Lentokenttien lounget - Kokemukset ja millä mennä sisään

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhaa
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeisen 6kk aikana testattu mm. seuraavia

Istanbul: IGA Lounge International
  • Vierailuaika: Klo 0300 - 0600
  • Suuri, tilaa oli paljon, vaikka täyttöaste yöaikaan vähän yllätti, joten voinee päivisin olla piukassa
  • Ruoka ok, ystävällinen kokki paisteli täytetyn munakkaan keskellä yötä ja jutteli mukavia
  • Siistit saniteettitilat
Geneve: Swissport Horizon Lounge
  • Vierailuaika: Klo 0830-1000
  • Pienehkö, ahdas, täysi
  • Ruoka jätti toivomisen varaa, tarjolla vain hyvin kevyttä aamupalaa
Hong Kong: Plaza Premium First
  • Vierailuaika: Klo 1900-2045
  • Iltaa kohden hiljeni, rauhallinen, piti muutaman kerran vaihtaa paikkaa, jotta löytyi toimiva pistorasia istuimesta
  • Ruoka- ja juomavalikoima passeli
  • Suihkutilat testattu toimivaksi pitkän siirtymäpätkän jälkeen

Istanbul: IGA Lounge Domestic
  • Vierailuaika: Klo 0000-0145
  • Pienehkö, mutta puolityhjä, pari pötköttelyyn tarkoitettua tuolia ajoi asiansa yöaikaan
  • Makeita herkkupaloja / hedelmiä, mutta limukaapin tuotteet haaleahkoja

Dublin: The Phoenix Lounge
  • Jäi etukäteen huomaamatta, että lounge suljettu rempan vuoksi
  • Lähtöselvityksestä olisi kai saanut hyvitysvoucherin paikkaan X, mutta puolikiireessä jäi tämä huomaamatta ja hyödyntämättä

Ho Chi Minh City: Le Saigonnais Business Lounge
  • Vierailuaika: Klo 0930-1100
  • Keskikokoinen, täyttöaste keskikertainen, perussiisti, hyvä palvelu
  • Ruokapuolessa ei moitittavaa, perushyvä tarjonta
  • Plussana muutamia ikkunapaikkoja kiitotien suuntaan
 
Tyhmä kysymys, miten Amex Platinumilla mennään loungeihin sisään? Esitetään fyysinen kortti ja boarding pass? Vai pitääkö tässä alkaa säätämään PriorityPassin kanssa? Itellä on siellä vielä OP Platinum PP, kun voimassa vuoden loppuun vaikka kortti kuoletettu viime vuonna.
 
Tyhmä kysymys, miten Amex Platinumilla mennään loungeihin sisään? Esitetään fyysinen kortti ja boarding pass? Vai pitääkö tässä alkaa säätämään PriorityPassin kanssa? Itellä on siellä vielä OP Platinum PP, kun voimassa vuoden loppuun vaikka kortti kuoletettu viime vuonna.

Priority passin kortilla tai appilla niihin PP loungeihin ja Amexilla Amexin omiin. Ja boarding passin ne aina kysyy jostain syystä.
 
Onko kenelläkään muuten tullut sanomista pukeutumisesta? Monessa loungessa on maininta "smart casual dress at all time (no shorts allowed). En nyt itsekkään speedoissa reissaa mutta kohtuullisen mukavat verkkarit, huppari ja crocsit ovat aika yleinen. Koskaan ei ole sanomista itselle tullut mutta tuo maininta on monen business loungen kohdalla.
Frankfurtissa AF:n loungeen kelpasi Decapitatedin hieman splätterihenkinen bändipaita. Muut asiakkaat katselivat hieman vinoon, mutta henkilökuntaa ei kiinnostanut tipan vertaa :kahvi:
 
Tuli testattua 12/2025 lakkautettua OP Platinumin PriorityPassia, mikä voimassa 12/2026, Helsinki-Vantaalla kaikissa kolmessa Loungessa eli OP Lounge ja Aspiret porteilla 13 ja 27, kun olivat näppärästi matkalla portille. Hyvin toimi ilman ongelmia
Pier Zero tuli vielä testattua ja sille 4/5. Hamppari vähän tylsä. Toinen annos oli kalaa, mikä oli parempi. Ei ruuhkaa, ruuat tuli nopsaa, palvelu hyvää ja juomat asialliset. Alkuu samppanjat ja ruuan kanssa viinit. Kuplavettä pullot molemmille ja lopuksi vielä expressot.

Fiumicio Primeclass Loungeen sisään Amexin PP ja molempien matkustajien BP. Itse lounge oli täynnä ja piti odotella, että 4 hlö lähti. Tähän kesti ehkä 5min. Aika pieni. Kohtuulliset lämpimät ruuat ja ns. salaattipöytä. Viiniä sai omatoimisesti, muut alkot tiskiltä. Kylmäkaapissa limuja + mehuja. Jossain kohtaa croisantit vaihtui sipseihin ja nakkipiiloihin. Ehkä sellainen 3/5. Piti testata naapurilounge eli Plaza Premium Lounge, mutta se oli täynnä eikä ollut aikaa jäädä jonotuslistalle. Silmämääräisesti oli isompi kuin naapurinsa.
 
Testissä Riika ja Vilna.

Riika on vaihtanut paikkaa ja laajentunut parin vuoden takaisesta. Mennessä aamupäivä ei ruuhkaa, keskiverto tarjonta ja kaikki pelasi. Palatessa (su iltapäivä) lähes täyttä, joissain vaiheessa käännyttivät jo ovelta pois mutta tätä oli vain hetken.

Tarjonta Riiassa ihan ok, lämmintä ruokaa vain yksi vaihtoehto + 2 eri keittoa. Kyllä sillä itsensä sai täyteen.

Vilna huomattavasti pienempi, su iltapäivä lähes täynnä. Pienempi tarjonta ja ruuhkautuu helposti. Vilnassa pöytien putsaus heikolla, uusille ei meinannut löytää istumapaikkoja missä olisi tyhjät pöydät. Vilnan sisäänkäynti hyvin piilotettu, helposti kävelee ohi.

Molemmat tasoa keskiverto korttilounge, käy mutta ei mitään mieleenpainuvaa tarjoa.

Edit Riialle vielä pisteet siitä että päästiin sisään mitään huomauttamatta vaikka vaihtoaika oli yli 4h, loungessahan max aika on 3h.
 
Viimeksi muokattu:
Edit Riialle vielä pisteet siitä että päästiin sisään mitään huomauttamatta vaikka vaihtoaika oli yli 4h, loungessahan max aika on 3h.
3h on edelleen aika viitteellinen. Koskaan ei ole ainakaan minulle yhdessäkään loungessa sanottu että liian aikaisin olisin menossa.
 
Yllättävän monella näyttää toimineen OP Platinumin kautta tullut Priority Pass vaikka itse kortti on lopetettu. Onko jollain sitä käyttäneellä jäänyt se toimimatta ja onko jollain kellä se on toiminut tullut mitään veloitusta mistään suunnasta?
 
Yllättävän monella näyttää toimineen OP Platinumin kautta tullut Priority Pass vaikka itse kortti on lopetettu. Onko jollain sitä käyttäneellä jäänyt se toimimatta ja onko jollain kellä se on toiminut tullut mitään veloitusta mistään suunnasta?
Mulla oli tämän vuoden alusta kolme ensimmäistä kuukautta platinum ilmainen, vaikkei olisi pitänyt olla. Tai mitään laskua en ole vieläkään saanut, eikä missään tuosta ole veloitettu mitään, vaikka lopetin sen huhtikuussa ja siirryin takaisin goldiin. Kaippa niillä saattaa jäädä muistakin tiedot systeemeihin päivittämättä...
 
Mulla oli tämän vuoden alusta kolme ensimmäistä kuukautta platinum ilmainen, vaikkei olisi pitänyt olla. Tai mitään laskua en ole vieläkään saanut, eikä missään tuosta ole veloitettu mitään, vaikka lopetin sen huhtikuussa ja siirryin takaisin goldiin. Kaippa niillä saattaa jäädä muistakin tiedot systeemeihin päivittämättä...
Oletko varma ettei velotettu bonuksista palvelumaksuina? Itseltä ainakin meni bonuksista veloitukset ihan normaalisti. Tammikuun veloitus meni helmikuun puolivälissä jne.
 
Oletko varma ettei velotettu bonuksista palvelumaksuina? Itseltä ainakin meni bonuksista veloitukset ihan normaalisti. Tammikuun veloitus meni helmikuun puolivälissä jne.
Kaikkialta tarkastettu, Gold veloitettu jo sieltä, mutta platinumille ei mitään kuluja. En ole kysellyt perään, mutta periaatteesta katkaisin kortin käytöstä.
 
Minä lopetin OP Platinumin vuoden viimeisinä päivinä. Priority Pass on edelleen voimassa ja tämän vuoden loppuun. Maksuja ei ole mennyt. Nyt on käytössä OP Gold ja sen maksut menee normaalisti bonuksista.
 
Amex Platinum saapuu ja Priority Pass jo saapuikin. Onko kokemuksia miten Aspire(t) Helsingissä suhtautuu, jos vieraita on enemmän kuin yksi, jonka mukaan virallisesti saa. Saattaa olla muutaman viikon päästä ennen aamulentoa käsikynkässä 1-3 henkeä. 39 € näyttää rahalla bookattavan sisäänpääsy kustantavan, eli huonoimmassa tapauksessa Amex + avec ja kaksi rahalla? Miten muuten on, pitääkö fyysinen tai digitaalinen Amex olla mukana esitettäväksi, vai meneekö operointi PP:n QR-koodilla ja boarding passilla pelkästään?
 
Amex Platinum saapuu ja Priority Pass jo saapuikin. Onko kokemuksia miten Aspire(t) Helsingissä suhtautuu, jos vieraita on enemmän kuin yksi, jonka mukaan virallisesti saa. Saattaa olla muutaman viikon päästä ennen aamulentoa käsikynkässä 1-3 henkeä. 39 € näyttää rahalla bookattavan sisäänpääsy kustantavan, eli huonoimmassa tapauksessa Amex + avec ja kaksi rahalla? Miten muuten on, pitääkö fyysinen tai digitaalinen Amex olla mukana esitettäväksi, vai meneekö operointi PP:n QR-koodilla ja boarding passilla pelkästään?


Eiköhän sen ekstrahenkilö pidä maksaa erikseen.
 
Amex Platinum saapuu ja Priority Pass jo saapuikin. Onko kokemuksia miten Aspire(t) Helsingissä suhtautuu, jos vieraita on enemmän kuin yksi, jonka mukaan virallisesti saa. Saattaa olla muutaman viikon päästä ennen aamulentoa käsikynkässä 1-3 henkeä. 39 € näyttää rahalla bookattavan sisäänpääsy kustantavan, eli huonoimmassa tapauksessa Amex + avec ja kaksi rahalla? Miten muuten on, pitääkö fyysinen tai digitaalinen Amex olla mukana esitettäväksi, vai meneekö operointi PP:n QR-koodilla ja boarding passilla pelkästään?
Ei ne päästä ketään ilmaiseksi sinne, eli kaikki muut paitsi sinä + 1 vieras joutuu maksamaan sisäänpääsyn. Ei tarvi Amexia näyttää ovella.
 
Amex Platinum saapuu ja Priority Pass jo saapuikin. Onko kokemuksia miten Aspire(t) Helsingissä suhtautuu, jos vieraita on enemmän kuin yksi, jonka mukaan virallisesti saa. Saattaa olla muutaman viikon päästä ennen aamulentoa käsikynkässä 1-3 henkeä. 39 € näyttää rahalla bookattavan sisäänpääsy kustantavan, eli huonoimmassa tapauksessa Amex + avec ja kaksi rahalla? Miten muuten on, pitääkö fyysinen tai digitaalinen Amex olla mukana esitettäväksi, vai meneekö operointi PP:n QR-koodilla ja boarding passilla pelkästään?

Vähän outo kysymys. Eikö se ole päivänselvä asia, että loput joutuvat maksamaan?
 
Ei ne päästä ketään ilmaiseksi sinne, eli kaikki muut paitsi sinä + 1 vieras joutuu maksamaan sisäänpääsyn. Ei tarvi Amexia näyttää ovella.
Vähän outo kysymys. Eikö se ole päivänselvä asia, että loput joutuvat maksamaan?
Juuri viikonloppuna todistin tilannetta, jossa jonossa edelläoleva onnistui puhumaan toisen vieraan ilmaiseksi, vaikka oli vain yksi ilmainen vieras kortilla. En tiedä millä kortilla operoi, mutta näytti olevan muutenkin innostuneempi vastaanotto kuin omalle Priority Passille.
 
Joissain loungeissahan sisäänpääsy on mahdollista sekä PP appilla ja Amex platinumilla (siis ilman toista). Aspiressa kuitenkaan ei liene näin, mutta Hki-Vantaalla non-Schengen puolen Premium Plazassa kyllä. Jos molemmat mahdollisia, niin sisäänpääsy mahdollista useammalle kuin kahdelle.
 
Tuli käytyä Helsinki-Vantaan Finnairin loungessa ja tämä oli ensimmäinen lounge-käynti itselleni. Ruoka oli ihan hyvää. Toki vähän semmoista työpaikan lounasravintolan tasoa ja yllätyksekseni ei ollut kasvisvaihtoehtoa tarjolla (tai ehkä olisi pitänyt kysyä jostain). Ihmisiä oli torstai-iltapäivänä aika paljon ja ei varsinaisesti tullut mitenkään "eksklusiivinen" fiilis. Mukavia nojatuoleja löytyi, mutta kun kaikki viereiset paikat olivat täynnä niin ei mielestäni kovin merkittävästi omaa rauhaa. Erikoisesti myös wc-tiloihin joutui jonottamaan. En muista koskaan jonottaneeni vessaan lentokentän normaalipuolella.

Ilmainen ruoka mukava juttu, jos tuonne pääsee maksutta jollakin kortilla, ja alkoholin suurkuluttajille tietenkin suurta säästöä. Ei kuitenkaan itselleni mitenkään erityinen tavoite hankkia pysyvää pääsyä kyseisiin tiloihin.
 
Tuli käytyä Helsinki-Vantaan Finnairin loungessa ja tämä oli ensimmäinen lounge-käynti itselleni. Ruoka oli ihan hyvää. Toki vähän semmoista työpaikan lounasravintolan tasoa ja yllätyksekseni ei ollut kasvisvaihtoehtoa tarjolla (tai ehkä olisi pitänyt kysyä jostain). Ihmisiä oli torstai-iltapäivänä aika paljon ja ei varsinaisesti tullut mitenkään "eksklusiivinen" fiilis. Mukavia nojatuoleja löytyi, mutta kun kaikki viereiset paikat olivat täynnä niin ei mielestäni kovin merkittävästi omaa rauhaa. Erikoisesti myös wc-tiloihin joutui jonottamaan. En muista koskaan jonottaneeni vessaan lentokentän normaalipuolella.

Ilmainen ruoka mukava juttu, jos tuonne pääsee maksutta jollakin kortilla, ja alkoholin suurkuluttajille tietenkin suurta säästöä. Ei kuitenkaan itselleni mitenkään erityinen tavoite hankkia pysyvää pääsyä kyseisiin tiloihin.
Aika iso ero on, että käykö Schengen vai non-Schengen Finskissä. Ensimmäisestä en maksaisi, jälkimmäisestä voisin hyvinkin maksaa jos pitkä lento tulossa.
 
Tuli käytyä Helsinki-Vantaan Finnairin loungessa ja tämä oli ensimmäinen lounge-käynti itselleni. Ruoka oli ihan hyvää. Toki vähän semmoista työpaikan lounasravintolan tasoa ja yllätyksekseni ei ollut kasvisvaihtoehtoa tarjolla (tai ehkä olisi pitänyt kysyä jostain). Ihmisiä oli torstai-iltapäivänä aika paljon ja ei varsinaisesti tullut mitenkään "eksklusiivinen" fiilis. Mukavia nojatuoleja löytyi, mutta kun kaikki viereiset paikat olivat täynnä niin ei mielestäni kovin merkittävästi omaa rauhaa. Erikoisesti myös wc-tiloihin joutui jonottamaan. En muista koskaan jonottaneeni vessaan lentokentän normaalipuolella.

Ilmainen ruoka mukava juttu, jos tuonne pääsee maksutta jollakin kortilla, ja alkoholin suurkuluttajille tietenkin suurta säästöä. Ei kuitenkaan itselleni mitenkään erityinen tavoite hankkia pysyvää pääsyä kyseisiin tiloihin.
No toi on aika tyypillinen eka kokemus. Finnairin lounge on just semmonen ihan jees mut ei mitään luksusta. Itellä kans jääny vähän kylmäks, ku se on vähän niinku bussilta odottais limusiiia. Ksavisruuan puute on kyllä surkeeta, ois kuvitellu et nykyään ois joku perus kikherne-curry tms. Ootko kokeillu Priority Passilla mennä johonki toiseen lougneen? Vai onks noi ylipäätään sun mielestä yliarvostettuja?
 
Juuri viikonloppuna todistin tilannetta, jossa jonossa edelläoleva onnistui puhumaan toisen vieraan ilmaiseksi, vaikka oli vain yksi ilmainen vieras kortilla. En tiedä millä kortilla operoi, mutta näytti olevan muutenkin innostuneempi vastaanotto kuin omalle Priority Passille.
Okei, en edes ajatellut olevan mahdollista, mutta toissaalta moni lounge vastaa ahdasta kouluruokalaa huonommalla safkalla, niin ehkä se ei ole sitten niin justiinsa maksaako kaikki vai ei :D Ja tietty korteissakin on eroa, joillain se suosituttelu voi olla helpompaa. :hmm: Priority Pass tuntuu olevan jo aika "tuulipuku kamaa". :D
 
Aika iso ero on, että käykö Schengen vai non-Schengen Finskissä. Ensimmäisestä en maksaisi, jälkimmäisestä voisin hyvinkin maksaa jos pitkä lento tulossa.
Ei noissa HeVan finskin "perus loungeissa" mun mielestä tarjonnan puolesta ole kovin merkittävää eroa schengeng vs. non-schengen. Toi non-schengenin "peruspuoli" on ehkä vähän isompi ja ilmavampi mutta samanlaisia pöperöitä sielä on ollut tarjolla kuin schengen puolellakin. Premium(?) puolella non-schengen oli sit jonkinverran parempi tarjonnan puolesta ja selvästi suurempi kuin schengen puolen vastaava.

Lounget sinänsä ei yleensä ole mitään kovin ihmeellisiä ja satunnaisesti matkustavalle lisäarvo lienee hieman kyseenalainen. Enemmän matkustavana osaa kuitenkin arvostaa etenkin jos/kun tulee silloin tällöin suht pitkiä vaihtoaikoja jossakin geneerisillä kentillä. Helsingissä ei yleensä kovin pitkään tule kentällä maleksittua kun on lähinnä lähtökenttä ja sen kentälle saapumisen voi usein ajoittaa suht "tiukalle"(priority security helpottaa tässä), niin siinä se lounge ei siinä ole niin merkittävä etu...
 
Aika iso ero on, että käykö Schengen vai non-Schengen Finskissä. Ensimmäisestä en maksaisi, jälkimmäisestä voisin hyvinkin maksaa jos pitkä lento tulossa.
Samaa mieltä. Non-schengenin ei tietysti mikään maailman paras ole, mutta sieltä tuli "loungeilut" joskus aloitettua ja kyllä sen jälkeen moni muu on luokkaa "ei kehumista, mutta tulin kun ilmaiseksi pääsin", mukaan lukien finskin schengen.
 
Finskin platinapuoli on huomattavasti fiksumpi. Johtuu siitä että ei pääse rahalla, vaan pitää oikeasti lentää enemmän. Täältä puuttuu ne kerran vuodessa Pattajalle bisnesluokassa panemaan matkustavat turistit. Aina tilaa ja non-Schengen puolella alacarte ruuat. Löytyy sauna yms. Asiakkaat ovat myös huomattavasti keskivertoa fiksummin käyttäytyvää.
 
Edelleen kiinnostaa, että mikä siitä finskin non-schengen loungessa on selvästi parempaa kuin schengen versiossa?

Mielestäni sielä on ollut ihan samanlaiset pöperöt ja juomat tarjolla, ainoa ero minkä itse keksin on hieman isompi tila non-schengen puolella.
Platinum puolet on sit asia erikseen...
 
Finskin platinapuoli on huomattavasti fiksumpi. Johtuu siitä että ei pääse rahalla, vaan pitää oikeasti lentää enemmän. Täältä puuttuu ne kerran vuodessa Pattajalle bisnesluokassa panemaan matkustavat turistit. Aina tilaa ja non-Schengen puolella alacarte ruuat. Löytyy sauna yms. Asiakkaat ovat myös huomattavasti keskivertoa fiksummin käyttäytyvää.
Kuulostaa vähän elitistiseltä tämä. En ole ikinä nähnyt mitään huonoa käytöstä loungessa. Miten se fiksumpi käytös näyttäytyy?
 
Kuulostaa vähän elitistiseltä tämä. En ole ikinä nähnyt mitään huonoa käytöstä loungessa. Miten se fiksumpi käytös näyttäytyy?
Ehkä siellä on enemmän niitä, jotka säännöllisemmin lentävät Pattayalle panemaan. Siitähän noita pisteitä kertyy.
 
Verona Aspire lounge uusittu. Hyvää ruokaa oli ja juomaa. Tilaa riitti ei ollut 2 hlöä kun mentiin. Myöhemmin tuli porukkaa siten, että max 10 hlöä.
3h visiitti max. Todella rauhallinen ja tulee käytettyä seuraavan kerrankin.
 
Kuulostaa vähän elitistiseltä tämä. En ole ikinä nähnyt mitään huonoa käytöstä loungessa. Miten se fiksumpi käytös näyttäytyy?
Pääasiassa lapsiperheet ja isommat ryhmät puuttuvat lähes kokonaan, josta syystä melutaso on huomattavasti matalampi. Tämä poistaa vanhempien tarpeen käyttää ääntään lasten kimpoillessa ympäri loungea. Enimmäkseen yksin matkustavia liikematkalaisia ja vanhempaa väkeä joiden alkoholinkulutus on maltillisempaa.
 
Pääasiassa lapsiperheet ja isommat ryhmät puuttuvat lähes kokonaan, josta syystä melutaso on huomattavasti matalampi. Tämä poistaa vanhempien tarpeen käyttää ääntään lasten kimpoillessa ympäri loungea. Enimmäkseen yksin matkustavia liikematkalaisia ja vanhempaa väkeä joiden alkoholinkulutus on maltillisempaa.

Sivukommenttina: jollain on oikea ongelma, jos menee loungeen hakemaan humalaa. Se tulee kovin kalliiksi jos lento evätään siitä syystä.
Itsellekin maistuu muutama olut aina , mutta jos sinne menee kiskomaan kaljaa, niin sitten joutuu odottamaan vähintään 30min, ehkä jopa 45min että pääsee vessaan lentokoneessa. Ja viinaa en noissa juo, vaikka esim. RIX on semmoinen Jägermeister-viilennyskone.

Juoksevat ja huutavat lapset ei minua häiritse.

--

Itse en käytä loungeja Suomen päässä. Syynä lähinnä lounge-passin optimointi ja se, että asun kehäradan varrella.
 
Edelleen kiinnostaa, että mikä siitä finskin non-schengen loungessa on selvästi parempaa kuin schengen versiossa?

Mielestäni sielä on ollut ihan samanlaiset pöperöt ja juomat tarjolla, ainoa ero minkä itse keksin on hieman isompi tila non-schengen puolella.
Platinum puolet on sit asia erikseen...
No esimerkiksi Schengen aamupala on ruisleipää, juomat on hanassa. Non-Schengenissä on oma baari ja aamupala ei rajoitu vain ruisleipään. En tiedä Schengenin lounas/päivällistarjoiluista kun omat Schengen-lennot lähtenyt aina aamulla. Sen lisäksi Schengen on aina täynnä, non-Schengen ei ole koskaan ollut täynnä kun itse osunut paikalle.
 
Kellään kokemuksia ITA Airwaysin Hangar loungesta FCO, jota Lufthansa käyttää?
Itse olen enemmän lentänyt Lufthansalla BCN kautta, joten se business lounge on tullut tutuksi ja olen myös ollut tyytyväinen heidän palveluun/ruokiin/juomiin.
 
Omasta mielestä tuo finskin schengen lounge häviää ainakin aamupala tarjonnassa aspire tai op loungelle.. En tiiä sitten mitä tarjoavat lounaalla tai illallisaikoihin, kun tullut käytyä vaan aamulla tuolla, mutta ei oo kyllä tosiaan kovin kummonen tuo aamupala.
 
No esimerkiksi Schengen aamupala on ruisleipää, juomat on hanassa. Non-Schengenissä on oma baari ja aamupala ei rajoitu vain ruisleipään. En tiedä Schengenin lounas/päivällistarjoiluista kun omat Schengen-lennot lähtenyt aina aamulla. Sen lisäksi Schengen on aina täynnä, non-Schengen ei ole koskaan ollut täynnä kun itse osunut paikalle.
OK, itsellä taas on harvoin osunut retket viimeaikoina aamiaisaikaan, schengen puolella en oo tainnut aamupalaa kokeilla kun kerran ja kyllä sielä muistaakseni silloin muutakin oli kuin ruisleipää. Sen mitä olen osunut non-schengen puolelle niin sielä kyllä on baari, mutta se on ollut kiinni, eikä työmatkoille lähtiessä muutenkaan tule mitään olutta vahvempaa maisteltua niin sinänsä ei omalla kartalla vaikuta juuri...
Se on kyllä totta, että schengen puoli on usein täynnä, sekä perus että platinum.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 733
Viestejä
5 237 288
Jäsenet
83 355
Uusin jäsen
Stormy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom