Liikenteestä bongattuja harvinaisempia menopelejä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hatih
  • Aloitettu Aloitettu
Jos haluaa Delorean katsoa niin ainakin Salossa löytyy yksi.
Astrum keskus.
Löytyy muita todella harvinaisia outoja sieltä mutta en tiedä kuinka yleisesti pystyy sinne menemään eli kannattaa kysellä hieman.
Itse kävin työnantajan kautta järjestettynä.
 
Toissaviikolla tuli Päivärannan kohdalla moottoritiellä pohjoiseen päin kulkeva kolmen Bentleyn letka. Taisi olla kaksi uudempaa Continentalia ja yksi Bentayga. Toinen Conteista saattoi olla rättikatolla tai sitten katto oli värjätty mustaksi muun auton ollessa toista väriä. Vähän sivusilmällä kerkesin vain bongata.
 
Eilen katsoin Raisiossa että sieltä tulee vanha Civic kun näin keulan. Vaan kun pääsi lähemmäks ei ollutkaan Civic vaan joku hirvitys. Tai no, on se Civic Shuttlekin teknisesti Civic.
Civic-Shuttle-1987-1995.jpg
 
Hervannan valtaväylällä tuli juuri tuollainen vastaan (kylläkin ilman välikaasua), mutta se oli tietystikin tuo Laineen menopeli. En sitten tiedä johtuuko siitä että en mistään SUVeista välitä, niin ei tuokaan kummoiselta livenä näyttänyt. Samanlainen melko muodoton pökkelö kuin ne muutkin. Paljon enemmän kolahtaa matalat ja leveät lambot omaan makuun.
 
Viron kilvissä oleva sininen mclaren tuli viikonloppuna bongattua
 
Eikös Keskisellä ollut juurikin keltainen Urus.


Keskinen tyylitietoisena ihmisenä teippauttanut autonsa mattamustaksi kultaisilla yksityiskohdilla.

 
Lamborghini LM002 on varmaan harvinaisin mita on tullu liikenteessa bongattua. Taa oli kesalla 2018 San Franciscossa.
 
Bongasin männäviikolla hammaslääkäristä tullessa jonkun Suzukin minpakun joka oli tuunattu näyttämään VW Kleinbussilta siltä 60 luvun mallilta. Oli aika veikeän näköinen tapaus. Jotakuinkin tämän näköinen mutta valkoinen ja vihreä.
Suzuki_Every_VW_Bus_looker.jpg
 
Tämä ollut jonkun aikaa ainakin myynnissä: Ajoneuvon tiedot – MACEA CARS

Huutokaupat.comissa joskus tuli vastaan ja muistin myyjän, kun noilla on monesti jotain erikoisempaa siellä tarjolla.

Täähän se olis, Suzuki Wagon ja löytyy nettiautosta vieläkin nyt kun tarkemmin katsoi.

 
Toyota_CROWN_MAJESTA_%28S210%29_rear_%282%29.JPG


Tällainen tuli nähtyä.

Noi on kyllä hienoja, tais olla toissapäivänä kun samanlaisen näin. Viime kesänä kaupassa käydessä parkkipaikalle viereen ilmestyi samanlainen, toyotan merkit oli rapsittu pois, Crown sentään luki paksissa. Ratista ensin kyllä huomasin että toyotasta on kyse koska sitä ei ollut muutettu mitenkään. Harmi että se ratti on sitten väärällä puolella.
 
Tämä nyt ei ole auto eikä edes menopeli nykykunnossa....mutta traktorilta näyttäis.Veivi edessä, mutta moottorin paikalla höyrykattila ja eiköhän kuski saa ajaa kirjaimellisesti "tuli hännän alla". Kyrilliset kirjaimet nokalla..olisiko 40-luvulta tai jopa vanhempi?
 

Liitteet

  • 20200502_103510.jpg
    20200502_103510.jpg
    2,8 MB · Luettu: 81
  • 20200502_103521.jpg
    20200502_103521.jpg
    2,3 MB · Luettu: 81
Tampereella paineli joku tänään tuoreehkolla Maybachilla. Mahtaako olla paikallisen kiinteistömogulin laite?
 
used-2005-maserati-coupe-gt-8431-18942407-1-1024.jpg


Tälläisen kötöstyksen bongasin tänään. Maserati Coupe, muutama kpl myytävänä.
Lyhyt arvostelu, ei minkään näköinen rahareikä.
 
Bentley Bentayga Kotikadun liepeillä. En arvannut katsoa oliko W12 vai vaan joku neljännesmiljoonan karvalakkimalli.
 
SL 65 AMG johon on isketty Black Series:in korisarja, ihan hyvin istuu myös avomallin linjoihin.
IMG_20200507_142633.jpg


Toisenlaista mustaa sarjaa, mutta omasta mielestä vähän mennyt jo liian tylsäksi kun kaikki on mustaa, merkkejä ja jarrukenkiä myöten.
IMG_20200509_160536.jpg
 
Tuo beige on Kadett. Harvakseltaan näkee vielä liikenteessä. Hirveä kottero.
No joo, oli kyllä tosi yleinen aikanaan vaikka tosiaan harvinainen nykyään. Jotain näitä myöhempiä kadetteja joskus ajanutkin. Ei minusta yhtään hullumpi omassa ikäluokassaan.
 
Tuo beige on Kadett. Harvakseltaan näkee vielä liikenteessä. Hirveä kottero.
No todella harvakseltaan kyllä D kadettia näkee kun en muista että olisin 15 vuoteen nähnyt. E kadettia eli ns munakadettia kyllä näkyi silloin tällöin vielä jonkin aikaa sitten.
 
Toi oli nätti kadetin malli. Tais olla c-malli.
Silti honottavaääninen, heikoimmillaan mitä 40 heppainen kone ja takaveto,.jäykkä.taka-akseli...ja toinen takapilarin tuuletusaukko sisältäisikin bensatankin korkin eikä tuuletusreikää.
 
No todella harvakseltaan kyllä D kadettia näkee kun en muista että olisin 15 vuoteen nähnyt. E kadettia eli ns munakadettia kyllä näkyi silloin tällöin vielä jonkin aikaa sitten.

D-Kadettihan katosi katukuvasta todella nopeasti (ja ne jäljelle jääneetkin taisivat olla C-Kadetin 1,2 litraisella varustettuja), C-mallia näkyi vielä kaaauan sen jälkeen ihan käyttöautoina.
 
SL 65 AMG johon on isketty Black Series:in korisarja, ihan hyvin istuu myös avomallin linjoihin.
IMG_20200507_142633.jpg

Myös avomallin? Ei kai SL:stä mitään coupea koskaan ole tehtykään, vain tuota samaa koppaa "kovakattoavona". Vai oonko missannu jotain. Ton näkönen sen olis pitänyt olla aina, se puikulalta näyttävä normi SL on jotenkin nuupahtaneen näköinen. Tossa on vähän sellasta Euromuskeli henkeä.
 
Myös avomallin? Ei kai SL:stä mitään coupea koskaan ole tehtykään, vain tuota samaa koppaa "kovakattoavona". Vai oonko missannu jotain. Ton näkönen sen olis pitänyt olla aina, se puikulalta näyttävä normi SL on jotenkin nuupahtaneen näköinen. Tossa on vähän sellasta Euromuskeli henkeä.

32af2470e39ef89b8937c70488d6db7d-700.jpg


Black Seriesissä oli kiinteä katto.
 
Tänään on ollut monennäköistä menopeliä liikenteessä, i8, 60-luvun siipi-(tod näk)Cadillac ja rättisitikka.
 
Itellä oli ensiautona D-kadetti, ihan sitä ensimmäistä koulukuntaa pyöreillä etuvaloilla. Autojen taivaaseen poistunut noin -98.
 
Pirun hieno. Vähän ton E38 tilalle kuumotellut joku USA-pickup tms. vehje kun harratestelee tuota pyörätouhua. Saisi fillarit kulkeutumaan kohteeseen ja sitten voisi samalla vehkeellä käydä laulattamassa jammit katuun jenkkimiitissä. Vähän aikaa olikin jo seiska nettiautossa mutta funtsin sitten etten taida kyllä ihan kevein perustein raaskia sitä myydä.

Jenkit oli hienoja omasta mielestä silloin joskus 6-13 -vuotiaana, sen jälkeen tuli ne tuningtötteröt yms. kikkareet ja nykyään taas jotenkin jenkki V8 lotkotus sointuu oikeinkin kivalta omaan korvaan.
 
nykyään taas jotenkin jenkki V8 lotkotus sointuu oikeinkin kivalta omaan korvaan.

Lievänä OT:na, kuinkahan halvaksi esmes jollain Chevyn Sportsidellä ajelu tulisi kaasupullo lavalla. Joidenkin myynti-ilmoitusten perusteella Hummerillakin ajaminen olisi melkein ilmaista kaasutettuna niin mahtaisikohan tuo oikeastikin laskea kustannuksia merkittävästi mikäli asuisi kaasuaseman lähettyvillä.
 
No todella harvakseltaan kyllä D kadettia näkee kun en muista että olisin 15 vuoteen nähnyt. E kadettia eli ns munakadettia kyllä näkyi silloin tällöin vielä jonkin aikaa sitten.

Nyt joudun heti nostamaan käden ja myöntämään, että näin tänään D kadetin, joka oli juuri tuollainen beige. Olikohan tuo eka bongaus sama auto, jos oli beige. Päältä oli ainakin ihan hyväkuntoisen näköinen.
 
Tällainen musta Ferrari Testarossa tuli pari päivää sitten bongattua kaupan pihalta. En tiedä onko harvinainen, mutta tyylikäs ainakin omaan makuun.

8111285158_e2152ed953_b.jpg
 
Ei kait tuo ole Ferrareista ihan harvinaisemmasta päästä, vaikka yleensä harrasteautona näkeekin enemmän tuota ehkä käyttö- ja huoltoystävällisempää 360 Modenaa ja sen seuraajaa F430:stä.
Suomessa noita ei kyllä montaa eri yksilöä kesässä bongaa.

Testarossa on kyllä yksi kauneimpia ja legendaarisimpia 80-luvun Ferrareita.

Testarossa kuuluu myös siihen pitkään sarjaan "miksi en ostanut, kun oli halpa" eli noin 10-15 vuotta sitten hinnat olivat pohjissa ja ihan ok auton olisi saanut saksasta jopa alle 40 k€:lla, nyt hinnat huitelevat 80-150 k€ välillä.
 
Testarossa on kyllä yksi kauneimpia ja legendaarisimpia 80-luvun Ferrareita.

Siinä mielessä hauskasti sanottu, että 80-luvulla tuli oikeastaan 3 uutta ferraria. Mondial (ruma), Testarossa (ihan jees) ja F40 (drool). Kaikki muut oli vaan 70-luvun mallien viilausversioita. Ite kyllä tykkään 308/208/288/328 auto(i)sta enemmän kuin testarossasta. Nuo on siis kaikki ulkoisesti suunnileen sama auto.

Testarossan hinnat on tosiaan suunnilleen nelinkertaistuneet. 308 maksoi suunnilleen saman silloin kuin testarossa oli halvimmillaan. Sittemmin 308 tuplaantui, mutta nyt näköjään vähän hiipunut.
 
Ei kait tuo ole Ferrareista ihan harvinaisemmasta päästä, vaikka yleensä harrasteautona näkeekin enemmän tuota ehkä käyttö- ja huoltoystävällisempää 360 Modenaa ja sen seuraajaa F430:stä.
Suomessa noita ei kyllä montaa eri yksilöä kesässä bongaa.

Testarossa on kyllä yksi kauneimpia ja legendaarisimpia 80-luvun Ferrareita.

Testarossa kuuluu myös siihen pitkään sarjaan "miksi en ostanut, kun oli halpa" eli noin 10-15 vuotta sitten hinnat olivat pohjissa ja ihan ok auton olisi saanut saksasta jopa alle 40 k€:lla, nyt hinnat huitelevat 80-150 k€ välillä.

Ootko nyt ihan varma ettet sekota 348:iin tai 355:een? En mä kyllä ole Testarossia kovin paljon nähnyt mutta näitä lamamalleja senkin edestä. Muutaman testan kesässä saattaa bongata, legendaarinen "TIPI" on ainakin ollut vielä liikenteessä lähivuosina.
 
Ootko nyt ihan varma ettet sekota 348:iin tai 355:een? En mä kyllä ole Testarossia kovin paljon nähnyt mutta näitä lamamalleja senkin edestä. Muutaman testan kesässä saattaa bongata, legendaarinen "TIPI" on ainakin ollut vielä liikenteessä lähivuosina.

En sekoita näihin kansanmalleihin, 348:seja tosiaan näkee 80-90-luvun fefeistä eniten ja 355:sia tuntuu ainakin PK-seudulla pyörivän säännöllisesti 3-4 samaa yksilöä.
Mutta kuten sanoin ei tuo Testarossa ole ainakaan maailmalla niin harvinainen, joskin keski-euroopassa bongaa kyllä helpommalla uudemman Ferrarin, kuin Testarossan.
Mutta kuten kirjoitin, niin suomessa ei montaa eri yksilöä kesässä bongaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 275
Viestejä
4 503 392
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom