Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Oma case meni näin:
2x telia liittymää moille
1x saunalahti moille --> tekstaria pari kertaa --> soitto winback numeroon --> 2,90e/kk liittymä tilaukseen, ei lahjakorttia --> moilta palautuksena 9,50e

winback-puhelun aikana supistiin noista kahdesta liittymästä. Ei voinut tehdä mitään, koska liittymät ei ollut moilla. Sanoin, että 26.2. siirtyy, onko tarjous voimassa, ei osannut sanoa.

Soitto myyntiin 26.2. ja 2x moi --> 2x tarkka 2,90e/kk + 1x 20e lahjakortti

Lisäksi vetämässä vielä yksi dna --> moi ja sekin mahdollisesti tarkaksi, jos on vielä tarjous voimassa. Toki tämän käyttäjällä käy moikin hyvin, joten win-win.
 
Ite en oo saanut vieläkään edes tammikuun numsista hyvityslaskua tai palautuksia Moilta. Tein siis tuolloin numeronsiirron pääliittymästäni Moille ja samalla tilauksella loin uuden liittymän sinne. Muutaman päivän kuluttua sitten vastailin Elisan winbackiin ja peruttiin numsi Moille ja laitettiin tää uusi liittymä siirtymään Elisalle. Tais mennä vain pari päivää kun tuohon uuteen numeroon liittyen tuli hyvityslasku. 4.50€ on tästä tilauksesta kuukauden viiveellä tupsahtanut tilille ja 14€ maksoin. Vieläkin odottelen vastausta, että miksi posteja ja pääliittymää ei ole hyvitetty. Eihän tuo pääliittymä edes kerennyt siirtymään Moille. Sama toistui sitten myöhemminkin, uusi numero sai taas hyvityslaskun heti mutta saman tilauksen numsi ja postit jäivät roikkumaan. Nyt odottelen Moin selvitystä sähköpostitse tähän tilanteeseen, eihän tässä sinänsä mitään epäselvää pitäisi olla.

Ihmettelen, että miten se uusi numero saa hyvityslaskun heti mutta peruttu numsi jää roikkumaan. Tuo uusi numerohan on kuitenkin jonkun viikon käytettävissäkin Moilla niin on itseasiassa kummaa, että se hyvitetään silloin kun Elisa aloittaa numsin eikä numsin tapahduttua. Mitä jos esim. aktivoisin SIMin ja käyttäisin dataa tuona aikana? En tiedä voisiko tuo olla joku ongelma jos tekee samassa tilauksessa numsin ja tilaa uusia? Meinaan en ole kuullut tällaisesta pelkillä numsin tekijöillä ja sen perujilla.
 
Itsellä on vielä tulematta sekä numsin että uuden liittymän peruutusrahat takaisin myöskin, liekkö ollut isompikin tilaus noita ja nyt automaatti järjestelmät ei oikein pysy mukana. Edelliselläkin kerralla meni melkein pari kuukautta että rahat tuli kun tein pelkän numsin syksyllä...
 
Joko oletta Elisalta lahjakortteja saaneet? Oman liittymän siirsin 16.1 ja ei ainakaan vielä ole mitään tullut.
 
Itse tilasin numeronsiirron Moista Elisaan 20.2. Mutta vieläkään ei ole tullut Moi sim kortille numeronsiirron päivämäärää. Soitinkin Elisalle tänään ja numeronsiirto on käynnissä. Sanoi että Moin puolella kai jotain ruuhkaa? Soittelen joskus viikon päästä uudelleen asiakaspalveluun, jos ei mitään kuulu.
 
Joko oletta Elisalta lahjakortteja saaneet? Oman liittymän siirsin 16.1 ja ei ainakaan vielä ole mitään tullut.

Eipä ole vielä näkynyt. Toisaalta en noita nyt vielä odotellutkaan sen edellisen kerran perusteella. Noissahan oli tällä kertaa tuo jokin "lahjakortin saa 1 kuukauden asiakkuuden jälkeen" tai jokin muu fraasi. Eli varmaan siihen lahjakortin saamiseen menee tuo vaadittu 1kk ja sitten toinen vastaava postittamiseen kuten viimeksikin.
 
Juu, lahjakorttien saaminen edellytti ainakin kuukauden asiakkuuden, joten eipä varmaan tule vasta kun laskujen jälkeen. Oppineet jotain :)

Elisalla tuntuu olevan mielenkiintoisia konffauksia tukiasemissa, ku vahingossa mun alueen tukiasemissa on päällä virransäästötilat, jonka takia aina klo 1 jälkeen tippu tietyt tukiasemat kartalta (Cellmapper) ja datanopeudet tippu kymmenesosaan ja palkit katoaa laitteista ja myöskin akun kesto lyheni selkeästi. Pistin häiriöilmoituksen, jossa mainitsin mitkä tukiasemat tuota teki ja ny "korjattiin" ongelma. Eli jos sattuu jollakulla klo 1 jälkeen hyytyvän netti ja luurista katoaa palkit, voipi olla samat säästölinjat sielläki ;)
Kaverilla oli sama ja valitti reilu viikko sit, ny pysyy silläki tukiasemat pystyssä yöllä ja data liikkuu. Itse ny vielä pitää tänäyönä varmistaa asia. Mutta näillä näkymin JKL keskustan tukiasemista on nyt poistettu virransäästötilat teknisen tuen mukaan saadussa viestissä, eikä ongelmaa enää pitäisi olla ja tukiasemat pysyy käytössä ympäri vuorokauden. Valitin asiasta viime viikolla...

Eli Elisa säästää ja kytkee tukiasemia pois päältä klo 1-7 välillä oletettavasti lähes kaikkialla, jossa ei käyttäjät valita asiasta. Tästä asiasta ei paljoo ole keskustelua ollut, löysin joitain viestejä Elisan Palstalta ku tutkin asiaa ja tein ilmotuksen sitten.
 
Tulipa vaivauduttua itekkin aloittamaan tuo puljaus, Elisalta nyt alkujaan Moille.
Vaihdoin Tarkka 4G:stä pois, ja se olisi tarkoitus ottaa takaisin, jos sillä 2,90€ hinnalla sais.
Onko tuo halvin mahdollinen hinta kovankin työn takana vai kannattaako tyytyä suosiolla 4,90€ tarjoukseen jos semmoisen saan?
 
Tuntuu olevan iso vaikutus millanen myyjä sattuu kohalle, jotkut tarjoaa helposti suoraan, osaa joutuu vähän "lämmittelemään" ja se vaatii pikkasen puhetaitoa. Sitten on näitä jotka ei taivu millään...
 
Eipä ole vielä näkynyt. Toisaalta en noita nyt vielä odotellutkaan sen edellisen kerran perusteella. Noissahan oli tällä kertaa tuo jokin "lahjakortin saa 1 kuukauden asiakkuuden jälkeen" tai jokin muu fraasi. Eli varmaan siihen lahjakortin saamiseen menee tuo vaadittu 1kk ja sitten toinen vastaava postittamiseen kuten viimeksikin.

Itsellä piti tuossa taannoin siirtyä Telialta Elisalle ja myyjä kertoisi lahjakortin lähtevän tuossa 6viikon päästä eli ensimmäisen laskun maksamisen jälkeen. Peruin siirron.
 
Juu, lahjakorttien saaminen edellytti ainakin kuukauden asiakkuuden, joten eipä varmaan tule vasta kun laskujen jälkeen. Oppineet jotain :)

Elisalla tuntuu olevan mielenkiintoisia konffauksia tukiasemissa, ku vahingossa mun alueen tukiasemissa on päällä virransäästötilat, jonka takia aina klo 1 jälkeen tippu tietyt tukiasemat kartalta (Cellmapper) ja datanopeudet tippu kymmenesosaan ja palkit katoaa laitteista ja myöskin akun kesto lyheni selkeästi. Pistin häiriöilmoituksen, jossa mainitsin mitkä tukiasemat tuota teki ja ny "korjattiin" ongelma. Eli jos sattuu jollakulla klo 1 jälkeen hyytyvän netti ja luurista katoaa palkit, voipi olla samat säästölinjat sielläki ;)
Kaverilla oli sama ja valitti reilu viikko sit, ny pysyy silläki tukiasemat pystyssä yöllä ja data liikkuu. Itse ny vielä pitää tänäyönä varmistaa asia. Mutta näillä näkymin JKL keskustan tukiasemista on nyt poistettu virransäästötilat teknisen tuen mukaan saadussa viestissä, eikä ongelmaa enää pitäisi olla ja tukiasemat pysyy käytössä ympäri vuorokauden. Valitin asiasta viime viikolla...

Eli Elisa säästää ja kytkee tukiasemia pois päältä klo 1-7 välillä oletettavasti lähes kaikkialla, jossa ei käyttäjät valita asiasta. Tästä asiasta ei paljoo ole keskustelua ollut, löysin joitain viestejä Elisan Palstalta ku tutkin asiaa ja tein ilmotuksen sitten.

Jep, itse hommasin Saunaelisan prepaid-liittymän ja itekki ihmettelin, että nopeudet tipahti yön aikana. Ei muutakuin Elisan palstalla ja ilmoitin heille. Selittivät kans tuota asiaa säästötoimilla ja eivät ikinä sammuta kaikkia 4G soluja. Ja taitaa ehkä vaikuttaa myös lisenssihintoihin, kun ei oo koko aika päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten kauan täysin uusissa liittymissä kestää aktivoitua? Tekisi mieli kikkailla tuo Elisan Tarkka, kun sitä vielä (ainakin) tämä viikko tarjotaan.
 
Jos jos Elisa ei jostain syystä näkisi sitä numeroa jo samana päivänä niin viimeistään silloin näkyy, kun se on täällä: Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu (Mulla tais mennä se yks päivä, että ilmestyi tuonne. Moi näkyi tuolla muistaakseni operaattorinimellä EMO.)
 
Tein Moille uuden liittymän, ja numero oli 5min sisään näkyvissä tuolla tiedotuspalvelussa. Chatissa ei näyttänyt olevan ongelmaa asian kanssa, ja S-ryhmän lahjakorttiakin tarjottiin ilman kysymistä. Lahjakortin sain, vaikka rinnakkaiskortti kyseessä.
 
Tein Moille uuden liittymän, ja numero oli 5min sisään näkyvissä tuolla tiedotuspalvelussa. Chatissa ei näyttänyt olevan ongelmaa asian kanssa, ja S-ryhmän lahjakorttiakin tarjottiin ilman kysymistä. Lahjakortin sain, vaikka rinnakkaiskortti kyseessä.
Paljonko oli lahjakortti? Ei taida telia enää keritä telia-moi-elisa, mutta jos ottaisi uuden kortin
 
Tänään innostui Elisa tarjoamaan liittymää myös Saunalahti -> dna -siirtoon. Puhelimella tekstasivat 2,90 Tarkka 4G:tä. Harmi, että siirto tehdään kuuluvuusongelmien vuoksi.
 
Paljonko oli lahjakortti? Ei taida telia enää keritä telia-moi-elisa, mutta jos ottaisi uuden kortin

Mulle ei suostunut antamaan lahjakorttia 21. helmikuuta ilman henkilökohtaisen mainoskirjeen tarjouskoodia (siirsin siis Moi-puhelinliittymän -> 2,90 € Saunalahti). En tosin alkanut väittelemään; sanoin vain, että koodia ei nyt löydy ja annoin olla.

Eli saattaa riippua myyjästä ja kuun asennosta, että saako vai ei.
 
Tänään innostui Elisa tarjoamaan liittymää myös Saunalahti -> dna -siirtoon. Puhelimella tekstasivat 2,90 Tarkka 4G:tä. Harmi, että siirto tehdään kuuluvuusongelmien vuoksi.

Oho! o_O Siis laittoivat ihan suoraan tekstiviestillä Tarkka 4G 2.90€/kk tarjouksen? Oliko peräti tuo Moille tarjottu 24kk vai tavallisempi 12kk? Aiemmin laittoivat vain ja ainoastaan Moille siirtyville kunnon tarjousta tekstarilla ja sekin oli Huoleton 4G 9.90€/kk 24kk. Meinaan mielenkiintoiseksi menee touhu, jos alkavat kaikkia vastaan tarjoamaan noita hintoja. Siitähän sitä vasta kunnon hintasota saadaan aikaan, kun Telia ja DNA ottavat herneen nenään.

Mulle ei suostunut antamaan lahjakorttia 21. helmikuuta ilman henkilökohtaisen mainoskirjeen tarjouskoodia (siirsin siis Moi-puhelinliittymän -> 2,90 € Saunalahti). En tosin alkanut väittelemään; sanoin vain, että koodia ei nyt löydy ja annoin olla.

Eli saattaa riippua myyjästä ja kuun asennosta, että saako vai ei.

Jep. Ja itselläni kävi vielä niin, että myyjä laittoi lahjakortin kun ilmeisesti kyllästyi väittelemään asiasta. Tiesi siis, että en ole edes oikeutettu siihen kun en ollut saanut "oikeaa kirjettä". Kummallisesti jousti tuossa asiassa Moi->Elisa siirron suhteen mutta ei silloin joustanut Elisa->Moi numsissa niin, että olisi tarjonnut 2.90€/kk hintaa vaan pysyi 4.90€/kk:ssa. Toinen myyjä sitten (tämän henk. koht. kamppiksen aikaan) antoi suoraan lahjakortin, kun siitä mainitsin. Varmisteli vain jostain järjestelmistä/kaverilta että sellaista on mahdollista antaa. Ja 2.90€/kk hinnan myös numsiin. Kannattaa siis aina koittaa mutta myös varautua siihen, että lopputulos voi olla aina eri. Tosin voi olla, että tuo lahjakortillinen kamppis päättyi siinä viimekuussa menneenä määräaikana vaikka vielä liittymän tarjoushinta näyttäisi olevan voimassa.
 
Viimeksi muokattu:
DNA:n asiakaspalvelijoille voisi hieman opettaa empatiaa. Olen seurannut tuttavan vieressä, kun suljetun jo maksetun liittymän uudelleen avaaminen. Ei muka onnistu kuin kolmen päivän viiveellä. Kyseessä oli todella akuutti hätätilanne, henkeä uhkaava sellainen. Paniikkihäiriö ei ole leikinasia se on hengenvaarallinen. Edes tämä ei tuonut parempaa inhimillisempää palvelua. Rikosilmoitus DNA:sta on suunnitteilla.
Paniikkihäiriöisen asiakkaan tällainen kohtelu on törkeä ihmisoiketusloukkaus. Nyt tuttava on kolmeksi päiväksi kotinsa vanki; ei pysty hoitamaan mitään sairauteen liittyviä asioita. Kaikki tämä on DNA:n syytä.
 
Viimeksi muokattu:
DNA:n asiakaspalvelijoille voisi hieman opettaa empatiaa. Olen seurannut tuttavan vieressä, kun suljetun jo maksetun liittymän uudelleen avaaminen. Ei muka onnistu kuin kolmen päivän viiveellä. Kyseessä oli todella akuutti hätätilanne, henkeä uhkaava sellainen. Paniikkihäiriö ei ole leikinasia se on hengenvaarallinen. Edes tämä ei tuonut parempaa inhimillisempää palvelua. Rikosilmoitus DNA:sta on suunnitteilla.
Paniikkihäiriöisen asiakkaan tällainen kohtelu on törkeä ihmisoiketusloukkaus. Nyt tuttava on kolmeksi päiväksi kotinsa vanki; ei pysty hoitamaan mitään sairauteen liittyviä asioita. Kaikki tämä on DNA:n syytä.
Byrokratiaa, mutta olisihan hän voinut ottaa vaikka tilapäisen liittymän siksi aikaa, aspa tekee vain mitä saavat tehdä. Paniikkihäiriöön ei tietääkseni ole kukaan kuollut, paskamainen sairaus/vaiva kumminkin.
 
DNA:n asiakaspalvelijoille voisi hieman opettaa empatiaa. Olen seurannut tuttavan vieressä, kun suljetun jo maksetun liittymän uudelleen avaaminen. Ei muka onnistu kuin kolmen päivän viiveellä. Kyseessä oli todella akuutti hätätilanne, henkeä uhkaava sellainen. Paniikkihäiriö ei ole leikinasia se on hengenvaarallinen. Edes tämä ei tuonut parempaa inhimillisempää palvelua. Rikosilmoitus DNA:sta on suunnitteilla.
Paniikkihäiriöisen asiakkaan tällainen kohtelu on törkeä ihmisoiketusloukkaus. Nyt tuttava on kolmeksi päiväksi kotinsa vanki; ei pysty hoitamaan mitään sairauteen liittyviä asioita. Kaikki tämä on DNA:n syytä.
Todennäköisesti se toisessa päässä ollut asiakaspalvelija ei pysty asiaan vaikuttamaan vaikka haluaisikin. Vähänkään vaativammat tai erikoisemmat hommat menee teknisen puolen työntekijöille.
 
Ainakaan tuohon tarjous tarkka liittymään ei saa siirrettyä omaa vanhaa numeroa aspan mukaan. Laitoin oman vanhan numeroni johonkin Elisa parkki liittymään, joka on 1,9€/kk.
No, pitää katsella. Itse veivasin tuon liittymän ihan liikkeessä ja siellä myyjä sanoi, että onnistuisi tuo vaihto. Pitää nyt ainakin yrittää vedota siihen, että sopimusta tehdessä minulle kerrottiin vaihdon onnistuvan. Mutta eipä tuo nyt mahdotonta olisi ottaa kylkeen vaikka tarkka 2G liittymää kun puhelimestakin löytyy 2 sim paikkaa.

cBR2lFk.png


No eipä ollut mitään ongelmaa saada tuohon (jo olemassa olevaan) Tarkka 4G -liittymään siirrettyä omaa Telialla ollutta numeroa. Onnistuu Oma Saunalahdessa --> GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista --> Numeronsiirto
 
No eipä ollut mitään ongelmaa saada tuohon (jo olemassa olevaan) Tarkka 4G -liittymään siirrettyä omaa Telialla ollutta numeroa. Onnistuu Oma Saunalahdessa --> GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista --> Numeronsiirto

Kiitos tästä, itselleni chatissa aspa kovaan väitti etten saa tuohon tarkka 4G liittymään siirrettyä omaa vanhaa numeroani, vaan se pitäisi laittaa tuohon numeronsäilytysliittymään. Pitää varmaan ottaa itse uudestaan yhteyttä, kun numero siirtymässä tuohon numeroparkki liittymään juuri.

E: Mitäköhän helkkaria oikeasti, onko se aspa kusettanut minua täysin silmään vai mikähän oikein oli, kun sanoi ettei ole mahdollista?
 
Viimeksi muokattu:
Numeronsiirron voi tehdä aivan itse oma saunalahdessa. Eli muun operaattorin liittymä lakaa olemasta/toimimasta, mutta numero säilyy.

Screenshot_2018-02-22-19-44-02-671_com.hsv.freeadblockerbrowser.png
 
Numeronsiirron voi tehdä aivan itse oma saunalahdessa. Eli muun operaattorin liittymä lakaa olemasta/toimimasta, mutta numero säilyy.

Näköjään, huomenna sitten vihaista puhelua Elisalle. Aspassa kysyin selkeästi, että onnistuuko tällainen järjestely ja vastaus oli ettei ole mahdollista. Saapa nyt nähdä mitä saa oikein setvittyä tästä sitten lopulta. Kaikki olisikin mennyt helposti, jos olisin tiennyt tuosta tai aspa ei olisi valehdellut päin näköä.
 
Byrokratiaa, mutta olisihan hän voinut ottaa vaikka tilapäisen liittymän siksi aikaa, aspa tekee vain mitä saavat tehdä. Paniikkihäiriöön ei tietääkseni ole kukaan kuollut, paskamainen sairaus/vaiva kumminkin.
Kumpa paniikkihäiriö olisikin ainoa ongelma. Henkilö on vakavasti sairas muutenkin. Kaikki pienetkin takaiskut pahentaa oireita.
 
Näköjään, huomenna sitten vihaista puhelua Elisalle. Aspassa kysyin selkeästi, että onnistuuko tällainen järjestely ja vastaus oli ettei ole mahdollista. Saapa nyt nähdä mitä saa oikein setvittyä tästä sitten lopulta. Kaikki olisikin mennyt helposti, jos olisin tiennyt tuosta tai aspa ei olisi valehdellut päin näköä.
Elisa -> Elisa siirto ei tosiaan onnistu. Mutta jos poistuva liittymä on joku muu kuin elisa/saunalahti, niin saa siirrettyä.
 
Todennäköisesti se toisessa päässä ollut asiakaspalvelija ei pysty asiaan vaikuttamaan vaikka haluaisikin. Vähänkään vaativammat tai erikoisemmat hommat menee teknisen puolen työntekijöille.
Asiakaspalvelijan Esimies olisi voinut tehdä paljonkin asian hyväksi, mutta häneen ei voinut ottaa muka yhteyttä. Toki tekninenasiakaspalvelija myöskin. Siellä ne Esimiehet on sitä varten, että pulma tilanteessa auttavat. Toisesta kolleegasta ei apua juuri ole; kuten nyt kävi.
 
Rikosilmoitus DNA:sta on suunnitteilla.

Saanko udella, että millä perusteella tai nimikkeellä siis tällaista ollaan suunnittelemassa/tekemässä? Jos ymmärsin oikein niin asiakaspalvelija ei vain voinut asialle mitään. Todella ikävä tilanne kaikkiaan mutta kaikessa ei aina voi auttaa vaikka haluaisi...

Miksi muuten liittymä oli ylipäätään suljettu, jos sitä saatetaan tarvita näin pikaisella tahdilla?
 
Viimeksi muokattu:
Alkoi hieman naurattaa kun mietti mihin hintaan on Suomessa hiljattain rajattoman datan liittymiä saanut. Kesällä kun olisi lähtö Kanadaan ja katsellut jo paikallisia prepaid liittymiä (kuten myös normaaleja muuten sivusilmällä), niin 1Gt alkaa olemaan paikallisittain melkoisen jumalaton määrä dataa :D Ja hintakin melko kohtuullinen, operaattorista riippuen n. 30-40 euroa / kk :rolleyes: Tyypillisesti liittymissä 250-500MB dataa ja rajattomia liittymiä ei ole olemassakaan. Ilmankos Apple jenkkiläisenä yrityksenä edelleen pitää mahdottomana ajatusta, että joku lataisi 500-1000Mt sovelluksen tai päivityksen mobiiliverkon yli.

Halvimmaksi tulee ottaa Elisan tarjoama matkanetti (en muista tarkkaa nimeä), jossa 1Gt dataa hintaan 20 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkoi hieman naurattaa kun mietti mihin hintaan on Suomessa hiljattain rajattoman datan liittymiä saanut. Kesällä kun olisi lähtö Kanadaan ja katsellut jo paikallisia prepaid liittymiä (kuten myös normaaleja muuten sivusilmällä), niin 1Gt alkaa olemaan paikallisittain melkoisen jumalaton määrä dataa :D Ja hintakin melko kohtuullinen, operaattorista riippuen n. 30-40 euroa / kk :rolleyes: Tyypillisesti liittymissä 250-500MB dataa ja rajattomia liittymiä ei ole olemassakaan. Ilmankos Apple jenkkiläisenä yrityksenä edelleen pitää mahdottomana ajatusta, että joku lataisi 500-1000Mt sovelluksen tai päivityksen mobiiliverkon yli.

Halvimmaksi tulee ottaa Elisan tarjoama matkanetti (en muista tarkkaa nimeä), jossa 1Gt dataa hintaan 20 euroa.

Ite luin jenkkilässä jonkun perheen silloinen teinin huoneeseen ei ollut kuulunut kunnolla WLAN ja oli mennyt matkapuhelinverkkoon. Ihmettelivät sitten puhelinlaskun suuruutta ja siinä vasta tajusivat, ettei WLAN kanna siihen huoneeseen kunnolla
 
Kesällä kun olisi lähtö Kanadaan ja katsellut jo paikallisia prepaid liittymiä (kuten myös normaaleja muuten sivusilmällä), niin 1Gt alkaa olemaan paikallisittain melkoisen jumalaton määrä dataa :D Ja hintakin melko kohtuullinen, operaattorista riippuen n. 30-40 euroa / kk :rolleyes: Tyypillisesti liittymissä 250-500MB dataa ja rajattomia liittymiä ei ole olemassakaan.

Kanada on perinteisesti ollut se länsimainen maa, jossa on ollut kalleimmat mobiilihinnat. Suomessa taas hinnat ovat olleet halvimmasta päästä.
 
No eipä ollut mitään ongelmaa saada tuohon (jo olemassa olevaan) Tarkka 4G -liittymään siirrettyä omaa Telialla ollutta numeroa. Onnistuu Oma Saunalahdessa --> GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista --> Numeronsiirto

Numeronsiirron voi tehdä aivan itse oma saunalahdessa. Eli muun operaattorin liittymä lakaa olemasta/toimimasta, mutta numero säilyy.

No jopas oli nyt taas mielenkiintoinen keskustelu aspan kanssa, joka kiistää ettei tuollaista löydy ja ei voi tehdä:

minä: "Pyysin aspassa, että siirtäisin Telian xxx numeron tämän Elisan xxx tilalle, mutta aspa sanoi minulle ettei ole mahdollista, vaikka se sitä ilmeisemmin on"
aspa: "Ei ole valitettavasti mahdollista"
minä: "Mikäs on sitten tämä omasaunalahdesta löytyvä --> GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista --> Numeronsiirto"
aspa: "Tuommoista ominaisuutta ei meillä ole olemassa"
minä: "miten se ei ole mahdollista, jos teillä tuollainen ominaisuus löytyy?"
minä: "S A U N A L A H T I › Jää rahaa muuhunkin löytyy täältä"
aspa: "Okei, tuo on vanha ohje, joka ei ole enään voimassa, ennen näin on voitu tehdä mutta valitettavasti tuo ei ole enään mahdollista"

Mitäköhän helkkaria tässä nyt sitten tekisi? Pitää varmaan perua toi siirto numeroparkkiin ja sitten tehdä itse homma tuolta numerosiirron kautta. En tiedä mikä tässä on, kun kaikki aspat väittää minulle ettei ole mahdollista ja tuollaista ominaisuutta ei ole, vaikka se selkeästi löytyy?
 
Kannattaa tosiaan perua siirto elisan numeropankkiin. Kun siirto on peruttu, niin luultavasti onnistuisi tuo siirto oma saunalahden kautta. En toki varma ole, mutta sitä voisi yrittää :) Ainakin numero olisi silloin oikeasti Telialla hallussa.
 
Kannattaa tosiaan perua siirto elisan numeropankkiin. Kun siirto on peruttu, niin luultavasti onnistuisi tuo siirto oma saunalahden kautta. En toki varma ole, mutta sitä voisi yrittää :) Ainakin numero olisi silloin oikeasti Telialla hallussa.

Joo näin ajattelinkin tehdä. On vain mielenkiintoista, kun minulle noi kiistää täysin tuon olemassaolon.
 
Kannattaa tosiaan perua siirto elisan numeropankkiin. Kun siirto on peruttu, niin luultavasti onnistuisi tuo siirto oma saunalahden kautta. En toki varma ole, mutta sitä voisi yrittää :) Ainakin numero olisi silloin oikeasti Telialla hallussa.

Itse kävin viime vuonna irtisanomassa Telian mobiililaajakaistassa olleen Saunalahden numeron (045-alkuinen), niin myyjä kertoisi tämän palautuvan suoraan takaisin Elisalle/Saunalahdelle ja eikä ole sitä 6kk "varoaikaa".
 
Joo näin ajattelinkin tehdä. On vain mielenkiintoista, kun minulle noi kiistää täysin tuon olemassaolon.
Ehkä siellä elisan asiakaspalvelussa ei vain ole tuollaista vaihtoehtoa olemassa. Oma elisa on ehkä vähän karsitumpi ominaisuuksiltaan.

Mutta jos sattuu onnistumaan itse tehtynä oma saunalahden sivujen kautta, niin ei haittaa. Muistaakseni jos oma elisasta painoi tilausten seurantaa, tai jotain muuta nappia, niin sivut meni oma saunalahden puolelle, jossa ilmeisesti numeronsiirron saisi tehtyä itse.
 
Ehkä siellä elisan asiakaspalvelussa ei vain ole tuollaista vaihtoehtoa olemassa. Oma elisa on ehkä vähän karsitumpi ominaisuuksiltaan.

Mutta jos sattuu onnistumaan itse tehtynä oma saunalahden sivujen kautta, niin ei haittaa. Muistaakseni jos oma elisasta painoi tilausten seurantaa, tai jotain muuta nappia, niin sivut meni oma saunalahden puolelle, jossa ilmeisesti numeronsiirron saisi tehtyä itse.

Juuh näin teenkin nyt, kiitos kun kerroitte tuosta. Omituisempaa minusta tosin on tuo kiisto ettei tuollaista olekaan, vaikka sen kertookin löytyvän tuolta. Pitää vain odottaa nyt ensin, että Telia saanut peruutettua tuon numeronsiirron. Mennyt kyllä taas hyväksi säätämiseksi tämä :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä siellä elisan asiakaspalvelussa ei vain ole tuollaista vaihtoehtoa olemassa. Oma elisa on ehkä vähän karsitumpi ominaisuuksiltaan.
Tämä on kyllä totta. Esim. noita sähköpostialiaksia voi tehdä OmaElisassa max. 3kpl. Sauniksen puolella mulla on yhdellä tilillä 19kpl ja lisää voin tehdä milloin vain.
Bonuksena vielä enemmän operaattoritunnuksen vaihtoehtoja (sci.fi, nic.fi, saunassa.com, ym...) ;)
 
Laitoin Moille tilausta/numeronsiirtoa (2.3.) Telia Finlandilta ja eilen aamulla tuli viesti, että numero siirtyy 13.03.2018. Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu sivuilla näkyy vielä Telia. Onko se niin, että uusi operaattori näkyy tuolla (ja samalla Elisalle?) vasta 13. päivänä? Mietin vaan tässä, että jos se Elisan tarjous on vaan sunnuntaihin voimassa (joku taisi näin täällä sanoa) niin taitaa sitten jäädä väliin tuo huipputarjous.
 
Laitoin Moille tilausta/numeronsiirtoa Telia Finlandilta ja eilen aamulla tuli viesti, että numero siirtyy 13.03.2018. Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu sivuilla näkyy vielä Telia. Onko se niin, että uusi operaattori näkyy tuolla (ja samalla Elisalle?) vasta 13. päivänä? Mietin vaan tässä, että jos se Elisan tarjous on vaan sunnuntaihin voimassa (joku taisi näin täällä sanoa) niin taitaa sitten jäädä väliin tuo huipputarjous.
Telia tuosta varmaan saa heti infoa mutta tuskin tuolla palvelussa näkyy ennen kuin siirto on kokonaan tapahtunut.
 
Joo varmasti sai Telia tiedon kun rupesi tulemaan SMS:jä, yhtenäkin päivänä samalla kellonlyömällä taisi tulla 3 kpl:tta. Viesteissä sanoivat, että soittavat mutta kukaan ei ole soittanut.. mikä on aika tyypillistä, ikinä ei kukaan soita vaikka lupaavat. Lähetin heille palautetta/yhteydenottoa viime marraskuussa ja kukaan ei ole vastannut mitään vieläkään. Oli ongelma päästä lukemaan saatuja MMS-viestejä heidän perkeleellisestä webpalvelusta (johon pitää olla useampia eri tunnuksia (ja niitä pitää jossain tilanteessa jotenkin "liittää" toisiin yhteen, VMP) eri asioiden hoitoa varten) ja laitoin samalla palautetta/kyselyä kiinteästä nettiliittymästäni ja kuinka kaikki liittymät lähtee veks, määräaikaisopparin jälkeen. mutta kukaan ei v vastaa mitään. Paska firma.

Eli Elisakaan ei siis näe mitenkään tuota Moille siirtymistä ennen kuin siirto on tapahtunut? Damn. Laskin vähän sen varaan, että tuolla palvelussa ja siten myös Elisalla näkyisi ennen todellista siirtoa.
 
Joo varmasti sai Telia tiedon kun rupesi tulemaan SMS:jä, yhtenäkin päivänä samalla kellonlyömällä taisi tulla 3 kpl:tta. Viesteissä sanoivat, että soittavat mutta kukaan ei ole soittanut.. mikä on aika tyypillistä, ikinä ei kukaan soita vaikka lupaavat. Lähetin heille palautetta/yhteydenottoa viime marraskuussa ja kukaan ei ole vastannut mitään vieläkään. Oli ongelma päästä lukemaan saatuja MMS-viestejä heidän perkeleellisestä webpalvelusta (johon pitää olla useampia eri tunnuksia (ja niitä pitää jossain tilanteessa jotenkin "liittää" toisiin yhteen, VMP) eri asioiden hoitoa varten) ja laitoin samalla palautetta/kyselyä kiinteästä nettiliittymästäni ja kuinka kaikki liittymät lähtee veks, määräaikaisopparin jälkeen. mutta kukaan ei v vastaa mitään. Paska firma.

Eli Elisakaan ei siis näe mitenkään tuota Moille siirtymistä ennen kuin siirto on tapahtunut? Damn. Laskin vähän sen varaan, että tuolla palvelussa ja siten myös Elisalla näkyisi ennen todellista siirtoa.
Jos tarjous sattuu olemaan vielä voimassa, niin voi tilata uuden Moi liittymän uudella numerolla. Sitten vain melkein heti numeronsiirto menemään 2.9€ liittymään, eli lauantain aikana.

Sitten voi siirtää telian tai moin numeron tuohon 2.9€ liittymään oma saunalahden kautta.
 
Jos tarjous sattuu olemaan vielä voimassa, niin voi tilata uuden Moi liittymän uudella numerolla. Sitten vain melkein heti numeronsiirto menemään 2.9€ liittymään, eli lauantain aikana.

Sitten voi siirtää telian tai moin numeron tuohon 2.9€ liittymään oma saunalahden kautta.
Ja tuo onnistuu?! Oho, pitääpäs heti laittaa uusi numero tulille ja kokeilla, eihän tuossa paljon häviä jos ei onnistu.. ehkä ei ollenkaan.
 
Uusi simmi lähti tilaukseen ja numpacin sivulla näkyy numerolle operaattoriksi EMO ja teleyritystunniste 13. Pitääkö vielä odottaa, että vaihtuu Moi operaattoriksi?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 519
Viestejä
4 475 398
Jäsenet
73 946
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom