Lidl vs K-ryhmä vs S-ryhmä

Oma kokemukseni on se, että Pirkka ja Rainbow ovat aika lailla samaa laatua kuin markkinointinimellä varustetut kalliimmat tuotteet. Xtra ja Euroshopper/K-menu saattavat sitten olla huonompilaatuistakin.

Lähtökohta on aina se, että otetaan Pirkka/Rainbow. Jos halutaan jotain erityistä (Juustoportti, Wigren ym.), josta ollaan valmiita maksamaan enemmän, niin ne otetaan sitten erikseen.
 
Oma kokemukseni on se, että Pirkka ja Rainbow ovat aika lailla samaa laatua kuin markkinointinimellä varustetut kalliimmat tuotteet. Xtra ja Euroshopper/K-menu saattavat sitten olla huonompilaatuistakin.

Lähtökohta on aina se, että otetaan Pirkka/Rainbow. Jos halutaan jotain erityistä (Juustoportti, Wigren ym.), josta ollaan valmiita maksamaan enemmän, niin ne otetaan sitten erikseen.

Mnä olen K-menun näistä kaupan merkeistä parhaimmaksi rankannut. Pirkka toisena, sitten eldorado. Rainbow on minusta vain hieman xtran ja euroshopperin yläpuolella.
 
Oma kokemukseni on se, että Pirkka ja Rainbow ovat aika lailla samaa laatua kuin markkinointinimellä varustetut kalliimmat tuotteet. Xtra ja Euroshopper/K-menu saattavat sitten olla huonompilaatuistakin.

Pirkka-tuotemerkki on usein samaa tavaraa kuin ne Suomen suurimmat brändit. Esimerkiksi Pirkka-nimellä myyty jauheliha voi olla samaa tavaraa mitä Atria myy myös omalla tuotemerkillään ja Pirkka-maito taas Valion valmistamaa maitoa jota Valio myy omalle nimellään ja joka on tismalleen samaa tavaraa ja samalta hihnaltakin.

Euroshoppereissa sitten taas se laatu heittelee. Muistaakseni joskus 2010-luvun alussa oli jotain sipsejä myynnissä Euroshopper nimellä ja jotka maksoivat alle 80 senttiä pussi ja joista itse tykkäsin hinnasta huolimatta. Harmi kun niissä sitten valmistaja taisi vaihtua ja maku muuttui paskemmaksi ja hintakin taisi nousta niin ei sen jälkeen ole tullut niitä ostettua.

Lidlin omat tuotemerkit taas ovat usein paljon parempia laadultaan mitä suomalaiset "brändituotteet". Vaikka niissä Lidlin makkaroissa saattaa olla se 80-90 prosenttia lihaa kun suomalaisilla tunnetuilla brändeillä se lihanosuus jää murto-osaan siitä ja hinta on vielä korkeampi.

Toki jokaisella on ihan vapaa oikeus ostaa sillä tuotemerkillä ja sillä hinnalla ruokaa kuin itse haluaa tai olla ostamatta.
 
Pirkka on kyllä omienkin "tutkimusten" jälkeen yllättävän usein täysin samaa tavaraa, kuin mitä on ne Fazerin muut merkit. Tästä paras esimerkki on ehkä Pirkan Tivoli keksit. Niissä on välillä sisällä Fazerin Carnevaleja. Eli samaa tuotantolinjaa käyttävät molemmissa. Toki maku ym. on ihan identtistä - vain ulkomuoto erilainen. Muutenkin Pirkassa on tosi usein takana näitä ns. laatumerkkejä tai pikemminkin tunnettuja merkkejä. Itsekin aikoinaan ollessani tietynlaisessa tehtaassa töissä, samaa tavaraa pakattiin usein eri etiketeillä valmistettuihin pakkauksiin. Silti on näitä ihmisiä, jotka "maistaa kyllä eron" ja "laadussa kyllä huomaa".
 
Pirkka-tuotemerkki on usein samaa tavaraa kuin ne Suomen suurimmat brändit. Esimerkiksi Pirkka-nimellä myyty jauheliha voi olla samaa tavaraa mitä Atria myy myös omalla tuotemerkillään ja Pirkka-maito taas Valion valmistamaa maitoa jota Valio myy omalle nimellään ja joka on tismalleen samaa tavaraa ja samalta hihnaltakin.

Euroshoppereissa sitten taas se laatu heittelee. Muistaakseni joskus 2010-luvun alussa oli jotain sipsejä myynnissä Euroshopper nimellä ja jotka maksoivat alle 80 senttiä pussi ja joista itse tykkäsin hinnasta huolimatta. Harmi kun niissä sitten valmistaja taisi vaihtua ja maku muuttui paskemmaksi ja hintakin taisi nousta niin ei sen jälkeen ole tullut niitä ostettua.

Lidlin omat tuotemerkit taas ovat usein paljon parempia laadultaan mitä suomalaiset "brändituotteet". Vaikka niissä Lidlin makkaroissa saattaa olla se 80-90 prosenttia lihaa kun suomalaisilla tunnetuilla brändeillä se lihanosuus jää murto-osaan siitä ja hinta on vielä korkeampi.

Toki jokaisella on ihan vapaa oikeus ostaa sillä tuotemerkillä ja sillä hinnalla ruokaa kuin itse haluaa tai olla ostamatta.

Maidot toki ovat samaa tavaraa samalta meijeriltä, mutta Valio tilittää Valio merkillä myytävistä tuotteista tuottajille sovitun hinnan. Osuuskunta kun on. Koska tuottajilta vaaditaan (muistaakseni EU) tietyt kiintiöt, myy valio ylijäämämaidon halppismerkeille. Näistä ei tuottajille makseta oikein yhtään mitään.
 
Oma kokemukseni on se, että Pirkka ja Rainbow ovat aika lailla samaa laatua kuin markkinointinimellä varustetut kalliimmat tuotteet. Xtra ja Euroshopper/K-menu saattavat sitten olla huonompilaatuistakin.

Lähtökohta on aina se, että otetaan Pirkka/Rainbow. Jos halutaan jotain erityistä (Juustoportti, Wigren ym.), josta ollaan valmiita maksamaan enemmän, niin ne otetaan sitten erikseen.
Pirkkaa olen aina suosinut ja hyvälaatuista tavaraa on aina saanut. Ja kun mainitsit esim. juustoportin niin sitä tulee itsekin suosittua. Erityisen perso olen tyrnijogurtille ja siltä saa sopivan kokoisissa ja hintaisissa purkeissa.
 
Pistä NFC pois, mobilepay ei sitä vaadi. Tai vie puhelin sille maksupäätteen vastakkaiselle reunalle missä normaalisti korttia käyttäisit.

Saako NFCn pois päältä iphonessa? Koitin äsken prismassa maksaa mobile paylla kun lompakko jäi kotiin. Puhelin oli aika kaukana korttimaksupäätteestä, ja heti pomppasi apple pay ruudulle. En sitten loppujen lopuksi saanut mobile paylla maksettua, ei vain sovellus reagoinut mitenkään maksamiseen. BT ja sijainti päällä. Noh apple paylla meni sitten nopeasti ja helposti.

Voihan se taas olla että korttimaksupäätteessä oli jotain hämminkiä vaikka siinä BT kuvake oli ja ympäri prismaa mainostettiin mobilepayta. Pitää joku kerta kokeilla paremmalla ajalla.
 
Saako NFCn pois päältä iphonessa? Koitin äsken prismassa maksaa mobile paylla kun lompakko jäi kotiin. Puhelin oli aika kaukana korttimaksupäätteestä, ja heti pomppasi apple pay ruudulle. En sitten loppujen lopuksi saanut mobile paylla maksettua, ei vain sovellus reagoinut mitenkään maksamiseen. BT ja sijainti päällä. Noh apple paylla meni sitten nopeasti ja helposti.

Voihan se taas olla että korttimaksupäätteessä oli jotain hämminkiä vaikka siinä BT kuvake oli ja ympäri prismaa mainostettiin mobilepayta. Pitää joku kerta kokeilla paremmalla ajalla.

Eipä taida saada NFC:tä pois. Tuosta selviää kuitenkin ihan sillä, että avaa Mobile Payn valmiiksi auki ja kun Apple Pay aukeaa automaattisesti, niin pakottaa sen kotinapilla pois ja napsauttaa sen valmiiksi aktiivisena olevan Mobile Payn auki.
 
Saako NFCn pois päältä iphonessa? Koitin äsken prismassa maksaa mobile paylla kun lompakko jäi kotiin. Puhelin oli aika kaukana korttimaksupäätteestä, ja heti pomppasi apple pay ruudulle. En sitten loppujen lopuksi saanut mobile paylla maksettua, ei vain sovellus reagoinut mitenkään maksamiseen. BT ja sijainti päällä. Noh apple paylla meni sitten nopeasti ja helposti.

Jos Apple Pay toimii ja Mobile Pay toimii milloin sattuu tai ei toimi lainkaan, niin miksi itseä kiusata sillä Mobile Paylla? Mobile Pay vain pois ja maksaa pari vuotta sillä Apple Payllä ja kokeilla sitten parin vuoden päästä uudelleen joko Mobile Pay olisi sillä luotettavuustasolla että sitä voisi käyttää Apple Payn sijasta.
 
Töiden puolesta painin jonkunverran maksupäätteiden kanssa ja tuon valkoisen Yomanin kanssa on kyllä pikkasen haasteita, kun maksaessa ApplePay avautuu, vaikka Mobile Paylla haluaa maksaa. Vaikka maksutavat käyttävätkin eri tapaa toimia, on se kassan näkökulmasta vain samaa maksamista. Pitäisi olla erikseen näppäimet "maksa mobile paylla" ja se aktivoisi päätteen ilman NFC:tä, "maksa muulla tavalla" sitten taas aktivoisi NFC:n kanssa.

Itse olen tosiaan selvinnyt sillä, että avaan Mobile Payn auki ja vien päätteen rauhallisesti maksupäätettä lähelle. Välillä vain aktivoituu Mobile Pay, välillä sitten Apple Pay ja se pitää sulkea ja jatkaa maksamista Mobile Paylla. Eihän tuollaista kikkailua asiakas jaksa pidemmän päälle. NFC siru on siinä päätteen vasemmassa reunassa. Bluetooth kortti taas päätteen pohjassa.
 
Vaikuttaa niin helpolta ja kätevältä maksutavalta tuo mobile pay että ehkä vielä toistaiseksi käytän tota op korttia lähimaksulla.
 
Jos Apple Pay toimii ja Mobile Pay toimii milloin sattuu tai ei toimi lainkaan, niin miksi itseä kiusata sillä Mobile Paylla? Mobile Pay vain pois ja maksaa pari vuotta sillä Apple Payllä ja kokeilla sitten parin vuoden päästä uudelleen joko Mobile Pay olisi sillä luotettavuustasolla että sitä voisi käyttää Apple Payn sijasta.

No varmaan siksi, että applepaylla maksaessa pitää ekana kaivaa s bonuskortti rahapussista? Mobilepaylla saisi tämän vaiheen pois maksutapahtumasta.

@Tabu Kiitos, pitää testata huomenna!
 
Aika erikoista jos ei siis apllella saa nfc:tä pois päältä? Kaikkea sitä oppii, no aina vaan lisää syitä olla sekaantumatta applen laitteisiin.

Nyt jokusen päivän maksellut vaan mobile paylla s kaupoissa ja toimii kuin unelma. Alkuun oli ongelmia, mutta ne varmaan johtuivat maksupäätteistä. Vielä kun tulisi lidliin mobilepay, mutta ei taida olla tulossa?
 
Aika erikoista jos ei siis apllella saa nfc:tä pois päältä? Kaikkea sitä oppii, no aina vaan lisää syitä olla sekaantumatta applen laitteisiin.

Nyt jokusen päivän maksellut vaan mobile paylla s kaupoissa ja toimii kuin unelma. Alkuun oli ongelmia, mutta ne varmaan johtuivat maksupäätteistä. Vielä kun tulisi lidliin mobilepay, mutta ei taida olla tulossa?

Ei ole mitään syytä edes miksi se pitäisi saada pois päältä.
 
Ei ole mitään syytä edes miksi se pitäisi saada pois päältä.
Minulla oli aiemmin läppäkuori puhelimessa ja siinä sitten matkakortti. Aina kun läpän käänsi puhelimen taakse niin kauhea piippaus konsertti alkoi kun nfc luki mtkakortin tiedot. Oli kohtuullisen ärsyttävää, mutta onneksi android puhelimessa saa otettua nfc:n pois päältä.

Ja onhn tässä toki tämä mobilepay/nfc maksu ongelmkin nyt applella kun käynnistyy randomilla mikä sattuu maksuohjelma.
 
Tein ostoskorivertailun. Käyn pääsääntöisesti k-supermarketissa, koska se on lähellä, ja valikoima on riittävä. Ruokakassit maksoi 69€. Prisman ruokakassipalvelun mukaan sama setti olisi siellä 56€

Vaikka tuon keräilyttäisi valmiiksi niin olisi halvempi, ja aikaa säästyisi kun voisi nostaa kassit noutopisteeltä autoon.
 
Tein ostoskorivertailun. Käyn pääsääntöisesti k-supermarketissa, koska se on lähellä, ja valikoima on riittävä. Ruokakassit maksoi 69€. Prisman ruokakassipalvelun mukaan sama setti olisi siellä 56€

Vaikka tuon keräilyttäisi valmiiksi niin olisi halvempi, ja aikaa säästyisi kun voisi nostaa kassit noutopisteeltä autoon.

Kannattaa myös verrata hypermarketteja toisiinsa. Prisma vastaa K-Citymarkettia ja K-supermarket on tasoa "S-market". Täällä ainakin Cittarissa on selkeästi edullisempi hintataso, kuin lähempänä olevassa Supermarketissa.
 
No varmaan siksi, että applepaylla maksaessa pitää ekana kaivaa s bonuskortti rahapussista? Mobilepaylla saisi tämän vaiheen pois maksutapahtumasta.

@Tabu Kiitos, pitää testata huomenna!

Dodiin nyt on testattu. Vähän joutui odottelemaan ja liikuttelemaan luuria päätteen oikealle puolelle, jotta mobile pay heräsi. Lisäksi hiukan aikaa kesti se itse maksutapahtuma. Ihme kyllä, että se mobile pay ei tahtonut havaita sitä maksutapahtumaa, apple pay koittaa tyrkyttää omaa maksutapaansa "kilometrin" päästä.

Kaikean kaikkiaan aika kökkö verrattuna apple payhin, varsinkin kun on tottunut kellolla maksamaan. Kuitenkin ihan jees, että saatiin mobiilimaksaminen ilman että bonuskorttia pitää vinguttaa.
 
Tein ostoskorivertailun. Käyn pääsääntöisesti k-supermarketissa, koska se on lähellä, ja valikoima on riittävä. Ruokakassit maksoi 69€. Prisman ruokakassipalvelun mukaan sama setti olisi siellä 56€

Vaikka tuon keräilyttäisi valmiiksi niin olisi halvempi, ja aikaa säästyisi kun voisi nostaa kassit noutopisteeltä autoon.
Ällistyksekseni alepa on nykyään kalliimpi tietyissä tuotteissa kuin s-market/k-market.:):kahvi:
 
Pääsääntöisesti mitä pienempi kauppa, sitä korkeammat hinnat.
Sitähän minäkin. Kai nämä tästä poikkeavat mutuilut olivat jotain köyhää sarkasmia?

Tietenkin vähittäiskauppa toimii tavallaan markkinataloudessa, joten tuohan on luonnonlaki. Ei vähittäiskauppa mitään katetta tee. Keskusliikkeet määräävän aseman avulla enemmän, ja teollisuus isosti. Einespainotteisesti Suomessa kuitenkin syödään. Teollisuudessa on tuotteessa myyjän markkinat ja raaka-aineessa ostajan. Materiaali otetaan puukko kurkulla ilmaiseksi. Kotimaista saa -10% maailmanmarkkinahinnasta, koska muuten ei osteta mitään vaan käytetään jotain puolalaista paskaa, rahdatkaa maailmalle omilla kontakteillanne. Jaa myytte? Hyvä poika.
 
Viimeksi muokattu:
City Marketissa tulee pääasiassa vain käytyä nykyään jossa on mielestäni paras valikoima suomalaisia tuotteita. Liha/kalatiski on myös todella tärkeä olla.
 
Pitkästä aikaa erittäin vittumaista palvelua K-kaupan kassalla. Keski-ikäinen naismyyjä tiuskii itsekseen räpläten omenapuhelintaan ja kirjaimellisesti paiskoo ostoksia hihnan perällä. Selvää hinnoitteluvirhettä ei suostu korjaamaan, koska myyjän mielestä hinta on tasan se summa joka tulee kassakoneesta, eikä se mikä näkyy myymälän hyllyllä.

Ajattelin jo tehdä kirjallisen valituksen kaupalle, mutta nopealla googletuksella kyseinen kusipää-myyjä paljastuu vähemmän yllättäen kauppiaan rouvaksi. Meni tämäkin kauppa sitten boikottiin.
Olisit jättänyt maksamatta ja kävellyt pois. Tai ehkä teitkin niin?
 
Mä olen huomannut että nykyään mulla on asiointi euromääräisesti S-marketissa ~70% ja loput pitkälti Lidlissä. Aiemmin oli päinvastoin, S-ketju on todella hyvin kilpaillut hinnoissa viimeiset muutaman vuotta, ja mulle hinta on merkittävä tekijä. Toki tuota osuutta on hieman myös parantanut ikävä episodi vartijan kanssa pari vuotta sitten K-supermarketissa jolloin lakkasin käymästä siellä kokonaan.
 
No onneksi sentään joku puhelinsofta eikä fyysinen kortti. Tosin parempi ehkä olisi jos mitään tuollaista ei olisi koska nuo maksavat rahaa joka johtaneet siihen että tuotteiden hinnat nousevat.
 
Halvennuksilla sinänsä ihan sama, mutta jos tuossa olisi jotenkin näppärästi toteutettu ominaisuus, jolla kuitit ja erityisesti takuutodistukset säilyisivät niin tämä olisi kova.
 
Halvennuksilla sinänsä ihan sama, mutta jos tuossa olisi jotenkin näppärästi toteutettu ominaisuus, jolla kuitit ja erityisesti takuutodistukset säilyisivät niin tämä olisi kova.

Kuitit löytyy sovelluksesta ja niistä voit itse napsutella halutut kuitit "suosikeiksi" jolloin ne löytyy helposti.
 
Ensin vittuillaan todella rankasti muille kanta-asiakaskorteista ja hyväksytään kampanjoissa vaikka postikortteja. Samaan aikaan itse rakennetaan taustalla omaa kanta-asiakasjärjestelmää. tuntuu hassulta.
 
Ensin vittuillaan todella rankasti muille kanta-asiakaskorteista ja hyväksytään kampanjoissa vaikka postikortteja. Samaan aikaan itse rakennetaan taustalla omaa kanta-asiakasjärjestelmää. tuntuu hassulta.
Eipä ne Suomen pomot etujärjestelmän tulemista voi estää, jos isot pomot Saksassa ovat näin päättäneet.
 
Alkaa kyllä jonot mukavasti kassoilla kasvamaan, kun pitää puhelinta alkaa siinä räpläämään ja raaputella jotain etukoodeja ym. VMP sanon minä :thumbsdown:

Voi kyllä kusta Lidlin kintuille tämä homma pahemman kerran. Taidan siirtyä minäkin S-ryhmän asiakkaaksi tuon myötä.

 
Alkaa kyllä jonot mukavasti kassoilla kasvamaan, kun pitää puhelinta alkaa siinä räpläämään ja raaputella jotain etukoodeja ym. VMP sanon minä :thumbsdown:

Voi kyllä kusta Lidlin kintuille tämä homma pahemman kerran. Taidan siirtyä minäkin S-ryhmän asiakkaaksi tuon myötä.

Alennuskuponkeja jne on ollut pitkän aikaa käytössä esim hesellä ja mäkkärillä ja ne jotka kännykällä asioita siinä hoitaa, hoitaa kyllä ostoksensa noin 200 kertaa nopeammin, kuin normi kaupan kassalla ne käteisen ja/tai etukorttiensa kaivelijat.
 
No onneksi sentään joku puhelinsofta eikä fyysinen kortti. Tosin parempi ehkä olisi jos mitään tuollaista ei olisi koska nuo maksavat rahaa joka johtaneet siihen että tuotteiden hinnat nousevat.

Tähän ajatusketjuun törmää melko usein ja se on sikäli omituinen, että ilmeisesti kanta-asiakasohjelmia ajatellaan pyöritettävän ihan huvikseen. Näinhän ei tietenkään ole, vaan niillä yritetään saada kilpailuetua ja mikäli tämä onnistuu, niin taloudellisen vaikutuksen pitäisi olla positiivinen. Ainoastaan epäonnistunut kanta-asiakasohjelma tuottaa hintoihin nousupainetta.
 
Lidlin kantikset on varmaan jo mietitty muissa maissa etukäteen. Kauppalehdessä oli juttua tästä.
 
Tähän ajatusketjuun törmää melko usein ja se on sikäli omituinen, että ilmeisesti kanta-asiakasohjelmia ajatellaan pyöritettävän ihan huvikseen. Näinhän ei tietenkään ole, vaan niillä yritetään saada kilpailuetua ja mikäli tämä onnistuu, niin taloudellisen vaikutuksen pitäisi olla positiivinen. Ainoastaan epäonnistunut kanta-asiakasohjelma tuottaa hintoihin nousupainetta.

Onhan niistä etukorteita tehty maailmalla tutkimuksia ja niiden mukaan se nostaa hintatasoa saman verran mitä "etuina" sitten jaetaan ulos ja korttijärjestelmälliseen kuluvat kulut siihen päälle sitten.

Tarkoitushan noilla kauppojen etukorttiohjelmilla on, että niiden haltijat ostaisivat kaikki ostokset sieltä korttipaikasta eivätkä ostaisi halvempaan hintaan muualta.
 
Onhan niistä etukorteita tehty maailmalla tutkimuksia ja niiden mukaan se nostaa hintatasoa saman verran mitä "etuina" sitten jaetaan ulos ja korttijärjestelmälliseen kuluvat kulut siihen päälle sitten.

Kanta-asiakasohjelmat ovat paljon muutakin kuin etuja ja alennuksia. Jos asiakkaille annetaan rahallista etua, niin jostainhan sen rahan pitää tulla eli noiden etujen osalta tilanne voi olla pitkälti tuon kaltainen. Mutta jos katsotaan kanta-asiakasohjelmia kokonaisuutena, niin tuollaisesta kuluja tuovasta ohjelmasta olisi vain haittaa. Jos tämä olisi todellisuus, niin eivät ne tietenkään olisi noin yleisiä. Jos unohdetaan vaikeammin todennettavat ja konkretisoitavat hyödyt datan hyödyntämisessä, niin kaupat voivat tienata noilla ihan vaikkapa myymällä dataa tavarantoimittajille.

Tarkoitushan noilla kauppojen etukorttiohjelmilla on, että niiden haltijat ostaisivat kaikki ostokset sieltä korttipaikasta eivätkä ostaisi halvempaan hintaan muualta.

Tuohan riippuu pitkälti siitä millainen ohjelma tehdään. Jos kortilla saa vain tiettyjä alennuksia, mutta ei mitään ostomäärään perustuvaa hyötyä, niin eipä se ohjaa keskittämiseen sen enempää kuin alennukse yleensäkään. Nykypäivänä tiedetään hyvin, että asiakasdata on itsessään arvokasta, joten hyötyjen hakemisen ei tarvitse rajoittua siihen, että koitettaisiin sitouttaa asiakkaita.
 
Alkaa kyllä jonot mukavasti kassoilla kasvamaan, kun pitää puhelinta alkaa siinä räpläämään ja raaputella jotain etukoodeja ym. VMP sanon minä :thumbsdown:

Voi kyllä kusta Lidlin kintuille tämä homma pahemman kerran. Taidan siirtyä minäkin S-ryhmän asiakkaaksi tuon myötä.


Raaputusarvan saat ostotapahtuman jälkeen sovellukseen, ei sitä siinä kassalla herranjumalla raaputella :D Toki kassalla voi mennä aikaa mihin vain. Oli se sitten se mummo joka lyö mini grip pussillisen kolikkoja tiskiin tai pena konalasta joka ei muista pin koodia. Kuitenkaan tuo sovellus ei lähtökohtaisesti hirveästi aikaa vie kassalla kun asiakas saa itse sen asiakkuuden skannata kassalla, missä vaiheessa tahansa. Empä ole prismassakaan hirveästi enää kuullut, että onko vihreää korttia kun kaikki hoitaa sen itse siinä kassalla automaattisesti.
 
Mitenhän toi mahtaa toimia kun jossain sanoivat että "alennuksen saa koko kassista". Eikös kaikissa muissakin saa bonusta sun muuta kaikista ostoksista pl. alkoholi ja tupakka? Varmaan liiterinkin pitää erotella alkoholit ja tupakat pois. Joten miten se eroaa muiden kauppojen bonusohjelmasta?
 
Mitenhän toi mahtaa toimia kun jossain sanoivat että "alennuksen saa koko kassista". Eikös kaikissa muissakin saa bonusta sun muuta kaikista ostoksista pl. alkoholi ja tupakka? Varmaan liiterinkin pitää erotella alkoholit ja tupakat pois. Joten miten se eroaa muiden kauppojen bonusohjelmasta?

Esim. K-kaupoilla se olennaisin plussakortin etu on nimenomaan ne alennetut yksittäiset tuotteet, itse plussapistekertymä on täysi vitsi.
 
Mitenhän toi mahtaa toimia kun jossain sanoivat että "alennuksen saa koko kassista". Eikös kaikissa muissakin saa bonusta sun muuta kaikista ostoksista pl. alkoholi ja tupakka? Varmaan liiterinkin pitää erotella alkoholit ja tupakat pois. Joten miten se eroaa muiden kauppojen bonusohjelmasta?
S- ryhmä palauttaa bonuksen silkkana rahana s -tilille. Meillä se tekee abaut 1300eur/vuosi.
 
Alennuskuponkeja jne on ollut pitkän aikaa käytössä esim hesellä ja mäkkärillä ja ne jotka kännykällä asioita siinä hoitaa, hoitaa kyllä ostoksensa noin 200 kertaa nopeammin, kuin normi kaupan kassalla ne käteisen ja/tai etukorttiensa kaivelijat.

Noissa ne kävijätkin on pääasiassa nuorta ja teknisesti osaavampaa porukkaa. Harvemmin mummoja hesen jonossa näkee, ja vielä vähemmän etukuponkien tai sovellusten kanssa.

Raaputusarvan saat ostotapahtuman jälkeen sovellukseen, ei sitä siinä kassalla herranjumalla raaputella :D Toki kassalla voi mennä aikaa mihin vain. Oli se sitten se mummo joka lyö mini grip pussillisen kolikkoja tiskiin tai pena konalasta joka ei muista pin koodia. Kuitenkaan tuo sovellus ei lähtökohtaisesti hirveästi aikaa vie kassalla kun asiakas saa itse sen asiakkuuden skannata kassalla, missä vaiheessa tahansa. Empä ole prismassakaan hirveästi enää kuullut, että onko vihreää korttia kun kaikki hoitaa sen itse siinä kassalla automaattisesti.

Todellisuudessa se tilanne menee niin, että se mummo kaivaa sovelluksen auki, ihmettelee, kun ei aukene, koska data pois päältä tms. Sitten saadaan sovellus päälle ja huomataan, että sinne on etukuponkia tullut ja aletaan sitä tutkimaan ja mahdollisesti hakemaan se alekupongin tuote siinä välissä. Kyllä siinä helposti saa minuutteja palamaan yhtä sovellusta ihmetellessä. Varmaan saavat vielä aika monelle sen sovelluksen asennuksen neuvoa ja selitellä, ettei sitä siihen nokia 5110 puhelimeen saa asennettua.

Olikohan yliopiston apteekki, missä edellä olevalle asiakkaalle alettiin kassalla kerran puhelimeen jotain kanta-asiakkaan sovellusta asentamaan puhelimeen. Varmaan 5 minuuttia meni sitä odotellessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 833
Viestejä
4 879 750
Jäsenet
78 692
Uusin jäsen
josasim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom