Lenovo Legion T5 - Mistään kotoisin?

Liittynyt
24.09.2021
Viestejä
6
Moro. Itellä olis sellanen tilanne, että peliläppäristä loppuu tila ja teho. Nykysten yksittäisten komponenttien hinnat on aivan liian kalliita, joten ihan turha vaivata päätä niillä. Ainoo vaihtoehto itselle olisi tällä hetkellä valmiiksi koottu. Oon katellu nyt tätä Lenovo Legion T5 (LENOVO LEGION T5 26AMR5 PÖYTÄKONE - Power.fi) ja mietin voisko tollasen ostaa jos tulee aleeseen. Itse siis pelaan aika uusia pelejä, 3D-mallinnan ja kaikkee muuta tällästä. Oon kuullu, että tälläsissä on se riski, että esim. virtalähde on paska. Mitä lueskelin ja kattelin tän koneen arvostelua IO-techiltä niin virtalähteen valmistaja on Huntkey. En oo koskaan kuullukkaan, enkä todellakaan luota siihen. Joten nyt päästäänkin siihen itse aiheeseen, voiko/kannattaako/saako virtalähteen vaihtaa? Mietin takuun kannalta, jos vaihtaa osan raukeaako takuu? Jos kikkailee vähän, ja ongelman sattuessa vaihtaa alkuperäsen takasin, vai onko siellä jonkilaiset systeemit, josta ne tietää, että koneen osia on vaihdettu? Onko muilla mitään kokemuksia kyseisestä myllystä ja osien vaihdosta valmiisiin koneisiin?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 658
Moro. Itellä olis sellanen tilanne, että peliläppäristä loppuu tila ja teho. Nykysten yksittäisten komponenttien hinnat on aivan liian kalliita, joten ihan turha vaivata päätä niillä. Ainoo vaihtoehto itselle olisi tällä hetkellä valmiiksi koottu. Oon katellu nyt tätä Lenovo Legion T5 (LENOVO LEGION T5 26AMR5 PÖYTÄKONE - Power.fi) ja mietin voisko tollasen ostaa jos tulee aleeseen. Itse siis pelaan aika uusia pelejä, 3D-mallinnan ja kaikkee muuta tällästä. Oon kuullu, että tälläsissä on se riski, että esim. virtalähde on paska. Mitä lueskelin ja kattelin tän koneen arvostelua IO-techiltä niin virtalähteen valmistaja on Huntkey. En oo koskaan kuullukkaan, enkä todellakaan luota siihen. Joten nyt päästäänkin siihen itse aiheeseen, voiko/kannattaako/saako virtalähteen vaihtaa? Mietin takuun kannalta, jos vaihtaa osan raukeaako takuu? Jos kikkailee vähän, ja ongelman sattuessa vaihtaa alkuperäsen takasin, vai onko siellä jonkilaiset systeemit, josta ne tietää, että koneen osia on vaihdettu?
Lenovo Legion T5 gaming desktop. | Page 7 | TechBBS (io-tech.fi)
Tuolla sivutolkulla noista koneista jo keskustelua.
Tuolla normihinnalla oikeasti huono ostos. Itse maksoin Ryzen 5800 / RTX3070 / OEM Samsung 980 Pro 1Tb / lasipaneeli koneesta vain ~1270€, suoraan Lenovon omasta kaupasta tilattuna kotiinkuljetuksella.

Missään ei ole mitään takuutarroja ruuvien/yms. päällä, eli voit surutta pistää koko koneen palasiksi kunhan osaat sitten pistää sen takaisin kasaan mahdollisia takuukäsittelyitä varten. Kotelon paneelitkin on kiinnitetty SORMIRUUVEILLA, mikä kyllä kertoo aika paljon että saako konetta lähteä muokkaamaan ominpäin.
Käytännössä jos ihan viimeisen päälle haluat olla tarkkana takuun kanssa, tuossa on Lenovon huoltokirja koneelle missä käydään läpi mitä saat tehdä: Lenovo Legion Tower 5 (26L, 5)Hardware Maintenance Manual
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.09.2021
Viestejä
6
Lenovo Legion T5 gaming desktop. | Page 7 | TechBBS (io-tech.fi)
Tuolla sivutolkulla noista koneista jo keskustelua.
Tuolla normihinnalla oikeasti huono ostos. Itse maksoin Ryzen 5800 / RTX3070 / OEM Samsung 980 Pro 1Tb / lasipaneeli koneesta vain ~1270€, suoraan Lenovon omasta kaupasta tilattuna kotiinkuljetuksella.

Missään ei ole mitään takuutarroja ruuvien/yms. päällä, eli voit surutta pistää koko koneen palasiksi kunhan osaat sitten pistää sen takaisin kasaan mahdollisia takuukäsittelyitä varten. Kotelon paneelitkin on kiinnitetty SORMIRUUVEILLA, mikä kyllä kertoo aika paljon että saako konetta lähteä muokkaamaan ominpäin.
Käytännössä jos ihan viimeisen päälle haluat olla tarkkana takuun kanssa, tuossa on Lenovon huoltokirja koneelle missä käydään läpi mitä saat tehdä: Lenovo Legion Tower 5 (26L, 5)Hardware Maintenance Manual
Oisko sulla jotain linkkiä heittää? Vai onko se tämä? -> Legion Tower 5 (AMD) | Aito 26-litrainen pelitorni | Lenovo Suomi. En oikein muita löytänyt tai sitten kaikki on vaa loppuun myyty.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 658
Oisko sulla jotain linkkiä heittää? Vai onko se tämä? -> Legion Tower 5 (AMD) | Aito 26-litrainen pelitorni | Lenovo Suomi. En oikein muita löytänyt tai sitten kaikki on vaa loppuun myyty.
Siellä oli iso määrä 3060ti ja 3070 koneita myynnissä, mutta ne kaikki myytiin loppuun eikä lisää ole kuulemma tulossa lähiaikoina.
Noiden konepakettien kysyntä on nyt niin valtavaa että jos jokin paketti tulee hyvällä hinnalla myyntiin niin se kyllä häviää nopeasti kaupan hyllyiltä. Ja kaikki paketit minkä saatavuus on hyvä tuppaa olemaan ihan törkyhintaisia, eli tarjousten metsästystä pitää näiden pakettikoneidenkin kanssa harrastaa ihan samalla tavalla kuin näyttisten kanssa joutuu tekemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Jos tarkoitus ei muuten ole alkuun sisuskaluja vaihdella, en kyllä keksi mitään syytä alkaa virtalähdettä vaihtamaan. Kyllä Lenovo on sellaiset osat valinnut, että ne ei keskimäärin hajoa sen useammin kuin laadukkaammatkaan komponentit takuuajan puitteissa. Itse ainakin vaihtaisin virtalähteen vasta takuuajan loppuessa. Samalla ehkä voisi sitten harkita emonkin vaihtoa, jos haluaisi puristella vielä vähän enemmän tehoa esim muistiasetuksien tai näyttiksen resizable bar tuen kautta.
 
Liittynyt
24.09.2021
Viestejä
6
Jos tarkoitus ei muuten ole alkuun sisuskaluja vaihdella, en kyllä keksi mitään syytä alkaa virtalähdettä vaihtamaan. Kyllä Lenovo on sellaiset osat valinnut, että ne ei keskimäärin hajoa sen useammin kuin laadukkaammatkaan komponentit takuuajan puitteissa. Itse ainakin vaihtaisin virtalähteen vasta takuuajan loppuessa. Samalla ehkä voisi sitten harkita emonkin vaihtoa, jos haluaisi puristella vielä vähän enemmän tehoa esim muistiasetuksien tai näyttiksen resizable bar tuen kautta.
Saattaa olla. Oon vaa kuullu jonkin verran sitä, että tälläsissä valmispaketeissa virtalähde on yleensä se heikoin lenkki. Mutta saattaa se olla ihan höpöäkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 130
Viestejä
4 196 546
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom