Lidl vs K-market vs S-market

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Prismojen ongelma on eläkeläiset ja lapsiperheet. Meno prismoissa ainakin etelässä vitun adhd ja parkkipaikoilla tapahtuu eniten hit n run tapauksia. En mene omalla autolla lainkaan prismoihin. Juurikin em. Syistä ja muistakin syistä kuten aiempi postaaja mainitsi.

Citymarketit on kauppiasvetoisia ja se näkyy verrattuna prismoihin tuotteiden muodossa. Kauppiaita näkee töissä käytävillä ja juttelemassa kuulumisia asiakkaiden kanssa. Kauppiaat panostaneet valikoimiinsa ja tuotteisiin... Toki prismat apinoivat ostamalla samoja innovaatioita esim. Sushit.
Eipä itse kiinnosta jutella kauppiaiden kanssa. Jos haluan jutella tuntemattomien kanssa, menen baariin. Kiinnostaa edulisemmat hinnat ja paremmat bonukset.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Eipä itse kiinnosta jutella kauppiaiden kanssa. Jos haluan jutella tuntemattomien kanssa, menen baariin. Kiinnostaa edulisemmat hinnat ja paremmat bonukset.
Itse menen kalleimpaan kauppaan koska rahaa on ja se näkyy. Siksi citymarket.

Lähes 40 vuoteen en ole tarvinnut typerää vihreää bonuskorttia enkä tarvitse jatkossa.
Kauppiaan kanssa juttelu siksi, koska voit esittää toiveita hänelle suoraan ja ne yleensä toteutuukin. Ei ass ryhmällä toimi noin, koska hmv. Siksi vältänkin kuin ruttoa kaikkea s-ryhmään liittyvää
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Itse menen kalleimpaan kauppaan koska rahaa on ja se näkyy. Siksi citymarket.

Lähes 40 vuoteen en ole tarvinnut typerää vihreää bonuskorttia enkä tarvitse jatkossa.
Kauppiaan kanssa juttelu siksi, koska voit esittää toiveita hänelle suoraan ja ne yleensä toteutuukin. Ei ass ryhmällä toimi noin, koska hmv. Siksi vältänkin kuin ruttoa kaikkea s-ryhmään liittyvää
Hyvä että sulle sopii cittari. Itsellä ei myös ole rahasta kiinni. Samalla tietty hyödynnän bonukset, miksi en hyödyntäsi sitä..
Vai oletatko että cittari on rikkaiden ja prisma köyhien kauppa..?
En ole koskaan vaan pitänyt cittareista, jotenkin kylmiä ja kolkkoja halleja. Tammiston cittari on ainut cittari minne joskus eksyn.
Parasta siellä on ehkä lihatiski, muuten samaa laatua kuin prismoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Hyvä että sulle sopii cittari. Itsellä ei myös ole rahasta kiinni. Samalla tietty hyödynnän bonukset, miksi en tekisi sit..
Vai oletatko että cittari on rikkaiden ja prisma köyhien kauppa..?
En ole koskaan vaan pitänyt cittareista, jotenkin kylmiä ja kolkkoja halleja. Tammiston cittari on ainut cittari minne joskus eksyn.
Parasta siellä on ehkä lihatiski, muuten samaa laatua kuin prismoissa.
Sitähän se vähän on. Ajetaan paikalle skodalla tai tojotalla. Kolhitaan vähän naaupuriauton kylkiä ja lähdetään pois jälkiäjättämättä. Kaupassa on kaikki Yh-avohoitopotilaat sen kymmenen lapsen katraan kanssa... Ei kiitos, vihaan lapsiperheitä kaupoissa, ravintoloissa ja hotelleissa.

Tuo on totta, että lihatiskit on kuraa prismoissa. Jos siellä kävisi kaupassa, niin joutuisi toiseen kauppaan hakemaan lihat ja kalat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Sitähän se vähän on. Ajetaan paikalle skodalla tai tojotalla. Kolhitaan vähän naaupuriauton kylkiä ja lähdetään pois jälkiäjättämättä. Kaupassa on kaikki Yh-avohoitopotilaat sen kymmenen lapsen katraan kanssa... Ei kiitos, vihaan lapsiperheitä kaupoissa, ravintoloissa ja hotelleissa.
Just joo.... No kaiken saat kotiisi oven taakse kätevästi netin kautta tilaamalla. Kommentisi ovat aikalailla provoilua. Jätän keskustelun tästä asiasta tähän. :facepalm:
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Itse menen kalleimpaan kauppaan koska rahaa on ja se näkyy. Siksi citymarket.

Lähes 40 vuoteen en ole tarvinnut typerää vihreää bonuskorttia enkä tarvitse jatkossa.
Kauppiaan kanssa juttelu siksi, koska voit esittää toiveita hänelle suoraan ja ne yleensä toteutuukin. Ei ass ryhmällä toimi noin, koska hmv. Siksi vältänkin kuin ruttoa kaikkea s-ryhmään liittyvää
Eikös tuo Cittari ole sellainen elämänkoululaisten ja homehtuneiden vanhusten paikka? Itse suosinut aina Stokmannin herkkua. Sitten erikoisemmat lihat yms suoraan tuottajalta postitse Euroopasta ja Suomesta. Suosittelen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Eikös tuo Cittari ole sellainen elämänkoululaisten ja homehtuneiden vanhusten paikka? Itse suosinut aina Stokmannin herkkua. Sitten erikoisemmat lihat yms suoraan tuottajalta postitse Euroopasta ja Suomesta. Suosittelen.
Totta. Toinen paikka josta saa vaikkapa todella tuoretta riistaa, on Kauppahalli.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Eikös tuo Cittari ole sellainen elämänkoululaisten ja homehtuneiden vanhusten paikka? Itse suosinut aina Stokmannin herkkua. Sitten erikoisemmat lihat yms suoraan tuottajalta postitse Euroopasta ja Suomesta. Suosittelen.
Ei kyllä ne löytyvät vihreästä kaupasta. Sen lisäksi kakki mopojonnet hengaa noissa nykyisin. 2t bensa haisee ja ovien sisäänkäyntien kohdilla röökintumppeja ja räkäklimppilammikoita.

Harmi kun stokka on jo aikaa sitten näivettynyt pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Ei kyllä ne löytyvät vihreästä kaupasta. Sen lisäksi kakki mopojonnet hengaa noissa nykyisin. 2t bensa haisee ja ovien sisäänkäyntien kohdilla röökintumppeja ja räkäklimppilammikoita.

Harmi kun stokka on jo aikaa sitten näivettynyt pois.
Nyt voisit lopettaa flametuksen.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Nyt voisit lopettaa flametuksen.
Mikä on flametus?

Ai jos mulla oli kuntosali samassa rakennuksessa ja sain väistellä joka kerta noita räkälammikoita matkalla sekä röökiä polttavia jonneja mopoillaan sisäänkäyntien edessä? Onhan tuo aika elämämkoulu mielestäni jos paikat räitään ja paskotaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Mikä on flametus?

Ai jos mulla oli kuntosali samassa rakennuksessa ja sain väistellä joka kerta noita räkälammikoita matkalla sekä röökiä polttavia jonneja mopoillaan sisäänkäyntien edessä? Onhan tuo aika elämämkoulu mielestäni jos paikat räitään ja paskotaan?
Usein sisältö on provosoivaa. Flame on englantia ja tarkoittaa liekkiä. Flametus (tai fleimaus) tarkoittaa flame-viestien kirjoittamista, ”bensan heittämistä liekkeihin”.
Eli noi sun räkälammikot, röökitumpit, skodat jne ovat flametusta. Eivät liity itse kaupparyhmään. Kumpaakaan.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Usein sisältö on provosoivaa. Flame on englantia ja tarkoittaa liekkiä. Flametus (tai fleimaus) tarkoittaa flame-viestien kirjoittamista, ”bensan heittämistä liekkeihin”.
Eli noi sun räkälammikot, röökitumpit, skodat jne ovat flametusta. Eivät liity itse kaupparyhmään. Kumpaakaan.
Kyllä ne sikäli liittyy lieveilmiöinä, jonka takia itse ja moni muu jättää käymättä ko. liikkeissä. Eivät ne ole flametusta vaan täyttä totuutta. Tietysti sitä voi pitää sellaisena jos se kolahtaa omaan nilkkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Kyllä ne sikäli liittyy lieveilmiöinä, jonka takia itse ja moni muu jättää käymättä ko. liikkeissä. Eivät ne ole flametusta vaan täyttä totuutta. Tietysti sitä voi pitää sellaisena jos se kolahtaa omaan nilkkaan.
Jos kuitenkin puhutaan itse asiaa eikä pelkkää sontaa niin väitteesi ei pidä paikkansa. S -ryhmä on edelleen suurin markkinaosuudellaan.

Kaupan ryhmien markkinaosuudet päivittäistavaramyynnistä 2019

Ryhmä Markkinaosuus %

S-ryhmä 46,2 %
K-ryhmä 36,5 %
Lidl Suomi Ky 9,6 %

 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Jos kuitenkin puhutaan itse asiaa eikä pelkkää sontaa niin väitteesi ei pidä paikkansa. S -ryhmä on edelleen suurin markkinaosuudellaan.

Kaupan ryhmien markkinaosuudet päivittäistavaramyynnistä 2019

Ryhmä Markkinaosuus %

S-ryhmä 46,2 %
K-ryhmä 36,5 %
Lidl Suomi Ky 9,6 %

Yli puolet jättää siis käymättä.

Mikä sun agenda on muuten puolustulla tuota sielutonta ryhmää? Jos sanoo oman mielipiteensä siellä käyvästä paskasakista, niin sekään ei pidä paikkaansa :D
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 444
@Diplomaatti eiköhän tuo provosoiva yleistäminen riitä, sinun mielipiteesi tuli kyllä jo kaikille selväksi eikä se siitä toistamalla enää miksikään muutu.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Yli puolet jättää siis käymättä.
Juu, ei. Raakasti yleistämällä tarkoittaa että talouksien 100 euroa jakutuu niin että 46€ S:lle, 36€ K:lle, 10 L:lle ja loput "muille".

Se mitä kaupparyhmissä seurataan mielenkiinnolla markkinaosuuksien muutoksissa on kenelle menetetään ja keneltä saadaan asiakkaita. Esim 3% plussaa saattaa tarkoittaa 2 % menetystä yhdelle ja 5% siirtymää toiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Tänään pisti silmään lidlin "halpuutus"
Niin pitkään kuin muistan on 1,5l vichy pullo ollut 0,99€, Joku kuukausi sitten nousi hinta -> 1,02€.
Tänään oli sitten iso kyltti että "nyt pysyvästi halvempaan hintaan" ja hintana 0,99€..
Ei siinä, edelleen haen vissyni lidlistä mutta aika naurettavaa touhua.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 920
Tänään pisti silmään lidlin "halpuutus"
Niin pitkään kuin muistan on 1,5l vichy pullo ollut 0,99€, Joku kuukausi sitten nousi hinta -> 1,02€.
Tänään oli sitten iso kyltti että "nyt pysyvästi halvempaan hintaan" ja hintana 0,99€..
Ei siinä, edelleen haen vissyni lidlistä mutta aika naurettavaa touhua.
Niin, hinnat tuppaa nousemaan ajan saatossa palkkojen ja inflaation peesissä. Yhtään ei auta tuleva polttoaineiden hintojen nosto. Käytännössä se siirtyy suoraan kuluttajahintoihin.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Inflaatio on toki ollut jo pidempään (lähes) nollassa. Eniten vaikuttanee millaisella hinnalla herra Lidl saa ostettua sitä Saskiaa sisään.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Tänään pisti silmään lidlin "halpuutus"
Niin pitkään kuin muistan on 1,5l vichy pullo ollut 0,99€, Joku kuukausi sitten nousi hinta -> 1,02€.
Tänään oli sitten iso kyltti että "nyt pysyvästi halvempaan hintaan" ja hintana 0,99€..
Ei siinä, edelleen haen vissyni lidlistä mutta aika naurettavaa touhua.
Jäihän s-ryhmä tuosta aikanaan kiinni, kun nostivat ensin tuotteiden hintoja hieman. Tämän jälkeen tuli halpuutus, joka korjasi nostetut hinnat samalle tasolle, kuin aiemmin ja siinä samassa yhteydessä, kun nuo einekset oli halpuutettu, niin nostivat oikeiden tuotteiden hintoja isosti
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Minkä ihmeen takia ruokakoriin laitetaan colaa tai einespizzoja? Itsellä tuosta listasta tulee 5/19 joita käytän, joten ei lainkaan validi ostoskori kulinaristille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Minkä ihmeen takia ruokakoriin laitetaan colaa tai einespizzoja? Itsellä tuosta listasta tulee 5/19 joita käytän, joten ei lainkaan validi ostoskori kulinaristille.
Sehän se oliskin kun vaikka naudan filettä laitettaisiin koriin. Cittarit ottaisi vielä hirmuisemmin turpiinsa, kun "kulinaristien" tuotteisiin on helpompi niitä katteita lisäillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Minkä ihmeen takia ruokakoriin laitetaan colaa tai einespizzoja? Itsellä tuosta listasta tulee 5/19 joita käytän, joten ei lainkaan validi ostoskori kulinaristille.
Niin, onhan tuolla tuotteita mitä itse ei osta ja toinen taas ostaa. Kun vertaillaan hintoja niin valitaan tuotteita laajalta skaalalta.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Sehän se oliskin kun vaikka naudan filettä laitettaisiin koriin. Cittarit ottaisi vielä hirmuisemmin turpiinsa, kun "kulinaristien" tuotteisiin on helpompi niitä katteita lisäillä.
Tässä tuleekin sitten vastaan toinen dilemma eli laatu. Sisäfilettä tai entrecotea valitessa en sitä ostaisi prisman tiskiltä
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Prismassa on wotkinsin lihatiski ainakin täällä eli on se kumma jos ei kelpaa. Toisaalta ei kukaan sun trollausta tosissaan ota.
Ennen kahden koon pikkukaupoissa oli parhaat tiskit, joista itse hain lihani ja jonne toimitettiin lähtituottajien lihoja. Viime aikoina on alkanut sittareiden lihatiskien panostus viimeisten 4-5 vuoden aikana. Ilmaiset fileoinnit jne. joten palvelun laatu on siellä huippuluokkaa.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Huvittavaa tämä diplomaatin (ja aiemmin muidenkin ) suhtautuminen eri kauppaketjuihin :D Näistä änkyröistähän ne Lidlin palkitut mainokset on saanut alkunsa ;)

Itse käyn kaikissa kauppaketjuissa. Lähin kauppa on Halpahalli, joten sieltä tulee haettua pikaisesti tarvittavat täydennykset. Sitten parin km säteellä löytyy S-market, K-kauppa, Tokmanni ja Lidl. Prisma sitten työmatkan varrella, joten sielläkin joskus tulee käytyä isommilla ostoksilla. Cittarit taas sijoittuu vähän ohi kulkureittien, joten käyntiä ehkä pari kertaa vuodessa. Ehkä kävisin sijainnista huolimatta useamminkin, mutta onhan siellä turhan kallista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Huvittavaa tämä diplomaatin (ja aiemmin muidenkin ) suhtautuminen eri kauppaketjuihin :D Näistä änkyröistähän ne Lidlin palkitut mainokset on saanut alkunsa ;)

Itse käyn kaikissa kauppaketjuissa. Lähin kauppa on Halpahalli, joten sieltä tulee haettua pikaisesti tarvittavat täydennykset. Sitten parin km säteellä löytyy S-market, K-kauppa, Tokmanni ja Lidl. Prisma sitten työmatkan varrella, joten sielläkin joskus tulee käytyä isommilla ostoksilla. Cittarit taas sijoittuu vähän ohi kulkureittien, joten käyntiä ehkä pari kertaa vuodessa. Ehkä kävisin sijainnista huolimatta useamminkin, mutta onhan siellä turhan kallista...
Täähän se on. Mielikuvamarkkinointi on erittäin onnistunutta kun jengi kuvittelee jotain laatueroja täsmälleen samojen tuotteiden välille.

Onhan noissa kaupoissa eroja toki, ei sitä voi kukaan kiistää. Hauskinta kuitenkin on tää että yritetään jotenkin esim. siisteyden tm. osalta niputtaa koko ketjun kaikki liikkeet samaan kategoriaan. Erityisesti kauppiasvetoisissa ketjuissa, missä se tilanne voi vaihdella ihan järkyttävänkin paljon. Samoin asuinalueella on aika paljon merkitystä esim. siihen mitä ne valikoimat pitää sisällään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 900
Minkä ihmeen takia ruokakoriin laitetaan colaa tai einespizzoja? Itsellä tuosta listasta tulee 5/19 joita käytän, joten ei lainkaan validi ostoskori kulinaristille.
Varmaan laitetaan vähän kaikkea mitä kaupoissa myydään. Järkevintä tietysti vertailla identtisiä tuotteita mikäli mahdollista, joku lihatiskin vertailu on ihan turhaa hinnan puolesta kun tuotteet voivat olla niin erilaisia.

Toisaalta koko ruokakorivertailu on vähän turha kun ei kukaan osta juuri noita samoja juttuja vaan jos oikeasti haluaa selvittää itselleen halvimman kaupan niin pitää ihan itse käydä hinnat katsomassa niille jutuille mitä aikoo itse ostaa.

Minä käyn eri kaupoissa niin saa kaiken mitä haluaa ja kaikki halvimmalla mahdollisella hinnalla. Onneksi on kaikkia kolmea kauppaa lähellä.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
792
Helpoin tapa laskea ruokakustannuksia on hoitaa ostokset suunnitelmallisesti ja järkevästi. Jos ruokaa joutuu pilaantumisen takia heittämään pois kaapista, niin euron kymmenysten vertailu ei tilannetta juuri paikkaa. Ja heräteostokset minimiin. Sokea kilohintojen tuijottaminenkaan ei ole avain onneen, jos esimerkiksi kahden hengen talous ostaa kilohinnaltaan näennäisen pienen 800 gramman juustopaketin, josta lopulta jää kolmasosa syömättä köntin kuivuessa jääkaapin perällä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onko sellainen fiilis muilla että Lidl hivuttaa hintojaan ylös päin? Oletteko jo konkreettiseen hintahilaukseen törmänneet? Mielestäni uusi puhelinsovellus ei ole niin kätevä ja mielekäs juttu, eikä tarjoukset tunnu osuvan omalle kohdalle. Itse käyn kaikissa kaupoissa, ei ole suosikkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 900
Onko sellainen fiilis muilla että Lidl hivuttaa hintojaan ylös päin?
Tietenkin, mutta onko joku kauppa joka ei näin tee? Kyllähän nyt suurin osa kaikista hinnoista on noussut esim. 10 tai 20 v takaisista reilusti ja nousu tapahtuu pikkuhiljaa. Varmasti 2030 on lidlinkin hinnat jo paljon kovempia kuin nyt, mutta pakko olla kun kaiken muunkin hinnat nousee kokoajan. Ja nyt kun dieselin hinta nousee aika paljon niin käytännössä kaikkien myytävien juttujen hinta tulee nousemaan taas kun kuljetukset kallistuu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 120
Pakkauskoot myös pienenevät koko ajan, sekin aiheuttaa osaltaan hinnannousua.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Tietenkin, mutta onko joku kauppa joka ei näin tee? Kyllähän nyt suurin osa kaikista hinnoista on noussut esim. 10 tai 20 v takaisista reilusti ja nousu tapahtuu pikkuhiljaa. Varmasti 2030 on lidlinkin hinnat jo paljon kovempia kuin nyt, mutta pakko olla kun kaiken muunkin hinnat nousee kokoajan. Ja nyt kun dieselin hinta nousee aika paljon niin käytännössä kaikkien myytävien juttujen hinta tulee nousemaan taas kun kuljetukset kallistuu.
Tämä. Ihan normaalia että hinnat seilaa. Mitenkä prisman halpuutus? Ei ole hinnat ainakaan niissä tuotteissa enää halpuutuksen tasolla, joita itse ostan. Aina puhutaan että laskimme hintoja, halpuutimme hintoja jne. Varmaan järkikin sen sanoo, että niiden on pakko aina välillä nousta tai muuten niitä jaettaisiin ilmaiseksi :D
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Aina olen kuvitellut, että S-Ryhmällä jaksonvaihdostiedot on luottamuksellisia ja siksi ollut aina hiljaa niistä.

Mutta ei näemmä olekaan.
Tuolta on helppo tsekata, että milloinka ne uutuustuotteet sitten luultavimmin tulee S-Ryhmän kauppoihin. Tietysti päivittäin tiputtelee jotain yksittäisiä, mutta tuon mukaan tulee sitten isoimmat muutokset aina.
Tämä jaksonvaihteen aikataulu on myös aika pitkälti samanlaisena käytössä myös keskolla. Kotimainen teollisuus ja toimittajat osaavat ajoittaa rytminsä samoihin niin ei suotta mainosta "nyt hyvin varustelluista ruokakaupoista kautta maan."

Jaksonvaihteessa myös hintoihin tehdään muutoksia ja tuolloin saattaa päätoimittajat vaihtua monessakin avaintuotteessa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 744
Onko sellainen fiilis muilla että Lidl hivuttaa hintojaan ylös päin? Oletteko jo konkreettiseen hintahilaukseen törmänneet? Mielestäni uusi puhelinsovellus ei ole niin kätevä ja mielekäs juttu, eikä tarjoukset tunnu osuvan omalle kohdalle. Itse käyn kaikissa kaupoissa, ei ole suosikkia.
Nope. Mutuilu on muutenkin huonoa. Jos ei pysty ulkoa muistamaan niin ei kun ottaa ylös itselleen olellisempien tuotteiden hintoja.

Puhelinsovellus on edelleen aika hölmö ja varmaan jokainen aktiivisesti Lidlissä käyvä näkee että tuon bonus systeeminkin tulon jälkeen suurin osa asiakkaista ei sitä käytä. Automarket Lidleissä ehkä ihmiset käyttää enemmän koska ostokset ovat suurempia kuin tuossa keskustan Lidlissä missä itse pääasiassa käyn. Itse olen saanut tuohon kerättyä 14 euroa ja ei näytä että mitenkään saisin 50 euroa täyteen. Sitä 5 euron alkubonustakaan en samoin saanut käytettyä.

Tällä hetkellä ruuan indeksi on korkeimmilla, kuin aikoihin.
Juu, linkkiä?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Nope. Mutuilu on muutenkin huonoa. Jos ei pysty ulkoa muistamaan niin ei kun ottaa ylös itselleen olellisempien tuotteiden hintoja.

Puhelinsovellus on edelleen aika hölmö ja varmaan jokainen aktiivisesti Lidlissä käyvä näkee että tuon bonus systeeminkin tulon jälkeen suurin osa asiakkaista ei sitä käytä. Automarket Lidleissä ehkä ihmiset käyttää enemmän koska ostokset ovat suurempia kuin tuossa keskustan Lidlissä missä itse pääasiassa käyn. Itse olen saanut tuohon kerättyä 14 euroa ja ei näytä että mitenkään saisin 50 euroa täyteen. Sitä 5 euron alkubonustakaan en samoin saanut käytettyä.



Juu, linkkiä?
Ainakin raaka-aineet on tainneet vaihtua "liha" tuotteissa broilereihin kun ennen taisi olla porsaanlihaa.Sinäänsä ihan ymmärrettävää kun ajattelee kuinka nopeasti noi tehotuotetut broilerit kasvaa verrattuna porsaisiin sen lisäksi että niiden tuotantokustannukset taitaa olla aika paljonkin? halvemmat?.Kaljan hintaa taas nostaa törkeä verotus joka johtanee siihen että tuottajien pitää koko ajan ajaa kustannuksia alemmas ja alemmas joka sitten johtanee laadun heikkenemiseen yms.Toi on mutua,ne ajaisi niitä kuitenkin alemmas jos mahdollista nousi vero tai ei. :) :kahvi:

/offtopic
Itse käynyt lidl:ssä jo alusta lähtien ja aion käydä tulevaisuudessakin.omasta mielestä oli hyvä että tuli suomeen koska nyt on oikeaa kilpailua.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 744
Musta kyllä noi linkatut 5 vuoden muutokset ovat olemattomia, väliltä 97-103.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Plottasin huvikseen Tilastokeskuksen datan aiheesta 2000-2020 niin saa paremman kuvan. 2000 taso 10000 pistettä (10000 eikä 100 koska Plotly ei ymmärrä pilkkua desimaalierottimena, eikä jaksa käyttää paria minuuttia enempää tän säätämiseen):

ruoka_indeksi.png


Datan lähde: Kuluttajahintaindeksit pääryhmittäin (2000=100, 2005=100, 2010=100, 2015=100) muuttujina Kuukausi, Indeksisarja, Hyödyke ja Tiedot-Tilastokeskuksen PX-Web tietokannat
Graafi tuotettu Plotlyn Graph Studiolla: https://chart-studio.plotly.com/create/
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Pitäisiköhän tästä alkaa vetämään jo johtopäätöksiä hankinta- ja/tai logistiikkaketjusta? Ensiksi uutinen -- Lidlin jauhelihassa salmonellaa:


Sitten Googlen hakutulokset:

LIDL SALMONELLA --> 232 000 hakutulosta
K-RYHMÄ SALMONELLA --> 33 800 hakutulosta (KESKO SALMONELLA 4 200 hakutulosta)
S-RYHMÄ SALMONELLA 17 000 hakutulosta
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Pitäisiköhän tästä alkaa vetämään jo johtopäätöksiä hankinta- ja/tai logistiikkaketjusta? Ensiksi uutinen -- Lidlin jauhelihassa salmonellaa:


Sitten Googlen hakutulokset:

LIDL SALMONELLA --> 232 000 hakutulosta
K-RYHMÄ SALMONELLA --> 33 800 hakutulosta (KESKO SALMONELLA 4 200 hakutulosta)
S-RYHMÄ SALMONELLA 17 000 hakutulosta
Entä jos vaidat vaikka s ryhmän tilalle prisma?
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 016
Pitäisiköhän tästä alkaa vetämään jo johtopäätöksiä hankinta- ja/tai logistiikkaketjusta? Ensiksi uutinen -- Lidlin jauhelihassa salmonellaa:


Sitten Googlen hakutulokset:

LIDL SALMONELLA --> 232 000 hakutulosta
K-RYHMÄ SALMONELLA --> 33 800 hakutulosta (KESKO SALMONELLA 4 200 hakutulosta)
S-RYHMÄ SALMONELLA 17 000 hakutulosta
K-Market salmonella --> Noin 4 650 000 tulosta

:smoke:
 

koivunoksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2020
Viestejä
225
Tuo Lidlin saksalainen jauheliha on muuten todella oudon makuista. Kahdesti sitä olen ostanut ja on jäänyt syömättä.

Ostakaa kotimaista, niin oppii Lidl pitämään saksalaiset paskatuotteet poissa valikoimista.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Kieltämättä tulee näemmä melko muutoksia, mutta "Lidl" hakenee vain konsernitason, tai vaikka yksittäisen kaupan. Jos samassa artikkelissa mainitaan esim S-ryhmä ja jokunen kauppataso missä tuotetta on myyty, niin yksi artikkeli luo heittämällä jopa 4 hittiä, haun logiikasta riippuen.

My point being, mielestäni Lidl on ollut aika usein pinnalla juuri salmonellauutisissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 003
Tuo Lidlin saksalainen jauheliha on muuten todella oudon makuista. Kahdesti sitä olen ostanut ja on jäänyt syömättä.

Ostakaa kotimaista, niin oppii Lidl pitämään saksalaiset paskatuotteet poissa valikoimista.
Jep, niinkuin ne muutkin Farmers naturel tuotteet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 967
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom