Lidl vs K-ryhmä vs S-ryhmä

Toisaalta välillä kyllä näkee kaupoissa sen näköisiä vartijoita jotka näyttävät siltä että oikein odottavat että näkisivät edes jotain pientä että pääsisivät pätemään ja tylyttämään asiakasta.
Joo, kerran kymmenisen vuotta sitten yksi Prismassa tavarannostajana ja pullohuoneavustajana toimiva vartiointiliikkeen edustaja kyttäsi minua pullonpalautuspisteessä. Kun palpa-toimenpiteen päätteeksi olin laittamassa pullojen kuljetukseen käyttämääni muovikassia(jossa oli vaikka mitä jämiä sisältäen kruunukorkkeja) sekajätteeseen, hän avaisi sanaisen arkkunsa. "No nyt, ei noin! Osaaksää lukea? EI laiteta sinne vaan tuonne ne muovit! Siellä on ihan muovinkierrätyskin!" Minulla kyllä putosi leuka mutta seuraavalla sekunnilla jätin pojan puheet huomiotta, heitin roskat sinne minne olin heittämässä ja jatkoin myymiöön jossa asioin normaalisti. Pelle jäi siihen. Ilmeisesti jollekin vähälahjaiselle oli jäänyt vähän aukki päälle. Kaiketi kesähessu kuvitteli, että avoimessa yhteiskunnassakin saa huudella ainakin "nuoremmille" ihmisille mitä tykkää. Tietysti näinhän siinä vähän kävi, kun tämäkin perseily jäi seuraamuksitta. Ei kuitenkaan selvästi uskaltanut alkaa aikuista miestä enempää kiusaamaan.

Jos hän olisi ollut sen tason oman elämänsä testoapina joka raahaa lapsia takahuoneeseen(LSH lähellä näissä keisseissä ja ainakin vakavaa traumaa tuotetaan) olisi varmaan ryhtynyt jonkinasteiseen pahoinpitelyyn. Harvinaistahan se on, että "ylilyönnistä" tulee sellainen Ylenlyönti joka mediaankin päätyy, mutta surkea on tilanne.

Nyt tällä viikolla ollut melkeinpä samanhintaista käydä K:ssa kun mobiili-plussaetuna saanut ton 7% alennuksen kun ostanut päälle 30 eurolla settiä

Toissapäivänä ostamani sapuskat ei nyt sit loppupelistä eronneet hinnaltaan ihan kauheasti ässästä (Vaajakoski kyseessä jos joku ihmettelee).

Koen kyllä paljon helpommaksi skannata ostokset korista kerralla, ja pakata siinä pienellä tasolla skannerin vasemmalla puolella.
Tässäpä se, kun käyttötapauksia on niin erilaisia. Tuon skannaus + suoraan kassiin on huomattavasti nopeempi tapa silloin, jos ostoksia on kärryllinen.

Itse toimin edelleen vanhanaikaisesti. Lappaan artikkelit koriin, menen itsepalvelu hihnalle, piippaan tuotteet, maksan kortilla ja menen päätyyn pakkaamaan. Onhan tuota välillä tullut mietittyä olisiko joku muu tapa nopeampi, mutta omilla parinkymmenen artikkelin ostoilla tuskin voittaisi minuuttia enempää. Menen aina liukuhihnan kautta, oli tuotteita yksi tai useampi. Jotenkin helpompi operoida ja pakata siinä kuin niillä pienillä pöydillä. Maksut hoituu kortilla, koska lompakko on mukana sali yms. korttien vuoksi joka tapauksessa, eli en koe saavani mitään nopeutta tai jouhevuutta kännyllä/kellolla maksamisesta. Eipähän tarvitse miettiä onko akku loppu tai appit muuten vaan jumissa.

Lähikauppana toimii alle kilometrin päässä kodin ja duunin välissä Prisma. Olen jo niin tottunut tuotteiden sijaintiin, että itseä ei haittaa hakea vaikka vain yksi maitopurkki tuolta. Tarkastuksista sen verrran, että joudun joka ikinen kerta "sipulitarkastukseen". Kun ostaa yhden punasipulin, on lähes sata varma että sitä saa esitellä henkilökunnalle, siksi se jää aina käsille kun hoidan maksun. Joitain ärsyttää nuo tarkistukset, enkä itsekään niitä kaipaa, mutta jos niiden avulla saadaan kiinni kusettajia ja varkaita, niin tarkistukset jatkukoon. Oma elämä ei kaadu siihen minuutin tarkistukseen. Kaiken maailman varkaat ja rikolliset ärsyttää suuresti ja olisi mahtavaa jos näille pystyisi antamaan, ja valvomaan, porttikieltoja kauppoihin. Siihähän keräävät mustikoita ja sieni metsästä ja juovat järvestä kun ei ole enää pääsyä kauppoihin.

Itse toimin edelleen vanhanaikaisesti. Lappaan artikkelit koriin, menen itsepalvelu hihnalle, piippaan tuotteet, maksan kortilla ja menen päätyyn pakkaamaan. Onhan tuota välillä tullut mietittyä olisiko joku muu tapa nopeampi, mutta omilla parinkymmenen artikkelin ostoilla tuskin voittaisi minuuttia enempää. Menen aina liukuhihnan kautta, oli tuotteita yksi tai useampi. Jotenkin helpompi operoida ja pakata siinä kuin niillä pienillä pöydillä. Maksut hoituu kortilla, koska lompakko on mukana sali yms. korttien vuoksi joka tapauksessa, eli en koe saavani mitään nopeutta tai jouhevuutta kännyllä/kellolla maksamisesta. Eipähän tarvitse miettiä onko akku loppu tai appit muuten vaan jumissa.

Lähikauppana toimii alle kilometrin päässä kodin ja duunin välissä Prisma. Olen jo niin tottunut tuotteiden sijaintiin, että itseä ei haittaa hakea vaikka vain yksi maitopurkki tuolta. Tarkastuksista sen verrran, että joudun joka ikinen kerta "sipulitarkastukseen". Kun ostaa yhden punasipulin, on lähes sata varma että sitä saa esitellä henkilökunnalle, siksi se jää aina käsille kun hoidan maksun. Joitain ärsyttää nuo tarkistukset, enkä itsekään niitä kaipaa, mutta jos niiden avulla saadaan kiinni kusettajia ja varkaita, niin tarkistukset jatkukoon. Oma elämä ei kaadu siihen minuutin tarkistukseen. Kaiken maailman varkaat ja rikolliset ärsyttää suuresti ja olisi mahtavaa jos näille pystyisi antamaan, ja valvomaan, porttikieltoja kauppoihin. Siihähän keräävät mustikoita ja sieni metsästä ja juovat järvestä kun ei ole enää pääsyä kauppoihin.
Itse en oikein pidä tuollaisesta mobiiliskannauksesta joten joko käytän S-ketjun erillistä skanneria tai ladon normaalisti ostokset kassahihnalle. Ongelmana mobiiliskannauksessa on, että minulla on mobiililaitteessani ostoslista, jota tietenkään ei näe samalla kun on skannaus-äppi käytössä ja noiden välillä pomppiminen on ihan liian hankalaa. Voi olla että joillekin tuo on hyvä ratkaisu, itselle mobiiliskannaus ei ole vaihtoehto.

Noissa "satunnaistarkastuksissa" tuntuu olevan jonkinlaista logiikkaa. Esimerkiksi tietyt tuotteet triggeroivat tarkastuksen liki 100% varmuudella, irto-chilipalot 1-2kpl tai inkivääripala ainakin, ilmeisesti punasipulikin. Samoin mitä olen kavereiden kanssa puhunut niin ilmeisesti kellonaikakin vaikuttaa, esimerkiksi arkisin koulujen ruokatunnin aikana ilmeisesti tulee tarkastuksia herkemmin. Ja itse olen huomannut että jos ostan kovin pieniä ostoksia, ehkä max alle 5e verran niin tuntuisi tulevat suuremmalla todennäköisyydella tarkastus, normaalilla noin 20-50e ostoksilla harvemmin. Toki nuo huomiot saattavat olla sattumaakin mutta kovasti nuo samat asiat toistuvat tarkastuskerroilla.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
302 199
Jäsenet
82 108
Uusin jäsen
Hekattaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom