Lenovo latausliittimet

Kiinnostaako ketään PK seudulla treenata kolvaamista korvausta vastaan toki. Olisi yksi kannettavan emolevy, jossa latausliittimien kolvaukset on hapettuneet/murtuneet luultavasti ja pitäisi saada toimimaan. Ei viitsisi muuten pätevää kannettavaa heittää roskiin, mutta virtaa se tarvisi toimiakseen.

Tohon löytyy hyviä videoitakin, mutta ei viitsisi laitteita ostaa pelkästään tuota varten.

Viimeksi muokattu:
onko sulla uus liitin? en usko että jos se liitin on hapettunut se pelkällä uudelleen kolvauksella tulee kuntoon.Vaikuttas siltä että joko kone ollut veneessä tms kosteassa ja siellä on muutakin hapettunut kuin pelkkä latausliitin

onko sulla uus liitin? en usko että jos se liitin on hapettunut se pelkällä uudelleen kolvauksella tulee kuntoon.Vaikuttas siltä että joko kone ollut veneessä tms kosteassa ja siellä on muutakin hapettunut kuin pelkkä latausliitin
Toi on googlen mukaan ihan tyyppivika noissa. Ei ainakaan videoissa ole tarvinut edes uusia liittimiä mitä katsonut.

Mielenkiintoista näkyykö siinä liittimen tinauksissa selvästi murtumia vai pelkkää hapettumaan , itse en äkkiseltään löytänyt mitään utube videota jossa se korjataan vain tinaamalla.

Mielenkiintoista näkyykö siinä liittimen tinauksissa selvästi murtumia vai pelkkää hapettumaan , itse en äkkiseltään löytänyt mitään utube videota jossa se korjataan vain tinaamalla.
En mä tätä auki ole ottanut, koska ei mulla laitteitakaan ole tähän, niin turhaan ala säätämään. Sen takia minä täällä kyselenkin haluaako joku rahaa vasten sen homman tehdä :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=1IFoQKgPdm0

Itse epäilen tuota samaa ja ihan ilman liittimien vaihtoa tuo on tehty.

e. Ja kone siis ihan käytöstä otettu eikä kaapin pohjilta. Yhtenä päivänä latasi ja seuraavana aamuna ei sitten ottanut laturi kummastakaan portista mitään vastaan. Kokeiltu eri latureitakin, eikä apua, joten laturista ei ole kiinni. Ja nämä laturit kyllä lataavat muita laitteita ihan mutkattomasti.

Viimeksi muokattu:
Tasan tarkkaan ei hapettumat tuota tee..jotain muuta vikaa.jos on uinut nesteessä sillon voi olla hapettumia ja oksidoitunut kytkennät.

Tasan tarkkaan ei hapettumat tuota tee..jotain muuta vikaa.jos on uinut nesteessä sillon voi olla hapettumia ja oksidoitunut kytkennät.
Tarviiko nyt tulla päällepäsmäröimään, jos ei ole aikomustakaan kolvata rahaa vastaan noita. Okei juotoksissa on luultavasti murtuma tai muuten vain huono kontakti.

Kokeile hammastikulla liikkuuko se "kieli" siinä usb-c portin keskellä. Ei pitäisi liikkua. Jos liittimet kunnossa tolta osin, niin pohjassa on se "reset" reikä. Resetoi kone siitä ja kokeile josko sen jälkeen usb portit toimii. Ja tarkennuksena - molemmat usb-c portit siis rikki? Telakan liittimessä on toinen usb-c mistä lataa myös.

Kokeile hammastikulla liikkuuko se "kieli" siinä usb-c portin keskellä. Ei pitäisi liikkua. Jos liittimet kunnossa tolta osin, niin pohjassa on se "reset" reikä. Resetoi kone siitä ja kokeile josko sen jälkeen usb portit toimii. Ja tarkennuksena - molemmat usb-c portit siis rikki? Telakan liittimessä on toinen usb-c mistä lataa myös.
Kokeiltu on nämä hommat ja kumpikaan liitin ei tosiaan lataa. Kielekkeet myös kunnossa.

On vähän erikoista - ne portithan on eri kohdissa emolevyä kiinni. Ensin mennyt toinen ja sitten toinen? Olisko jotain töhnää liittimissä- puutikulla voisi kokeilla puhdistaa kontakteja. Omassa g2 x13:ssa toinen liittimen kieli liikkuu ja lataa vain tietyssä asennossa. Varmaan kokeiltu muullakin kuin yhdellä laturilla ja piuhalla? Lähinnä varmistuksena -> oikeasti vika emolevyn usb-c liittimissä ja niiden kontaktissa emolevyyn.

Tuohon hommaan ei pelkkä kolvi riitä vaan tarvii myös kuumailma aseman. Kuinka vanha kone on kyseessä lähinnä mietin jos ottaisi valmistajaan yhteyttä että korvaako takuu jos tuo kerran tyyppi vika noisaa

Statistiikka

Viestiketjuista
306 210
Jäsenet
82 852
Uusin jäsen
Joonas6644

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom