimeesi. Tosin kannattaa huomioida, että tuohon puhelinliittymään ei saa julkista IP:tä.
Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite
Toisaalta taas , en pidä koko Elisasta ; yrittäät vaan kaataa ensin pienemmät tarjouksillaan ja sen jälkeen hinnat pilviin !
Tähän sen verran, että tuo piti paikkaansa ehkä silloin 2 vuotta sitten mutta ei kyllä enää. Moi kuuluu nykyään DNA:lle ja DNA:nkin omistaa nykyään Norjalainen telekonserni Telenor.. Elisa sentään on vielä suomalainen.
Omistajat | DNA
Ensinäkin menit henkilökohtaisuuksiin eli "neuvottelutaitoni" ovat heikot mielestäsi ja vedit omat skenaariot sen suhteen. Sen takia mua ärsyttää kaltaisesi henkilöt, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin, kun eivät pysy asiassa.
Enhän minä edes viitannut sinuun tuossa kyseisessä lauseessa vaan puhuin yleisellä tasolla koko prosessista.. En voi sille mitään, jos olet itse mieltänyt tuon henkilökohtaiseksi loukkaukseksi.
Ei ei. Supertarjousta ei voi tilata ilman henkilökohtaista koodia. Toki voi tilata muuta. Tarkistin Elisan myyjältä tänään. Ehkä se on ollut ennen toisin ja sitä en kiellä.
Mikä ihmeen väärä tieto?? Sain sen tiedon Elisan myyjältä juuri tuosta numerosta niin mitä ihmettä sä oikein selität?
Suosittelen rauhoittumaan. En ole pahoittanut mieltäni, mutta pysytään asiassa eikä väännellä asioita. Sanon vaan sen mitä Elisan myyjä sanoi minulle.
Koska yrityksen edustaja, eritoten teleoperaattorien
myyntitykit, ovat se kaikista luotettavin ja puolueettomin taho tässä asiassa. Suosittelisin pienimuotoista lähdekritiikkiä.. Justiinsahan mä tuossa itsekin kerroin kokemuksesta, jossa tämä Elisan taho väitti kokemuksen syvällä rintaäänella, ettei tyttöystäväni havittelemaa tarjousta edes ole olemassa vaikka minulla sellainen jo oli. Eiköhän tuo jo yksinään kerro jotain tuon lähteen luotettavuudesta. Edelleen, tarjouksen saaminen riippuu paljon puhelimeen vastaavasta henkilöstä ja varmasti sinäkin tuon saisit jos jaksaisit tarpeeksi monta kertaa soittaa ja kysyä. Ei se välttämättä ekalla kerralla onnistu, ei se ekalla onnistunut minultakaan viimeksi.
Mutta kysymys uteliaisuudesta: Jos se Elisan myyjä sanoi ettei tarjousta voi saada ilman kirjettä ja henkilökohtaista koodia niin kertoisitko miten monet ovat saaneet sen winbackin kautta? Eli laittamalla numeron siirtymään Elisalta Moille. Ei heille ole tullut tuota kirjettä. Vai meinaatko, että nämä käyttäjät huijaavat (ja mikä motiivi sitten tällaisen takana olisi)?