Huomasin tänään että mullahan loppuu huomenna Telian puhelinliittymän (200M rajaton) etuhinta 18,99€/kk; muuttuu 32€/kk. Sopimusta jatkamalla olis tarjous 26,99€/kk. Noh tuntuhan tuokin 40% korotus vähän suolaselta, eli otin chattiin yhteyttä josta tarjottiin 23,99€/kk + 7,99€ "muutosmaksu". Sanoin kattovani vielä muualta ja tilasinkin sit Moilta 18€/kk liittymän.
Noh, sittenhän mun pitäis myös keskitetty taloyhtiön nettiliittymä vaihtaa pois. 1000M, 14,90€/kk tällä hetkellä.
Aattelin että otetaan nyt sit väliaikaisesti vaikka tuo 1kk 100M ilmainen kokeilu (tää oli muuten ennen ilmainen). Tilausta ei voinut tehdä kun painamalla "jatka kassalle" se vaan päivittää sivun eikä etene mihinkään. Otin taas chattiin yhteyttä jos ne sais vaihdettua tuon mulle.
"Joo tuo tarjous on vaan uusille asiakkaille. Haluatko tän ilmaisen 50M liittymän?"
- No ok, pistä vaan.
"Tässä on sit 15€ muutosmaksu. Pistin sulle sopparia tulemaan
"
- Siis täh? No entä jos peruutan koko sopparin ja teen uuden?
"No sit se on 7,99€, mutta netti voi pätkäistä hetkeksi ja joudut tekemään käyttöönoton uudestaan"
- Ai käyttöönoton miten uudestaan?
*laittaa linkin kaapelimodeemin käyttöönottoon*
- Onhan mulla toi modeemi seinässä. Eli mun ei tarvitse tehdä mitään?
"Modeemi pitää ehkä palauttaa tehdasasetuksille ja käynnistää uudelleen"
...
Noh, päädyin sit lopputulokseen että pidetään puhelinliittymäkin Telialla vaikka vituttaakin, koska kaikkine vitun muutosmaksuineen ja liittymänvaihtoineen tulee mulle kuitenkin kalliimmaksi, vaikeammaksi ja netin nopeus tippuu 20-kertaa hitaammaksi.
Olin sit jo solmimassa tuota 26,99€/kk hintaa, kunnes muistin että aamullahan mulle tarjottiin 23,99€/kk. Otin chattiin taas yhteyttä.
"Joo toi 23,99€/kk poistu kuun vaihteessa, se on nyt 24,99€/kk"
- Mulle tarjottiin kyllä aamulla tuota
"Tiiän."
-> Enempää vänkäämättä lopputulos; Otin tuon 24,99€/kk 12kk, muutosmaksusta ei puhuttu tällä kertaa kyllä mitään (varmaan tulee 'yllärinä' kuitenkin).
...
Nyt omalla sopimussivulla lukee: "24,99 €/kk 04.04.2023 asti, jonka jälkeen 32,90 €/kk. "
Vittu tätä paskaa. Eli tuon mukaan tää uus hinta on vaan huomiseen asti (mitä se 18,99€ jo oli) ja huomisesta lähtien 32€/kk. Toivottavasti tuo nyt vaan on joku bugi, ja oikeesti pistivät sen 12kk sopparin tulemaan. Mitään tilausvahvistusta tms. ei tietenkään tullut sähköpostiin. Pitää varmaan huomenna olla taas chattiin yhteydessä.