Legon heikko kohta on pneumatiikat kyllä. Arocsissa ne nykii ja jumittelee joten ymmärrän nuo ruuvitankosylinterit.Ei ketään tuotteen omistajaa häiritse, että Liebherran hydrauliikkajohdot ovat vain koristeena. Rupesin etsimään, että miten lego sähkökompressori on toteutettu ja miten sen liikkeet ovat vanhoja käsikäyttöisiä vapautusvipuja hidasliikkeisempiä, mutta sylinterit ovatkin hammasrattaita. Höh
Vau, näissä on jotain hienoa tyyliä näissä vähän vanhemmissa legoissa.Koronan inspiroimana piti hakea matkalaukullinen Legoja varastosta... Kaikenlaista klassikkoa sieltä löytyi:
Joo tossa Arocsissa näyttää tosiaan olevan sähkökompressori . En ole nykimisistä kuullut, sen sijaan ysärin pneumatiikat toimivat edelleen. Tämä keltasylinterinen sujuvastiLegon heikko kohta on pneumatiikat kyllä. Arocsissa ne nykii ja jumittelee joten ymmärrän nuo ruuvitankosylinterit.
Onpas vaan hauska kattoa näitä!Ehkä ollutkin jo ketjussa joskus, mutta tämän kanavan löysin pari viikkoa sitten ja kyllähän noista Legoista on vaikka mihin:
Brick Experiment Channel
I do nerdy experiments with Technic Lego bricks :) FAQ Q:Where do you buy your Lego from? A:www.bricklink.com Q:I see Finnish products in your videos. Are yo...www.youtube.com
Nuo kaksitoimiset (ylipaineohjatut molempiin suuntiin) tulivat melko nopeasti. Toimivuus oli tottakai parempi kun aikaisemmat, joissa toinen suunta oli alipaineella. Mutta samalla kustiin kyllä rankasti tuki aikaisemmille. Ja tosiaan noissakin oli alkuun takertelua jo varsin pienen käyttämättömyyden jälkeen.Joo tossa Arocsissa näyttää tosiaan olevan sähkökompressori . En ole nykimisistä kuullut, sen sijaan ysärin pneumatiikat toimivat edelleen. Tämä keltasylinterinen sujuvasti
Punaisen letkut ovat kovettuvaa muovia, mutta tämäkin toimii keltaisen letkuilla
oisko suomen toiseksi suosituin tubettaja hydrauliikkapressin jälkeen. jää ronibackit yms. jälkeen ainakin vielä toistaiseksi.Onpas vaan hauska kattoa näitä!
Arocsissa pitää auttaa käsin vähän liian usein liikkeet alkuun, kauhan avaus/sulku lähes aina jos se on seissyt hetkenkin. Kiertotankosylinteriin ei tietenkään ole helppo tuoda voimaa vaikeisiin paikkoihin mutta veikkaanpa, että tuossa maastonosturissa juuri sellaiset on ja että tuo puomi ei pneumatiikalla nousisi.Joo tossa Arocsissa näyttää tosiaan olevan sähkökompressori . En ole nykimisistä kuullut, sen sijaan ysärin pneumatiikat toimivat edelleen. Tämä keltasylinterinen sujuvasti
Punaisen letkut ovat kovettuvaa muovia, mutta tämäkin toimii keltaisen letkuilla
Ei tosin mitään tajuttomia kuormia, mutta konseptina kaasutoiminen on yliveto ruuvitankosylinteriin nähden. Ottaisin vikoineenkin.
Muistaakseni koitin joskus kakarana ajaa tuota 8040:n pneumatiikkaa hydrauliikkana täyttämällä systeemin vedellä, mutta en kuollaksenikaan muista toimiko se Tuo settikin löytyi tuolta legolaatikosta, mutta valitettavasti letkuja puuttuu aika kasa, ja toinen sylinteri on poikki, joten loputkin osat päätyivät kannibalisoinnin kohteeksi jotta tuon 8860 auton sai rakennettua about valmiiksi.Arocsissa pitää auttaa käsin vähän liian usein liikkeet alkuun, kauhan avaus/sulku lähes aina jos se on seissyt hetkenkin. Kiertotankosylinteriin ei tietenkään ole helppo tuoda voimaa vaikeisiin paikkoihin mutta veikkaanpa, että tuossa maastonosturissa juuri sellaiset on ja että tuo puomi ei pneumatiikalla nousisi.
Eikö hydrauliikan etu ole lähinnä se, että se öljy ei kompressoidu toisin kuin ilma eli pitää olla voimaakin sitten puristamassa niin kyllä luulis liikkuvan kunhan osat ja liitokset kestääMuistaakseni koitin joskus kakarana ajaa tuota 8040:n pneumatiikkaa hydrauliikkana täyttämällä systeemin vedellä, mutta en kuollaksenikaan muista toimiko se Tuo settikin löytyi tuolta legolaatikosta, mutta valitettavasti letkuja puuttuu aika kasa, ja toinen sylinteri on poikki, joten loputkin osat päätyivät kannibalisoinnin kohteeksi jotta tuon 8860 auton sai rakennettua about valmiiksi.
Ei toiminut. Mutta osat meni siitä kyllä sitten pilalle ja loppui ne pneumatiikkaleikit. Ai mistäkö tiedän?Muistaakseni koitin joskus kakarana ajaa tuota 8040:n pneumatiikkaa hydrauliikkana täyttämällä systeemin vedellä, mutta en kuollaksenikaan muista toimiko se
MInulla toimi ja osat toimii edelleen. Tosin jos oikein muistan niin taisin jotain rypsiöljyä tai aseöljyä imaista niihin osiin sisään ruostetta torjumaan silloin aikoinaan... 30 vuotta sitten.Ei toiminut. Mutta osat meni siitä kyllä sitten pilalle ja loppui ne pneumatiikkaleikit. Ai mistäkö tiedän?
Joo, minä imaisin vaan vettä ja jotain siellä ruostui rikki. Mutta olihan sekin opettava kokemus.MInulla toimi ja osat toimii edelleen. Tosin jos oikein muistan niin taisin jotain rypsiöljyä tai aseöljyä imaista niihin osiin sisään ruostetta torjumaan silloin aikoinaan... 30 vuotta sitten.
Mä käytin tätä pääasiassa: Brickset home pageSuositella jotain sivustoa mistä selailla vanhoja lego settejä läpi ja saisi esim ladattua rakennusohjeet niille?
Omia legoja aika paljon jemmassa, mutta ohjeita en ole löytänyt. Kuvittelen että aika hyvin muistaisin löytyvät setit jos näen kuvan.
Nämä ainakin:Onko muuten tietoa mistä voisi löytää legoihin varaosia?
Maailman laajin kauppapaikka lego-palikoille ja kokonaisille seteille: www.bricklink.comOnko muuten tietoa mistä voisi löytää legoihin varaosia?
Meillä just mutsi kaivo mun vanhoja legoja varastosta siskonpojalle rakennettavaks ja sama helikopteri ja lentokone oli siellä joukossa kuin tuossa sun kuvassa. Hienoja muistoja tuli, kun näki ne kasattuna vuosiinTässä vielä vähän lisää kasariherkkuja:
Mulla oli tuo lentokone! Sain joskus joululahjaksiTässä vielä vähän lisää kasariherkkuja:
Vielä vuosienkin jälkeen kuin uusi.Joo tossa Arocsissa näyttää tosiaan olevan sähkökompressori . En ole nykimisistä kuullut, sen sijaan ysärin pneumatiikat toimivat edelleen. Tämä keltasylinterinen sujuvasti
Punaisen letkut ovat kovettuvaa muovia, mutta tämäkin toimii keltaisen letkuilla
Ei tosin mitään tajuttomia kuormia, mutta konseptina kaasutoiminen on yliveto ruuvitankosylinteriin nähden. Ottaisin vikoineenkin.
No niin tuli ja Piipoon löytöpäiviltä löytyi lähes täydellinen muutamalla kympillä, niin lipsahti ostoskoriin. Pitää purkaa tuo ja rakentaa uudelleen.. ehkä ensin rakentaisi tuosta sen B-mallin formulan ja sitten takaisin A-malliksi.Voi että tuota mustaa autoa tuli aikanaan haaveiltua vielä senki jälkeen ku se alko olla vähän "vanhentunut" ulkoasultaan.
Olen valkoisia ja harmaita palikoita muutamaan otteeseen valkaissut vetyperoksidilla. Sinne uimaan ja kesällä ulos auringonpaisteeseen. UV-valoa siis tarvitaan tuohon. Välillä on pitänyt sekoittaa palikoita ja pitää huoli että ovat kokonaan pinnan alla.Onko kukaan keksinyt helppoa tapaa valkaista Lego-osia? Minulla on parissa Viking Linen laivassa samat yksittäiset pitkät palikat (oisko 1x12) kellastuneet, muuten laivan ihan valkoinen. Haluaisin pitää osat alkuperäisinä, joten mielellään en korvaisi uudella.
Netti on täynnä erilaisia ohjeita, mutta josko joku tällä palstalla olisi niistä jo valkannut toimivimman?
Selvä homma, kiitoksia! Kauanko kesti Suomen kesässä valkaisu?Olen valkoisia ja harmaita palikoita muutamaan otteeseen valkaissut vetyperoksidilla. Sinne uimaan ja kesällä ulos auringonpaisteeseen. UV-valoa siis tarvitaan tuohon. Välillä on pitänyt sekoittaa palikoita ja pitää huoli että ovat kokonaan pinnan alla.
Minulla ne oli useamman tunnin likoamassa. Ongelmaksi tulee myös riittävän vahvan vetyperoksidin löytäminen. Apteekkitavara menettelee hädin tuskin.Selvä homma, kiitoksia! Kauanko kesti Suomen kesässä valkaisu?
Muistan oman vetyperoksidin ostamiseni apteekista. Miksi ostat, mihin käytät jne ja siitä huolimatta oli kovin vaikeaa.Minulla ne oli useamman tunnin likoamassa. Ongelmaksi tulee myös riittävän vahvan vetyperoksidin löytäminen. Apteekkitavara menettelee hädin tuskin.
Komeahan tuo on ja mikäs niissä akseleissa kun on tarpeeksi monta rengasta jakamassa painoa? Muistelisin nähneeni tuosta jotain videoita, joissa piti käsin auttaa kun kaikki ei jaksa liikkua niillä rattaiden ja akselien kestämillä voimilla.
Tuollainen tuli vastaan. Osaisiko joku taitavampi kertoa miten tuollainen tehdään ilman että auton akselit taipuu alas tuolla painolla. Onko joku asia mikä pitää erityisesti ottaa siinä huomioon. Olen kasannut näitä paljon mutta en näitä nykyaikaisia. Tarkoitus olisi taas tehdä.
Tuossa saatiin juuri tuo itselleni palkinnoksi ostamani Posrche kasaan, parivuotias taapero oli vähintään yhtä innokas rakentaja, ja ehdotteli iltaisin rakentamista. Ja jaksaessaan laittoi osia iloisesti kiinni. Useimmiten jopa ohjeistettuja, avustettuna. Joitakin selkeitä osasi yhdistää itsekin, kun sanoi, että laita nuo kiinni. Muuten rakentelee duploilla, kovasti, joten koko prosessi oli yllättävän hyvä kokemus. Ja ohkekirja on selattu riekaleiksi.Tänään tuli pari uutta autoa talliin, 8880 ja 9398
Piti ottaa kuva kaikista, ennen kuin poika alkaa modaamaan maasturia omaan makuunsa 8880:sta puuttuu muutama osa, mutta pitää laittaa bricklinkiin tilaus vetämään kohta..
Noihin on tarkoituksella heitetty vähän extraosia mukaan joka settiin. Syytä tai tapaa millä extraosat valikoituu, niin en osaa sanoa.Uskoakseni saatiin ohjetta suhteellisen uskollisesti seurattua, mutta osia jäi yllättävän paljon yli. Sellaisiakin, mitä nähdäkseni ei tarvittu kuin yksi. Onko noissa jotain useimmiten hukattuja ekstrakappaleita, vai onko ne tarkoitettu omien modausten tekemiseen, vai vain sattumalta?
E. Ehkä joku semikestävä, jonka voisi sitten ottaa leikkeihin, varmaan sitten jotain pienempää?
No ihan hyvä tuo Tokmannin -20% tarjouskin, reilu 50 ei ole paha hinta.Kävin sitten tokkarilta noukkimassa ducatin talteen, vaikka kait tuon verkkiksestä sais halvammalla mutta ois siinä sitten odottelut jne.