LG HBS-FN6 -bluetooth- kuulokkeet

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
LG HBS-FN6 -bluetooth-kuulokkeet | Telia

Ostin tälläisen ja heitin jo ohjekirjan roskiin. Mikä tämä näppäin on tämän kotelon sivussa? ja mistä tietää onko tuossa kotelossa minkä verran akkua, kyllähän siinä jonkinainen ledivalo vilkkuu.

Jos jotain kiinnostaa tietää kuinka toimii, niin isoin korvatulppa on paras äänenlaadun puolesta, mutta hiljaisuudessa ollessa se isoin on hiukan häiritsevä kun se toimii kuulosuojaimena melkeimpä.

Itse kännykkä-äppissä on mahdollisuus käyttää taajuuskorjainta joka muuttaa taajuuden itse kuulokkeista. Nämä on myös mahdollista parittaa tietokoneeseen kun ensin kännykästä katkaisee kuullokkeiden yhteyden. sitten laittaa napit koteloon. ja luukku kiinni.
Sitten avaan tietokoneesta bluetoothin ettimään uusia laitteita ja avaa kotelon, mutta pitää napit sisällä niin tietokone yhdistyy niihin.

1613287040494.png


äänenohjauspaneelista kannattaa tietokonekäytössä ottaa pois käytöstä tuo alempi, sekä viellä "Tallennus"-välilehdeltä pois päältä mikrofoni. Parempi äänenlaatu.

sekä tämän käyttö yhdessä kuullokkeiden oman säädön kanssa toimii ihan hyvin:

1613287109825.png
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
LG HBS-FN6 -bluetooth-kuulokkeet | Telia

Ostin tälläisen ja heitin jo ohjekirjan roskiin. Mikä tämä näppäin on tämän kotelon sivussa? ja mistä tietää onko tuossa kotelossa minkä verran akkua, kyllähän siinä jonkinainen ledivalo vilkkuu.

Jos jotain kiinnostaa tietää kuinka toimii, niin isoin korvatulppa on paras äänenlaadun puolesta, mutta hiljaisuudessa ollessa se isoin on hiukan häiritsevä kun se toimii kuulosuojaimena melkeimpä.

Itse kännykkä-äppissä on mahdollisuus käyttää taajuuskorjainta joka muuttaa taajuuden itse kuulokkeista. Nämä on myös mahdollista parittaa tietokoneeseen kun ensin kännykästä katkaisee kuullokkeiden yhteyden. sitten laittaa napit koteloon. ja luukku kiinni.
Sitten avaan tietokoneesta bluetoothin ettimään uusia laitteita ja avaa kotelon, mutta pitää napit sisällä niin tietokone yhdistyy niihin.



äänenohjauspaneelista kannattaa tietokonekäytössä ottaa pois käytöstä tuo alempi, sekä viellä "Tallennus"-välilehdeltä pois päältä mikrofoni. Parempi äänenlaatu.

sekä tämän käyttö yhdessä kuullokkeiden oman säädön kanssa toimii ihan hyvin:

Oletko ollut tyytyväinen kuulokkeisiin? Hyvä äänenlaatu? Lähden tästä ehkä noita ostamaan kun ovat tarjouksessa.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Oletko ollut tyytyväinen kuulokkeisiin? Hyvä äänenlaatu? Lähden tästä ehkä noita ostamaan kun ovat tarjouksessa.
Joo en ole löytäny valittamista. Paitsi käytössä ovat jo täynnä vaikkua ja pölyä ja meinaa pudota tuulisella säällä korvista jos syö jotain samaa aikaan. Pitäis uudet ne silikonitassut saada jostain ostettua vissiin, kai niitäki jossaki on tai muiden kuullokkeiden osat käy yhteen, pitää joskus tutkia. Kyllä mie seuraaviksi napeiksi aion ostaa sellaiset joissa on jonkinlainen sanka tai ellei näihin saa tilattua uusia korvaniitäplugeja lisää. Hiukkasen vituttanu pyöräilessä joskus noukkia maasta kun tippunut. Tai jos syö jotain niin muljahtavat ulos. Mutta tosiaan toimivat edelleen ja lentäneet vaikka kuinka, eikä ole hajonnu. Koteloki usein vieriny asfalttia pitkin, toinen sininen valo vain joskus ei pala, mutta lataahan tuo kuitenki edelleen. Niin ääni pysynyt hyvänä sekä kosketusohjaus edelleen toimii. Ulkonäöllisesti ruhjeentuneet vaikka kuinka, toisinsanoen käyttöä ainakin kestää.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
No hyvä, itseä lähinnä mietityttää tuo ääni noissa kun jossain arvosteluissa sitä moitittu. Pitääkö nämä miinukset paikkaansa: ?
Miinukset:
- Äänenlaatua heikentää merkittävästi taustakohina hiljaisissa kohdissa
- tarvetta ei ollut vastamelukuulokkeille, mutta nämä jotenkin korostavat kaikkia ympäröiviä ääniä !?
- akkujen varaustila hankala tietää vilkkuvan valokoodin perusteella
???
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
No nuo ovat toinen vaihtoehto.. Toisaalta suurempi riski, kun ovat kalliimmat, jos on niittenkin äänentoistossa jotain moitittavaa..
Itse en välttämättä tuota vastamelua tarvitse.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
No hyvä, itseä lähinnä mietityttää tuo ääni noissa kun jossain arvosteluissa sitä moitittu. Pitääkö nämä miinukset paikkaansa: ?
Miinukset:
- Äänenlaatua heikentää merkittävästi taustakohina hiljaisissa kohdissa
- tarvetta ei ollut vastamelukuulokkeille, mutta nämä jotenkin korostavat kaikkia ympäröiviä ääniä !?
- akkujen varaustila hankala tietää vilkkuvan valokoodin perusteella
???
Siitä ku pitää pohjassa, niin käynnistyy ambiesoundi. Eli silloin kaikki ympärillä olevat äänet kuuluu lujemmin. Itse napautan kaupassa 2 kertaa = Pause. sitten pidän pohjassa kytkeäkseni ambiesoundin, niin kuulen kassaneitiä jos se puhuu ja kaiken muunkin turhantärkeän muovipussien rapisemisen potenssiin sata.

En itse tiedä mitään taustakohinasta, kun mulla ei ole musiikeissa hiljaisia kohtia. Siis äänikirjoja kuuntelen, niin tottakai siinä aina jotain kuuluu taustalla. Eihän näissä ole mitään kohinanpoistoa. Akun mie ihan näen vaikka android 11:ssa se näkyy suoraan, nyt on virtaa 60% Mutta kotelon valokoodi on joko punainen = tyhjä. Tai sitten violetti = niin pitää laittaa lataukseen kunhan jaksaa.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Äänenlaadusta on oikeastaan aika turha tarkemmin kysyä. Mun korva kun tottuu aina jokaiseen. Paras ääni on logitechin kotiteatterissa. Siitä siirryin razerin kuullokkeisiin jotka kuullosti surkealta. Mutta nykyisin ne razerin kuullokkeet kuullostaa hyvältä. Nappien kohdalla kun ei ole aikaisempaa kokemusta, enkä muutenkaan ole hifi-korva, niin hiukan säädin vain eq:tä itse apissa jos oli tarvetta kännykkäkäytössä. Ei ne ainakaan kuullosta siltä kuin ämpäri olisi päässä, mutta jos vertaan kossin sankakuullokkeisiin, niin nämä napit on niihin verrattuna huonommat. Mutta paremmat kuin razerin pelikuullokkeet. Niin otappa tästä nyt selvää
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
Kyllähän äänikirjoissakin varmasti häiritsisi jos joku hirveä taustakohina taustalla on. Itse tykkään että on hyvät bassot ja noihin sai vielä erikseen basso buustin lisättyä apilla ilmeisesti.
Siitä ku pitää pohjassa, niin käynnistyy ambiesoundi. Eli silloin kaikki ympärillä olevat äänet kuuluu lujemmin. Itse napautan kaupassa 2 kertaa = Pause. sitten pidän pohjassa kytkeäkseni ambiesoundin, niin kuulen kassaneitiä jos se puhuu ja kaiken muunkin turhantärkeän muovipussien rapisemisen potenssiin sata.

En itse tiedä mitään taustakohinasta, kun mulla ei ole musiikeissa hiljaisia kohtia. Siis äänikirjoja kuuntelen, niin tottakai siinä aina jotain kuuluu taustalla. Eihän näissä ole mitään kohinanpoistoa. Akun mie ihan näen vaikka android 11:ssa se näkyy suoraan, nyt on virtaa 60% Mutta kotelon valokoodi on joko punainen = tyhjä. Tai sitten violetti = niin pitää laittaa lataukseen kunhan jaksaa.
Täytyy lähteä Telian kauppaan ja tehdä siellä viimeinen osto päätös.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
No hyvä, itseä lähinnä mietityttää tuo ääni noissa kun jossain arvosteluissa sitä moitittu. Pitääkö nämä miinukset paikkaansa: ?
Miinukset:
- Äänenlaatua heikentää merkittävästi taustakohina hiljaisissa kohdissa
- tarvetta ei ollut vastamelukuulokkeille, mutta nämä jotenkin korostavat kaikkia ympäröiviä ääniä !?
- akkujen varaustila hankala tietää vilkkuvan valokoodin perusteella
???
Näissä on ominaisuus, jonka avulla kuulet ympäristön äänet kuulokkeiden kautta. Ihan ok ominaisuus, mutta äänenlaatu on ihan hirveä tuota ominaisuutta käytettäessä. Muuten kuulokkeissa on todella hyvä äänenlaatu.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Kyllähän äänikirjoissakin varmasti häiritsisi jos joku hirveä taustakohina taustalla on. Itse tykkään että on hyvät bassot ja noihin sai vielä erikseen basso buustin lisättyä apilla ilmeisesti.


Täytyy lähteä Telian kauppaan ja tehdä siellä viimeinen osto päätös.
Taustakohina johtuu siitä ominaisuudesta, jonka avulla ympäristön äänet kuulee kuulokkeiden kautta.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Voitko testata miten se vastamelu toimii, että laita vaikka liesituuletin täysille. Että muistuttaako se ääni pöytätuuletinta sen jälkeen, vai tekeekö vastaäänen poisto muutakin kuin pelkän "basson" poiston?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Siis mulla on ollut aikasemmat vastamelukuullokkeet defuncin isot kuullokkeet. Niissä se taustamelunpoisto toimi kyseisellä tavalla. Että vaikka ilmastointilaitteen ääni tai subbarin meteli vain katoa, mutta edelleen se korkea ääni jatkoi kuulumistaan. Nämä mun mallithan ei osaa poistaa tuota taustamelua yhtään ja olisi kyllä joskus tavoitteena ostaa jonkinlaiset vastamelutoiminnolla toimivat kuullokkeet, mutta en ole varma onko napit sitten oikea vaihtoehto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
206
Ostin nämä LG:t eilen, kun Jaybird-napit hukassa. Harmitti heti kokeiltua koko ostos; ääni on todella riipivä vaikka kuinka equttaisi. Sellainen huonolaatuisen mp3:n kuuloinen yläpäästä ja todella keinotekoinen. Referenssinä olen tottunut ”Sennheiser-saundiin”.

Mukavat istuvuudeltaan nämä LG:t kuitenkin ovat, kaipa näillä podcasteja kuuntelee toistaiseksi. Pyöräillessä tuulikaan ei häirinnyt, kunhan tajusi laittaa ympäristön äänet pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Osaako joku vastata että pystyykö näissä HBS-FN7:ssä käyttämään vain yhtä kuuloketta kerrallaan? Kun nykyisissä honoreissa pystyy ja silloin tällöin töissä on tärkeää kuulla kunnolla ympäröivämaailma ja samalla kiva kuunnella podcasteja. Ja tuo ambiend ei siinä ole hyvä.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
127
Osaako joku vastata että pystyykö näissä HBS-FN7:ssä käyttämään vain yhtä kuuloketta kerrallaan? Kun nykyisissä honoreissa pystyy ja silloin tällöin töissä on tärkeää kuulla kunnolla ympäröivämaailma ja samalla kiva kuunnella podcasteja. Ja tuo ambiend ei siinä ole hyvä.
Käsittääkseni muistaakseni tuo oli mainittu ominaisuuksissa ja kuulokkeet tunnistavat sen kun ne ottaa pois korvasta ja laittaa takaisin.
Itse en pääse juuri nyt kokeilemaan kun unohdin nuo pari viikkoa sitten vanhemmilleni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Tuli silloin syyskuussa ostettua nämä HBS-FN7 ja olen ollut tyytyväinen. Kuuntelen lähinnä podcasteja välillä yhdellä kuulokkeella ja välillä molemmat korvissa. Ja kun en hifistä mitään ymmärrä niin ainakin silloin maksamaani 70 € hintaan kelpaa minulle myös musiikin kuunteluun.

Mutta nyt kysymykseen kun eilen toinen kuuloke mykistyi täydellisesti. Aiemmin laitoin molemmat toimivat kuulokkeet koteloon ja kun myöhemmin otin käyttöön ei oikea enää herännyt ja tuo sovelluskin ilmoittaa no connection oikealle kuulokkeelle. Ei auta uudelleen paritus, eikä resetointi(pitämällä paritusnappia pitkään pohjassa että punainen valo vilkkuu). Onko muita ehdotuksia?

Ja onko kenelläkään kokemuksia LG:n takuusta voiko edes olla suoraan heihin yhteydessä vai vienkö vain telialle kuulokket ja toivoa että saa kohtuu ajassa uudet kun ei taida edes olla myynnissäkään tätä versiota enää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 020
Viestejä
4 210 381
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom