living_death
★ Still alive ™
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkka premium joo. Puhelut ja viestit erikseen.
Moin 6e/kk liittymästä kannattaa vaihtaa Elisan Tarkka Premiumiin (5,90e/kk) vain jos käyttää nettiä paljon (yli 4Gt/kk). Moilla on halvemmat puhelut+sms (0,055e vs. 0,069e /min kpl). Toki tuo hintaero on aika marginaalinen. Vaikuttaa että porukka ihan hurmoksessa siirtelee liittymiä kun "on niin halpaa". Vai missaanko itse jotain?
Laitoin eilen siirron Moilta Saunalahti tarkka premium 100M 5,90€/kk liittymään.
Täytyy varmaan kokeilla saisinko myös siirrettyä kaksi lasteni liittymää samalla henkilökohtaisella tarjouskoodilla.
Moin 6e/kk liittymästä kannattaa vaihtaa Elisan Tarkka Premiumiin (5,90e/kk) vain jos käyttää nettiä paljon (yli 4Gt/kk). Moilla on halvemmat puhelut+sms (0,055e vs. 0,069e /min kpl). Toki tuo hintaero on aika marginaalinen. Vaikuttaa että porukka ihan hurmoksessa siirtelee liittymiä kun "on niin halpaa". Vai missaanko itse jotain?
Siistiä lukea ketjusta jostain 4e/kk liittymistä samalla kun itse kuvitteli tekevänsä diilin 18e/k liittymästä. Vai onko nää jotain EDGE-liittymiä ilman mitään paketteja ja extroja?
2 vuotta sitten Elisalta sai 2.9€ liittymän. Nyt saa 5.9€ hintaisen liittymän 24kk (Moilta elisalle vaihtavat, tai numeronsiirto menossa Elisa -> Moi).Siistiä lukea ketjusta jostain 4e/kk liittymistä samalla kun itse kuvitteli tekevänsä diilin 18e/k liittymästä. Vai onko nää jotain EDGE-liittymiä ilman mitään paketteja ja extroja?
Soitin nyt 0800 numeroon ja sieltä kerrottiin, että Saunalahti latausliittymään ei ole mitään tarjousta. Vaikka numeronsiirto Moille onkin menossa. Täytyy ehkä perua tuo numeronsiirto Moille, koska Moilta tulisi aika turhaa laskua.Noniin nyt on soitettu, saunalahti latausliittymä -> moille nums -> viestiä että soita -> 5,9e/kk 24kk sitten vähän kikkailua eli nyt tilattu uusiliittymä simmi mihin tehdään numeronsiirto saunalahti -> elisa, koska tuohon latausliittymän simmii tätä ei voinut tehdä joten sim vaihtuu.
Taitaa aika randomilla sitte tarjota, koska itelle tuo onnistui.Soitin nyt 0800 numeroon ja sieltä kerrottiin, että Saunalahti latausliittymään ei ole mitään tarjousta. Vaikka numeronsiirto Moille onkin menossa. Täytyy ehkä perua tuo numeronsiirto Moille, koska Moilta tulisi aika turhaa laskua.
Voi kurjuus. Ei herunut kanssa yhtään mitään Elisan myyntinumerosta.Muille sitten myöskin tiedoksi, että tuo supertarjous tehdään netitse tuolla henkilökohtaisella koodilla. Puhelimitse ei onnistu.
Pikkasen ärsyttävää, kun juurikin Elisa sissimarkkinoinunut jatkuvasti tekstiviestillä tarjouksista joita ei oikeastaan edes ole. Pikemminkin pelkkää spammia. No jaa blokattu on se numero.
Mitähän pirua se Elisa on spammannut, kun eihän mulla ole ollut edes niiden puhelinliittymää vaan DNA Moi-liittymä. Eikös tuo ole laitonta?
DNA/Moi ei ole spammannut kertaakaan. Tiedän, että Elisa/Saunalahti liittymissä on ollut diilejä, että pitää hyväksyä mainosspammit mitä lähettävät.
Ilman paketteja yleensä joo mutta rajaton netti kuuluu kyllä asiaan.
Mutta ei neljän euron liittymiä ole kyllä hetkeen ollut vaan enemmänkin 6 €/kk.
Mitähän pirua se Elisa on spammannut, kun eihän mulla ole ollut edes niiden puhelinliittymää vaan DNA Moi-liittymä. Eikös tuo ole laitonta?
DNA/Moi ei ole spammannut kertaakaan. Tiedän, että Elisa/Saunalahti liittymissä on ollut diilejä, että pitää hyväksyä mainosspammit mitä lähettävät.
Kannattaa tarkistaa Oma Elisa, jossa sinulla on luultavasti jonkun entisen liittymän, tilauksen, Elisa Kirjan/Viihteen tms. jäljiltä rasti väärässä paikassa. Omat tiedot > Viestintä
Mitä sinä niin kuin teoriassa edes luulit saavasi? Moilta tulee laskua min 6 eur ja elisaltakin min 5,90 eur per kk.Soitin nyt 0800 numeroon ja sieltä kerrottiin, että Saunalahti latausliittymään ei ole mitään tarjousta. Vaikka numeronsiirto Moille onkin menossa. Täytyy ehkä perua tuo numeronsiirto Moille, koska Moilta tulisi aika turhaa laskua.
24kk 5.9€ Elisalta.Mitä sinä niin kuin teoriassa edes luulit saavasi? Moilta tulee laskua min 6 eur ja elisaltakin min 5,90 eur per kk.
Tuossa vielä tuo Elisan lähettämä kirje. Kaikki siis 24kk.Olen sutannut punaisella tarjouskoodin piiloon tuosta eilen postin mukana tulleesta läpyskästä.
No todennäköisyys tuon saamiselle niillä joilla datasiirrot on maksimeja on kyllä huono. Vaikka niitä silti on porukka saanut. Ja jos datasiirto ei ole maksimit, niin moillahan laskun saa kuriin.24kk 5.9€ Elisalta.
Edit:
Toki vielä kaksi Elisan 2.9€ liittymää käytössä, eli eihän tässä vielä kiirettä ole mihinkään vaihtaa.
Elisan oikea hinta 25€ ja Moi rajaton taitaa olla 6€+12€.
Aivan totta. Monologi käyttäjä ei myöskään saanut mitään, vaikka oli jo Moi liittymä käytössä. Mulla saattaa datarajat ylittyä, vaikka olenkin nyt käyttänyt dataan Telian liittymää. Lisäksi Elisalla vaihtuu tosi paljon nuo tarjoukset.No todennäköisyys tuon saamiselle niillä joilla datasiirrot on maksimeja on kyllä huono. Vaikka niitä silti on porukka saanut. Ja jos datasiirto ei ole maksimit, niin moillahan laskun saa kuriin.
Aivan totta. Monologi käyttäjä ei myöskään saanut mitään, vaikka oli jo Moi liittymä käytössä. Mulla saattaa datarajat ylittyä, vaikka olenkin nyt käyttänyt dataan Telian liittymää. Lisäksi Elisalla vaihtuu tosi paljon nuo tarjoukset.
Etsin sitä Saunalahden latausliittymääkin, mutta saattaa olla hukassa koko Sim.
Toivotaan siis että muut saa vielä jotain tarjousta.
DNA:lta 150 megan 4G netti 19.90€/kk. Onko hyvä diili?
Aiemmin 50 megaa 14,90 € mutta eivät enää tarjoa sitä.
Nykyään kuulemma DNA:lla priorisoidaan nettiyhteydet eli jos sulla on 150 megaa niin sulle annetaan enemmän kaistaa kuin hlö jolla on 50 megaa. Näin siis ainakin ruuhka-aikana.
Käytännössä pakko käyttää DNA:ta, koska Elisa toimii päin persettä täällä koska tukiasema aina tukossa.
Ensisijaisesti siihen tarjoukseen vaikuttaa kuitenkin isossa osin sieltä Elisalta vastaava myyjä ja sitten pienessä määrin tarjousta kyselevän "neuvottelutaidot".
Ei tämä ole mikään uskon asia. Tämä on käyty näissä ketjuissa kymmeniä kertoja läpi ja telia on ainoa joka ei käytyä priorisointia.Millaiseen käyttöön tuo tulee ja mitä tarvitset liittymältä? Moin 18€/kk rajaton data olisi halvempi ja eroa et kyllä todennäköisesti huomaa vaikka se on "vain" 100M. Tuohon priorisointiin en oikein jaksaisi uskoa.
Kyllä hyvällä tuurilla voisi Elisan 5.9€ 24kk liittymä irrota, kunhan soittaisi myyntinumeroon vaikka ensi viikolla. Mulla ei puhelussa puhuttu mitään henkilökohtaisesta koodista. Mainitsi vaan että mitään Moi alennusta ei ole Saunalahti latausliittymään.Oletko Elisalla töissä, kun ruokit tätä turhuutta?
Siinä ei ollut yhtään mitään neuvoteltavaa ja pelisäännöt olivat hyvin selkeät henkilökohtainen koodi pitää olla ja tilaus netitse.
Oletko Elisalla töissä, kun ruokit tätä turhuutta?
Siinä ei ollut yhtään mitään neuvoteltavaa ja pelisäännöt olivat hyvin selkeät henkilökohtainen koodi pitää olla ja tilaus netitse.
Muille sitten myöskin tiedoksi, että tuo supertarjous tehdään netitse tuolla henkilökohtaisella koodilla. Puhelimitse ei onnistu.
Ei tämä ole mikään uskon asia. Tämä on käyty näissä ketjuissa kymmeniä kertoja läpi ja telia on ainoa joka ei käytyä priorisointia.
viestintäviraston ohje priorisoinnin touteuttamiseen:
https://www.traficom.fi/sites/defau...tikannanotto-mobiililaajakaistaliitymista.pdf
Vaikka hakusanalla qci löytyy lisäkeskusteluja.
Eihän kukaan voi sinulle tuollaista kertoa. Kaikki ruuhkat ja kyykkäykset on paikallisia juuri sinun maston sinun antennien suuntaan aika pitkälti.Itsellä 2simmiä Moilta, toinen 6euron sim kännykässä ja toinen rajaton B715 sisällä .
Tuli toi Elisan sininen tarjouskortti , joka muutama viesti taaksepäin esillä olikin. Omalla kohdalla tuon Moi-rajattoman (18e/kk) vaihtaminen "Saunalahti Mobiililaajakaista Super" iin( 9,90e/kk) toisi sen 8e/kk säästön.
Tää Moi liittymä Speedtestin mukaan lähes aina se luvattu 100Mbit/s-(HuaweiB715)
Mietityttää vaan onko kellään kokemusta Saunalahden 100Mbit/s nopeudesta, eli kyykkäileekö?
Tosin tuohan sopimus ei ole sitova 2v eli halutessaan voi vaihtaa takas Moille.
Toisaalta taas , en pidä koko Elisasta ; yrittäät vaan kaataa ensin pienemmät tarjouksillaan ja sen jälkeen hinnat pilviin !
Voisitko ystävällisesti hankkia jotain logiikkaa näihin viesteihisi mitä täällä heittelet? Jos olisin Elisalla töissä niin miksi ihmeessä aktiivisesti neuvoisin täällä ihmisiä hankkimaan näitä tarjouksia, missä on nollakatteet? Saatika suosittelisin kilpailijoiden tuotteita, niinkuin esimerkiksi Moita usein suosittelen. Minua vaan rehellisesti sanottuna ärsyttää kaltaisesi henkilöt, joilla ei selkeästi ole kunnon kokemusta näistä touhuista ja sitten yhden kokeilun jälkeen tullaan heittämään näin rohkeita johtopäätöksiä:
Tuossa kirjeessähän jo selkeästi lukee, että sen voi tilata puhelimitse tai myymälästä joten jo siltäkin osin sanomasi on teilattu. Muutenkin moni on jo todennut saaneensa ihan winbackina tuon tarjouksen, eikä noita kirjeitä ole Elisan nykyisille asiakkaille edes lähetetty. Jos nämä on mielestäsi turhuuksia niin ei tarvitse seurata tätä ketjua ja viljellä väärää tietoa tänne. Fakta on se, että se tarjouksen saaminen riippuu hyvin paljon henkilöstä ja sen olen itsekin huomannut monesti operaattoreita kilpailuttaessa.
Toisaalta taas , en pidä koko Elisasta ; yrittäät vaan kaataa ensin pienemmät tarjouksillaan ja sen jälkeen hinnat pilviin !
Ensinäkin menit henkilökohtaisuuksiin eli "neuvottelutaitoni" ovat heikot mielestäsi ja vedit omat skenaariot sen suhteen. Sen takia mua ärsyttää kaltaisesi henkilöt, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin, kun eivät pysy asiassa.
Ei ei. Supertarjousta ei voi tilata ilman henkilökohtaista koodia. Toki voi tilata muuta. Tarkistin Elisan myyjältä tänään. Ehkä se on ollut ennen toisin ja sitä en kiellä.
Mikä ihmeen väärä tieto?? Sain sen tiedon Elisan myyjältä juuri tuosta numerosta niin mitä ihmettä sä oikein selität?
Suosittelen rauhoittumaan. En ole pahoittanut mieltäni, mutta pysytään asiassa eikä väännellä asioita. Sanon vaan sen mitä Elisan myyjä sanoi minulle.
Onkos näistä tehty mitään luotettavaa yleisselvitystä Suomessa?Eihän kukaan voi sinulle tuollaista kertoa. Kaikki ruuhkat ja kyykkäykset on paikallisia juuri sinun maston sinun antennien suuntaan aika pitkälti.
Oma elisan liittymä toimi vuosi sitten absoluuttisen hyvin liittymän nopeuteen nähden. Vuosi myöhemmin enää keskinkertaisesti.
Onkos näistä tehty mitään luotettavaa yleisselvitystä Suomessa?
Ei tämä ole mikään uskon asia. Tämä on käyty näissä ketjuissa kymmeniä kertoja läpi ja telia on ainoa joka ei käytyä priorisointia.
Minun tietämys ei riitä siihen että voiko moi dnan virtualioperaattorina tehdä omat säädöt vai ei.Moin asiakaspalvelija ilmeisesti ei tiennyt mitä puhui kun tarjouduin ostamaan nopeamman liittymän jos sillä saisi priorisointia, niin väitti ettei ole mitään hyötyä.
Onkos näistä tehty mitään luotettavaa yleisselvitystä Suomessa?
Itselläni on ollut 300- ja 200 mbps Elisan liittymät, jolla on suuria ongelmia yltää Turussa (yo-kylä) ja Hollolassa (keskusta) 3G:n tasolle. Tuntuu ottavan myös turpiin aina kun vertailee nopeuksia kavereiden kanssa, joilla muut liittymät, pl. ulkomailla. Sattuneesta syystä on vetämässä vaihto Telialle. Se on tuntunut toimivan aina järjellisellä tasolla.
Mä vaan pelaan ja latailen pelejä mun liittymällä. Perus netinkäyttöä, netflixiä yms. Käytän vain pakosta 4g kuraa kotinettinä. Tarvitsen alle 10 pingin useimmissa nettipeleissä niin olisin aika tyytyväinen.Millaiseen käyttöön tuo tulee ja mitä tarvitset liittymältä? Moin 18€/kk rajaton data olisi halvempi ja eroa et kyllä todennäköisesti huomaa vaikka se on "vain" 100M. Tuohonpriorisointiinpriorisoinnin merkitykseen en tässä oikein jaksaisi uskoa.
Sivuilla on varmaan joku tarkistus jos käyttää samaa tarjouskoodia liian monta
No nyt olisiko viimeisen kahden kuukauden aikana 50 megan netin osto tätä ketjua seuraamalla olisi onnistunut dna:lta jossain päin Suomea hintaan 9,90 eur/kk ja koko Suomessa tässä ketjussa olleella linkillä telialta hintaan 5 eur/kk. Mutta eihän nämä joka viikkoisia tai edes kuukautisia tarjouksia ole. Pidä tätä ketjua silmällä.Mä vaan pelaan ja latailen pelejä mun liittymällä. Perus netinkäyttöä, netflixiä yms. Käytän vain pakosta 4g kuraa kotinettinä. Tarvitsen alle 10 pingin useimmissa nettipeleissä niin olisin aika tyytyväinen.
18€/kk on nyt nimellinen alle 2 euron säästö kuukaudessa, ei mitään väliä tässä konkurssissa. Cirrus hyvin mainitsikin että Moi on vaan DNA:n virtuaalioperaattori
Ajattelin olisiko ollut vanhoja kunnon 50 megan liittymiä tarjolla edullisesti. Kaikki yli 50 megaa 4g verkossa on imo pelkkää huijausta, koska en saa sitä mainostettua nopeutta 95 % ajasta.
Tällä 50 megan liittymällä olen ladannut steamista parhaillaan pelejä 8.0 mb/s niin nyt pääsen maksamaan turhasta, ennen sain enemmän kuin mistä maksoin
Voiko buffer bloatia vähentää 4g netillä mitenkään?
Ajattelin olisiko ollut vanhoja kunnon 50 megan liittymiä tarjolla edullisesti. Kaikki yli 50 megaa 4g verkossa on imo pelkkää huijausta, koska en saa sitä mainostettua nopeutta 95 % ajasta.
No nyt olisiko viimeisen kahden kuukauden aikana 50 megan netin osto tätä ketjua seuraamalla olisi onnistunut dna:lta jossain päin Suomea hintaan 9,90 eur/kk ja koko Suomessa tässä ketjussa olleella linkillä telialta hintaan 5 eur/kk. Mutta eihän nämä joka viikkoisia tai edes kuukautisia tarjouksia ole. Pidä tätä ketjua silmällä.