Lenovo (ent. Motorola) puhelimet

Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Motorolan laivan jätin, kun huomasin Nokia 8 olevan alennuksessa.

En suosittele tai osta kyllä kenellekään näitä Lenovon, Motorola nimellä myytyjä luureja.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Motorolan laivan jätin, kun huomasin Nokia 8 olevan alennuksessa.

En suosittele tai osta kyllä kenellekään näitä Lenovon, Motorola nimellä myytyjä luureja.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Jaa, mulla pelittää edelleen tarjousmotorola. Ei valittamista. Välillä on tuuria.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Alkoi jumittamaan tuo G5 päivittäisessä käytössä, sovellukset eivät avautuneet kunnolla tai sitten kesti lähemmäs 5min ja ramikin oli kokoajan loppumassa jos jätti vain pari softaa taustalle.

Siinä meni sitten niin sanotusti hermot ja kohti puhelin kauppaa

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 529
Alkoi jumittamaan tuo G5 päivittäisessä käytössä, sovellukset eivät avautuneet kunnolla tai sitten kesti lähemmäs 5min ja ramikin oli kokoajan loppumassa jos jätti vain pari softaa taustalle.

Siinä meni sitten niin sanotusti hermot ja kohti puhelin kauppaa

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Eiköhän tuo olisi vielä välimuistin tyhjentämisellä tai tehdasasetuksien palauttamisella lähtenyt toimimaan normaalisti. Vai teitkö nämä jo siihen?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Kokeiltu oli, roottaaman en jaksanut lähteä, koska silloin kun yritin rootata Motorola oli disabloinut sen joidenkin huoltotöiden takia.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Alkoi jumittamaan tuo G5 päivittäisessä käytössä, sovellukset eivät avautuneet kunnolla tai sitten kesti lähemmäs 5min ja ramikin oli kokoajan loppumassa jos jätti vain pari softaa taustalle.

Siinä meni sitten niin sanotusti hermot ja kohti puhelin kauppaa

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Sama vehje, ei mitään ongelmaa. En nyt erityisesti ole oikein mitään asentanut vehkeeseen, joten tehokäyttäjä ehkä erikseen. Tääkin viesti lähtee motolla.

Jos halpiskännykät on yleisestikin tätä tasoa, niin en aio jatkossakaan muita ostella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Alkoi jumittamaan tuo G5 päivittäisessä käytössä, sovellukset eivät avautuneet kunnolla tai sitten kesti lähemmäs 5min ja ramikin oli kokoajan loppumassa jos jätti vain pari softaa taustalle.

Siinä meni sitten niin sanotusti hermot ja kohti puhelin kauppaa

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Pojalla on G5 käytössä, eikä mitään kyseisiä listaamiasi ongelmia.

Lisäksi en ymmärrä tuota roottamista ja huoltotöitä, selvennä hieman lisää? Minkä Motorola oli disabloinut?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Pojalla on G5 käytössä, eikä mitään kyseisiä listaamiasi ongelmia.

Lisäksi en ymmärrä tuota roottamista ja huoltotöitä, selvennä hieman lisää? Minkä Motorola oli disabloinut?
Uskon että poikasi ei hirveänä käyttänyt ainakaan snapchattia tai muita someja jotka olivat tällä puhelimella ihan jumissa plus jotkut uutis-softat (muistaakseni bbc-news)

Olisin ujuttanut siihen jonkin custom Romin niin olisi saanut vähän ehkä parempaa akunkestoa ja/tai suorituskykyä

Tosiaankin katsoin äskettäin, että bootloaderi ei ollutkaan enään disabloituna joka tarvitaan custom romia ja roottausta varten.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Yleensä ohjelmien jumitus lähtee poistamalla sen ohjelman tai viime kädessä vetämällä puhelimen sileäksi.

Yksi ristiriita ohjelmien kesken voi kyykätä koko laitteen.

Haiskahtaa kyllä user errorilta nyt vahvasti.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Yleensä ohjelmien jumitus lähtee poistamalla sen ohjelman tai viime kädessä vetämällä puhelimen sileäksi.

Yksi ristiriita ohjelmien kesken voi kyykätä koko laitteen.

Haiskahtaa kyllä user errorilta nyt vahvasti.
Kokeiltu poistaa kyseisiä ohjelmia useaan otteeseen mutta ei ottanut tuulta alleen kun heti toisella käynnistyskerralla aloitti kuluttamisen uudestaan [emoji849]

Tehdasasetuksiakin testasin pariin otteeseen mutta apu oli vain tilapäinen sillä alle päivän käytöllä oli taas jumissa parin ohjelman kanssa

Taisi olla ongelma kyseisissä ohjelmissa tai jotain. Hyvä vehje tuo kyllä on jos voi välttää tämänkaltaiset ongelmat.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Uskon että poikasi ei hirveänä käyttänyt ainakaan snapchattia tai muita someja jotka olivat tällä puhelimella ihan jumissa plus jotkut uutis-softat (muistaakseni bbc-news)
Snapchattia olen kokeillut sen verran, että tiedän mikä se on. Joku viikko jaksoin ihmetellä eikä sen aikana ainakaan jumittanut. Itse en tosin mitään snappäillyt, vaan kattelin muiden snappejä.

Twitter ja facebook toimivat ok, muita someja ei taida löytyä.

Kyllähän luuri on voinut yksinkertaisesti hajota. Epämääräiset viat on kyllä sellaisia, että aina arveluttaa lähettää huoltoon.

Lenovon tabletti teki sellaista, että sammutteli näyttöä satunnaisesti ja muuten toimi ongelmitta. Vaihtoivat laitteen kuitenkin liikoja kyselemättä uuteen, joten oli kiva yllätys. Toki huollon kautta ja Saksaan kierrättäen. Viikko meni, mutta sain sentään toimivan pelin paluupostissa.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Snapchattia olen kokeillut sen verran, että tiedän mikä se on. Joku viikko jaksoin ihmetellä eikä sen aikana ainakaan jumittanut. Itse en tosin mitään snappäillyt, vaan kattelin muiden snappejä.

Twitter ja facebook toimivat ok, muita someja ei taida löytyä.

Kyllähän luuri on voinut yksinkertaisesti hajota. Epämääräiset viat on kyllä sellaisia, että aina arveluttaa lähettää huoltoon.

Lenovon tabletti teki sellaista, että sammutteli näyttöä satunnaisesti ja muuten toimi ongelmitta. Vaihtoivat laitteen kuitenkin liikoja kyselemättä uuteen, joten oli kiva yllätys. Toki huollon kautta ja Saksaan kierrättäen. Viikko meni, mutta sain sentään toimivan pelin paluupostissa.
Sen verran kyllä pudonnut että ei olisi ollut ihme jos olisi ottanut myös sisuskalut osumaa ulkokuoren lisäksi


Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Täällä nyt käytössä Moto G6 Plus. Edellinen oli Moto X 2014. Kummassakaan ei ole ollut mitään vikaa. Moto X:ssä oli parempi näyttö (AMOLED) kun taas Moto G6 Plus on kaikin puolin muuten modernimpi. Uudempi piirisarja, enemmän muistia, enemmän tallennustilaa yms. Isohan tämä on verrattuna vanhaan, 5,9 tuumaa vs 5,2 tuumaa. Leveys on suunnilleen sama mutta pituutta reilusti enemmän. Mukana tuleva pikalaturi oli iso plussa.
Oikeastaan en olisi tarvinnut uutta puhelinta mutta kun oli tarjouksessa Elisalla (250€) ja sormenjälkilukijan halusin niin miksipä ei. Moto X:ssä oli Android 6, enpä keksinyt omaan käyttöön mitä olisin saanut uudemmalla Androidilla. Sen verran halpa luuri olit tuo X että ei sitä kannata edes myydä, jätän varalle.
Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen tähän G6 plussaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
G6 plus on melko hidas tuohon hintaluokkaan. SD 660 joka on Xiaomin mi a2:sta(229€) on +100% geekbench 4:n single core testissä ja Pocophone f1(339€) sd845:lla +200%:a. Tuohon päälle Motorolan ripeät päivitykset, vieläkin odotellaan 8:a G4 plussalle ja edes julkaisupäivää ei ole kerrottu.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Miten on sujunut Moto G6 Plus puhelimen kanssa?
Hyvin! Eipä tuossa mitään huomautettavaa ole ollut. Tosin oma puhelimen käyttö on suht vaatimatonta.
Näytössä on tumma pää selkeästi heikompi kuin Moto X:ssä mutta se selittyy OLED vs IPS paneeleilla. Muuten on näyttö omaan silmään hyvä.
Sormenjälkitunnistin toimii kuin ajatus.
Akkukesto on yllättävänkin hyvä, sellaiset 2-3 päivää menee itsellä tarvittaessa. Pikalaturilla kuitenkin latautuu todella nopeasti jos kiire yllättää.
Pelailua en oikeastaan harrasta. Teho on riittänyt täysin kaikkeen mitä olen tehnyt. LTE yhteydetkin tuntuu pelaavan kun yksi päivä sain latausnopeudeksi 102 Mbps 100 megaisella liittymällä.
Viimeisin päivitys tuli 1.7. Moto X:ään ei tullut kovin montaa päivitystä joten en odota tältäkään mitenkään pitkää aikaa päivityksille.
Kameran pahkura on aika iso mutta ei haittaa lompakkotyylisen kotelon kanssa. Kamera on ihan hyvä, täysin riittävä omaan käyttöön. Videota en ole kokeillut kuvata.
Ei tästä muuta ole kuin positiivista sanottavaa :tup: No liukashan tämä on kuin saippua ilman koteloa.
 
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
569
Eilen tuli sitten Moto G5S plussalle Oreo 8.1 päivitys. Melko iso 1.2 Gt tiedosto. Toiminnot sujuvat ja kaikki toiminnot vaikuttavat olevan OK. Wifi vaikuttaisi nopeammalta kuin aiemmin. Kamerasofta ennallaan ja se on se sama yli 90 Mt:n softa, jota Lenovo korjaili koko kevään ja kesän. Vieläkään kuvissa ei ole sitä terävyyttä kuin niissä viime syksyn ja vuodenvaihteen alle 30 Mt kamerasoftissa. Niinpä 'peruutin' kamerasoftassa takaisin sinne viime syksyyn.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Yllättävän hyviä on lähipiirissä ollut Motorola Moto G ja Moto G3 puhelimet. Moto G1 vuodelta 2013 sai aikanaan päivitykset android 4.3 versioon 5.1 saakka. Kyseinen puhelin on jatkanut elämäänsä viimeiset vuodet alle kouluikäisen lapsen puhelimena Lineage 14.1 versiolla (android 7.1) nykyään. Akku siihen on vaihdettu ja kuulokekaiutin.

Moto G3 vuodelta 2015 taas toimi ongelmitta kolme vuotta. Paskaa siinä oli että sai vain yhden android päivitysen 5.1 versiosta 6 versioon ja viimenen turvapäivityskin on tullut huhtikuussa 2017. Kyseinen puhelin jatkaa nykyään elämäänsä ekaluokkalaisen puhelimena Lineage 15.1 versiolla (android 8.1). Antutu pistemääräkin nousi 35 tuhanteen Lineagen vaihdon jälkeen. Puhelin on tippunut aikoinaan muutaman kerran lattialle ilman että mitään vikaa tuli ja kerran lattialla astuttu vielä puhelimen päälle niin että lasinen suojakalvo meni paskaksi, mutta itse puhelimeen en tullut mitään vikaa.

Harmi kun Moto G3 mallisarja on G-sarjasta jäänyt ainoaksi vesitiiviiksi puhelimeksi. Harmi myös kun päivitykset menneet paljon huonompaan siinä miten kauan niitä android versiopäivityksiä ja tietoturvapäivityksiä tarjotaan. Aiemmin sai kolmekkin android versiopäivitystä niin hyvä jos nykyään saa G-sarjan uudet puhelimet yhden uuden android version ja sekin on yleensä vielä sellainen että puhelimessa ollut ostaessa sisässä muuta kuin uusin android ja se ostohetken uusin android päivitetään siihen vuoden viiveellä.

Moto X4 mallihan olisi muuten hyvä, mutta harmillisesti siinä on se lasinen takakansi joka ei kestä samalla tavalla kuin muovinen.

Xiaomi firmalla olisi taas ihan hyviä puhelimia puhtaalla andrdoidilla, mutta ne eivät taas ole vesitiiviitä. Sama koskee Nokia merkillä myytäviä android-puhelimia.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Aiemmin sai kolmekkin android versiopäivitystä niin hyvä jos nykyään saa G-sarjan uudet puhelimet yhden uuden android version ja sekin on yleensä vielä sellainen että puhelimessa ollut ostaessa sisässä muuta kuin uusin android ja se ostohetken uusin android päivitetään siihen vuoden viiveellä.
2011-2014 Googlen omistuksessa oli kulta-aikaa Android puhelimien osalta, Lenovolle myynnistä alkoi alamäki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Oho! Nyt on Moto G5:een saatavilla Oreo 8.1.
Jeps, täälläkin ladattu ja asennettu. Piti ensi töiksi googlettaa miten pääsee eroon noista "nämä sovellukset käyttävät paljon akkua" ilmoituksista. Onnistuihan se sitten koskettamalla ja pitämällä pohjassa ilmoituksen kohdalla, mutta en tuota heti kyllä muuten olisi keksinyt.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Jeps, täälläkin ladattu ja asennettu. Piti ensi töiksi googlettaa miten pääsee eroon noista "nämä sovellukset käyttävät paljon akkua" ilmoituksista. Onnistuihan se sitten koskettamalla ja pitämällä pohjassa ilmoituksen kohdalla, mutta en tuota heti kyllä muuten olisi keksinyt.
Kiitos tästä! En keksinyt minäkään :D
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
39
Onko muilla huomioita että akku kuluu nopeammin Oreolla? Itsellä ja vaimolla on G5 puhelimena ja molemmat huomattiin suurempi akunkulutus nyt päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
72
Melkoista sontaa tämä uusi päivitys Moto G5:een. Kaikki muuttui vähän rumemmaksi, mm tuo alareunan palkki. Lisäksi hienona lisänä päivitys sotki Youtuben tekstityksen. Enää ei voi valita valkoista tekstiä mustalla ääriviivalla, koska ääriviiva ei vain piirry videon teksteihin. Testattu parilla puhelimella ja jos en nyt keksi jotain korjausta tuohon, lähtee tehdasasetusten palautus tähän.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Melkoista sontaa tämä uusi päivitys Moto G5:een. Kaikki muuttui vähän rumemmaksi, mm tuo alareunan palkki. Lisäksi hienona lisänä päivitys sotki Youtuben tekstityksen. Enää ei voi valita valkoista tekstiä mustalla ääriviivalla, koska ääriviiva ei vain piirry videon teksteihin. Testattu parilla puhelimella ja jos en nyt keksi jotain korjausta tuohon, lähtee tehdasasetusten palautus tähän.
Oletko Youtuben asetuksista asettanut tekstityksen näkymään oikein. Voi olla tietysti Youtuben vika myös
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
72
Oletko Youtuben asetuksista asettanut tekstityksen näkymään oikein. Voi olla tietysti Youtuben vika myös
Olen vaihtanut ja kokeillut lukuisia eri vaihtoehtoja. Mikään tekstiä korostava valinta ei toimi. Joo, voi toki olla Tubenkin vika, mutta kummasti ilmeni heti käyttispäivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
72
Olen vaihtanut ja kokeillut lukuisia eri vaihtoehtoja. Mikään tekstiä korostava valinta ei toimi. Joo, voi toki olla Tubenkin vika, mutta kummasti ilmeni heti käyttispäivityksen jälkeen.
Ja nyt kokeilin vielä aiempaa versiota Tubesta, mutta vika on ennallaan. Hyvä päivitys juu.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
72
Onko tässä nyt ongelmia vain meikäläisen Moto G5:llä vai onko muillakin myös tuon "glance screenin" toiminta hidastunut huomattavasti uuden päivityksen myötä? Ennen päivitystä kellonaika ilmestyi ruutuun heti puhelimen taskusta ottaessa, nyt joutuu juuri sen ärsyttävän reilun sekunnin odottelemaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
39
Onko tässä nyt ongelmia vain meikäläisen Moto G5:llä vai onko muillakin myös tuon "glance screenin" toiminta hidastunut huomattavasti uuden päivityksen myötä? Ennen päivitystä kellonaika ilmestyi ruutuun heti puhelimen taskusta ottaessa, nyt joutuu juuri sen ärsyttävän reilun sekunnin odottelemaan.
En oo kyllä huomannut eroa nopeudessa, mutta aiemmin se oli mustavalkonen ja nyt kelloa kiertävä akunvarausilmoitin on sininen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
En oo kyllä huomannut eroa nopeudessa, mutta aiemmin se oli mustavalkonen ja nyt kelloa kiertävä akunvarausilmoitin on sininen.
Mulla se oli punainen, siis Android 7.1-versiossa. Enkä kyllä ole itsekään huomannut että tuo reagoisi nyt yhtään aiempaa hitaammin.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onko muilla huomioita että akku kuluu nopeammin Oreolla? Itsellä ja vaimolla on G5 puhelimena ja molemmat huomattiin suurempi akunkulutus nyt päivityksen jälkeen.
Ihan sen takia tulinkin taas tähän ketjuun ihmettelemään, että onko muillakin sama ongelma.
Eli akkuhan alkoi kulumaan ihan silmissä.
Osaakos joku sanoa, että minkä ottaa pois päältä, että alkaa virtaska maistumaan vähemmän?
Ei ole tullut katseltua ollenkaan noita virrankulutusraportteja, joten en osaa sanoa onko normaalia.
Mutta joku mobiiliverkon valmiustila vie ylivoimaisesti eniten akkua.
Mitään keinoa vähentää kyseistä kulutusta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Muistaaksen muillakin puhelimilla on Oreon päivityksen jälkeen ollut jonkin aikaa suuri virrankulutus. Tämä palautuu normaaliksi kunhan puhelin on oppinut käyttäjän tavoille.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Siinä on jotakin ohjeita mitä voi kokeilla:

Android-laitteen virrankulutusongelmien korjaaminen - Nexus Ohjeet

How to Stop Oreo Battery Draining and Extend Battery Life? | Mashtips

Mobile Network standby battery drain - Page 2 - Support forum


Tehdasasetuksen palautuksella lähti toisessa Motorolassa ja toisessa android versiossa puhelin toimimaan normaalisti eikä syönyt akkua muutamassa tunnissa loppuun. Silloin oli Play Services mennyt solmuun ja se voi yli puolet akusta ennen tehdasasetusen palautusta.

EDIT: Ennen mahdollista tehdasasetusten palautusta varmistakaa että kaikki puhelimen tärkeät tiedostot on varmuuskopioitu ja esimerkiksi Whatsappista löytyy varmuuskopio jos sitä käyttää. Samoin muistikortilta tulee kaikki kopioida talteen mitä haluaa säilyttää mikäli se on formatoitu puhelimen muistin jatkeeksi. Eli testaa vaikka tietokoneella aukeaako muistikortin tiedostot eli onko se sisäisen muistin jatke vai sitten formatoitu siirrettäväksi mediaksi jolloin ne tiedostot aukeavat tietokokoneella.
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Siinä on jotakin ohjeita mitä voi kokeilla:

Android-laitteen virrankulutusongelmien korjaaminen - Nexus Ohjeet

How to Stop Oreo Battery Draining and Extend Battery Life? | Mashtips

Mobile Network standby battery drain - Page 2 - Support forum


Tehdasasetuksen palautuksella lähti toisessa Motorolassa ja toisessa android versiossa puhelin toimimaan normaalisti eikä syönyt akkua muutamassa tunnissa loppuun. Silloin oli Play Services mennyt solmuun ja se voi yli puolet akusta ennen tehdasasetusen palautusta.
Ajattelen koittaa muut kikat ennen tehdasasetusten palauttamista. Kyllä siinä vaan yllättävän paljon hommaa on, kun säätää taas palikat kohdalleen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
39
Meillä ei akun kulutus kasvanut ihan mahdottomaksi mutta sillä lailla että huomasi eron aiempaan. Nyt tosin oon huomannut että kulutus olisikin tasaantunut niin kuin @jkeskir tuossa kirjoittikin.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Meillä ei akun kulutus kasvanut ihan mahdottomaksi mutta sillä lailla että huomasi eron aiempaan. Nyt tosin oon huomannut että kulutus olisikin tasaantunut niin kuin @jkeskir tuossa kirjoittikin.
Siellä on näköjään palautusvalintoihin tullut lisää vaihtoehtoja. Muistaakseni ennen ei ollut kuin palauta tehdasasetukset.
Testasin nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset.

Näyttää siltä, että se auttoi. Mulla oli akusta 50% käytetty ja tasaisen vauhdin taulukolla olisi ollut oman ilmoituksen mukaan tyhjä 8 tuntia lataamisesta.
Nollauksen jälkeen jaksoi vielä kymmeneen tuntiin ja akku oli tipahtanut 18 prosenttiin sekä ennusti vielä kahta tuntia. Toi ei kyllä pidä paikkaansa, koska kun akku tipahtaa jonnekin 15-10 prosenttiin, niin voi sammahtaa koska tahansa.

Palataan asiaan, jos ei sittenkään auttanut tarpeeksi tai oli vain kuvitelmaa, että auttoi.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Siellä on näköjään palautusvalintoihin tullut lisää vaihtoehtoja. Muistaakseni ennen ei ollut kuin palauta tehdasasetukset.
Testasin nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset.

Näyttää siltä, että se auttoi. Mulla oli akusta 50% käytetty ja tasaisen vauhdin taulukolla olisi ollut oman ilmoituksen mukaan tyhjä 8 tuntia lataamisesta.
Nollauksen jälkeen jaksoi vielä kymmeneen tuntiin ja akku oli tipahtanut 18 prosenttiin sekä ennusti vielä kahta tuntia. Toi ei kyllä pidä paikkaansa, koska kun akku tipahtaa jonnekin 15-10 prosenttiin, niin voi sammahtaa koska tahansa.

Palataan asiaan, jos ei sittenkään auttanut tarpeeksi tai oli vain kuvitelmaa, että auttoi.
Joo, auttoi se luuri palautui ennalleen.

Mutta kun tätä nyt on kehuttu, niin ehkä voisi kertoa yhdestä haitasta, mikä on tullut.
Ihan uutena pidin äänenlaatua puheluissa jopa yllättävän hyvänä. Ei mitään valittamista.

Mutta en tiedä johtuuko halvoista kaiutinelementeistä, mutta jo pidemmän aikaa on ollut aika paljon säröä äänessä. Vielä niin, että se vaihtelee. Puhe on kohtuullisen selvää ja sitten tulee jokin piikki ja koko sana tuntuu puuroutuvan eikä siitä saa mitään selvää.

Jos pitäisi oikeasti puhua paljon, niin kyllä menisi vaihtoon. Mutta satunnaisten puheluiden kanssa on toistaiseksi selvitty.

Luurihan on siis Moto 5g ja 2017 vuoden malli.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
2017 vuoden malliseen Moto X4 puhelimeen tuli vielä viime viikolla Android 9 päivitys OTA-versiona. Näin siis ainakin Saksasta ostettuun varianttiin.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Iski puhelimenvaihtohimot, ja kattellut tässä Moto G6 mallia, jota saa tarjouksesta 199€. Olisi tuollakin ilmeisesti aika kova, mutta 7.helmikuuta julkaistaan Moto G7, joten pitänee odotella sitä ;)

Tein omaksi iloksi listaukset eri Moto G mallien julkaisuista ja myyntiintuloista:

Moto G1 Julkaisu November 2013
Moto G2 Julkaisu August 2014 Myyntiin September 2014
Moto G3 Julkaisu July 2015 Myyntiin August 2015
Moto G4 Julkaisu May 2016 Myyntiin June 2016
Moto G5 Julkaisu Feb 2017 Myyntiin March 2017
Moto G6 Julkaisu April 2018 Myyntiin May 2018

Eli tuosta jos katselisi niin väittäisin että Moto G7 on Suomessa myynnissä viimeistään 7. maaliskuuta
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Nyt kävi niin mukavasti, että akku on paisunut ja hajoitti takakannen.
Olisi varmaan huomannut jo aikaisemmin, mutta kun puhelimen ympärillä on lompakkomallinen suojakotelo, mikä peittää luurin aika täydellisesti.

Aluksi luulin että, että latauspistoke on hajonnut, mutta kun aloin tutkimaan tarkemmin, niin takakansi olikin pois paikaltaan.

Eipä ole tälläistä ennen sattunut. Yllättävän heikosti noita akkuja on myynnissä, Suomessa ei osunut kuin kaksi paikkaa nopealla google haulla. Takakansiakin näköjään löytyy, mutta aion katsoa pysyykö se kasassa tolla vanhalla kannella, kun se suojakotelo kuitenkin painaa sitä hajonnutta osaa takaisin sisään. Voishan sen toki liimatakin. Ei tuollaisesta kahden sentin muovirimpulasta viitsisi maksaa melkein 20 euroa, akku maksaa saman verran.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Nyt kävi niin mukavasti, että akku on paisunut ja hajoitti takakannen.
Olisi varmaan huomannut jo aikaisemmin, mutta kun puhelimen ympärillä on lompakkomallinen suojakotelo, mikä peittää luurin aika täydellisesti.

Aluksi luulin että, että latauspistoke on hajonnut, mutta kun aloin tutkimaan tarkemmin, niin takakansi olikin pois paikaltaan.

Eipä ole tälläistä ennen sattunut. Yllättävän heikosti noita akkuja on myynnissä, Suomessa ei osunut kuin kaksi paikkaa nopealla google haulla. Takakansiakin näköjään löytyy, mutta aion katsoa pysyykö se kasassa tolla vanhalla kannella, kun se suojakotelo kuitenkin painaa sitä hajonnutta osaa takaisin sisään. Voishan sen toki liimatakin. Ei tuollaisesta kahden sentin muovirimpulasta viitsisi maksaa melkein 20 euroa, akku maksaa saman verran.
Mikä Moto G malli?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
eilen saapui verkkiksestä g6 32gb. kyllä tuo tuohon 99€ hintaan hyvä peruspuhelin on. tuohon oli android 9 päivityskin saapunut:tup:
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
38
Moto G5 veti jumiin, jolloin palautin tehdasasetukset. Nyt tosin huomasin sellaisen ongelman, ettei tekstiviestit tule perille eikä niitä voi lähettää. Testattu vanhalla varapuhelimella sim-kortti ja liittymä, toimii joten vika ei ole siinä. Koitettu lisäksi laittaa sim-kortti toiseen sim-korttipaikkaan, jolloin Saunalahti lähettää asetukset (Internet ja MMS), ei auttanut tekstariongelmaan.

Katsoin jostain ohjevideosta että vika saattaisi olla puuttuva SMSC numero (viestikeskuksen numero), jonka voi itse tallentaa.



Menin tuon näköiseen paikkaan näpyttelemällä *#*#4636#*#* ja koitin tallentaa tuohon kohtaan Saunalahden viestikeskuksen numeron ja painaa update, mutta puhelin sanoo "update error".

OP-mobiili, HSL-mobiili jne vaativat tekstiviestivahvistusta, joten pitäisi saada nyt viestit tulemaan perille. Mikähän avuksi?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 113
DigitalTrendsin Motorolalta saaman lausunnon mukaan Moto Z4 tulee saamaan vain yhden Android versio päivityksen. Toivottavasti ei ole mikään yleinen linjaus.
Unfortunately, Motorola confirmed to Digital Trends that only one Android version update is planned for the Moto Z4. It will get Android Q, but the jury is out on whether it will receive next year’s Android R. On the plus side, you will receive bi-monthly security updates for two years.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Juuh ja samaan rahaan saa jonkun Pixelin, jossa luvataan käyttispäivitykset kolmeksi vuodeksi. :beye: Tai sitten ostaa Moto-flagshipin, joka saa yhtä monta päivitystä kuin halpis-Moto.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Juuh ja samaan rahaan saa jonkun Pixelin, jossa luvataan käyttispäivitykset kolmeksi vuodeksi. :beye: Tai sitten ostaa Moto-flagshipin, joka saa yhtä monta päivitystä kuin halpis-Moto.
Onko päivityksillä mitään merkitystä jos ostaa suht tuoreen luurin ja myy eteenpäin kun päivitykset loppuu?

Itsellä ollut sekä Samsungin että Motorolan alle 300€ luureja, ja mun mielestä Moto ollut aina päivityksissä vähän samppaa edellä. Sampat tosin säilyttää jälleenmyyntiarvon paremmin. Ostin Galaxy S7 Maaliskuussa 2018, käytin vuoden, ja myin eteenpäin kun päivitykset loppui tuossa huhtikuussa. Sain yhä myydessä 50% ostohinnasta. Käytin siis 13kk ajan Galaxy S7 luuria 150€ hinnalla, ei kovin paha mielestäni
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onko päivityksillä mitään merkitystä jos ostaa suht tuoreen luurin ja myy eteenpäin kun päivitykset loppuu?

Itsellä ollut sekä Samsungin että Motorolan alle 300€ luureja, ja mun mielestä Moto ollut aina päivityksissä vähän samppaa edellä. Sampat tosin säilyttää jälleenmyyntiarvon paremmin. Ostin Galaxy S7 Maaliskuussa 2018, käytin vuoden, ja myin eteenpäin kun päivitykset loppui tuossa huhtikuussa. Sain yhä myydessä 50% ostohinnasta. Käytin siis 13kk ajan Galaxy S7 luuria 150€ hinnalla, ei kovin paha mielestäni
Itsestäni alkaa tuntumaan melkein siltä, että hyvä vaan ettei tule päivityksiä. Päivitykset yleensä hajoittaa aina jotain ja pahimmassa tapauksessa joku käyttämäsi sovellus lopettaa toimintansa. Ja vaikka kaikki toimisi, niin joutuu taas etsimään minne ne on piilottaneet ne jutut, mitkä ennen löytyivät tästä, mutta eivät enää olekaan siellä.
Ja joka tapauksessa ison päivityksen jälkeen pitäisi tehdä resetointi ja säätää kaikki alusta alkaen taas kuntoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 689
Viestejä
4 189 051
Jäsenet
70 781
Uusin jäsen
JohannesP.P.

Hinta.fi

Ylös Bottom