Numeroni siirrettiin toiselle DNA:n asiakkaalle ilman suostumustani, koska en ollut ladannut saldoa prepaid-liittymälleni. Liittymä muutettiin myöhemmin tilausliittymäksi, mutta lopetin tilaamisen ja säilytin kuitenkin liittymän. Liittymä toimi puhelimessani vain puheluiden ja viestien vastaanottamiseen, sekä oli monissa alustoissa kiinni. En saanut mahdollisuutta vaikuttaa numeron siirtoon. DNA:n vastaus oli, että "ikävää, että tästä on koitunut harmia" ja "olisit jatkanut tilaamista tai asiakkuutta". Numeroni siirtymisen seurauksena uusi henkilö kirjautui suoraan WhatsApp-tililleni ja muihin viestintäalustoihini, mikä johti siihen, että monet tuttavani näkivät uuden henkilön kuvan numerossani ja ajattelivat olevan pilailua ja ihmettelivät saamiansa vastauksia.
Tämä on aiheuttanut monia väärinymmärryksiä. Numero oli käytössä vain puheluiden vastaanottamiseen ja viestien lukemiseen ilman saldoa tai tilausta. DNA siis yksinkertaisesti antoi numeroni toiselle asiakkaalle.
En ymmärrä tätä käytäntöä, sillä minulle ei ilmoitettu siirrosta eikä annettu mahdollisuutta siirtää numeroa toiseen liittymään. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
TLDR;
Numeroni annettiin toiselle asiakkaalle ja kun hän laittoi SIM-korttinsa puhelimeensa, puhelimeni ilmoitti, että SIM-kortti tulee liittää ja verkko-ikoni katosi.
Sen jälkeen tuli viesti "new person has logged in" ja lopuksi minut kirjattiin ulos.
Uusi asiakas oli minuun yhteydessä ja sanoi saaneensa numeroni DNA:lta.
Uusi asiakas sanoi, se on minun DNA:n välinen ongelma, koska DNA käski.
Yritin pienen kinastelun jälkeen sopia uuden asiakkaan kanssa ja DNA:n kanssa, mutta DNA ilmoitti molemmille, ettei asiaa voi käsitellä. Johtuu, että ei saa käsitellä toisen henkilötietoja ilman toisen läsnäoloa ja eivät voi asialle mitään, koska vika on minun ja tavallisesti liittymä pitäisi tuhota jos ei ole käytössä. Joten uusi asiakas DNA:n ohjeistamana käyttää liittymääni ja joudun jokaiselle yhteystiedolle ilmoittamaan, hei tämä on uusi numeroni ja osaa yhteystiedoista en löydä ja joudun kyselemään verkostolta tunteeko joku tämän ja tuon, muistatko tämän sieltä ja täältä ym.
Mitä opin tästä? Älä käytä viestintä-alustoja, jotka toimivat puh nro vahventeella.
Tämä on aiheuttanut monia väärinymmärryksiä. Numero oli käytössä vain puheluiden vastaanottamiseen ja viestien lukemiseen ilman saldoa tai tilausta. DNA siis yksinkertaisesti antoi numeroni toiselle asiakkaalle.
En ymmärrä tätä käytäntöä, sillä minulle ei ilmoitettu siirrosta eikä annettu mahdollisuutta siirtää numeroa toiseen liittymään. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
TLDR;
Numeroni annettiin toiselle asiakkaalle ja kun hän laittoi SIM-korttinsa puhelimeensa, puhelimeni ilmoitti, että SIM-kortti tulee liittää ja verkko-ikoni katosi.
Sen jälkeen tuli viesti "new person has logged in" ja lopuksi minut kirjattiin ulos.
Uusi asiakas oli minuun yhteydessä ja sanoi saaneensa numeroni DNA:lta.
Uusi asiakas sanoi, se on minun DNA:n välinen ongelma, koska DNA käski.
Yritin pienen kinastelun jälkeen sopia uuden asiakkaan kanssa ja DNA:n kanssa, mutta DNA ilmoitti molemmille, ettei asiaa voi käsitellä. Johtuu, että ei saa käsitellä toisen henkilötietoja ilman toisen läsnäoloa ja eivät voi asialle mitään, koska vika on minun ja tavallisesti liittymä pitäisi tuhota jos ei ole käytössä. Joten uusi asiakas DNA:n ohjeistamana käyttää liittymääni ja joudun jokaiselle yhteystiedolle ilmoittamaan, hei tämä on uusi numeroni ja osaa yhteystiedoista en löydä ja joudun kyselemään verkostolta tunteeko joku tämän ja tuon, muistatko tämän sieltä ja täältä ym.
Mitä opin tästä? Älä käytä viestintä-alustoja, jotka toimivat puh nro vahventeella.