Ne on ristiriidassa joo, mutta ainakin se mitä itse selvittelin, niin tällä hetkellä vain päivädataan, netin nopeuteen siinä, minuuttiveloitukseen ja -taksaan olisi tulossa muutos sms-taksamuutoksen lisäksi.Ymmärsinkö nyt oikein, että mikään näistä muutoksista ei vaikuta vanhoihin Latausliittymiin? Toinen ja kolmas kohta ovat mielestäni ristiriidassa.
Elisan Latausliittymiin saa muuten aktivoitua toistuvaismaksun. En ole kokeillut, mutta olettaisin sen toimivan niin, että sillä voi asettaa automaattisen minimimaksun haluttuna päivänä ettei tarvitse itse muistaa ladata Latausliittymiä.
Elisan asiakaspalvelussa kotimainen kieli ei liene elinehto, kun tosiaan kohtaa kaksi ja kolme voi tulkita ristiriitaisina. Yritän saada tuohon vielä selvyys.
Se on selvää, että tuo 24 kk voimassaoloaika säilyy vanhoilla liittymillä, mutta uusilla se on 12 kk. Tämä tuo siihen, että Latausliittymää ei kannata siirtää toiselle operaattorille, jos pitää 24 kk uusinta-aikaa itselleen tärkeänä. Olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoa, esim. tarvitsisin joskus noin megan yhteyden, mutta Moi Laitenetti ja Lataus tulee hinnankorotuksenkin jälkeen halvimmaksi, vaikka netin nopeuteen toivoisin tuntuvaa nousua. Esimerkiksi megan netillä ajoittainen pätkiminen loppuisi satavarmasti videoita striimaillessa junasta. Vaihtoehtojen ollessa noin 5 € kk kikkailemalla simmejä tai €25 pakettiliittymä vuodeksi.
Niin ainakin itse valitsen sen halvemman vaihtoehdon ja kärvistelen esim. ajoittain pätkivän videokuvan kanssa.
Liittymä on tosiaan hinnankorotuksenkin jälkeen erittäin kilpailukykyinen ja ohjeiden mukaan poistin MMS-viestien automaattisen latauksen, niin ei tule enää 99 sentin turhia veloituksia datasta.