Lidl vs K-ryhmä vs S-ryhmä

Eikös tuo Siti-kivennäisvesi ole suomalaista tuotantoa? Se ei ole kovin hyvää.
Saskia Classic on erittäin hyvää ja kohtuuhintaista.
 
Sitihän on aivan järkyttävää kuraa. Varmaan jollekin helsingin vesijohtoveteen tottuneelle ok.

Omani kyllä tulee maakaivosta ja nautiskelussa menee hyvin. Sitten jos on tarkoituksena vaikkapa laihdutus ja vettä pitää juoda paljon, niin nautinnot ovat sitten muuttuneet jännäksi ja pistäväksi tunteeksi vatsassa sen useamman lasin jälkeen. Aivan kuin vedessä olisi joku hemmetin "särmä" ja se painaisi vatsalaukussa.
Tunnistan kyllä, että sitissä on kloorin maut pois ottaen jotain yhteistä, ohutta rakennetta Päijänteen putkiveden kanssa. Se on tullut lukuisia kertoja sukulaisilla vieraillessa maistettua Helsingissä.
 
Lidlissä v..ttaa että sieltä on poistunut melkein kaikki Saksalaiset erikoisemmat ja halvat elintarvikkeet.. nyt valikoima on lähes samanlainen muttahuonompi kuin Prismassa eikä hinnoissakaan ole mitään eroa joten tulee käytyä Prismassa. 10v sitten Lidlissä tuli käytyä juuri tuon erikoisen valikoiman takia.. mm. ne pirun hyvät isot muovipurkissa olevat jugurtit jne. Silloin miinuksena oli korttien huono toimivuus.. oliko niin että luottokortit eivät käyneet ollenkaan.

Paistopiste oli tullesaan ihan hyvä idea, nyt niitä on jokapaikassa..paitsi sillä erolla että Lidlin karjalanpiirakat ovat pahoja.

Lidlin hyvä puoli on kilpailun lisäåntyminen, Suomessa kun mokattiin täysin kun päästettiin T-Ryhmå menemään Keskolle ja Elanto Ässälle. Ku!uttajan kannalta virheliikkeitä, kilpailu väheni merkittävästi.
 
Suomessa kun mokattiin täysin kun päästettiin T-Ryhmå menemään Keskolle ja Elanto Ässälle.

T-ryhmästä tuli Spar jonka S osti, samoin kävi Elannon. Olisiko ollut parempi molempien lopettaminen? Muita jatkajia ei löytynyt...
Pitkään myynnissä ollut Lähikauppa saattohoidettiin Keskolle, aika näyttää moniko tappiollinen myymälä jatkaa nykyisten kauppiaiden luopuessa.
 
T-ryhmästä tuli Spar jonka S osti, samoin kävi Elannon. Olisiko ollut parempi molempien lopettaminen? Muita jatkajia ei löytynyt...
Pitkään myynnissä ollut Lähikauppa saattohoidettiin Keskolle, aika näyttää moniko tappiollinen myymälä jatkaa nykyisten kauppiaiden luopuessa.

Tuko itseasiassa myytiin Keskolle -96 mutta kilpailuviranomaisten vaatimuksesta ruokakaupat jäivät ulkopuolle ja ne liittyivät Spariin. Myöhemmin (-05) S-ryhmä osti Sparin, tosin alle puolet kaupoista siirtyi Ässälle, yli puolet muihin ketjuihin.

Suomalaisen vähittäiskaupan ongelmia on kaksi. Vähän asukkaita ja pitkät etäisyydet. Kuluttajan kannalta olisi parasta että ketjuja olisi useampi jolloin kilpailuakin olisi mutta näissä olosuhteissa se on hankalaa.. kuten on Sparin tai Suomen vähittaiskauppa oy:n kohdalla nähty. Eikä ulkomailtakaan niitä ketjuja ole tulossa.. Lidl tänne mahtui mutta seuraavan markkinoille mahtuminen taitaa olla mahdoton yhtälö..
 
Ja Sparit itseasissa muuttuivat ensin aikoinaan T-kaupoiksi...Suomessa oli siis Spar jo 1960-luvulla. Oikeastaan olisi hienoa saada Spar tai vaikka Billa Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
90-luvulla kun Tuko myytiin oli vähittäiskaupan suurin pelko Keskon ylivoima.. silloin Kesko jyräsi ja muut sinnitteli.. S-ryhmä kiri rinnalle ja sittemmin ohi vasta paljon myöhemmin..
 
Kesko otti Tukosta vain Anttilat ja Kodinykköset. Loput T-kaupat Sparille.
 
Kaikkihan täältä on jo kadonneet.
Isot ovat syöneet pienet pois jaloistaan.
Kilpailu on kovaa.
Mitäs ennen oli.Valintatalo.Siwa.Ruokavarasto.
Spar.Eurospar.Elanto.Marketta.Rabatti.
Sesto.T-Kauppa.Maxi.Ruokamaxi.Etujätti.
Hokki.Säästäri.Cassa.Rimi.

No huomenna sitten Lidliin.:cigar2::geek:
 
Lidli suoraan työmatkan varrella, melko turhaa näin sinkkumiehen lähteä sekkailemaan mihinkään Prismaan jossa kassalle pääsemiseen menee se 30min.
Eikös se nyt ole aika sama, jos Prismassa kiertelet laajemman valikoiman takia pidempää kiekkaa, kuin Lidlissä seisot vittuuntuneena 20 minuuttia kassajonossa? :rofl: (Sakemannit taitaa olla sen verran pihejä paskiaisia, että minimimiehityksellä pistelevät menemään ja asiakkaat seisoo jonossa. Vituttaa joka kerta.)
 
Eikös se nyt ole aika sama, jos Prismassa kiertelet laajemman valikoiman takia pidempää kiekkaa, kuin Lidlissä seisot vittuuntuneena 20 minuuttia kassajonossa? :rofl: (Sakemannit taitaa olla sen verran pihejä paskiaisia, että minimimiehityksellä pistelevät menemään ja asiakkaat seisoo jonossa. Vituttaa joka kerta.)

Omassa Prismassa pääsee käyttötavarat hyppäämään ohi ja ruokapuoli kierretty alle 10min, nopeammin siellä käyn kuin Lidlissä missä on kaikenmaailman salihousuja ja muuta paskaa ruokatavarahyllyjen välissä.. ;)
 
Itselläni irtotuotteiden ostaminen loppui Prisman vihannesosastolta sinä päivänä, kun katselin kuinka eräs vapaan kasvatuksen hetelmä sai kaikessa rauhassa keräillä herkkusieniä käsiinsä ja pudotella niitä lattialle. Kun isukki huomasi tapahtuneen, niin se nosteli ne takaisin laariin ja sitten jatkettiin matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vihanneshyllyt ylettyy niin alas, että vaahtosammuttimen kokoiset asiakkaatkin pystyvät hiplaamaan ja puristelemaan tuoretuotteita kuin vanhat parkkiintuneet mummot konsanaan :wtf:

Em. syystä johtuen olen myös sangen kiitollinen siitä, että esimerkiksi tomaatteja saa nykyään ostaa rasioissa.
 
Itselläni irtotuotteiden ostaminen loppui Prisman vihannesosastolta sinä päivänä, kun katselin kuinka eräs vapaan kasvatuksen hetelmä sai kaikessa rauhassa keräillä herkkusieniä käsiinsä ja pudotella niitä lattialle. Kun isukki huomasi tapahtuneen, niin se nosteli ne takaisin laariin ja sitten jatkettiin matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vihanneshyllyt ylettyy niin alas, että vaahtosammuttimen kokoiset asiakkaatkin pystyvät hiplaamaan ja puristelemaan tuoretuotteita kuin vanhat parkkiintuneet mummot konsanaan :wtf:

Em. syystä johtuen olen myös sangen kiitollinen siitä, että esimerkiksi tomaatteja saa nykyään ostaa rasioissa.
Etkä viitsinyt sanoa mitään? Esim. että älä laita niitä lattialle pudonneita takaisin?
 
Itselläni irtotuotteiden ostaminen loppui Prisman vihannesosastolta sinä päivänä, kun katselin kuinka eräs vapaan kasvatuksen hetelmä sai kaikessa rauhassa keräillä herkkusieniä käsiinsä ja pudotella niitä lattialle. Kun isukki huomasi tapahtuneen, niin se nosteli ne takaisin laariin ja sitten jatkettiin matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vihanneshyllyt ylettyy niin alas, että vaahtosammuttimen kokoiset asiakkaatkin pystyvät hiplaamaan ja puristelemaan tuoretuotteita kuin vanhat parkkiintuneet mummot konsanaan :wtf:

Em. syystä johtuen olen myös sangen kiitollinen siitä, että esimerkiksi tomaatteja saa nykyään ostaa rasioissa.

Meneppä katsomaan perjantaina, lauantaina tai tarjouspäivänä irtokarkkihyllyä. Sitä kun hetken aikaa seuraa niin ei tee enää koskaan mieli. Parhaimmat vapaan kasvatuksen saaneet syövät siinä hyllyillä ja kun osuu kohalle pahanmakuinen ni se heitätään suusta takaisin sinne laatikkoon...

Toinen on nuo paistopisteet. Ihmiset puristelavat tuotteita testatekseen onko ne lämpimiä.
 
Itselläni irtotuotteiden ostaminen loppui Prisman vihannesosastolta sinä päivänä, kun katselin kuinka eräs vapaan kasvatuksen hetelmä sai kaikessa rauhassa keräillä herkkusieniä käsiinsä ja pudotella niitä lattialle. Kun isukki huomasi tapahtuneen, niin se nosteli ne takaisin laariin ja sitten jatkettiin matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vihanneshyllyt ylettyy niin alas, että vaahtosammuttimen kokoiset asiakkaatkin pystyvät hiplaamaan ja puristelemaan tuoretuotteita kuin vanhat parkkiintuneet mummot konsanaan :wtf:

Em. syystä johtuen olen myös sangen kiitollinen siitä, että esimerkiksi tomaatteja saa nykyään ostaa rasioissa.

Ja nuo rasiatomaatit avataan logistiikkakeskuksessa tai jakelukeskuksessa jolloin niistä poistetaan huonot ja laitetaan toisesta samanlaisesta rasiasta hyvät tilalle. Eikä siellä ole keskuksen omat työntekijät niitä tekemässä vaan vuokrafirmasta tulleet kyrpiintyneet ja pakotetut sankarit ja jälki on välillä sen näköistä.
 
Eikös se nyt ole aika sama, jos Prismassa kiertelet laajemman valikoiman takia pidempää kiekkaa, kuin Lidlissä seisot vittuuntuneena 20 minuuttia kassajonossa? :rofl: (Sakemannit taitaa olla sen verran pihejä paskiaisia, että minimimiehityksellä pistelevät menemään ja asiakkaat seisoo jonossa. Vituttaa joka kerta.)

Täällä kyllä Lidlin kassoista selviää lähes aina alle viidessä minuutissa. Myös lauantai iltapäivisin. Siihen aikaan taas Prismassa saattaa se 20 minuuttia vierähtää kassajonossa.

Kolme Lidliä ja kaksi Prismaa tässä kahden kilometrin säteellä missä asun niin niissä myymälöissä käyntien perusteella homma menee kassajonotuksen osalta noin.

Pahimmat jonot mitä olen nähnyt olleet S-Marketissa ja Citymarketissa joskus yli 10 vuotta sitten. Citymarketissa se oli joku viimeinen kauppapäivä ennen joulua ja siinä meni 45 minuuttia jonossa. S-Marketissa 45 minuutin jonotuksen jälkeen näytti että kohta ollaan voiton puolella, niin se perkeleen jono yhdistyi toiseen jonoon jonkun hyllyn takana. Siinä vaiheessa jätin kärryn siihen ja lähdin pois ja toiseen kauppaan kun ei kiinnostanut enää tuntikausia jonottaa. Ja kokemus oli niin ikimuistoinen että siellä kaupassa ei ole sen jälkeen tarvinnut asioida enkä koskaan tule sinne jalallani astumaan.
 
Pisin jono missä olen ollut on Lontoossa yhdessä Lidlissä huoneistohotellimme lähellä. Kauppa oli normaalin keskiverto S-Marketin kokoinen.. hetki kierrettiin siellä pojan kanssa ja sitten piti suunnistaa kassalle. Kassajono oli oikeasti koko kaupan mittainen, sama kun meillä ulottuisi maitokaapille liikkeen takaosaan. Meinasin jo luovuttaaa mutta ei jaksettu etsiä uutta ruokakauppaa joten jonottamaan. Jono kyllä meni eteenpäin, käytössä oli seitsemän itsepalvelukassaa, jonon mukana sai vielä kerättyä viimeiset ostokset hyllyiltä.

Lontoossa oli muutenkin normaalia ettei normikassoja ole ollenkaan, pelkät itsepalvelukassat.
 
Muutama K-Marketti liittynyt ResQ Clubiin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Sinänsä mielenkiintoista, mikäli useammat ruokakaupat alkavat myymään jämäruokaa netissä...
 
Mikä ihmisiä aina risoo varsinkin S-ryhmän boonuksissa? Kun ainakin itselle se S-ryhmä (Prisma) tulee edullisimmaksi jo ilman niitä boooonuksia. Ne ovat vain mukava lisä. Ylijäämäpalautuksista puhumattakaan...
 
Mikä ihmisiä aina risoo varsinkin S-ryhmän boonuksissa? Kun ainakin itselle se S-ryhmä (Prisma) tulee edullisimmaksi jo ilman niitä boooonuksia. Ne ovat vain mukava lisä. Ylijäämäpalautuksista puhumattakaan...
Varmaan se, että poonusjärjestelmän pyöritys ei ole ilmaista ja että jos sitä ei olisi, niin hyllynreunassa voisi suoraan olla se muutaman prosentin halvempi hintalappu. Toki Ääs-ryhmä ei voi tehdä sitä, koska heidän mielestään poonuksia tarvitaan, että kuluttaja saadaan tehokkaammin sitoutettua kaupan asiakkaaksi.

Itselläni on S- ja K-kortti sekä kourallinen kaikenlaisia muita bonus-, kanta-asiakas- ja jäsenkortteja muihin liikkeisiin ja ketjuihin, mutta käytän niitä vain "kanta-asiakkaille" suunnattujen tarjousten hyödyntämiseksi.
 
Useamman kerran nähnyt, kun paistopisteen lootasta on joku leipä lattialle pudonnut, niin sinne laatikkoon vaan takaisin nakataan lähtiessä :wtf:

Aamusella kävin paikallisessa lidlissä.
Paistopisteen edustalle oli tiputettu sämpylöitä useipia kappaleita.
Asiakkaat ohikulkiessaan potkivat niitä hieman sivummalle pois jaloistaan.

Sitten oli paistopisteestä otettu tuotteita pusseihin ja parit tuotteet,
olivat heitetty takaisin pusseineen päivineen laatikoihin.

Kaikki ei osaa käyttää pihtejä tuotteiden ottamiseen,
vaan paljain paskasin käsin ronkitaan tuotteita pusseihin.
Siinä sitten aivastellaan,niistetään,kaivetaan nenää avointen laatikoiden äärellä.

No sain omat ostokseni tehtyä, paistetut lihikset ja omenatäytteiset piirakat tulivat
juuri hyllyyn.niitä ei ainaskaan ole kukaan ehtinyt vielä kopeloida,eikä painella.
 
Aamusella kävin paikallisessa lidlissä.
Paistopisteen edustalle oli tiputettu sämpylöitä useipia kappaleita.
Asiakkaat ohikulkiessaan potkivat niitä hieman sivummalle pois jaloistaan.

Sitten oli paistopisteestä otettu tuotteita pusseihin ja parit tuotteet,
olivat heitetty takaisin pusseineen päivineen laatikoihin.

Kaikki ei osaa käyttää pihtejä tuotteiden ottamiseen,
vaan paljain paskasin käsin ronkitaan tuotteita pusseihin.
Siinä sitten aivastellaan,niistetään,kaivetaan nenää avointen laatikoiden äärellä.

No sain omat ostokseni tehtyä, paistetut lihikset ja omenatäytteiset piirakat tulivat
juuri hyllyyn.niitä ei ainaskaan ole kukaan ehtinyt vielä kopeloida,eikä painella.

Justjoo... Ja jotkut hieroo niihin kassejaan yms.
 
Aamusella kävin paikallisessa lidlissä.
Paistopisteen edustalle oli tiputettu sämpylöitä useipia kappaleita.
Asiakkaat ohikulkiessaan potkivat niitä hieman sivummalle pois jaloistaan.

Sitten oli paistopisteestä otettu tuotteita pusseihin ja parit tuotteet,
olivat heitetty takaisin pusseineen päivineen laatikoihin.

Kaikki ei osaa käyttää pihtejä tuotteiden ottamiseen,
vaan paljain paskasin käsin ronkitaan tuotteita pusseihin.
Siinä sitten aivastellaan,niistetään,kaivetaan nenää avointen laatikoiden äärellä.

No sain omat ostokseni tehtyä, paistetut lihikset ja omenatäytteiset piirakat tulivat
juuri hyllyyn.niitä ei ainaskaan ole kukaan ehtinyt vielä kopeloida,eikä painella.
Mäkin oon käynu liiterissä viimesen viiden vuoden ajan-. Havainnot:
-Yhtäkään leipomotuotetta en ole nähnyt lattialla
-Yhtäkään leipomotuotetta en ole nähnyt nostettavan lattialta takaisin laariin
-Yhtäkään leipomotuotetta en ole näynyt otettavan käsin
-Yhtäkään en ole nähnyt että olis aivastellut leipomotuotteisiin

Kumpi meistä puhuu totta?
 
Kumpi meistä puhuu totta?
Varmaan molemmat Teistä puhuvat totta, tapahtumia elävästä elämästä vaikka toinen ei ole niitä nähnyt...

Yleisimpiä on nämä "tottakai voin ottaa sormieni kanssa koska itse syönkin" ääliöt. Oman otannan perusteella näitä löytyy joka paistopisteeltä kaupan kirjaimesta riippumatta.
 
Varmaan se, että poonusjärjestelmän pyöritys ei ole ilmaista ja että jos sitä ei olisi, niin hyllynreunassa voisi suoraan olla se muutaman prosentin halvempi hintalappu. Toki Ääs-ryhmä ei voi tehdä sitä, koska heidän mielestään poonuksia tarvitaan, että kuluttaja saadaan tehokkaammin sitoutettua kaupan asiakkaaksi.

Itselläni on S- ja K-kortti sekä kourallinen kaikenlaisia muita bonus-, kanta-asiakas- ja jäsenkortteja muihin liikkeisiin ja ketjuihin, mutta käytän niitä vain "kanta-asiakkaille" suunnattujen tarjousten hyödyntämiseksi.

Itselle tulee toukokuun ostoista 53 euroa takaisin bonuksina. Ostopaikan olen aina valinnut sen mukaan mikä on sillä hetkellä sattunut mieli olemaan, bensaa tankattu suurimmaksi osaksi muualta kuin ABC:ltä. Saattaa olla että toukokuussa on makseltu jotain vakuutuksia jotka kasvattavat bonuskertymää.

Näppituntumalla sanoisin että jos olisin keskittänyt kaikki ostoni siihen ketjuun joka ei käytä kanta-asiakasjärjestelmää olisin maksanut enemmän ja tehnyt ostokseni suppeammasta valikoimasta ja joutunut todennäköisesti hakemaan tarvitsemiani tuotteita muusta myymälästä valikoiman tai saatavuuden vajaavuuden takia.

Mutta makunsa kullakin sanoi... ;)
 
Varmaan se, että poonusjärjestelmän pyöritys ei ole ilmaista ja että jos sitä ei olisi, niin hyllynreunassa voisi suoraan olla se muutaman prosentin halvempi hintalappu. Toki Ääs-ryhmä ei voi tehdä sitä, koska heidän mielestään poonuksia tarvitaan, että kuluttaja saadaan tehokkaammin sitoutettua kaupan asiakkaaksi.

Itselläni on S- ja K-kortti sekä kourallinen kaikenlaisia muita bonus-, kanta-asiakas- ja jäsenkortteja muihin liikkeisiin ja ketjuihin, mutta käytän niitä vain "kanta-asiakkaille" suunnattujen tarjousten hyödyntämiseksi.

Tottakai se maksaa mutta niin maksaa kaikki markkinointi.. toihan on vain yksi tapa saada asiakas myymälään.. ei ole ilmaisia ne typerät k-marketin hissimainokset eivätkä liidelin mainokset omista tuotteistaan.. kaikille yhteistä on se että eri keinoilla koitetaan saada asiakas tekemään ostokset omissa kaupoissaan. Ja yhteistä on myös se että kaikkien kustannukset maksaa kuluttaja tuotteiden hinnoissa.
 
Itselle tulee toukokuun ostoista 53 euroa takaisin bonuksina. Ostopaikan olen aina valinnut sen mukaan mikä on sillä hetkellä sattunut mieli olemaan, bensaa tankattu suurimmaksi osaksi muualta kuin ABC:ltä. Saattaa olla että toukokuussa on makseltu jotain vakuutuksia jotka kasvattavat bonuskertymää.

Näppituntumalla sanoisin että jos olisin keskittänyt kaikki ostoni siihen ketjuun joka ei käytä kanta-asiakasjärjestelmää olisin maksanut enemmän ja tehnyt ostokseni suppeammasta valikoimasta ja joutunut todennäköisesti hakemaan tarvitsemiani tuotteita muusta myymälästä valikoiman tai saatavuuden vajaavuuden takia.

Mutta makunsa kullakin sanoi... ;)


Toukokuu oli tuplabonuskuukausi, joten 53€ palautukset ei oo normaalia... vaan eipä siinä, S-bonus kortti kannattaa hankkia jos yhtään käy S-kaupoissa.
 
Toukokuu oli tuplabonuskuukausi, joten 53€ palautukset ei oo normaalia... vaan eipä siinä, S-bonus kortti kannattaa hankkia jos yhtään käy S-kaupoissa.

Itsellä toi viiskymppiä menee rikki joka kuukausi... :D ellei olla matkalla. Bensaan menee pelkästäön 200-300 eur/kk, siihen påålle nelihenkisen ja yhden koiran perhe niin tonni menee kuukaudessa niin että heilahtaa..

Kun muksut muuttavat omilleen lukemat varmaan muuttuvat, pitää silloin katsoa uudestaan tilannetta..
 
Mäkin oon käynu liiterissä viimesen viiden vuoden ajan-. Havainnot:
-Yhtäkään leipomotuotetta en ole nähnyt lattialla
-Yhtäkään leipomotuotetta en ole nähnyt nostettavan lattialta takaisin laariin
-Yhtäkään leipomotuotetta en ole näynyt otettavan käsin
-Yhtäkään en ole nähnyt että olis aivastellut leipomotuotteisiin

Kumpi meistä puhuu totta?

Taidatte olla kahdesta eri kulttuuritodellisuudesta, ei sen kummoisempaa.
 
En minäkään ole mitään ihmeempiä paikallisessa Lidlissä päässyt todistamaan. Lattialla olen nähnyt jonkun sämpylän varmaan just sen 2 kertaa, kun itsellä livennyt moinen sinne.

Mutta tästä huolimatta voin kyllä uskoa, että tiettyjen alueiden kaupoissa saattaa tuollaista perseilyä esiintyä tavallista enemmän, jos siellä asioi tietyntyyppisiä ihmisiä keskimääräistä enemmän.
 
Jep,kuten sanottua niin eri kaupoissa täysin eri meininki. Oulussakin jossain Lidleissä on niin värikästä porukkaa että tulee fiilis että on ulkomailla :p vaikka asiakkaat suurelta osin "suomalaisia" ovatkin.

Oma vakio Lidl on sopivan etäällä keskustasta ja ihan normi-porukkaa siellä käy (ei oikeastaan ikinä esim mamuja, aamukaljan ostajia kyllä näkee). Olen nähnyt muutaman kerran jotain paistotuotteen juttuja lattialla mutta tämä on mielestäni ihan normia, jos ne tuotteet otetaan pihdeillä niin varmasti joku joskus tippuu ja mitä sille voi tehdä? Ei oikein mitään. Myös muutaman kerran olen nähnyt kun joku (vanhempi ihminen) nappaa käsin paistotuotteita..uskon että tuokin on ihan normihommaa, ei tuota moni pidä yhtään minään.
 
Ärsyttää kun S-ryhmä kerää dataa, mutta sitten dataa ei osata käyttää tai pitää tehdä turhia toimintoja. Esimerkiksi mobiilisovellukseen tulevat etukupongit. Miksi kuponkia pitää erikseen näyttää? Miksi se ei voi automaattisesti kuittaantua kun käyttää s-korttia.
 
Me tykätään eniten Citymarketeista ja Stockmanneissa. Pikkuostokset normaalista K-kaupasta.
 
Etoo S-marketin kalatiski, lohet ovat ihan kuivuneita ja silmät uponneet päähän, eli melkolailla jo pilalla. Lahden Sykkeessä oleva S-kauppa siis. Pidemmän aikaa huomioinut, ainakin vuoden alusta.

S-marketista muuten tulee ostettua perustarvikkeita, lähinnä siksi kun on lähikauppa. Jos lihaa yms tarvitsee hakea niin Lidl. Hedelmätkin S-ryhmässä on aika kuppasia, "sweet"ananas on ihan mautonta. Lidlissä ollut parhaat hedelmät. Nyt kun kausi päällä niin kasvikset on S-ryhmässäkin edullisia, muuten tulee nekin haettua Lidlistä.
Yleensä ostetaan kerralla paljon niin tulee säästöä, ei jaksa joka päivä käydä kaupassa.
 
Ärsyttää kun S-ryhmä kerää dataa, mutta sitten dataa ei osata käyttää tai pitää tehdä turhia toimintoja. Esimerkiksi mobiilisovellukseen tulevat etukupongit. Miksi kuponkia pitää erikseen näyttää? Miksi se ei voi automaattisesti kuittaantua kun käyttää s-korttia.

Eikö ässällä oo aika usein tuolla näitä "-20% alennusta ostoksen loppusummasta" jne. Näissä on ihan hyvä, että asiakas saa päättää koska ne käytetään. Muuten se kuluu siihen ekaan pikkuostokseen sen isomman sijaan. Sen sijaan nuo "tuotteesta x alennusta 20%" voisi mennä heti, kun ovat vakioalennuksia. Noin ne menevät K:llakin, jos on jotain tuotekohtaisia aleja. Prosenttialet/muut yleisalet loppusummista jne pitää sielläkin kuitenkin aktivoida erikseen sovelluksesta mutta sen jälkeen ne menevät heti ensikerralla kortilta.
 
Ääs ketjun kuititon palvelu parantaa elämänlaatua 50%. Jos mobiilisovelluksesta näppää päälle, niin eivät enää kassalla edes tarjoa kuittia jos sitä ei erikseen pyydä.
 
Ääs ketjun kuititon palvelu parantaa elämänlaatua 50%. Jos mobiilisovelluksesta näppää päälle, niin eivät enää kassalla edes tarjoa kuittia jos sitä ei erikseen pyydä.
Itsellä tuo kans käytössä ja aina menee myyjä ihan solmuun kun se kone ei tulostakkaan sitä kuittia.
Lisäksi, mikä hiton ongelma S-ketjulla tuntuu olevan sipuleiden kanssa? Viimesen puolen vuoden aikana asioinut kolmessa eri S-marketissa ja jokaisesta on tullut mukaan sipuleita mitkä ovat olleet keskeltä ruskeita vaikka miten koittanut varoa.
 
Lisäksi, mikä hiton ongelma S-ketjulla tuntuu olevan sipuleiden kanssa? Viimesen puolen vuoden aikana asioinut kolmessa eri S-marketissa ja jokaisesta on tullut mukaan sipuleita mitkä ovat olleet keskeltä ruskeita vaikka miten koittanut varoa.

Yksittäispakattuja sipuleita ei vissiin pahemmin tarkistella. Samaa settiä K-kaupoissa. Sipulipussien mukana ei ole ikinä tullut pilaantuneita.
 
Itsellä tuo kans käytössä ja aina menee myyjä ihan solmuun kun se kone ei tulostakkaan sitä kuittia.
Lisäksi, mikä hiton ongelma S-ketjulla tuntuu olevan sipuleiden kanssa? Viimesen puolen vuoden aikana asioinut kolmessa eri S-marketissa ja jokaisesta on tullut mukaan sipuleita mitkä ovat olleet keskeltä ruskeita vaikka miten koittanut varoa.

Peltokuivattua tjsp. sipulia ja viime ja tais olla edellinenkin syksy tosi märkä joten paljon huonoa mukana kun ei kuivu kunnolla. Näin ainakin ymmärsin selityksistä. Ei ole pelkän s-kaupan ongelma.
 
Ääs ketjun kuititon palvelu parantaa elämänlaatua 50%. Jos mobiilisovelluksesta näppää päälle, niin eivät enää kassalla edes tarjoa kuittia jos sitä ei erikseen pyydä.

Tää on kyllä hyvä palvelu. Paperikuitit ei kiinnosta pätkäänään mutta sähköisenä otan mielelläni. Eivät vielä tilaa lompakosta, tuhlaa kuittipaperia turhaan ja löytää helposti sovelluksesta jos sattuu tarvitsemaan. Joskus tulosti paperisena itsepalvelukassoilta mutta sekin on saatu nykyään kuosiin.
 
Ärsyttää kun S-ryhmä kerää dataa, mutta sitten dataa ei osata käyttää tai pitää tehdä turhia toimintoja. Esimerkiksi mobiilisovellukseen tulevat etukupongit. Miksi kuponkia pitää erikseen näyttää? Miksi se ei voi automaattisesti kuittaantua kun käyttää s-korttia.
On K-ryhmässäkin datan analysointi aika heikkoa.
Saan mainoksia sähköpostiini, jossa on "juuri minulle" tarjottavaa halvennettua tarviketta ja nämä ovat saatavissa Plussa-korttiani käyttämällä viikon sisällä. Ongelma on se, että ainakin 90 % tarjouksista on sellaisia, jotka eivät minua kiinnosta ja eivät mitenkään liity yleisiin ostoksiini K-kaupoista. Tekoäly on vielä aika kaukana K-kaupasta.
 
Vaippoja on mullekin tarjottu näissä juuri kohdennetuissa k-viesteissä. Ja oon vissiin yhden kerran käyttänyt koko korttia.
 
Tää on kyllä hyvä palvelu. Paperikuitit ei kiinnosta pätkäänään mutta sähköisenä otan mielelläni. Eivät vielä tilaa lompakosta, tuhlaa kuittipaperia turhaan ja löytää helposti sovelluksesta jos sattuu tarvitsemaan. Joskus tulosti paperisena itsepalvelukassoilta mutta sekin on saatu nykyään kuosiin.

Itse tykkään tarkistaa kuitin siitä paperiversiosta jonka saan, on olevinaan jotenkin nopeampaa paperisesta versiosta. Sähköinen kuitti sitten taas varsinkin silloin mahtava kun joku muu maksaa ostoksen jonka on tehnyt (esim. työnantaja tms.) jolloin kuitti on sähköisenä helppo lähettää eteenpäin.
 
Jälleen kerran Lidlin shokkihinnat pääsevät yllättämään. Että paljonko se alennusprosentti olikaan? o_O

122431-6c7f90f5544be71940db84fe4cde2190.jpg

Noiden alennettujen henkselihintojen lisäksi Lidlissäkin saisi olla käytössä samanlaiset laput nostetuille hinnoille.

Esimerkiksi vasta nostivat Lidlissä yhden metvurstipaketin hinnan 1,79€ --> 1,99€. Valkoisen hintalapun vaihtoivat vain uuteen kovemmalla hinnalla eikä mitään muuta messua. Olisikin hyvä kun olisi tuollainen iso punainen lappu jossa olisi ruksittu vanha halvempi hinta yli ja lukisi kissan kokoisin kirjaimin "UUSI pysyvästi KALLIIMPI hinta".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 944
Viestejä
5 057 566
Jäsenet
81 008
Uusin jäsen
karvaranne

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom