Liikenteestä bongattuja harvinaisempia menopelejä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hatih
  • Aloitettu Aloitettu
Jos Nettiauton myyntimäärät ovat kriteeri, niin sitten ajan itse todellisella harvinaisuudella, Renault Espacella. Vain 4 myynnissä koko maassa.

Ei tosin ole tullut juhannuksen jälkeen yhtään samanlaista vastaan.
Espace on tosiaan harvinaisempi, kun en ole nähnyt sitä? :) Enkä ole nähnyt Citroen C6 autoakaan. Espacen voisi kyllä sekoittaa johonkin toiseen Renaultiin (laatikko), mutta tuon Bemarin perän huomasi jo kaukaa. Espace ja isompi espace oli kumminkin 13 + 18 =31kpl ja vähän saman näköisiä.
 
Uusi Espace, 2016 vuodesta eteenpäin.
Niin, tuota on vähän vaikea verrata, koska uusia Renaulteja saa aina lisää Renault liikkeestä. BMW Z4 Coupea ei enää valmisteta.

Esim Model 3 autoja ei ole vielä yhtään myynnissä. Mutta onneksi uusia saa tilattua, jos pakko saada juuri sellainen.
 
Erikoinen auto bongattu Turussa tänään TYKSin pihalla, taitaa olla vähän sakkopaikallakin.
Minusta näyttää, että olisi itse koria vähän muokkailtu ja pohjana olisi jokin vanha Corvette.

Xfe


Xfe


auto_2.jpg
 
Erikoinen auto bongattu Turussa tänään TYKSin pihalla, taitaa olla vähän sakkopaikallakin.
Minusta näyttää, että olisi itse koria vähän muokkailtu ja pohjana olisi jokin vanha Corvette.

Xfe


Xfe


auto_2.jpg

Jepa, vilkaise edelliselle sivulle:)
 
Erikoinen auto bongattu Turussa tänään TYKSin pihalla, taitaa olla vähän sakkopaikallakin.
Minusta näyttää, että olisi itse koria vähän muokkailtu ja pohjana olisi jokin vanha Corvette.
Nyt on irvokas viritys. Toivottavasti ainoa kappale maailmassa. :lol:
 
Nyt on irvokas viritys. Toivottavasti ainoa kappale maailmassa. :lol:

On niitä se 50kpl valmistettu:cool: Bond leffastakin tuttu auto, edellisellä sivulla tarkemmin taustoista.

Vähän erinäköisiähän noita on tehty, kyllä itelle kelpais joku hienompi versio:tup:
 
Tänään about 2000-luvun alkupuolen Lada Venäjän kilvissä täällä Oulussa. Venäjän kilvissä olevat autot on tavallisia, ja Ladat on tavallisia, mutta Lada Venäjän kilvissä suomessa taitanee olla aika harvinainen.

Yleensähän täällä rannikolla, kaukana rajasta näkee vain uudehkoja pitkän matkan ajoon tarkoitettuja autoja Venäjän kilvissä, tyypillisimmillään Porsche Cayenne tai sitten joku Skoda Superb.
 
Tänään about 2000-luvun alkupuolen Lada Venäjän kilvissä täällä Oulussa. Venäjän kilvissä olevat autot on tavallisia, ja Ladat on tavallisia, mutta Lada Venäjän kilvissä suomessa taitanee olla aika harvinainen.

Yleensähän täällä rannikolla, kaukana rajasta näkee vain uudehkoja pitkän matkan ajoon tarkoitettuja autoja Venäjän kilvissä, tyypillisimmillään Porsche Cayenne tai sitten joku Skoda Superb.

Vanhempaa Ladaa ei edes täällä rajan pinnassa näy. Joku päivä näin kyllä sellaisen kummajaisen kun Lada Vesta, pitkillä kilvillä tottakai. Piti ihan ajaa eestä ja takaa ennenkuin selvisi mistä vehkeestä on kyse, se oli siis parkkipaikalla.

Luonnossa ei yhtään pahemman näköinen auto:drool: Ei voi edes verrata samaraan samana päivänä, kyllä kelpais.
 
On niitä se 50kpl valmistettu:cool: Bond leffastakin tuttu auto, edellisellä sivulla tarkemmin taustoista.

Vähän erinäköisiähän noita on tehty, kyllä itelle kelpais joku hienompi versio:tup:
Eipä taida tuollaista pyöreillä etulokareilla valmistettua Caballista olla olemassa.
 
Eipä taida tuollaista pyöreillä etulokareilla valmistettua Caballista olla olemassa.
Näyttää tuon kuvan perusteelta Japanista uitetulta "kloonilta", vai miksi näitä kutsutaankaan.

Lexus LC500h, hieno näky liikenteen seassa mutta taas perus Lexus hybridiä että kulkupuoli ei ihan täsmää ulkonäön kanssa...

Kuinkas nopea tuon pitäisi olla, että vastaisi näköä? Nopealla guugletuksella näytti olevan kulkupuolikin kunnossa :confused:.
 
Näyttää tuon kuvan perusteelta Japanista uitetulta "kloonilta", vai miksi näitä kutsutaankaan.



Kuinkas nopea tuon pitäisi olla, että vastaisi näköä? Nopealla guugletuksella näytti olevan kulkupuolikin kunnossa :confused:.
Kyllä tuo omasta mielestä näyttää ~4sek 0-100 autolta kuten vaikka uudet Aston Martinit joita tuo muistuttaa, eikä >5sek autolta jollaiselta taas näyttää vaikka vanha 3-sarjalainen diesel bemari. Jotain kertoo se ettei tuolla juuri saanut revittyä kaulaa 240hv SLK:ni joka taas on 6 sekunnin auto. Sitä tuosta LC500h:sta on autolehtien arvioissakin sanottu että voimalinja ei vastaa ihan ulkonäköä.
Ja noista Lexuksen hybrideistä aiemmin, niin kaiken huippuhan oli tämä RC300h, 8,6sek 0-100km/h ja huippunopeus 190km/h.
1802-lexus-rc300h-jarvi-4_2018_02_27_2256.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Espace on tosiaan harvinaisempi, kun en ole nähnyt sitä? :) Enkä ole nähnyt Citroen C6 autoakaan. Espacen voisi kyllä sekoittaa johonkin toiseen Renaultiin (laatikko), mutta tuon Bemarin perän huomasi jo kaukaa. Espace ja isompi espace oli kumminkin 13 + 18 =31kpl ja vähän saman näköisiä.

C6:ia tulee Jyväskylässä vastaan harvase päivä. Vielä en osaa sanoa, että onko kaunis auto vai ei..
 
Hitto kun alkaa olemaan niin pieniä eroja, ettei oikein tajua. Itse kun nykyään ajelee autolla jolla kestää jo 10 sekunttia tuohon sataseen. :D
 
Ilman hybridiä V8:lla varustettuna tuo LC500 on hiukan nopeampi. Sitä ei taideta edes Suomen markkinoille tuoda.

LC F:stä on ollut spykuvia autosivuilla. Sen luulisi pystyvän alle 4sek 0-100. Eihän sitä hitaammin kehtaa valoista lähteä.
 
IMG_20190820_205908.jpg

IMG_20190820_205857.jpg


Tälläinen harvinaisuus tuli nähtyä Tampereella. Todella hieno peli ja ilmeisesti vajaa 12000 kpl valmistettu ikinä.

Melko huolella kiillotettu myös, pinnan kiilto ei pääse kuvassa oikeuksiinsa.

On kyllä nätti, aina toiminu minun silmään. Noitako ei tosiaan enempää valmistettu?
 
Tänään näkyi Opel Monza GSE. Luulen etten ole sellaistakaan aiemmin nähnyt. Hauskana yksityiskohtana Monzaan liittyen muistan lukeneeni 80-luvun alun Tekniikan Maailmaa missä oli lista 50 maailman nopeimmasta tuotantoautosta ja Monza 215km/h huipuillaan pääsi tuolloin tälle listalle. Nykypäivänä tuohon vaadittaisiin vähän eri lukemia.
Opel Monza - Wikipedia
 
Tänään näkyi Opel Monza GSE. Luulen etten ole sellaistakaan aiemmin nähnyt. Hauskana yksityiskohtana Monzaan liittyen muistan lukeneeni 80-luvun alun Tekniikan Maailmaa missä oli lista 50 maailman nopeimmasta tuotantoautosta ja Monza 215km/h huipuillaan pääsi tuolloin tälle listalle. Nykypäivänä tuohon vaadittaisiin vähän eri lukemia.
Opel Monza - Wikipedia

Nuohan on monta kertaa menneet uusiksi eli maailman nopeimmat autot.

Tekniikan Maailma

Uskomaton Hennessey Venom F5 on maailman ylivoimaisesti nopein tuotantoauto – jopa formula ykköset kalpenevat
Hennessey Special Vehiclesillä oli uutta Venom F5:tä kehittäessään ainoastaan yksi päämäärä, tehdä suorituskyvyltään maailman paras auto.

Edellinen Hennesseyn hyperauto perustui ohuesti Lotus Exigeen, mutta uuden auton perusrakenne on alusta alkaen yhtiön omaa käsialaa. Aerodynamiikassa lähdettiin liikkeelle siitä, että ilmanvastuksen pitää olla alhainen.
Tavoitteena oli rakentaa maailman nopein rekisteröitävä tuotantoauto. Mikäli valmistajan väite yli kolmensadan mailin (482 km/h) huippunopeudesta pitää paikkansa, Venom F5 ottaa paikkansa huipulla. Eikä sille todennäköisesti tulen ihan heti edes haastajaa, ellei sitten länsinaapurimme Koenigsegg innostu asiasta.

Moottorina on uusi tuplaturbo-V8, joka kehittää yli 1 180 kilowattia, jotka välitetään takapyörille 7-vaihteisen siivekkeillä käytettävän vaihteiston kautta. Kun auton omamassa jää alle kolmentuhannen paunan eli 1 338 kiloon, on suorituskyky uskomaton.

Voiman, pienen ilmanvastuksen ja alhaisen painon yhdistelmä tarkoittaa sitä, että Venom F5:n pitäisi kiihtyä nollasta 300 km/h nopeuteen alle kymmenessä sekunnissa. Se tarkoittaisi, että Venom F5 on nopeampi kuin yksikään nykyinen formula 1 -auto.


Uusi hyperautojen mittaus, kiihdytys nollasta 400 km/h nopeuteen ja pysähdys onnistuu valmistajan mukaan alle puolessa minuutissa ja huippunopeus on, kuten edellä jo todettiin yli 482 km/h. Tuo 0-400-0 km/h aika alittaa reippaasti Bugatti Chironin 42 sekunnin ajan ja se on myös yli kuusi sekuntia nopeampi kuin Koenigsegg Agera RS:n suoritus.

Maailman nopeimman tuotantoauton hinnat alkavat 1,6 miljoonasta dollarista eli se on halpa Bugatti Chironiin verrattuna. Hennessey suunnittelee rakentavansa vain 24 Venom F5:tä, minkä ansiosta se on mainio investointi. Venom F5:n arvo nousee varmasti vuosien kuluessa.

Tuo auto jää Dodgen moottoripyörälle jälkeen.

8 mielenkiintoista faktaa moottoripyöristä — PeterPanBike | Seikkailuja Moottoripyörällä

Jopa superautoilla on vaikeaa pysyä Tomahawkin perässä. Dodge väittää, että Tomahawk on maailman nopein koskaan tuotannossa ollut moottoripyörä, sillä sen vauhti yltyi testiajoissa jopa 675 kilometriin tunnissa! Tässä monsterissa on sama kone kun Dodge Viperin urheiluautossa - 8.3-litran V10 Dodge Viper SRT10. Pyörän hinta pyörii 500-700 tuhannen euron luokassa ja näitä on valmistettu ainoastaan 10 kappaletta.

Kakkossijoilla pyörii liuta hieman hitaampia ajopelejä kuten Suzuki Hayabusa, Rolls Royacen koneella varustettu MTT Turbine ja Kawasaki Ninja H2R. Näiden prätkien vauhti vakiona yltää kunnioitettaviin lukuihin, eli noin 300 km/h.
 
tai sarjatuotantoautoista? jos moni erikoisempi urheiluauto tehtiin vielä käsityönä niillä pienillä valmistusmäärillä
 
Jaksan ihmetellä sitä, miten moni diggaa uudehkoja ( alk. 90-luvusta ) urheilullisia autoja. Minusta ne on kaikki aika samannäköisiä tylsiä laatikoita. Ei tee ei niin minkäänlaista positiivista vaikutusta minuun. Ei todellakaan auta mitään, vaikka olisi minkälaista moottoria ja hienoutta - jos kori ei ole kaunis.
Senkin muistan, että ennen autot tunnisti ulkonäöstä - mutta mitä enempi aikaa on mennyt sen keskenään samannäköisempiä niistä on tullut. Äärettömän tylsää.
Upeimmat autot bongaa cruising-tapahtumista :happy:
Enkä itse kyllä liikenteessäkään huomaa kuin vaan vanhat, isot ja komiat kaarat! Kaikki muut menee huomaamattomana massana ohi. Näistäkin bongauksista suurin osa.

Edit: Tottakai ovat maku asioita ja mielipiteitä... mutta sitä enemmän ihmettelin miten niin monella on niin samanlainen maku.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen näkyi T-Ford aikainen valkoinen avolava hotrod. Valitettavasti noin vanhassa ei ole edes takalaudassa sitä valmistajaa kohokirjaimilla niin tarkempaa tietoa ei ole.
 
Jaksan ihmetellä sitä, miten moni diggaa uudehkoja ( alk. 90-luvusta ) urheilullisia autoja. Minusta ne on kaikki aika samannäköisiä tylsiä laatikoita. Ei tee ei niin minkäänlaista positiivista vaikutusta minuun. Ei todellakaan auta mitään, vaikka olisi minkälaista moottoria ja hienoutta - jos kori ei ole kaunis.
Senkin muistan, että ennen autot tunnisti ulkonäöstä - mutta mitä enempi aikaa on mennyt sen keskenään samannäköisempiä niistä on tullut. Äärettömän tylsää.
Upeimmat autot bongaa cruising-tapahtumista :happy:
Enkä itse kyllä liikenteessäkään huomaa kuin vaan vanhat, isot ja komiat kaarat! Kaikki muut menee huomaamattomana massana ohi. Näistäkin bongauksista suurin osa.

Jos ne on vaikka niitä nuoruuden unelma-autoja. Makuasioita melko pitkälti. Samoin kuin mielipiteet siitä pitääkö sitä "tuunata" vai pitää mahdollisimman alkuperäisenä. Kyllä nykyään tulee katsottua hieman pidempään oman nuoruuden autoja, vaikka muotoilu ei nyt sitä upeinta olisikaan. Jos tällaisia siis tulee vastaan. Tuntuu olevan vain todella harvassa ne autot, joilla vedettiin asalla ympyrää ja jensseni jauhasi takakontissa.

Itse diggailen autoja ikään katsomatta. Kyllä niitä upeita autoja löytyy myös 90-luvulta, vaikka desing onkin tehty parilla lego-palikalla.
 
Kyllähän 90-luvulla tuli huomattavaa pyöreyttä takaisin autojen muotoihin vrt 80-luku, vaikka moni toki kulmikkaita oli edelleen.

Vaikka monet uudetkin autot on hienoja, niin kyllä vanhempi hienoksi puunattu (tai tuunattu) auto lämmittää aina mieltä ja miellyttää silmää
 
Jaksan ihmetellä sitä, miten moni diggaa uudehkoja ( alk. 90-luvusta ) urheilullisia autoja. Minusta ne on kaikki aika samannäköisiä tylsiä laatikoita. Ei tee ei niin minkäänlaista positiivista vaikutusta minuun. Ei todellakaan auta mitään, vaikka olisi minkälaista moottoria ja hienoutta - jos kori ei ole kaunis.
Senkin muistan, että ennen autot tunnisti ulkonäöstä - mutta mitä enempi aikaa on mennyt sen keskenään samannäköisempiä niistä on tullut. Äärettömän tylsää.
Upeimmat autot bongaa cruising-tapahtumista :happy:
Enkä itse kyllä liikenteessäkään huomaa kuin vaan vanhat, isot ja komiat kaarat! Kaikki muut menee huomaamattomana massana ohi. Näistäkin bongauksista suurin osa.

Edit: Tottakai ovat maku asioita ja mielipiteitä... mutta sitä enemmän ihmettelin miten niin monella on niin samanlainen maku.

Jos ne on vaikka niitä nuoruuden unelma-autoja.
...
Se on juuri näin.
Esimerkki: Ymmärrän, ettei aiemmin mainitsemani MK3 Supra ole monen silmissä muuta, kuin vanha japanilainen, aika mitäänsanomaton laatikko, jossa on parhaimmillaan nykyaikaisen perhefarkun suorituskyky. Eikä se todellisuudessa muuta olekaan.
Omaan silmääni se kuitenkin iskee kummasti, kun sellaisia joskus nuoruudessa katseli "oispa minullakin" -ajatuksella.
 
Ei niin erikoinen mutta tänä päivänä vissiin aika harvinainen 405 MI16 nähty Turussa tänään.
Mahtava kippoja. Yritin moista ostaakin mutta ei sopivaa löytynyt budjettiin. Nelikko ei kestänyt noissa mutta etuvetomallit olivat ihan hauskoja.
 
Ei niin erikoinen mutta tänä päivänä vissiin aika harvinainen 405 MI16 nähty Turussa tänään.

Nuo vanhat sportti pösöt ovat kyllä tainneet maatua aika hyvin tässä aikojen saatossa tai sitten niistä on tehty ralliautoja.
Ei ole enää montaa 106 Rallye / GTi, 205 GTi, 306 GTi / S16 / XSi mallia myynnissä nettiautossa.

Itse näin tiistaina Vantaalla vanhalla Lahdentiellä entisöidyn Zil-157:kan tai vastaavan neuvostovalmisteen, ei kuitenkaan ollut PV:n leikeistä tuttu Zil-131:nen.
 
Nuo vanhat sportti pösöt ovat kyllä tainneet maatua aika hyvin tässä aikojen saatossa tai sitten niistä on tehty ralliautoja.
Ei ole enää montaa 106 Rallye / GTi, 205 GTi, 306 GTi / S16 / XSi mallia myynnissä nettiautossa.

Itse näin tiistaina Vantaalla vanhalla Lahdentiellä entisöidyn Zil-157:kan tai vastaavan neuvostovalmisteen, ei kuitenkaan ollut PV:n leikeistä tuttu Zil-131:nen.
Itseasiassa 405 oli sinkitty hyvin ja ruoste ei ollut noiden pääasiallinen ongelma. Enemmänkin se kaikki tekniikka. 160hp 2.0l vapari 80-luvulla oli kuitenin varsin kova kone ja noita on poljettu paljon paskaksi. Lisäksi esim noissa ei kaikissa ollut öljypohjassa loiskelevyjä joten koneita paukkui. Kaverillakin yksi moinen leipoi radalla.
 
Kerran päässy tyypittämään 405 MI16, olihan se aika erikoinen kokemus. Äänipedaali oli sananmukaisesti se. Olihan siinä kulkuakin, mutta ei ehkä hirveästi nykyautoihin verrattuna. Äänet korvaa aikapaljon. Ja tuoksut ja kolinat ja paukkeet...
 
Plymouth Prowler - Wikipedia

En tajua miksi Chrysleriä tuosta morkattiin, kerrankin tarjottiin jotain erilaista.
Erilaista juuh, mutta tuo on vaan pirun ruma jopa ilman jenkkipuskureita. Ja mitekönhän nuo "irralliset" lokasuojat renkaissa toimii Suomen rännässä, joka yöllä tuppaa jäätymään. Ja pistäpä läpät eturenkaiden taakse, charmia tulee vaan lisää:D
 
Erilaista juuh, mutta tuo on vaan pirun ruma jopa ilman jenkkipuskureita. Ja mitekönhän nuo "irralliset" lokasuojat renkaissa toimii Suomen rännässä, joka yöllä tuppaa jäätymään. Ja pistäpä läpät eturenkaiden taakse, charmia tulee vaan lisää:D

Eh... Kieltämättä ensimmäisenä tuon auton nähdessäni mietinkin, että mahtaa olla hankala talviauto :facepalm:
 
Tänään tuli bongattua Austinin joku 80-luvun econokippo ja vielä yllättävän ruostettomassa kunnossa. Hetken piti katsella kyllä että mikä piru tuo on.
 
Ei varmaan paljoa taman harvinaisemmaksi mene. Menin aamulla kylan ainoalle huoltsikalle tankkaamaan ja tama oli nurkan takana parkissa.

Delorean.jpg
delorean2.jpg


Paja on pikkukylalla keskella ei-mitaan, mutta pihassa nakyy jatkuvasti aikamoisia laitteita.
Nyt sisalla nakyi olevan myos avomallin Jaguar E-Type, Corveten ensimmainen malli ja muutama kisaporsche.
Aiemmin pihalla on nakynyt ainakin Ferrarin 308 GTB ja Ford GT40.
 
Ja aikakone näyttää olevan sisällä. Toivottavasti ainakin muutama deLorean säilyy ilman väsynyttä flux capacitorsälää
 
Joskus 2000 vaihteessa kun keltainen pörssi oli vielä voimissaan, oli samaan aikaan kolme deloreania myynnissä. Ja varmaan 50000mk suunnilleen kaikkien hinta. Kamala mottihan siinä on ja hirveä ajaa. Hienohan se on erilaisuutensa takia. Ja tietysti elokuvan. Onkohan menneet keräilijöiden jemmoihin.
 
Joskus 2000 vaihteessa kun keltainen pörssi oli vielä voimissaan, oli samaan aikaan kolme deloreania myynnissä. Ja varmaan 50000mk suunnilleen kaikkien hinta. Kamala mottihan siinä on ja hirveä ajaa. Hienohan se on erilaisuutensa takia. Ja tietysti elokuvan. Onkohan menneet keräilijöiden jemmoihin.
Muistan nähneeni tuon ilmoitussivun, huvittavaa siinä oli vielä se että yhdessä ilmoituksessa taisi lukea "suomen ainoa"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 297
Viestejä
4 503 845
Jäsenet
74 379
Uusin jäsen
Antonsilt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom