- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 464
Tuo on Moi.Uusi simmi lähti tilaukseen ja numpacin sivulla näkyy numerolle operaattoriksi EMO ja teleyritystunniste 13. Pitääkö vielä odottaa, että vaihtuu Moi operaattoriksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tuo on Moi.Uusi simmi lähti tilaukseen ja numpacin sivulla näkyy numerolle operaattoriksi EMO ja teleyritystunniste 13. Pitääkö vielä odottaa, että vaihtuu Moi operaattoriksi?
Anteeksi kun vielä otan puheeksi tämän uudestaan, tulee vaan nyt ajankohtaiseksi jos huomenna lähden kalastelemaan Elisalle. Tosiaan vaan ihmettelen, että onko tämä nyt aivan varma, ei ole operaattoreilla, tai Elisalla nyt lähinnä, ehdoissa mitään tätä vastaan? Tuotteistavatko he kalliimmalla hölmöille eri nimistä liittymää?Kyllä sitä voi käyttää myös reitittimessä. Itse otin 2x 2.90€ mobiililiittymää ja toisen laitoin wlan purkkiin. Aivan turha maksaa ylimääräistä vain siitä nimestä että on "mobiililaajakaista".
Tein juuri eilen tilatulle uudelle Moi-numerolle siirron Elisaan 2,90e. Myyjä sanoi, että huomiseen on voimassa tarjous. Mutta, ei voinut 100% luvata, saattaisi olla uuttaa kampanjaa tulossa, mutta siitä ei voinut tosiaan mitään sanoa mikä se on.
Kun siirtää Moilta Elisalle yhden numeron, samalla ei voi ottaa uudelle numerolle toista 2,90e tarjousta. 4,90e mobiilitarjous kyllä päälle onnistuisi.
Lahjakortti tuli, avausmaksun ja postikulut otti pois, mutta markkinointikieltoa ei voinut antaa ilmaiseksi, ei kuulemma ollut "valtuuksia" siihen.
Ajattelin sitten, että laitan nyt tänään vielä yhden uuden Moi-simmin ja soitan viimeistään huomenna uudestaan Elisalle ja otan toisen 2,90e. Mutta ei, minun pitää näköjään sössiä kaikki aina (tai ainakin siltä on tuntunut lähiaikoina).. huomasin puhelun loputtua, että Elisalle ei saa kontaktia sunnuntaina ja menivät tänäänkin kiinni kun lopetin puhelun.
Tietääkö kukaan saako Elisaa (myyntiä) vielä tänään tai huomenna kiinni jotain kautta?
Ja tätä en tiennyt ennen kuin soitin heille, muuten olisin eilen tehnyt 2 uutta Moi-simmiä yhden sijasta.tuo on aina mennyt niin, että Tarkalle ei saa luotua uutta numeroa.
Hyvä tietää, olin kyllä ihan tyytyväinen saatuihin alennuksiin. Tosin markkinointiviestit ärsyttää paljon ja sen olisin mieluummin ottanut alennuksena, se kuitenkin on palveluna 1e/kk,Markkinointikiellon poistaminen on kyllä hyvin harvinainen myönnytys. Sanoisin että lahjakortti + ei kuluja avauksesta/postista on jo enemmän kuin mitä 90% saa ja tietty siihen päälle vielä törkyhalpa liittymä. Tuo lahjakorttikaan ei meinaan ole itsestäänselvyys.
Etusivulle? En ainakaan tänään nähnyt sellaista, etsin ensin chättiä joka olisi ollut auki mutta kun ei ollut niin piti soittaa. Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu sivulla lukee "Chat-asiakaspalvelumme löydät OmaElisasta ark. klo 8-19." Kaikki yhteydenottotiedot mitä löydän kertoo ettei sunnuntaisin tai lauantaisin klo 16:30 jälkeen ole ketään vastaamassa. Paitsi "Elisan sometiimi" twitterissä/facessa (kumpaakaan ei ole käytössä) mutta epäilen voiko nuo mitään tilauksia tehdä sisään.Ei taida puhelimitse onnistua mutta chatin kautta voisi ehkä onnistua, jos sanot heille että tämmöinen kampanja oli Moilaisille ja sulle oltiin sanottu, että vielä tänään pystyy siirtymään. Myyntichatti aukeaa muistaakseni suoraan tuohon etusivulle, tuolla omassa profiilissa oleva on jokin tekninen tuki (vissiin?) mutta kyllä hekin pystyvät toki myymään liittymiä.
Ja tätä en tiennyt ennen kuin soitin heille, muuten olisin eilen tehnyt 2 uutta Moi-simmiä yhden sijasta.
Etusivulle? En ainakaan tänään nähnyt sellaista, etsin ensin chättiä joka olisi ollut auki mutta kun ei ollut niin piti soittaa. Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu sivulla lukee "Chat-asiakaspalvelumme löydät OmaElisasta ark. klo 8-19." Kaikki yhteydenottotiedot mitä löydän kertoo ettei sunnuntaisin tai lauantaisin klo 16:30 jälkeen ole ketään vastaamassa. Paitsi "Elisan sometiimi" twitterissä/facessa (kumpaakaan ei ole käytössä) mutta epäilen voiko nuo mitään tilauksia tehdä sisään.
En kyllä heti tilaa tuota 1e/kk, pitää ensin katsoa miten usein sieltä tulee viestejä.
Varmasti. Mutta kun on juntti niin on juntti.. tuntuu, että vanhenemisen kautta tulee vaan juntimmaksi. Menin kait sekaisin juuri sen mobiili-liittymän takia jonka saa erikseen mukaan.Mielestäni tämä on mainittu aika monesti?
Tuossa about tunti sitten kun vähän seikkailin elisan sivuilla niin yhtäkkiä aukesi oikeaan laitaan chat-nappi mutta jostain syystä se ei toiminut ja sivulatauksen jälkeen ei sitä enää näkynyt. Tässä nyt vähän väliä koittanut ladata eri sivuja auki josko tulisi se chat-nappi mutta ei. Tein myös tuossa hetki sitten OmaElisa-tunnarit ja siellä tosiaan on joku chat tarjolla mutta siinä lukee aina vaan "Pian on sinun vuorosi, odota hetki!". En tiedä pitääkö odottaa lataamatta sivua uudestaan, vai kannattaako ladata sivua uudestaan. Heh. Epätoivoista. Toivottavasti jos chat menee kiinni jossain vaiheessa (onko tosiaan 24/7? aika hyvä jos on!) niin tulisi joku erillinen tieto siitä eikä vain "odota..".Jos ei etusivulle (elisa.fi) aukea chattia niin katso tuolta "oma tili -> asiakaspalvelu". Siellä pitäisi olla chat auki 24/7. Se on ensisijaisesti tuki-chat mutta tekevät kyllä myyntiä tarvittaessa.
Itse sain kyllä win backiin ilmaiset markkinointikiellot Elisalta vuosi takaperin kun sanoin vaan ettei sitten tule kauppoja jos ei saa.
Tässä illan aikana silloin tällöin katselin josko tuo chat aukeaisi mutta aina vaan on "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" teksti. Onko Elisan palveluissa niin paljon vikaa, että lauantai-sunnuntaiyönäkin linjat on tukossa, vai onko tuo 24/7 ihan fuulaa? Ei nyt ihan vakuuta. Ihan naurettava chattisysteemi kun ei ole mitään jonoa. Mistään ei tiedä pitääkö odottaa että tuo aktivoituisi, vai pitääkö sivua päivittää hampaat irvessä, että chat-slotti aukeaisi.Tuo omien sivujen juttu on ainakin yölläkin auki, se myyntichat ei välttämättä ole 24/7 (todennäköisesti ei ole)
Tässä illan aikana silloin tällöin katselin josko tuo chat aukeaisi mutta aina vaan on "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" teksti. Onko Elisan palveluissa niin paljon vikaa, että lauantai-sunnuntaiyönäkin linjat on tukossa, vai onko tuo 24/7 ihan fuulaa? Ei nyt ihan vakuuta. Ihan naurettava chattisysteemi kun ei ole mitään jonoa. Mistään ei tiedä pitääkö odottaa että tuo aktivoituisi, vai pitääkö sivua päivittää hampaat irvessä, että chat-slotti aukeaisi.
Huomenna uudestaan sitten verkkoja vesille.. mutta vähän huonolta näyttää nyt.
Itseasiassa heillä on jonotus, mutta se näkyy vasta kun saa sen chatin auki. Nerokasta. Eli ilmeisesti kun "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" tekstiä pukkaa niin chat on oikeasti kiinni.Ihan naurettava chattisysteemi kun ei ole mitään jonoa. Mistään ei tiedä pitääkö odottaa että tuo aktivoituisi, vai pitääkö sivua päivittää hampaat irvessä, että chat-slotti aukeaisi.
Jep se siitä sitten, vituiks män. Asiakaspalveluchat sanoo "tästä chatin kautta ei sitä kampanjaa voida hyödyntää, ainoastaan myyntichatin kautta joka ei sekään tänään auki." Hyvä Elisa. Hyvä Elisan myyjät jotka sanoo, että sunnuntaihin voimassa ja voi tilata.
Itseasiassa heillä on jonotus, mutta se näkyy vasta kun saa sen chatin auki. Nerokasta. Eli ilmeisesti kun "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" tekstiä pukkaa niin chat on oikeasti kiinni.
Näyttäisi olevan yksi ja sama henkilö töissä siellä, eli huomenna sitten pitää anella.Hyvässä lykyssä jos saisit toisen asiakaspalvelijan tuolta chatista niin se vielä voisi myydä sen sulle.
Joo, on kyllä todella hölmö systeemi. Tuossa juuri selvisi, että hyvin todennäköisesti pitää sivua ladata uudestaan, että se chat saattaisi aueta, eli se "odota" teksti kyllä vähän johtaa harhaan. Olin siinä sivulla ja "odota" teksti oli näkyvissä, odotin jonkun aikaa ja mitään ei tapahtunut, latasin sivun uudestaan ja heti välittömästi chat oli auki.Tuo mainitsemasi teksti on vähän niinkuin puhelin olisi varattu ja sille ei ole laitettu jonotusmahdollisuutta. Todella huonosti hoidettu systeemi mutta ei se kiinni ole, siellä ollaan vain varattuina eikä anneta jonotusmahdollisuutta silloin.
Joo, on kyllä todella hölmö systeemi. Tuossa juuri selvisi, että hyvin todennäköisesti pitää sivua ladata uudestaan, että se chat saattaisi aueta, eli se "odota" teksti kyllä vähän johtaa harhaan. Olin siinä sivulla ja "odota" teksti oli näkyvissä, odotin jonkun aikaa ja mitään ei tapahtunut, latasin sivun uudestaan ja heti välittömästi chat oli auki.
En tiedä voisiko johtua siitä, että tein vahingossa liittymän tilapäisen sulun.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt Mobiilivarmenteen hyötyjä. Pankkitunnuksilla tunnistautuminen on aivan yhtä helppoa, ainakin Nordean tunnuslukusovelluksella.
Toki jos varmenne kuuluu liittymään ilmaisiksi, niin mikäs siinä. Nykyisessä liittymässäni ei varmenne kuulu hintaan, mutta en varmaan käyttäisi vaikka kuuluisikin.
Konseptina pankkitunnusten käyttö randomi netissä tunnistautumiseen nyt vaan on typerää.
Kenen näkökulmasta? Tuntuu se minusta luotettavuuden ja saatavuuden kannalta ihan hyvältä systeemiltä Suomessa. Melkein kaikilla kuitenkin on nettipankkitunnukset.
Johtuu nimenomaan tuosta tilapäisestä sulusta ja se toimii täysin kuten on tarkoitus.
Mobiilivarmenne on vahva tunnistamistapa, käytännössä lähes pankkitunnusten kaltainen joten ihan järkeenkäypää että varmenne mitätöityy varkaus/väärinkäyttöepäilyiden yhteydessä.
Toki oma elisassa voisi olla joku vahvistus tuon tekoon.
Ainakin nordealla tunnusluvut sovellus on todella näppärä. Avainlukulistan numeroa ei tarvitse mihinkään laittaa, eikä numeroa missään edes näy. Eli tunnusluku täytyy näppäillä ja maksua varten nelinumeroinen pin koodi, joka on aina sama. Ja jos käyttää mobiilipankki sovellusta, niin tunnusluvut sovelluskin aukeaa automaattisesti.Tottakai pankkitunnusten käyttö on käyttäjän näkökulmasta vaivatonta, mitä nyt tarvitsee avainluku kaivaa listasta tai sovelluksesta.
Mutta lähtökohtaisesti pankkitunnusten pitäisi olla siinä käytössä, mikä niiden nimikin on: Verkkopankin käyttöön ja pankkitililtä verkossa maksamiseen.
Nyt pankkitunnuksia käytetään ties minkälaisiin vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin. Ei tarvita kuin hyvin kohdennettu sähköpostihyökkäys ja huijaussivu tai korkattu nettipalvelu, niin saadaan helposti kerättyä valtava määrä pankkitunnuksia + mahd. avainluku talteen. Näillä tunnuksilla sitten voidaan esim. nostaa pikavippejä tai tehdä muuta rikollista.
Nyt pankkitunnuksia käytetään ties minkälaisiin vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin. Ei tarvita kuin hyvin kohdennettu sähköpostihyökkäys ja huijaussivu tai korkattu nettipalvelu, niin saadaan helposti kerättyä valtava määrä pankkitunnuksia + mahd. avainluku talteen. Näillä tunnuksilla sitten voidaan esim. nostaa pikavippejä tai tehdä muuta rikollista.
Niin no,
Niin, sehän ei haittaa että mobiilivarmennuksella voi tunnistautua ties missä ja tarvitsee tietää vain puhelinnumero ja pari koodia.
Kuluttaja-asiamies tietysti voi jotain asiaan mainita, Elisa sitten päättää, kuunteleeko vai ei.Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M
Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".
Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?
Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M
Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".
Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?
Tilaa numeronsiirto Moille.
Sitten odotat tarjoavatko Tarkka 4G 2,90€/kk:ta enää. Ilmeisesti tarjoavat, kunhan vaatii nimenomaan sitä.
Kampanja loppui 11.3. mutta kuulin Elisalta, että nyt perjantaina 16. päivä tulee uusi samanlainen.Sitten odotat tarjoavatko Tarkka 4G 2,90€/kk:ta enää. Ilmeisesti tarjoavat, kunhan vaatii nimenomaan sitä.
En usko että valittaminen auttaisi. Onhan tuossa uudessa paljon nopeampi netti, mutta toki hintakin nousee.Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M
Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".
Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?
Tänään Elisalta tuli ilmoitus ("ei edellytä sinulta toimenpiteitä") että sekä netin nopeus (2->50 M) että hinta (+5 euroa) nousevat.
Olen ilmeisesti ollut liian kauan asiakkaana. Mikäs olisi hyvä vaihtoehto, nyt ei taida olla mitään erityisen hyviä tarjouksia tiedossa?
Näin on, minulla oli soittopyyntö maanantaille kun en sunnuntaina mistään saanut kiinni sellaista myyntiosastoa josta olisivat vielä myyneet vielä sinä päivänä voimassa olleen tarjouksen. Maanantaina soittivat ja sanoivat, että ei ole enää voimassa, eivät edes pysty tekemään sellaista sopparia vaikka haluaisivat, varasivat perjantaille uuden soittoajan jolloin uusi kampanja alkaa. Sinänsä kävi hyvin koska nyt saan tiistaina telialta moille siirtyneen oman numeronkin suoraan kampanjatarjoukseen eikä tarvitse lähteä kikkailemaan numeronsiirtoa jälkeenpäin sopparille. Kaikenkaikkiaan tulee nyt sitten otettua 3kpl:tta noita tarjousliittymiä. Pitää sumplia sitä kolmatta suvun johonkin mökki/reissu/yms käyttöön.ilmeisesti ainakin Tarkka on hetken katkolla, kuten Tenderbeef mainitsi muutama viestiä sitten
Sitten palaan takaisin prepaidiin, ja puhelin on ilman nettiä. En näe ongelmaa.Kivahan se on saada halpa hinta. Mut eiköhän tuossa käy niin että pidemmässä juoksussa kilpailija tapetaan/monopoli ja sitten pystytään taas kokonaisuutena hintoja nostamaan. . Tämähän on alkanut aikoinaan öljynjalostuksesta 1800 luvulla..
Kivahan se on saada halpa hinta. Mut eiköhän tuossa käy niin että pidemmässä juoksussa kilpailija tapetaan/monopoli ja sitten pystytään taas kokonaisuutena hintoja nostamaan. . Tämähän on alkanut aikoinaan öljynjalostuksesta 1800 luvulla..