Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä sitä voi käyttää myös reitittimessä. Itse otin 2x 2.90€ mobiililiittymää ja toisen laitoin wlan purkkiin. Aivan turha maksaa ylimääräistä vain siitä nimestä että on "mobiililaajakaista".
Anteeksi kun vielä otan puheeksi tämän uudestaan, tulee vaan nyt ajankohtaiseksi jos huomenna lähden kalastelemaan Elisalle. Tosiaan vaan ihmettelen, että onko tämä nyt aivan varma, ei ole operaattoreilla, tai Elisalla nyt lähinnä, ehdoissa mitään tätä vastaan? Tuotteistavatko he kalliimmalla hölmöille eri nimistä liittymää?

Jos olen siirtämässä yhtä Moita Elisalle, niin onko kukaan ottanut/saanut toista uutta 2.90e liittymää samalla kerralla? Vai tarjoaako Elisa vain sitä 4,90e mobiililaajakaistaa?

Pirusti kyselen, sorry, mutta on hyvä valmistautua aina kunnolla myynti/ostokontakteihin, kun tietää paljon, ja jopa enemmän kuin myyjä, saa lähes aina tosi hyviä diilejä. :)

Kelpaisi kyllä nettiliittymä kotiin pariksi vuodeksi 2,90e hinnalla.. jos vain nopeutta saa sen vähintään 10M.. tuo olisi niin halpa, että ei haittaisi vaikka onkin vielä vajaat 6kk määräaikaista ADSL:ää jäljellä (Telian valokuitu tulee talojakamoon mutta tarjoavat vain ADSL:ää, vaikka cat3 paukkulanka on erittäin hyvä talossa, eli SDSL/VDSL onnistuisi kyllä hyvillä nopeuksilla.. mutta ei, Telia ei tee mitään.. Elisakin tarjoaisi VDSL:ää fttc-tekniikalla, eli "kadunkulmasta".. ankeaa on kun likellä on valokuitu mutta mitään hyötyä siitä ei ole).
 
Kyllä tuo elisan puhelinliittymä toimii aivan hyvin data liittymänä. Mutta toisin päin taas ei, koska data liittymällä ei pysty soittamaan ollenkaan.

Itsellä pelkästään 2.9€ liittymä käytössä, josta myös netti. Toinen 2.9 liittymä aukeaa alkuviikosta. Netin jako on siis ollut vain kännykästä, mutta voi kortin mokkulaankin laittaa.
 
Tein juuri eilen tilatulle uudelle Moi-numerolle siirron Elisaan 2,90e. Myyjä sanoi, että huomiseen on voimassa tarjous. Mutta, ei voinut 100% luvata, saattaisi olla uuttaa kampanjaa tulossa, mutta siitä ei voinut tosiaan mitään sanoa mikä se on.

Kun siirtää Moilta Elisalle yhden numeron, samalla ei voi ottaa uudelle numerolle toista 2,90e tarjousta. 4,90e mobiilitarjous kyllä päälle onnistuisi.

EDIT: Ei ole kuulemma väliä käyttääkö normiliittymää missä laitteessa tahansa.

Lahjakortti tuli, avausmaksun ja postikulut otti pois, mutta markkinointikieltoa ei voinut antaa ilmaiseksi, ei kuulemma ollut "valtuuksia" siihen.

Ajattelin sitten, että laitan nyt tänään vielä yhden uuden Moi-simmin ja soitan viimeistään huomenna uudestaan Elisalle ja otan toisen 2,90e. Mutta ei, minun pitää näköjään sössiä kaikki aina (tai ainakin siltä on tuntunut lähiaikoina).. huomasin puhelun loputtua, että Elisalle ei saa kontaktia sunnuntaina ja menivät tänäänkin kiinni kun lopetin puhelun. :(

Tietääkö kukaan saako Elisaa (myyntiä) vielä tänään tai huomenna kiinni jotain kautta?
 
Tein juuri eilen tilatulle uudelle Moi-numerolle siirron Elisaan 2,90e. Myyjä sanoi, että huomiseen on voimassa tarjous. Mutta, ei voinut 100% luvata, saattaisi olla uuttaa kampanjaa tulossa, mutta siitä ei voinut tosiaan mitään sanoa mikä se on.

Kun siirtää Moilta Elisalle yhden numeron, samalla ei voi ottaa uudelle numerolle toista 2,90e tarjousta. 4,90e mobiilitarjous kyllä päälle onnistuisi.

Tarkoitatko siis, että siirsit yhden Moille menevän tai Moilla olevan numeron Elisalle ja eivät antaneet siirtää kahta vai eivät suostuneet luomaan uutta numeroa Tarkalla? Meinaan sehän tuon Mobiilijutun yksi etu on tietty ollut, että sen voi tilata uutena mutta Tarkan saa vain olemassa oleviin numeroihin. Yhtäkään poikkeusta en tähän ole kuullutkaan ja tuo on aina mennyt niin, että Tarkalle ei saa luotua uutta numeroa. Toisaalta helpostihan siinä Moi-tilauksen aikana tekee useat numerot ja usean siirtäminen kerralla ei pitäisi olla ongelma.

Lahjakortti tuli, avausmaksun ja postikulut otti pois, mutta markkinointikieltoa ei voinut antaa ilmaiseksi, ei kuulemma ollut "valtuuksia" siihen.

Markkinointikiellon poistaminen on kyllä hyvin harvinainen myönnytys. Sanoisin että lahjakortti + ei kuluja avauksesta/postista on jo enemmän kuin mitä 90% saa ja tietty siihen päälle vielä törkyhalpa liittymä. Tuo lahjakorttikaan ei meinaan ole itsestäänselvyys.

Ajattelin sitten, että laitan nyt tänään vielä yhden uuden Moi-simmin ja soitan viimeistään huomenna uudestaan Elisalle ja otan toisen 2,90e. Mutta ei, minun pitää näköjään sössiä kaikki aina (tai ainakin siltä on tuntunut lähiaikoina).. huomasin puhelun loputtua, että Elisalle ei saa kontaktia sunnuntaina ja menivät tänäänkin kiinni kun lopetin puhelun. :(

Tietääkö kukaan saako Elisaa (myyntiä) vielä tänään tai huomenna kiinni jotain kautta?

Ei taida puhelimitse onnistua mutta chatin kautta voisi ehkä onnistua, jos sanot heille että tämmöinen kampanja oli Moilaisille ja sulle oltiin sanottu, että vielä tänään pystyy siirtymään. Myyntichatti aukeaa muistaakseni suoraan tuohon etusivulle, tuolla omassa profiilissa oleva on jokin tekninen tuki (vissiin?) mutta kyllä hekin pystyvät toki myymään liittymiä.
 
tuo on aina mennyt niin, että Tarkalle ei saa luotua uutta numeroa.
Ja tätä en tiennyt ennen kuin soitin heille, muuten olisin eilen tehnyt 2 uutta Moi-simmiä yhden sijasta.

Markkinointikiellon poistaminen on kyllä hyvin harvinainen myönnytys. Sanoisin että lahjakortti + ei kuluja avauksesta/postista on jo enemmän kuin mitä 90% saa ja tietty siihen päälle vielä törkyhalpa liittymä. Tuo lahjakorttikaan ei meinaan ole itsestäänselvyys.
Hyvä tietää, olin kyllä ihan tyytyväinen saatuihin alennuksiin. Tosin markkinointiviestit ärsyttää paljon ja sen olisin mieluummin ottanut alennuksena, se kuitenkin on palveluna 1e/kk, joten sen jos olisi saanut muiden sijaan niin olisi saanut isomman alennuksen, ja ei markkinointiviestejä EDIT: doh, en laskenut lahjakorttia mukaan, eli enemmän "alennuksia" näin päin tuli. En kyllä heti tilaa tuota 1e/kk, pitää ensin katsoa miten usein sieltä tulee viestejä.

Ei taida puhelimitse onnistua mutta chatin kautta voisi ehkä onnistua, jos sanot heille että tämmöinen kampanja oli Moilaisille ja sulle oltiin sanottu, että vielä tänään pystyy siirtymään. Myyntichatti aukeaa muistaakseni suoraan tuohon etusivulle, tuolla omassa profiilissa oleva on jokin tekninen tuki (vissiin?) mutta kyllä hekin pystyvät toki myymään liittymiä.
Etusivulle? En ainakaan tänään nähnyt sellaista, etsin ensin chättiä joka olisi ollut auki mutta kun ei ollut niin piti soittaa. Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu sivulla lukee "Chat-asiakaspalvelumme löydät OmaElisasta ark. klo 8-19." Kaikki yhteydenottotiedot mitä löydän kertoo ettei sunnuntaisin tai lauantaisin klo 16:30 jälkeen ole ketään vastaamassa. Paitsi "Elisan sometiimi" twitterissä/facessa (kumpaakaan ei ole käytössä) mutta epäilen voiko nuo mitään tilauksia tehdä sisään. :(

Puhelimessa kysyin, että voiko jo olemassaolevaan Elisan liittymään vaihtaa/siirtää toista numeroa, ja vastaus oli että ehkä ei, mutta se kuulosti siltä, että ei ollut varma voiko myöntää, tai sitten ei oikeasti tiennyt tarkasti.

Sanoi muuten myös, kysyttyään joltain toiselta, että uuden Moi-numeron tekeminen nyt ja sen siirtäminen ei varmaan onnistu koska kuulemma uusi Moi-numero aktivoituu vasta useamman päivän jälkeen, ehkä 5 päivää, että se ei kerkiäisi tähän huomenna päättyvään kampanjaan enää. En maininnut, että se Moi-numero jonka hän laittoi siirtymään heille on tehty vasta eilen. :D
 
En edes muista milloin viimeksi itselle on tullut Saunalahdelta mainosviesti puhelimeen.

Edit: Piti oikein tarkistaa, tammikuun alussa vattenfallin mainos. Joskus tullut myös aller julkaisujen mainoksia(=seiska).
 
Ja tätä en tiennyt ennen kuin soitin heille, muuten olisin eilen tehnyt 2 uutta Moi-simmiä yhden sijasta.

Niin kun näiden 2.90€/kk Tarkkojen ideana on lähinnä saada pois asiakkaita Moilta niin en oikein tiedä miksi edes tekisivät noita uusia liittymiä. Siksihän näitä liittymiä availlaankin tuonne Moille, eihän tuota tarjousta muuten saakaan kuin Elisa->Moi numeronsiirrolla tai Moilla olevaan numeroon. (Mielestäni tämä on mainittu aika monesti?) Tuon mobiililaajakaistan saa jostain syystä erikseen kylkeen, en oikein tiedä mikä logiikka siinä on ja ei sinänsä kiinnosta, kun tuo Tarkka on halvempi ja monipuolisempi itselleni ja monelle muulle. (Puhe/txt-ominaisuudet + 2€/kk säästö vs. joku IP-palvelu, jota harva tarvitsee.)

En muuten haluaisi maalailla mitään uhkakuvia mutta voi olla mahdollista, että uudet tilaukset Moilla eivät aktivoidu viikonloppuisin. Tämä siis ihan mutua mutta joissain paikoissa IT-järjestelmät eivät toimi viikonloppuisin samoin kuin arkena. Periaatteessahan noilla ei esim. ole mitään syytä aktivoida viikonloppuisin uusia numeroita, kun SIMitkin lähtevät vasta arkena. Jos tilailet niin kerro toki aktivoituiko näin la->su aikana.

Etusivulle? En ainakaan tänään nähnyt sellaista, etsin ensin chättiä joka olisi ollut auki mutta kun ei ollut niin piti soittaa. Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu sivulla lukee "Chat-asiakaspalvelumme löydät OmaElisasta ark. klo 8-19." Kaikki yhteydenottotiedot mitä löydän kertoo ettei sunnuntaisin tai lauantaisin klo 16:30 jälkeen ole ketään vastaamassa. Paitsi "Elisan sometiimi" twitterissä/facessa (kumpaakaan ei ole käytössä) mutta epäilen voiko nuo mitään tilauksia tehdä sisään. :(

Jos ei etusivulle (elisa.fi) aukea chattia niin katso tuolta "oma tili -> asiakaspalvelu". Siellä pitäisi olla chat auki 24/7. Se on ensisijaisesti tuki-chat mutta tekevät kyllä myyntiä tarvittaessa.

En kyllä heti tilaa tuota 1e/kk, pitää ensin katsoa miten usein sieltä tulee viestejä.

Tässä komppaan ylläolevaa. Ollut Elisan liittymä kesästä 2017 ja olen saanut ehkä muutaman viestiä tuossa ajassa? Viestejä tulee ehkä se 1kpl/kk max. Toki tässä tuntuu olevan suurta heittelyä, kun osa sanoo saavansa viestejä viikoittain. Jostain syystä Teliakin pommittaa minua useammin mainoksillaan kuin Elisa, vaikka en ole enää edes heidän asiakkaansa.
 
Mielestäni tämä on mainittu aika monesti?
Varmasti. Mutta kun on juntti niin on juntti.. tuntuu, että vanhenemisen kautta tulee vaan juntimmaksi. Menin kait sekaisin juuri sen mobiili-liittymän takia jonka saa erikseen mukaan.

Jos ei etusivulle (elisa.fi) aukea chattia niin katso tuolta "oma tili -> asiakaspalvelu". Siellä pitäisi olla chat auki 24/7. Se on ensisijaisesti tuki-chat mutta tekevät kyllä myyntiä tarvittaessa.
Tuossa about tunti sitten kun vähän seikkailin elisan sivuilla niin yhtäkkiä aukesi oikeaan laitaan chat-nappi mutta jostain syystä se ei toiminut ja sivulatauksen jälkeen ei sitä enää näkynyt. Tässä nyt vähän väliä koittanut ladata eri sivuja auki josko tulisi se chat-nappi mutta ei. Tein myös tuossa hetki sitten OmaElisa-tunnarit ja siellä tosiaan on joku chat tarjolla mutta siinä lukee aina vaan "Pian on sinun vuorosi, odota hetki!". En tiedä pitääkö odottaa lataamatta sivua uudestaan, vai kannattaako ladata sivua uudestaan. Heh. Epätoivoista. Toivottavasti jos chat menee kiinni jossain vaiheessa (onko tosiaan 24/7? aika hyvä jos on!) niin tulisi joku erillinen tieto siitä eikä vain "odota..".
 
Itse sain kyllä win backiin ilmaiset markkinointikiellot Elisalta vuosi takaperin kun sanoin vaan ettei sitten tule kauppoja jos ei saa.
 
@TenderBeef Elisan etusivuilla tuo chat taitaa aueta pysymällä sivuilla hetkisen. Omilla sivuilla se on siellä "asiakaspalvelussa" ja siellä on oma ruudukkonsa chatille. Tuo omien sivujen juttu on ainakin yölläkin auki, se myyntichat ei välttämättä ole 24/7 (todennäköisesti ei ole). En ole tuolla etusivujen/liittymän tilaussivujen myyntichatissa ollut mutta veikkaisin, että se näkyy vain silloin kun se on käytössä.

Tässä tuo omien sivujen:
elisa_chat.png

E: Niin ja tuossa kuvan mukaisessa tilanteessa olen ainakin itse ladannut sivua uusiksi. Siihen pitäisi tulla jokin "chattiin" nappula, kun on vapaa aspa. Hieman hölmö systeemi muttei voi mitään.


Itse sain kyllä win backiin ilmaiset markkinointikiellot Elisalta vuosi takaperin kun sanoin vaan ettei sitten tule kauppoja jos ei saa.

Normaaliin winbackiin voinee onnistua mutta tämä Tarkka 4G on jo itsessään sen verran kova, että tuntuisi hassulta jos antavat vielä tuon markkinointieston. Toisaalta itselleni ihan se ja sama, mainoksia tulee kohtuu harvoin ja välillä nuo ovat vielä ihan hyvin kohdennettuja (oman kaupungin kiinnostavia palveluita). Jos pukkaisi jotain lehti- ja sähkömainoksia viikoittain niin tilaisin kyllä varmaan heti nuo estot.
 
Viimeksi muokattu:
Elisan lähettämät sähköpostimainokset saa ainakin filtteröityä helposti "markkinointiluparekisteri" avainsanalla. Tekstiviestimainoksista en osaa sanoa kun niitä on tullut vain yksi tähän mennessä.
 
Tuo omien sivujen juttu on ainakin yölläkin auki, se myyntichat ei välttämättä ole 24/7 (todennäköisesti ei ole)
Tässä illan aikana silloin tällöin katselin josko tuo chat aukeaisi mutta aina vaan on "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" teksti. Onko Elisan palveluissa niin paljon vikaa, että lauantai-sunnuntaiyönäkin linjat on tukossa, vai onko tuo 24/7 ihan fuulaa? Ei nyt ihan vakuuta. Ihan naurettava chattisysteemi kun ei ole mitään jonoa. Mistään ei tiedä pitääkö odottaa että tuo aktivoituisi, vai pitääkö sivua päivittää hampaat irvessä, että chat-slotti aukeaisi.

Huomenna uudestaan sitten verkkoja vesille.. mutta vähän huonolta näyttää nyt.
 
Tässä illan aikana silloin tällöin katselin josko tuo chat aukeaisi mutta aina vaan on "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" teksti. Onko Elisan palveluissa niin paljon vikaa, että lauantai-sunnuntaiyönäkin linjat on tukossa, vai onko tuo 24/7 ihan fuulaa? Ei nyt ihan vakuuta. Ihan naurettava chattisysteemi kun ei ole mitään jonoa. Mistään ei tiedä pitääkö odottaa että tuo aktivoituisi, vai pitääkö sivua päivittää hampaat irvessä, että chat-slotti aukeaisi.

Huomenna uudestaan sitten verkkoja vesille.. mutta vähän huonolta näyttää nyt.

Itekin kyttäillyt tänään, kun pitäisi hieman kysellä yhtäkkisestä mobiilivarmenteen itsensä irtisanomisesta. Eipä ole täälläkään tuuria ollut. Viimeksikin oli kieltämättä aika susi systeemi, kun sai puolipäivää sillointällöin päivitellä tuota päästäkseen linjoille. Telian vastaava chat on kyllä huomattavasti parempi. Kyllä sen auki pitäisi olla ihan oikeasti silloin kun tuo teksti tulee mutta menevät varmasti minimimiehityksellä, niin "jonon" taso on tämä..
 
Viimeksi muokattu:
Jep se siitä sitten, vituiks män. Asiakaspalveluchat sanoo "tästä chatin kautta ei sitä kampanjaa voida hyödyntää, ainoastaan myyntichatin kautta joka ei sekään tänään auki." Hyvä Elisa. Hyvä Elisan myyjät jotka sanoo, että sunnuntaihin voimassa ja voi tilata.
 
Ihan naurettava chattisysteemi kun ei ole mitään jonoa. Mistään ei tiedä pitääkö odottaa että tuo aktivoituisi, vai pitääkö sivua päivittää hampaat irvessä, että chat-slotti aukeaisi.
Itseasiassa heillä on jonotus, mutta se näkyy vasta kun saa sen chatin auki. Nerokasta. Eli ilmeisesti kun "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" tekstiä pukkaa niin chat on oikeasti kiinni.
 
Jep se siitä sitten, vituiks män. Asiakaspalveluchat sanoo "tästä chatin kautta ei sitä kampanjaa voida hyödyntää, ainoastaan myyntichatin kautta joka ei sekään tänään auki." Hyvä Elisa. Hyvä Elisan myyjät jotka sanoo, että sunnuntaihin voimassa ja voi tilata.

Erikoista. Kyllä mulle viimeksi olisi hoitunut tuonkin chatin kautta, kun mainitsin tästä kamppiksesta. Silloin oli tosin se kirjehomma, jossa erikseen mainittiin chatista. Toki tuollakin chatilla tarkoitettiin sitä myyntichattia mutta erikoista ettei nyt sulle voinut myydä jos mulle olisi voinut, kerta sulle vastannut vielä tiesi tuon kamppiksen. Tai sitten ovat tiukentaneet ohjeistusta tuon suhteen. Hyvässä lykyssä jos saisit toisen asiakaspalvelijan tuolta chatista niin se vielä voisi myydä sen sulle. Ei olis mitenkään uutta, että jotkut käytännöt muuttuu vastaajasta riippuen. Aika monesti tuntuu siltä, että tuolla Elisan päässä vastaavilla ihmisillä on erilaisia valtuuksia tehdä asioita --> tuon takia sitten jokainen asiakas saa erilaista palvelua.

Itseasiassa heillä on jonotus, mutta se näkyy vasta kun saa sen chatin auki. Nerokasta. Eli ilmeisesti kun "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat parhaillaan auttamassa asiakkaita. Pian on sinun vuorosi, odota hetki!" tekstiä pukkaa niin chat on oikeasti kiinni.

Kyllä se ihan auki on 24/7, mitään foliohattujuttuja on sinänsä turha keksiä. Kyllä siellä jatkuvasti on asiakaspalvelijoita ja ihan hölmöä olisi valehdella asiakkaille, että se on auki jos se oikeasti ei olisi. Tuo mainitsemasi teksti on vähän niinkuin puhelin olisi varattu ja sille ei ole laitettu jonotusmahdollisuutta. Todella huonosti hoidettu systeemi mutta ei se kiinni ole, siellä ollaan vain varattuina eikä anneta jonotusmahdollisuutta silloin.


Suosittelisin sun tapauksessa ehkä soittamaan sinne myyntinumeroon huomenna, selittämään hieman tilannetta ja sanomaan, että sulle oli tavallaan luvattu tuo 2.90€/kk hinta ja hieman "harhaanjohdettiin" tuolla päättymispäivällä. Eiköhän sieltä joku viimeistään esimiehen kautta saa sen tarjouksen vielä sulle.
 
Hyvässä lykyssä jos saisit toisen asiakaspalvelijan tuolta chatista niin se vielä voisi myydä sen sulle.
Näyttäisi olevan yksi ja sama henkilö töissä siellä, eli huomenna sitten pitää anella. :)

Tuo mainitsemasi teksti on vähän niinkuin puhelin olisi varattu ja sille ei ole laitettu jonotusmahdollisuutta. Todella huonosti hoidettu systeemi mutta ei se kiinni ole, siellä ollaan vain varattuina eikä anneta jonotusmahdollisuutta silloin.
Joo, on kyllä todella hölmö systeemi. Tuossa juuri selvisi, että hyvin todennäköisesti pitää sivua ladata uudestaan, että se chat saattaisi aueta, eli se "odota" teksti kyllä vähän johtaa harhaan. Olin siinä sivulla ja "odota" teksti oli näkyvissä, odotin jonkun aikaa ja mitään ei tapahtunut, latasin sivun uudestaan ja heti välittömästi chat oli auki.
 
Joo, on kyllä todella hölmö systeemi. Tuossa juuri selvisi, että hyvin todennäköisesti pitää sivua ladata uudestaan, että se chat saattaisi aueta, eli se "odota" teksti kyllä vähän johtaa harhaan. Olin siinä sivulla ja "odota" teksti oli näkyvissä, odotin jonkun aikaa ja mitään ei tapahtunut, latasin sivun uudestaan ja heti välittömästi chat oli auki.

Joo se on kieltämättä harhaanjohtava. Pitää latailla uusiksi, editoin tuon lisähuomautuksen aiempaan viestiini mutten tiedä huomasitko.
---

Elisalla olisi muuten taas tämän kuun mobiilivarmennetta vuodeksi ilmaiseksi. En tiedä onko tämä joku jatkuva kampanja, kun oli myös viimekuussa. Ilmeisesti toimii myös numeroihin, joissa on jo aiemmin ollut mobiilivarmenne. Tosin Elisalla hieman hölmö systeemi, jossa mobiilivarmenteen voi aktivoida vain kerran per SIM-kortti eli irtisanomisen jälkeen pitää hankkia uusi SIM... Itselläni tuo päätti vielä jostain syystä itse irtisanoa itsensä niin nyt pitäisi tehdä joku turha ylimääräinen reissu Elisa-kauppaan, että saisi uuden SIMin ja aktivoitua tuon takaisin. Ärsyttävää maksaa julkisista ja kuluttaa tunti johonkin SIMin hakemiseen, kun en edes ymmärrä miksi tuo irtisanoi itsensä eikä tuo chatin aspakaan osannut sanoa. En tiedä voisiko johtua siitä, että tein vahingossa liittymän tilapäisen sulun. Tuokin on hieman hölmö ominaisuus siitä, että se tekee sen suoraan hiiren klikkauksella tuolla omassa Elisassa ilman mitään varoituksia tai kyselyitä. Luulisi, että tuollainen toiminto kysyisi jotain varmistuksia eikä aktivoituisi suoraan.

Elisa Mobiilivarmenne
 
Itse en ole koskaan ymmärtänyt Mobiilivarmenteen hyötyjä. Pankkitunnuksilla tunnistautuminen on aivan yhtä helppoa, ainakin Nordean tunnuslukusovelluksella.

Toki jos varmenne kuuluu liittymään ilmaisiksi, niin mikäs siinä. Nykyisessä liittymässäni ei varmenne kuulu hintaan, mutta en varmaan käyttäisi vaikka kuuluisikin.
 
En tiedä voisiko johtua siitä, että tein vahingossa liittymän tilapäisen sulun.

Johtuu nimenomaan tuosta tilapäisestä sulusta ja se toimii täysin kuten on tarkoitus.

Mobiilivarmenne on vahva tunnistamistapa, käytännössä lähes pankkitunnusten kaltainen joten ihan järkeenkäypää että varmenne mitätöityy varkaus/väärinkäyttöepäilyiden yhteydessä.

Toki oma elisassa voisi olla joku vahvistus tuon tekoon.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt Mobiilivarmenteen hyötyjä. Pankkitunnuksilla tunnistautuminen on aivan yhtä helppoa, ainakin Nordean tunnuslukusovelluksella.

Toki jos varmenne kuuluu liittymään ilmaisiksi, niin mikäs siinä. Nykyisessä liittymässäni ei varmenne kuulu hintaan, mutta en varmaan käyttäisi vaikka kuuluisikin.

Konseptina pankkitunnusten käyttö randomi netissä tunnistautumiseen nyt vaan on typerää.
 
Viimeksi muokattu:
Konseptina pankkitunnusten käyttö randomi netissä tunnistautumiseen nyt vaan on typerää.

Kenen näkökulmasta? Tuntuu se minusta luotettavuuden ja saatavuuden kannalta ihan hyvältä systeemiltä Suomessa. Melkein kaikilla kuitenkin on nettipankkitunnukset.
 
Kenen näkökulmasta? Tuntuu se minusta luotettavuuden ja saatavuuden kannalta ihan hyvältä systeemiltä Suomessa. Melkein kaikilla kuitenkin on nettipankkitunnukset.

Tottakai pankkitunnusten käyttö on käyttäjän näkökulmasta vaivatonta, mitä nyt tarvitsee avainluku kaivaa listasta tai sovelluksesta.

Mutta lähtökohtaisesti pankkitunnusten pitäisi olla siinä käytössä, mikä niiden nimikin on: Verkkopankin käyttöön ja pankkitililtä verkossa maksamiseen.

Nyt pankkitunnuksia käytetään ties minkälaisiin vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin. Ei tarvita kuin hyvin kohdennettu sähköpostihyökkäys ja huijaussivu tai korkattu nettipalvelu, niin saadaan helposti kerättyä valtava määrä pankkitunnuksia + mahd. avainluku talteen. Näillä tunnuksilla sitten voidaan esim. nostaa pikavippejä tai tehdä muuta rikollista.
 
Johtuu nimenomaan tuosta tilapäisestä sulusta ja se toimii täysin kuten on tarkoitus.

Mobiilivarmenne on vahva tunnistamistapa, käytännössä lähes pankkitunnusten kaltainen joten ihan järkeenkäypää että varmenne mitätöityy varkaus/väärinkäyttöepäilyiden yhteydessä.

Toki oma elisassa voisi olla joku vahvistus tuon tekoon.

Onhan tuo toki järkeenkäypää mutta muistaakseni tuo tuli melkoisella viiveellä niin en tajunnut suoraan yhdistää siihen. Ja saisi olla jokin vahvistus, tuota meinaan klikkaa melko helposti vahingossa (iso painike keskellä ruutua, eikä edes vahvistusta vaikka on melko radikaali toiminto).
 
Tottakai pankkitunnusten käyttö on käyttäjän näkökulmasta vaivatonta, mitä nyt tarvitsee avainluku kaivaa listasta tai sovelluksesta.

Mutta lähtökohtaisesti pankkitunnusten pitäisi olla siinä käytössä, mikä niiden nimikin on: Verkkopankin käyttöön ja pankkitililtä verkossa maksamiseen.

Nyt pankkitunnuksia käytetään ties minkälaisiin vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin. Ei tarvita kuin hyvin kohdennettu sähköpostihyökkäys ja huijaussivu tai korkattu nettipalvelu, niin saadaan helposti kerättyä valtava määrä pankkitunnuksia + mahd. avainluku talteen. Näillä tunnuksilla sitten voidaan esim. nostaa pikavippejä tai tehdä muuta rikollista.
Ainakin nordealla tunnusluvut sovellus on todella näppärä. Avainlukulistan numeroa ei tarvitse mihinkään laittaa, eikä numeroa missään edes näy. Eli tunnusluku täytyy näppäillä ja maksua varten nelinumeroinen pin koodi, joka on aina sama. Ja jos käyttää mobiilipankki sovellusta, niin tunnusluvut sovelluskin aukeaa automaattisesti.

Huomenna aukeaa toinen elisan liittymä. Myyjä taisi kaupata siihen mobiilivarmenteen, mutta ei sanonut että se on vain vuoden ilmainen. Toisaalta varmenne voi vaatia aktivoinnin? Liikkeestä hain sim-kortin ja liikkeessä saisi tuon varmenteen käyttöön, koska elisan listassa ei tainnut nordeaa olla.
 
Niin no,
Nyt pankkitunnuksia käytetään ties minkälaisiin vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin. Ei tarvita kuin hyvin kohdennettu sähköpostihyökkäys ja huijaussivu tai korkattu nettipalvelu, niin saadaan helposti kerättyä valtava määrä pankkitunnuksia + mahd. avainluku talteen. Näillä tunnuksilla sitten voidaan esim. nostaa pikavippejä tai tehdä muuta rikollista.

Niin, sehän ei haittaa että mobiilivarmennuksella voi tunnistautua ties missä ja tarvitsee tietää vain puhelinnumero ja pari koodia.
 
Niin no,
Niin, sehän ei haittaa että mobiilivarmennuksella voi tunnistautua ties missä ja tarvitsee tietää vain puhelinnumero ja pari koodia.

Mobiilivarmenteella et pääse verkkopankkiin. Jotta mobiilivarmennetta voisi hyväksikäyttää hyökkäykseen, pitäisi päästä käsiksi myös puhelimeen joko paikan päällä tai haittaohjelmalla, jonka pitäisi myös puhelimessa toimia käyttäjän huomaamatta. Mobiilivarmenne tuo tunnistaututumiseen yhden lisäportaan joka koostuu puhelinnumerosta, operaattorin sim-kortista, sillä olevasta varmenteesta ja valitusta tunnusluvusta. Koko prosessi on aika hyvin suojattu.

Lähtökohtaisesti pankkitunnusten käyttö johonkin muuhun kuin pankkiasiointiin nyt vaan ei ole paras mahdollinen idea. Tämä on oma näkemykseni, jonka kyllä nähdäkseni jakaa aika moni tietoturvan asiantuntija.

Mutta osaltani voidaan OT lopettaa tähän. Itse tilasin tuon Elisan mobiilivarmenteen samalla kun kiristin Tarkka 2,90e/kk kampanjan. Muiden kommentit tunnuslukusovellusten yms. helppoudesta varmasti pitävät paikkaansa, onhan nekin kehittyneet.
 
Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M

Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".

Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?
 
Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M

Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".

Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?
Kuluttaja-asiamies tietysti voi jotain asiaan mainita, Elisa sitten päättää, kuunteleeko vai ei.
 
Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M

Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".

Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?

Tilaa numeronsiirto Moille.

Sitten odotat tarjoavatko Tarkka 4G 2,90€/kk:ta enää. Ilmeisesti tarjoavat, kunhan vaatii nimenomaan sitä.
 
Tilaa numeronsiirto Moille.

Sitten odotat tarjoavatko Tarkka 4G 2,90€/kk:ta enää. Ilmeisesti tarjoavat, kunhan vaatii nimenomaan sitä.

Tai Huoleton 4G 9.90e/kk 24kk, jos käyttää enemmän kuin 100 yksikköä kuussa puheluja ja tekstareita.

Operaattorin silmin tuo ei välttämättä ole olennainen muutos, kun paketit ovat aiemmin olleet niin pienet (olennainen olisi varmaan juuri tällainen Tarkka->Huoleton tai toiseen suuntaan tapahtuva). Kyllähän tuossa toki asiakkaan vinkkelistä käyttöluonne muuttuu aika selkeästi pienen sekakäytön liittymästä (esim. feature phonelle) selkeäksi dataliittymäksi. Ennen kuin on yhteydessä mihinkään ulkopuoliseen tahoon pitäisi asiaa sovitella/reklamoida Elisalle. Kuluttajaneuvojakin aika pitkälti vaatii tämän ennenkuin itse tekee mitään.

Hintamuutos on kyllä melkoinen jos käyttää aina tuon liittymään kuuluvan paketin kokonaan. Hinta muodostuu nyt samalla käytöllä melkein kolminkertaiseksi aiempaan nähden (150 yksikköä = 13.5€) eikä tuo netin kasvukaan anna mitään lisää jos se on ollut lähinnä sähköpostille ja whatsapille tms.
 
Viimeksi muokattu:
Sain tänään Elisalta kirjeen, jossa ilmoitetaan liittymätyyppini muuttumista (Reilu 3G -> Reilu 4G). Samalla hinnoittelu muuttuu seuraavasti:
KK-maksu 9.90e / kk -> 14.90e/kk
Tekstiviestit: Ennen 50kpl maksuttomia, jatkossa 0.09e/kpl
Puhelut: Ennen 100min /kk kuului hintaan, jatkossa 0.09e/min
Netti: Ennen 2M -> jatkossa 50M

Ehtojen mukaan "Elisalla on oikeus muuttaa palvelun ominaisuuksia, sopimusehtoja ja maksuja, kun sopimus ei muutu olennaisesti".

Minun mielestäni muutos on olennainen, sillä käytännössä koko liittymän hinnoitteluperiaate muuttuu. Onko tätä mahdollista viedä jonnekin eteenpäin?
En usko että valittaminen auttaisi. Onhan tuossa uudessa paljon nopeampi netti, mutta toki hintakin nousee.

Itsekin vaihtaisin 6 € Moi liittymään ja siitä sitten mahdollisesti vaihto 2.9 € Elisa liittymään. Hinta pysyisi sitten samana 2 vuotta.

Itsellä kaksi 2.9 € liittymää ja tuohon uuteen numeroon sai myös 20 € lahjakortin s-kauppaan. Uuden sim-kortin kävin hakemassa elisa liikkeestä, mutta osa on saanut ilmaisella postituksella. Numeronsiirtoon eivät kumminkaan tuota lahjakorttia antaneet.
 
Kiitoksia vinkeistä. Täytyy ensin nyt olla Elisaan yhteydessä ja valittaa asiasta. Yritän saada parempaa diiliä alle. Jos ei onnistu, vaihdetaan talouden liittymät Moi-mobiilin alle.
 
Tsätissä pikaisesti tänään kysyin tarkka 4G tarjousta, niin sanoi 19.90€. kiitin ja poistuin.
 
Kannattaa kysellä sieltä myynnin puhelinnumerosta. Chatti harvemmin antaakaan tarjouksia. Ja pitää olla kyllä numsi tai ulkopuolisen operaattorin asiakas tai ei saa mitään. Elisalla pitää erityisesti olla tekemisissä Moin kanssa saadakseen parhaat. Vaikea sanoa tuosta kysyttiinkö millaisessa tilanteessa.
 
Tänään Elisalta tuli ilmoitus ("ei edellytä sinulta toimenpiteitä") että sekä netin nopeus (2->50 M) että hinta (+5 euroa) nousevat.

Olen ilmeisesti ollut liian kauan asiakkaana. Mikäs olisi hyvä vaihtoehto, nyt ei taida olla mitään erityisen hyviä tarjouksia tiedossa?
 
Tänään Elisalta tuli ilmoitus ("ei edellytä sinulta toimenpiteitä") että sekä netin nopeus (2->50 M) että hinta (+5 euroa) nousevat.

Olen ilmeisesti ollut liian kauan asiakkaana. Mikäs olisi hyvä vaihtoehto, nyt ei taida olla mitään erityisen hyviä tarjouksia tiedossa?

Rehellisesti sanottuna on aika vaikeaa kertoa mikä on hyvä vaihtoehto, kun ei ole mitään haisua siitä mitä liittymältäsi tarvitset.. Etkä suoranaisesti sanonut nykyisenkään kokonaissisältöä tai hintaakaan. (Btw, lähiaikoinahan ei ole mitään muuta ollutkaan kuin erityisen hyviä tarjouksia Elisalta viimeiset 8 sivua tätä ketjua.)

Sulla ilmeisesti, veikkauksena, sama liittymänmuutos kuin edellisellä sivulla mainittiin ja parhaat suositukset erilaisiin käyttöihin ovat tulleet n. 10 viestiä sitten. Eli numsilla Moille voi tingata winbackina Tarkka 4G:n 2.90€/kk tai Huoleton 4G:n 9.90€/kk (ehkä, ilmeisesti ainakin Tarkka on hetken katkolla, kuten Tenderbeef mainitsi muutama viestiä sitten).
 
Viimeksi muokattu:
Niinpä onkin, kiitos. Ketjuun tulee sen verran tavaraa, että ei oikein tule luettua kaikkea niin tarkkaan.
 
Elisalta ei tippunut parempaa tarjousta. Moi:lle siirtyvät liittymät lähiaikana, ilmottelen tuleeko tarjouksia Elisalta tämän jälkeen. Joka tapauksessa muutos Moi:n alle kannattanee itsellä, tulee nykyistäkin sopparia edullisemmaksi.
 
ilmeisesti ainakin Tarkka on hetken katkolla, kuten Tenderbeef mainitsi muutama viestiä sitten
Näin on, minulla oli soittopyyntö maanantaille kun en sunnuntaina mistään saanut kiinni sellaista myyntiosastoa josta olisivat vielä myyneet vielä sinä päivänä voimassa olleen tarjouksen. Maanantaina soittivat ja sanoivat, että ei ole enää voimassa, eivät edes pysty tekemään sellaista sopparia vaikka haluaisivat, varasivat perjantaille uuden soittoajan jolloin uusi kampanja alkaa. Sinänsä kävi hyvin koska nyt saan tiistaina telialta moille siirtyneen oman numeronkin suoraan kampanjatarjoukseen eikä tarvitse lähteä kikkailemaan numeronsiirtoa jälkeenpäin sopparille. Kaikenkaikkiaan tulee nyt sitten otettua 3kpl:tta noita tarjousliittymiä. Pitää sumplia sitä kolmatta suvun johonkin mökki/reissu/yms käyttöön. :)
 
Aloittaakohan Elisa siivoamaan vanhoja liittymätyyppejä pois nyt. Odotan jännityksellä miten kauan saan pitää MegaDesiren vielä. Varmaan tulee siirryttyä Moille jos ja kun Elisa toteaa, että haluavat vaihtaa liittymätyypin.
 
Torstaina tipahti taas tarjous lappunen elisalta, samaa tarkka 4G 2,9€/kk tarjoaa.
 
Tuli äsken napattua tuo 2,9e tarjous. Ei tarvinnut kuin kysyä suoraan chatissa: "Teillä on ilmeisesti taas 2,9e tarkka 4g moin asiakkaalle?" :D
 
Kivahan se on saada halpa hinta. Mut eiköhän tuossa käy niin että pidemmässä juoksussa kilpailija tapetaan/monopoli ja sitten pystytään taas kokonaisuutena hintoja nostamaan. . Tämähän on alkanut aikoinaan öljynjalostuksesta 1800 luvulla..
 
Kivahan se on saada halpa hinta. Mut eiköhän tuossa käy niin että pidemmässä juoksussa kilpailija tapetaan/monopoli ja sitten pystytään taas kokonaisuutena hintoja nostamaan. . Tämähän on alkanut aikoinaan öljynjalostuksesta 1800 luvulla..
Sitten palaan takaisin prepaidiin, ja puhelin on ilman nettiä. En näe ongelmaa.
 
Kivahan se on saada halpa hinta. Mut eiköhän tuossa käy niin että pidemmässä juoksussa kilpailija tapetaan/monopoli ja sitten pystytään taas kokonaisuutena hintoja nostamaan. . Tämähän on alkanut aikoinaan öljynjalostuksesta 1800 luvulla..

Monopoliasemaa Moin tappaminen ei kyllä Elisalle tuo. Sen suurimman erilaisella liiketoimitatavalla (halvimmilla listahinnoilla) toimivan operaattorin se kyllä poistaisi markkinoilta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 422
Viestejä
4 495 276
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom