Menee tosiaan hieman ohi aiheen, mutta ne halvimmat edam- ja goudajuustot ihan sama millä merkillä, on syytä jättää ostamatta. Ihan kuin kumia pureskelisi.
Eivät sovellu omasta mielestä edes leivän päälle kun niistä ei juuri mitään makua saa.
Mulle kyllä käy miedot juustot kuten edam ja gouda. Toisaalta leipää syön niin harvoin, että vertailua on ollut vaikea tehdä. Valmiina siivuina en juustoa osta, joten ehkä pahimmat bulkkituotteet on tullut vältettyä. Oikeasti huonoja kokemuksia on vain vähärasvaisista juustoista, esim. kevyt oltermanni on mielestäni pahan makuista.
Voimakkaan makuiset juustot kuten parmesaani ja pecorino sitten ruoanlaittoon. Välillä kalliimpia juustoja tulee ostettua myös naposteltavaksi, mutta en mää niitä ole oikein pitänyt hintansa arvoisina. Alla jääkaapista löytyneitä Lidlistä ostettuja juustoja:
Vasemmalla ylhäällä Pohjolan Juustolan mustaleima emmental. Tätä olisi tarkoitus kokeilla parmesaanin korvikkeena.
Keskellä Saaremaa Kadaka, valkosipulilla maustettu savugouda, poistettu joskus alelaarista kokeiltavaksi.
Espanjan teemaviikolta yli jäänyt Sol & Mar Mahon-Menorca juusto. Ei aavistustakaan mihin tarkoitettu. Ei tarvitse vastata, voin googlata itsekin. Parasta ennen 26.12.2020. Kuten
@Barbarossa linkkaamassa jutussa kerrotaan, tuossa pitäisi oikeasti lukea "parasta jälkeen", joten ei varmaan ihan heti tule avattua. Varmaan tyhmä kysymys, mutta kypsyvätkö vakuumipakatut juustot ylipäätään jääkaapissa? Samahan se on syödä nyt, jollei näin tapahdu.
Alhaalla vasemmalla Pohjolan Juustolan Port salut. Mulla unohtui tätä pöydälle joku aika sitten. Juustoa oli jäljellä vain yhden annoksen verran, joten otin sen lämpenemään ennen iltapalaa pakkauksessaan, johon pala sitten jäi piiloon. En tiedä kauanko meni, että huomasin ettei pöydällä lojunut juustopakkaus ollutkaan tyhjä. Joka tapauksessa vähintään kaksi vuorokautta mutta alle viikko. En nyt halua suositella kenellekään, mutta kun löydettyäni uskaltauduin juuston kuluttamaan, voin vain sanoa ettei ollut Port salut koskaan maistunut yhtä hyvältä.
Eilen tarjouksesta otettu Chene d'argent vuohenjuusto. Kääk! Kuvatessa huomasin, että tämä onkin homejuustoa. Aiemmin olin ostanut Lidlistä pitkulaisen sylinterin muotoista tuorejuustoa, joka oli paloiteltu paksuiksi kiekoiksi. Luulin että tämä olisi ollut sitä. Sellainen mulla unohtui kerran yön yli huoneenlämpöön. Aamulla popsin aamupalaksi, eikä tästäkään tullut ruokamyrkytystä.