Paikallisessa s-marketissa ei viitsi palvelun takia käydä. Vastaus palautteeseen ympäripyöreää diipadaapaa.
Diipadaapa vastaukset on kyllä vastenmielisiä palautteeseen, niissä näkyy tehokkaasti S-ketjun suuruus, jossa yksittäisen asiakkaan palaute ei paljon merkkaa.
Tykkään käydä Prismassa (halvin, helvempi kuin esim. lidl) ja valikoima hyvä ja pääosin tankkaan ABC:llä (halvin myös). Mutta lounaalla tulee välteltyä S-Ketjun tiettyjä ravintoloita, ja mieluummin käytyä pienempien omistajien rafloissa missä asiakasta kuunnellaan.
Yksi paikallinen S-Ketjun omistama ravintola nosti lounaan hintaa jonkin about 2% joka aiheutti sen ettei lounasta saanut maksettua lounaskortilla kokonaan (olisko ollut joku 0,2€ se erotus), joten maksaminen ko. ravintolassa meni näin:
1.) Näytä S-kortti, koska normaalin lounashinnan saa vain S-kortilla
2.) Muistuta tarjoilijaa/myyjää, että maksat lounaskortilla eli sen pitää lyödä kaksi summaa
3.) Maksa lounarilla ensin se pääsumma
4.) Odota erotussummaa
5.) Maksa erotus 0,2€ joko kolmannella kortilla, käteisellä tai sillä S-kortilla (jolloin lisää kohta 5.1)
5.1.) Jos maksat S-kortilla 0,2€ pitää korttia näyttää laitteelle 2krt, koska ensin rekisteröi bonukset ja sitten vasta maksun
Tämä aiheutti sen, että maksaminen oli hidasta, vittumaista ja jonoa kertyi jos syömään tuli työporukoita joilla lounasetu. Ja jonossa usein kuului "onko kenelläkään kolikoita" ja sitten kaiveltiin jos jollain oli 20cent kolikoita, koska se nopeutti tuota prosessia.
Annoin sitten palautetta kirjallisesti asiallisesti, jossa perustelin kantani miksi tuo ei ole mukavaa.
Vastauksena tuli jonkun ko. toimipisteen pomon diipadaapa vastaus josta ilmeni, että raaka-aineiden hinnat oli jonkun sentin jolloin ruoan hinnan oli noustava myös joku sentti ja että kaikilla ei ole käytössään lounaria (myönnettäköön, että täällä maalla (Seinäjoki) lounasetu ei ole mikään mailman yleisin ilmiö) ja koska enemmistö ei maksa lounaskortilla ei se ole kaikkien ongelma. Ja loppuun kehotus varata esim. kolikkoja mukaan. Ei yhdessäkään lauseessa edes huomioitu asiakkaan näkemystä asiaan ja muutenkin sellanen diipadaapa "kustannustaso, raaka-aineet noussu ekkö tyhmä asiakas tajua"
No käyn siellä nykyään vain jos on äärimmäisen kova hinku sinne (sääli sinänsä, ruoka on hyvää). Mutta isolla ketjulla ei tunnu missään jos joku pieni asiakasryhmä jättää syömättä yhdessä toimipisteessä