Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo esitin asian huonosti eli tarvitsee puh nron, ei välttämättä SIMiä.
Tein jo henkisen päätöksen että hommaan sen SIMin jossain kohtaa niin ei tarvitse pelleillä.
Vielä pitäisi sitten hommata joku hyvä parental appsi, onkohan sellaista jolla voi rajata googlen play storen siten että saa ladata esim. maks 7v ikärajaiset pelit, ts. ei pääse lataileen mitään rajua.
Tällä hetkellä kontrolli on ns. manuaalinen eli säännöllisin väliajoin raidataan kännykkä ja katsotaan mitä ladattu
Olikohan muuten lasten puhelimille ja käytölle jotain omaa threadia etten tätä hijackaa kokonaan?
Eipä ole telia lupauksista huolimatta toinittanut aiemmasta vastaavasta kampanjasta lahjakorttia. Aion kyllä äänestää jaloilla heti kun vain ehdin giganttiin tekemään muiden operaattoreiden kanssa kauppaa...Liittymäetu sinulle | Telia
www.telia.fi
Onhan se SIM-kortti turvallisuuden kannalta hyvä juttu kun lapsi saa yhteyden mistä vain ilman että pääsee jonkun avoimen wifin kautta soittamaan. Joku Moin liittymä tms tai hyvä tarjous muualta ei edes kukkaroa kamalasti kevennä.
Sillä tavalla. Se niistä winback hinnoista sitten mitä täälläkin on hehkutettu.
DNA lupasi 50€ lahjakortin liittymän (DNA Super 4G Rajaton 300M 19.90€) mukana. Tietääkö joku mitä kaikkia ehtoja tähän lahjakorttiin liittyy? Unohdin kysyä. Tekeekö liittymästä määräaikaisen? Käykö myös DNA nettikaupassa vai vain kivijalkaliikkeissä?
Dnalla lähtökohtaisesti kaikki määriksillä. Käy todenäköisesti molemissa!
DNA lupasi 50€ lahjakortin liittymän (DNA Super 4G Rajaton 300M 19.90€) mukana. Tietääkö joku mitä kaikkia ehtoja tähän lahjakorttiin liittyy? Unohdin kysyä. Tekeekö liittymästä määräaikaisen? Käykö myös DNA nettikaupassa vai vain kivijalkaliikkeissä?
DNA sivujen mukaan: 19,90 €/kk/12 kk Jatkossa 39,90 €/kk. Ei määräaikaa. Avausmaksu 4,90 €
Tulkitsen tuon tarkoittavan että hinta on voimassa 12 kk mutta voin lopettaa liitymän vaikka 2 kk päästä jos haluan. Epäilen että tuo 50€ lahjakortti taas tekee liittymästä määräaikaisen eli jos haluan vaihtaa operaattoria 2 kk päästä tulee maksuja.
Kunpa kaikki olisi tuollaisella periaatteella varustettuja, niin tarjoksia tosiaan saisi pyytämällä ilman numeronsiirtoa Myyntipalvelustako saitte tuollaisen diilit?Itse hoksasin kysyä, kuulemma 2 vuotta voimassa ja käy molemmissa.
Jos olet tuon sopparin tehnyt DNA:n kanssa, niin ainakin minun kohdallani sähköpostiin tuli heti sopimustiivistelmä, jossa lukee nämä kaikki asiat. Eli minulla ainakin 19,90e/kk 12 kuukauden ajan 12 kuukauden määräaikaisella DNA Etudiili -sopimuksella. Ei liity mitenkään lahjakorttiin. Lahjakortin saan kun on ollut liittymä 2 viikkoa auki.
Äsken mainitun kylkeen otin myös 10e/kk 100 megan mobiililaajakaistan erillisellä liittymällä, hinta voimassa 24kk jos pääliittymäkin pysyy DNA:lla.
Tänään tuli ensimmäinen viesti Elisalta numeronsiirtoon liittyen. Pyysivät itse soittelemaan ja kysymään hintaa. No en todellakaan kysele enää mitään, kysyin ennen numeronsiirtoa eikä sieltä suunnasta tultu yhtään vastaan.
Kunpa kaikki olisi tuollaisella periaatteella varustettuja, niin tarjoksia tosiaan saisi pyytämällä ilman numeronsiirtoa Myyntipalvelustako saitte tuollaisen diilit?
Kenelle tätä palvelua myytäisiin?Suomessa ei taida olla yhdelläkään operaattorilla mahdollista, että jos on vastaaja palvelu ja kun puhelu tulee ja painat punaista luuria eli hylkäät puhelun, niin se menisi heti sinne vastaajaan? Tätä tietoa en ole löytänyt operaattoreiden sivuilta, yleensä vain jos puhelin pois päältä (tai ei linjoilla jostain syystä) tai et vastaa 30s aikana (mielestäni järjettömän pitkä aika).
Tuo olisi erittäin hyvä ominaisuus mielestäni, varsinkin nyt kun noita huijauspuheluita satelee, niin kyllä se henkilö jolla on tärkeää asiaa, jättää asiallisen viestin sinne, johon sitten voi itse reagoida tarpeen mukaan, jos ei tunnista numeroa ja iskee punaista luuria. Ja jos sattuu se Intialainen IT tukihenkilö sinne jotain höpöttää, niin voi helposti ohitella sen enempää miettimättä ja varmaan lopulta lopettavat numeroon soittamisen kun ei sieltä oikea henkilö koskaan vastaa...
Onhan tuo. "Siirto vastaajaan kun numero varattu". Lisäksi kun kytket koputuspalvelun, niin toimii sama jopa puhelun aikana, kun hylkäät toisen tulevan puhelunSuomessa ei taida olla yhdelläkään operaattorilla mahdollista, että jos on vastaaja palvelu ja kun puhelu tulee ja painat punaista luuria eli hylkäät puhelun, niin se menisi heti sinne vastaajaan? Tätä tietoa en ole löytänyt operaattoreiden sivuilta, yleensä vain jos puhelin pois päältä (tai ei linjoilla jostain syystä) tai et vastaa 30s aikana (mielestäni järjettömän pitkä aika).
Tuo olisi erittäin hyvä ominaisuus mielestäni, varsinkin nyt kun noita huijauspuheluita satelee, niin kyllä se henkilö jolla on tärkeää asiaa, jättää asiallisen viestin sinne, johon sitten voi itse reagoida tarpeen mukaan, jos ei tunnista numeroa ja iskee punaista luuria. Ja jos sattuu se Intialainen IT tukihenkilö sinne jotain höpöttää, niin voi helposti ohitella sen enempää miettimättä ja varmaan lopulta lopettavat numeroon soittamisen kun ei sieltä oikea henkilö koskaan vastaa...
Onko kukaan käyttänyt 1NCE:n IoT liittymää omassa käytössä? Olen duunissa sattuneesta syystä joutunut aiheeseen tutustumaan.
Kyseessähän on kiinteällä 10€ / 10 vuotta 500Mbps / 250MMS SIM myös kuluttajille, joka toimii vähän joka puolella maailmaa (ml. Suomi). Toimituskulut tietysti lisäksi. eSIM osalta hinta on vähän korkeampi.
Olen ajatellut korvata tuolla mökillä olevan kotiautomaatijärjestelmän SIMmin ja mietin myös vähän puhelimen eSIMmin korvaamista tuolla.
EDIT: Hmm, en kyllä löydä noilta B2C liittymää sivuilta ollenkaan. Onkohan se poistunut. 100 liittymän tilaaminen ei oikein innosta
ärsyttää maksella surinalle jotain 5 euron panttimaksua kuukaudessa liittymästä joka vuoden aikana vastaanottaa muutama kymmenkunta tekstaria.
Elisa Saunalahti Latausliittymä, voimassa 24kk latauksesta, minimilataus 5 euroa, ei kk-maksuja
siis tämä kaikki tapahtui ihan puhelimitse...... ja mainitsin että mitäs tämmöinen peli on.....niin kehui että normaali käytäntö heillä nyt.Yleensä Elisa aina hyvittää nuo 6.90 maksut kun pyytää mutta aika tyhmää heiltä veloittaa siitä, että asiakas jää heille.. aina pitää kytätä ja korjata itse noita laskuja.
DNA Rajaton 4G 300M maksaa itselläni 24,90€/kk Määräaikaisuus on loppumassa ja päätin sitten vaihtaa Elisan Rajattomaan 4G liittymään 150M nopeudella joka maksaa 21,90€/kk. DNAlta eivät antaneet parempaa tarjousta
.....tuliko sulle 6,90€ lisämaksu kiitokseksi kun jäit elisalle? " toisen operaattorin peruutus ja uuden liittymän avausmaksu (vaikka vanha sama sim kortti laitteessa)Telialla kannattaa huomioida, että heillä mobiilivarmenne on aina maksuton, jos sille on käyttöä.
Vaimo oli juuri siirtämässä Elisalta liittymää DNA:lle kun tarjous alkaa loppua, niin winbackina tarjosivat jatkoa muistaakseni 200M Huolettomalle 18,90 €/kk kahden vuoden ajaksi.
.....tuliko sulle 6,90€ lisämaksu kiitokseksi kun jäit elisalle? " toisen operaattorin peruutus ja uuden liittymän avausmaksu (vaikka vanha sama sim kortti laitteessa)
"
.....tuliko sulle 6,90€ lisämaksu kiitokseksi kun jäit elisalle? " toisen operaattorin peruutus ja uuden liittymän avausmaksu (vaikka vanha sama sim kortti laitteessa)
"
Tämän innoittamana tarkistin myös laskun. Juu , 6,90 kiitokset oli tullut. Loistavaa Elisa .
EDIT. Ovat ottaneet näköjään "vaihtomaksun" käyttöön. tällä nimellä se näköjään siellä seisoo.
Sitten laitat viestiä aspaan niin peruuttivat tai hyvittävät. Noin on käynyt ja hyvin onnistui hyvittää tulevaan laskuun. Juurikin, koska myyjä lupasi niin.Kyseessähän ei ole avausmaksu vaan vaihtomaksu. Todennäköisesti sen sinulta veloittavat myyjän puheista huolimatta.
Vaikka tuon vaihtomaksun jotenkin ymmärtää winbackin suhteen (toisaalta kuten aiemmin sanottu, itse ovat winback kierrettä olleet aiheuttamassa. Osin jopa agressiivisesti [Elisan Moi kampanjat]), niin sitä en että liittymää paremmaksi vaihtaessa maksu tulee myös. Tällöinhän se parempi kannattaa etsiä kilpailijalta... Toki voi olla vaikea ko. maksua perustella, jos se perittäisiin vain winback tapauksissa.
Onko nyt sitten niin, että jos on Elisalla esim. Huoleton 4G 50M ja saa kilpailijalta tarjouksen esim. 150M nopeudella 17,90€ - 19,90€ välillä, niin Elisa tarjoaa winbackinä samaa (aiempaa liittymää parempaa) ilman vaihtomaksua? Vai mihin viittaat tuolla (ilman kilpailutusta) maininnalla? Itse tulkitsen tuon niin että joko tuo edellä mainittu, tai sitten Elisa uskoo että tarjous saatu ja nostaa nopeuden ilman vaihtomaksua... Tai sitten se kolmas minkä totesinkin, että se parempi liittymä kannattaa ottaa kilpailijalta jos noin... Kuitenkin perinteisesti tuo kilpailutus ollut numeronsiirto ja winback rumba, josta nyt vaihtomaksu tulisi.Mutta nyt jos puhelinliittymän vaihtaa kallimpaan ( ilman kilpailutusta ), niin tuntuu kohtuuttomalta että siitä peritään vaihtomaksu.
Itse kun tartuin pari viikkoa sitten Elisan winbackiin niin kysyin puhelimessa että eihän tästä tule ylimääräisiä avausmaksuja tms ja kaveri sanoi että hän ottaa ne pois.