Legot - Yleinen ketju

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
42
Mites muilla sunnuntai sujuu legojen parissa? Itsellä duunia. Ostin myyntiin parit Rough terrainit ja toisesta oli muutama pussi hajonnut. Nyt käydään ohjeista läpi onko kaikki palat tallella ennen myyntiin laittoa.
:sdarra:

 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Kuulostaa melkoiselta kasalta, jos saa olla utelias paljonko jouduit maksamaan noin isosta läjästä osia?
Muuton yhteydessä huomasin että löytyi pari laatikollista legoja, viime vuodet olleet laatikkoon unohtuneina. Mitään Starwarsseja tai technic sarjaa ei ole noissa. Yhteensä 13kg kun äsken punnitsin. Onko noilla mitään rahallista arvoa?
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Muuton yhteydessä huomasin että löytyi pari laatikollista legoja, viime vuodet olleet laatikkoon unohtuneina. Mitään Starwarsseja tai technic sarjaa ei ole noissa. Yhteensä 13kg kun äsken punnitsin. Onko noilla mitään rahallista arvoa?
Riippuu vähän, jos on manuaalit edes tallella ja seassa on joku vähän harvinaisempi niin voi jotain saadakin. Muuten menee about 1€/kg linjalla nuo perus palikat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
160
Mistä ihmeestä saa 1€/kg hinnalla Legoja? En netissä, enkään yhdelläkään kirppiksellä ole niitä tohon hintaan nähnyt. Poitsulle niitä nyt noin 20kg jo ostettu vuoden aikana :)
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Euron kilohinnalla on sama heittää roskiin.. ;) ohjeita ei ole, kaikki kasattu kahteen muovilaatikkoon. Pojan vanhat legot, nyt jäi nurkkiin kun muutti omilleen.

 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kuulostaa vedätykseltä yrittää saada eurolla kilo. Toki valikoima on mitä sattuu mutta noi palikkahinnat alkaa jostain kymmenestä sentistä ja jostain 4000 osan sarjasta saa varmaan maksaa sen 200-400€...

Toki kuvasta päätellen tuo näyttää siltä, että siinä on paljon kaikkea erikoisosaa jostain robottiseteistä, millä nyt ei ehkä paljoa käyttöä muuten ole mutta ne peruspalikat on tietty voineet lajittua pohjalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
278
Itse sanoisin, että 7-10 euroa/kilo on aika perushinta. Siihen tosin vaikuttaa legojen kunto, ikä ja sarja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
638
Riippuu vähän, jos on manuaalit edes tallella ja seassa on joku vähän harvinaisempi niin voi jotain saadakin. Muuten menee about 1€/kg linjalla nuo perus palikat.
Taisi jäädä nolla pois hinnasta, peruspalikka on noi 10€/kilo
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Aiai, meitä avaruus faneja hellitään. Lego julkaisi Apollo 11 50v juhlan kunniaksi kuu-aluksen.
Lego's Epic Apollo 11 Lunar Lander Set in Photos!

Lego is celebrating the 50th anniversary of Apollo 11 with a new lunar lander set

En nyt tiedä, mitä mieltä setistä olen, mutta pakko se on hankkia Saturn V:n vierelle. Vaikka hieno Saturn V onkin niin jotenkin sen rakentaminen oli turhan yksinkertainen. Pelkään samaa tämän kuulaskeutujan kohdalla.

EDIT: Nyyh, täytyy vielä vähän siirtää ostoa. Täällä päin palloa pyytävät tällä hetkellä 250eur!
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Pitihän se Kuumoduli tilata ja samalla tarttui mukaan Mustangikin. Suoraan Lego-storesta kun ei muualta tuntunut löytyvän.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Uusien tekniikkalegojen esittelyä:



Semisti häiritsee tuon mustapaitaisen sedän mahakarvojen vilkkuminen, mutta ei välitetä siitä enempää. :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Uutta siistii Star Wars settii: Imperial Star Destroyer

-4784 osaa
-44cm korkea
-110cm pitkä
-66cm leveä
-Suositus 16v ja sitä vanhemmille!

Saatavilla 1.10.2019 (vip asiakkaat aiemmin), ovh 699e.

Imperial Star Destroyer™ 75252 | Star Wars™ | Buy online at the Official LEGO® Shop FI

Siinä sitä on harmailla peruspalikoilla kate kohdallaan. :D

Ei vaan, onhan tuo komea alus. Täällä pientä esittelyä suunnittelijan näkökulmasta:



Ja täällä sitten "harrastelijaversio" samasta aihiosta:



Tuollaisesta voisi sen 700e jo maksaakin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 360
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
69
Tässä olen pohtinut kovasti kahdelle pojalle joululahjoja. Mietin että olisiko paras ostaa yhdet isot setit molemmille ja yksi isille sen sijaan että ostaisi useamman pienemmän =) tuo 42100 kiehtoo, sitten kiehtoo se iso creator vuoristorata pojat ovat huvipuisto faneja ja haluaisvat myös Lego huvipuiston tehdä kotiin.

Meillä on ferris wheel eli vuoristorata ja karuselli ja fairgroind mixer ainakin puuttuvat. Sitten mua kiehtoo se iso Millennium falcon 75192. Maksaahan se mutta taitaa olla sen arvoinen mitä olen lukenut. On tämä vaikeaa.

Nyt tuli uusin Lego karuselli tilattua kun verkkokaupassa 159e. Sitten himoitsen sitä Lego haunted housea mikä kuuluu monster fighters sarjaan. 300e siitä joutuisi pulittamaan ja ulkomailta pitäisi tilata mutta on se 300 ok summa kun on halvimmasta päästä mitä pyydetään ennenkuin hinnat nousee. Hinnat ei ainakaan laske se on varma kun myynnistä poistunut tuote.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Kärkkäinen myy LEGO 42100 Technic Liebherr R 9800 kauko-ohjattava kaivinkonetta 349€:lla. Vähän inhimillisempi hinta kun sille veikattiin aluksi 449,99€ hintaa. Oiskohan pukilla varaa tuommoiseen, pikkasen kutittelee jo.
LEGO 42100 Technic Liebherr R 9800 kauko-ohjattava kaivinkone | Karkkainen.com verkkokauppa

e: Muualla netissä yleisesti 449€, onko kärkkäisellä mennyt hinta vikaan vai muuten vaan ihan ok tarjous.
Tässä tuota miettiny hetken ja menin sitten tuon tilaamaan. Toivottavasti tuolla hinnalla toimittavat koska tosiaa muualla näyttää olevan se satanen lisää hinnassa...
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Ei ole ensimmäinen kerta, kun kauppahinta asettuu jonkun verran alle mitä Legon oma ohjehinta on.

Bugattin kohdalla sama ilmiö. Tässä, joku aika sitten ostin Empire State Buildingin, jossa vastaava prosentuaalinen hintaero.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
69
Itsekkin olen tuota 42100 kärkkäisen hinnalla pohtinut. Vähän kahden vaiheilla olen koko aika. Olisihan poikien ilme aikamoinen kun se paketti pukin kontista tulisi. Ehkä se olisi parempi että vähän isoja kuin paljon pieniä lahjoja
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Legot kyllä kestää ajan hammasta todella hyvin. Erittäin hienoja settejä tulossa :)

Olen itse aika nyyppä näiden Legojen suhteen näin aikuisiällä ja bongasin Googlen avustamana tällaisen: LEGO MOC-4227 Mercedes-Benz 300SL '54 Gullwing (Technic > Model 2015) | Rebrickable - Build with LEGO

Onko jollakin kokemusta tuolta tilaamisesta ja yleisesti tuollaisten moccien rakentamisesta? Ohjeet tuohon pitää tilata toisesta linkistä. Näyttää kyllä olevan aika kalliita nämä moccit kun katsoo tuota osien listaa. Näyttää myös siltä, että halvemmissa linkeissä ei ole kaikkia osia edes mukana. Kiinnostus tähän heräsi kun hyllyn päältä löytyy jo kyseinen Gullwing täysin metallisena niin olisi hieno rakentaa tuollainen Lego versio siihen vierelle :)
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Ostin pitkästä aikaa sarjan eli Aston Martin DB5 007 Creator-sarjasta. Rakentaminen tyssäsi sitten puolen välin paikkeille, kun puuttui kakkosvaiheen lopusta iso valkoinen osa. Saapa nähdä toimittavatko suosiolla varaosan.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Ainakin omien kokemuksieni mukaan Lego pitää huolta asiakkaistaan, eli eiköhän se osa tule ihan suosiolla, runsaiden pahoitteluiden kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Itse kun paluun Legojen pariin tein tuolla Arocsilla niin siitähän puuttui yksi osa myös, suoraan Legon sivuilta sen sai tilattua ja tuli postissa n. viikossa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Itse kun paluun Legojen pariin tein tuolla Arocsilla niin siitähän puuttui yksi osa myös, suoraan Legon sivuilta sen sai tilattua ja tuli postissa n. viikossa.
Sama juttu. Pari kertaa vuosien varrella on puuttunut joku osa ja mukisematta ovat ne aina toimittaneet ja verrattain nopeasti kaiken lisäksi.

Itse asiassa luulen, että vaikka kuinka huolellinen kuvittelen olleeni, niin se puuttuva osa on oikeasti ollut mukana paketissa ja päätynyt jonnekin hyllyn alle tai muoviroskien mukana kaatopaikalle, mutta onneksi Legolla on riittänyt ymmärrystä. :D

Täältä voi käydä tilaamassa puuttuvan palikan:
Bricks & Pieces - service LEGO.com
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Osan katoaminen ei ole oikein mahdollinen skenaario, kun niin isosta palikasta kyse ja olen tuon yhden makkarin lattialla sitä koonnut, jossa ei ole kuin sänky ja sen alla se ei ollut. Laatikko ja muovitkin on tallessa eikä niistä löytynyt.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Osan katoaminen ei ole oikein mahdollinen skenaario, kun niin isosta palikasta kyse ja olen tuon yhden makkarin lattialla sitä koonnut, jossa ei ole kuin sänky ja sen alla se ei ollut. Laatikko ja muovitkin on tallessa eikä niistä löytynyt.
En minä sinua tarkoittanutkaan, vaan omia kadonneiden osien tapauksia. Siinä kun joulupäivän päätteeksi glögien jälkipoltteissa alkaa "lasten lahjoja" yötä myöten kasailemaan, niin kaikki on mahdollista. :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
689
Lueskellut ketjua ja alkanut innostus kasvaa kokeilla jonkunlaista lego-rakentelua. Mistäköhän kannattaisi aloitella ja onko tarjouksia näköpiirissä? :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Lueskellut ketjua ja alkanut innostus kasvaa kokeilla jonkunlaista lego-rakentelua. Mistäköhän kannattaisi aloitella ja onko tarjouksia näköpiirissä? :)
Jos tilaat uutiskirjeen niin saat ekasta tilauksesta 5 euroa pois: LEGO Duplo 10848 Ensimmäiset palikkani | hobbyhall.fi

muoks: tietty jos haluaa hypätä suoraan syvään päähän niin itse ostelisin jostain torista useamman käytetyn technic setin ilman mitään kokoamisohjeita. ;)

Lego Technic 8069 kaivuri, Tampere
Lego Technic 42008 huoltoauto, Tampere
Lego technic 42039 Le Mans 24 Race Car, Helsinki
Lego Technic 42038, Jyväskylä
LEGOja, Laukaa
 
Viimeksi muokattu:

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Lueskellut ketjua ja alkanut innostus kasvaa kokeilla jonkunlaista lego-rakentelua. Mistäköhän kannattaisi aloitella ja onko tarjouksia näköpiirissä? :)
Kai sitä Black Fridaysta saa legojakin alennuksella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Sama juttu. Pari kertaa vuosien varrella on puuttunut joku osa ja mukisematta ovat ne aina toimittaneet ja verrattain nopeasti kaiken lisäksi.

Itse asiassa luulen, että vaikka kuinka huolellinen kuvittelen olleeni, niin se puuttuva osa on oikeasti ollut mukana paketissa ja päätynyt jonnekin hyllyn alle tai muoviroskien mukana kaatopaikalle, mutta onneksi Legolla on riittänyt ymmärrystä. :D

Täältä voi käydä tilaamassa puuttuvan palikan:
Bricks & Pieces - service LEGO.com
itse olen löytänyt ”kadonneen” osan pari kertaa siitä itse rakennelmasta. eli olen laittanut väärän palasen jossain aiemmassa vaiheessa, ja myöhemmin tämä siis ”puuttuu”.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Ei ole ensimmäinen kerta, kun kauppahinta asettuu jonkun verran alle mitä Legon oma ohjehinta on.

Bugattin kohdalla sama ilmiö. Tässä, joku aika sitten ostin Empire State Buildingin, jossa vastaava prosentuaalinen hintaero.
Mistä hankit tuon empire state buildingin? Verkkiksessä näytti olevan 79.90e, olisiko jossain halvemmalla?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
162
Juurikin Verkkiksestä. Tuo 80e on ihan huomattava hinnanalennus 120 eurosta, jonka tuo maksaa Legon omassa kaupassa. Architecture -sarjan legoja on välillä poistuessaan Prismoissa alennuksessa, kuten muitakin legoja. Valikoima on toki painottunut lelumaisempiin teemoihin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Juurikin Verkkiksestä. Tuo 80e on ihan huomattava hinnanalennus 120 eurosta, jonka tuo maksaa Legon omassa kaupassa. Architecture -sarjan legoja on välillä poistuessaan Prismoissa alennuksessa, kuten muitakin legoja. Valikoima on toki painottunut lelumaisempiin teemoihin.
Koittanut noita prisman laareja aina kaivella jos olisi architecturea mutta eipä ole onnistanut. Ei paljon tee muita settejä mieli ostaa kun näissä sattuu olemaan juuri sopivia palasia omiin rakenteluihin (omat architecture mocit) joita ei muissa seteissä ole. Tai ehkä on mutta seassa sitten muuta tauhkaa mikä itselle tarpeetonta.

Edit: Laitetaan nyt vaikka tähän sen verran että jos jollain pölyyntyy hyllyssä tarpeettomana architecturea niin mua vois kiinnostaa. Isommat setit esim toi. empire state building, trafalgar square, falling water ja capitol building kiinnostaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Mihinkäs aikaan tuolla Lego storessa nuo yleensä aloittavat myynnin? Mietin että ehtiikö töitten jälkeen edes yrittämään tilaamaan tuota Batmobiilia?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Ei kait se mikään rajattu erä ole? En ainakaan mistään löytänyt mainintaa sellaisesta.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Näyttää virallisessa lego-kaupassa olevan Saturn V alta satasella tänään, jos vielä ostamatta. Eikai tuota halvemmallakaan saa mistään. Muutama muukin semijärkevässä hinnassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Jaaha, jäi pieni bätmobiili saamatta kun kännykällä tilaaminen ei oikein ottanu onnistuakseen enkä tiedä sainko tuota nyttenkään tilattua :D

Edit: Ja lukee että backordered, helvetin työt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
205
Tekis mieli ostaa pojalle (ja itelle) joku Lego Boost, Mindstorm tai vastaava paketti. Poika on kohta 6v ja rakentelee mun vanhoilla tekniikkalegoilla ja voisi melkovarmasti innostua, jostain vähän monimutkaisemmastakin ja sellaisesta, jota voi itse ohjelmoida.

Olisiko teillä suosituksia? Esimerkiksi Boostin ja Mindstormin saatavuus näyttää olevan aika heikkoa, joten mistähän noita kannattaa tilailla ja millaiset on toimitusajat. Jouluksi pitäs ehtiä tulla. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom