Legot - Yleinen ketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
8865 edennyt muutaman vaiheen :kahvi:



Meillä on tässä nyt ensimmäisiä kertoja onnistunut kasailu niin että molemmat lapset ovat rakennelleet vieressä jäljellä olevista osista jotain omiaan ilman että tuhoavat ja terrorisoivat itse projektia :comp:
Penskana tuli sen verta monta kertaa kasattua toi et meni jo ilman ohjeitakin .
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Kiitettävä opus tämä kirja jossa myös 856-vaiheiset rakennusohjeet :kahvi:

IMG_20161117_145233.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Kiitettävä opus tämä kirja jossa myös 856-vaiheiset rakennusohjeet :kahvi:
Kannattaa tsekata Eurobricksin käyttäjien virheiden korjaus/parantelu tuohon
http://www.eurobricks.com/forum/ind...6-porsche-911-gt3-rs-community-driven-errata/

"The errata will help you implement the necessary fixes while building the model from scratch. It provides a list of extra parts you need (only 30 small and commonly used parts) and a sequence of steps that serve as a replacement of the corresponding steps in the original building instructions."

EDIT: Jee, tänään tulee nosturi ja auto. Viikonloppuilloille tekemistä
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
726
Jaahas, ovat sitten vissiin uusimassa valikoimaa, kun legoshopin technic-haulla ei tuu kuin yksi tuote, ja sekin on "power functions motor set". Hemmetti, olin ihan valmis jo ostamaan tuon Porschen. :D Tai sitten tuon Mersun rekan... tai sitten kaivurin... :D
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Jaahas, ovat sitten vissiin uusimassa valikoimaa, kun legoshopin technic-haulla ei tuu kuin yksi tuote, ja sekin on "power functions motor set". Hemmetti, olin ihan valmis jo ostamaan tuon Porschen. :D Tai sitten tuon Mersun rekan... tai sitten kaivurin... :D
Eikai nuo ihan näin lyhytaikaisia tuotteita ole..

https://shop.lego.com/en-FI/Porsche-911-GT3-RS-42056?p=42056&track=checkprice#shopxlink

(mutta tosiaan tällä hetkellä ei Shopin kautta löydy tuotteita..)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
726
Voipi olla, että ei oikein se shop toimi. Kun sitten ihan normaalin tuotehaun kautta pääsee hakemaan ja ostamaan tuotetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Jaahas, ovat sitten vissiin uusimassa valikoimaa, kun legoshopin technic-haulla ei tuu kuin yksi tuote, ja sekin on "power functions motor set". Hemmetti, olin ihan valmis jo ostamaan tuon Porschen. :D Tai sitten tuon Mersun rekan... tai sitten kaivurin... :D
Löytyy muualtakin. Viime viikolla amazon.de tarjosi Mersu Arocsia 135€ hintaan (ei toimituskuluja).

Täältä kattelet
https://www.brickwatch.net/en-GB/

EDIT: Jos en väärin muista, niin toi Porsche oli kanssa just joku 250-260e hintainen vs. tuo lego shopin 349e

https://www.brickwatch.net/en-BE/set/42056/Porsche-911-GT3-RS.html

"Lowest price ever € 224.69"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Jaahas, ovat sitten vissiin uusimassa valikoimaa, kun legoshopin technic-haulla ei tuu kuin yksi tuote, ja sekin on "power functions motor set". Hemmetti, olin ihan valmis jo ostamaan tuon Porschen. :D Tai sitten tuon Mersun rekan... tai sitten kaivurin... :D
Oliko teillä joku fiksu idea tilata legoshopin kautta ylihintaan tuo porsche?

Lahden kärkkäisellä näitä myytiin hintaan 286e (tai 276e) ja oli iso pino vielä vajaa 2 viikkoa sitten..

edit: kärkkäisen haku ei toiminut, mutta google toimitti. Nopeasti ovat loppuneet: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/lego-42056-porsche-gt3-rs
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
726
Ihan vain se, etten tiennyt paremmasta. :rofl:

Ja tein tuossa äsken tunnarit tuonne Kärkkäisen sivustolle. Voipi olla, että jotain sieltä tarttuu tässä joulun aikoina mukaan... :vihellys:

Mutta tuota Porschea pitää vähän mietiskellä, mistä hankkii. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kuten joku tuossa jo vinkkasikin, amazon.de ja amazon.co.uk ovat olleet loistavia paikkoja metsästää Legoja (siis muitakin kuin Technics-sarjaa). Hinnat ovat noissa aika usein samaa luokkaa kuluineen kuin täältä parhaimmista tarjouksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
42042 Crawler Crane valmistui nopeasti eilen. Tänään auton kimppuun. Kuvia myöhemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Kotkan motonetissä on se sininen nosturi alle satasella tarjouksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Seuraavaksi pitääkin purkaa nuo ja alkaa rakennella jotain omia. 6332 osaa löytyy, joten eiköhän niistä jotain saa aikaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
726
Hmm... Tuo Belgian Toys 'R' Us ei vissiin toimita Suomeen. Olisi aika edullisesti tuo Porsche siellä. Seuraavana tuleekin sitten Italian Amazon, josta saa samaan hintaan kuin Kärkkäiseltä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
461
Torissa oli technic legoja kolme settiä suht edullisesti ja menivät tietenkin todella nopeasti kun esim. tuon Mercedes-Bens Arocsin hinta oli 60€ ja ostin sen. Myyjä alkoi ensin puhumaan etukäteen maksusta ja homma alkoi haiskahtaa, mutta suostui tekemään kaupat lopulta postiennakolla ja paketin saa avata ennen maksua. Katsotaan ensi viikolla tuleeko postiin todella paketti vaiko ei.
 

FLZ

Varjo #31
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
77
Porsche on tarjouksessa (brickwatchin mukaan "best ever") britti-amazonissa €247 sis toimituskulut ja alvimuutoksen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
461
No niin posti toi Torista ostetun Mercedes-Benz Arocs 3245. Harmi kun en älynnyt hankkia muita myynnissä olleita:
legot.JPG


Hinnat olivat ihan kohdillaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Rupespas kiinnostamaan, kävin hypistelemässä Prismassa Volvo L350F pakettia (42030), kun sillä voisi ajellakkin, tuossa Arocs (42043) kuorma-autossa taas ei, ajoneuvotyyppinä kiinnostaisi enemmän.
Pikaisesti googleteltuna tuohon Arocsiin saisi kuiteskin pienellä säädöllä vetävät pyörät ja ohjauksen, kokemusta tuosta modista?
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Itsellä meni n. viikon illat tuon Mersun kuormurin kasaamiseen (pari tuntia per ilta), siinä on kyllä tekemistä ihan riittämiin :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689

McPupu

Pehmeä jänis
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
23
Itsellä meni n. viikon illat tuon Mersun kuormurin kasaamiseen (pari tuntia per ilta), siinä on kyllä tekemistä ihan riittämiin :D
No tää. Ei mikään yhdeltä istumalta kasattu sarja. Tosin hauskaa kyllä oli :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Pikaisella Googlauksella Toys R US myy 25-30% alessa legoja, menee just hieman halvemmaksi kuin Kärkkäisen hinta, samalla voi huomata että noissa osaa joskus olla aika huono saatavuus, esim. Verkkokaupalla toimitus joskus ensivuonna. Taitaa tässäkin päteä sama viisaus, jos haluaa nopeasti niin ei tilaa sieltä halvimmasta paikasta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
No nyt jää pikku-Petteri nuolemaan näppejään kun jengi ostaa kaikki isot paketit :hammer: :hammer:

Tämmöinenkin olis kiva

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
12
Kävin itsekin hakemassa tuon Mersun 42043:sen jo kuukausi sitten joululahjaksi, johan esikoinen on 3kk. ;) Hirveät poltteet on ollut päästä kasaamaan neljännesvuosisadan jälkeen. 11 vuotiaana sain joululahjaksi trukin pneumatiikkatoiminnoilla. (8843) Aika kova oli se.

Eilen tarttui Prismasta heräteostoksena tuo 'bobcatti'. Oli kyllä tosi mukavaa puuhaa aamukahvilla kasailla se... Joulua odotellessa.

 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
69
Moi,

Itse olen aloittelemassa lego technic keräilyä itseni ja lasten iloksi. Mulla päänvaivaa tuottaa se että mistä aloittaisin tuon keräämisen. Lisäksi kun on tuo 42009 sekä 8421 olemassa niin en tiedä kumpi on parempi ostos. Se iso pyörökauhakaivinkone kiinnostaa myös. sekä 24 tunnin kilpa-auto ym. kaikki nuo medium ia isokokokoiset mallit.

Sit tuli mieleen kun tuosta mb kuormurista voi sen b mallin rakentaa myös ja käsittääkseni siitä isosta pyörökauhakaivinkonelaitoksestakin voi jonkun b mallin ym. niin mitenkä että ostaako kukaan vaikka kahta pakettia mb:tä sen takia että saa a ja b mallin rakennettua? Onko siinä järkeä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Moi,

Itse olen aloittelemassa lego technic keräilyä itseni ja lasten iloksi. Mulla päänvaivaa tuottaa se että mistä aloittaisin tuon keräämisen. Lisäksi kun on tuo 42009 sekä 8421 olemassa niin en tiedä kumpi on parempi ostos. Se iso pyörökauhakaivinkone kiinnostaa myös. sekä 24 tunnin kilpa-auto ym. kaikki nuo medium ia isokokokoiset mallit.

Sit tuli mieleen kun tuosta mb kuormurista voi sen b mallin rakentaa myös ja käsittääkseni siitä isosta pyörökauhakaivinkonelaitoksestakin voi jonkun b mallin ym. niin mitenkä että ostaako kukaan vaikka kahta pakettia mb:tä sen takia että saa a ja b mallin rakennettua? Onko siinä järkeä?
Useimmista isommista voi tehdä B-mallin ja monista on epävirallisia C ja D malleja. Tuosta kilpa-autosta (42039) löytyy ainakin formulaa, ruohonleikkuria ja joku muukin auto. Kelaat pari viestiä ylöspäin niin näet kuinka Mersun Arocs muuntautuu 42009 tyyliseksi.

Itse en ostaisi kahta samaa settiä sen takia että pitää esillä. Itse tykkään rakentelusta enemmän. Sitten katselee pari päivää ja purkaa ja eikun omia viritelmiä tekemään.

Mä ostin tuon Mersun siksi kun oli hieno ja paljon peruspalikoita, 42042 nosturin koska siinä oli paljon hyviä palikoita myös ja 24h auto sen takia että saa auton osia =)

EDIT: Tuosta 42039:n C malleja



 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
69
No kyllä niillä leikitään. Pojat 6 ja 7 vuotiaita jotka kanssani leikkivät :) Pelkästään sille ne jää sitten kun/jos poikia ei joskus kiinnosta leikkiä niillä enään.

Se arocs:kin niin jos ostaa yhden paketin niin kauhea päänvaiva että kumman sitten rakentaa ainoa että kun antaa lasten päättää kumpi niin ei ole sitä ongelmaa :) Se kauko-ohjattava volvokin olisi mukava ja sitten se 41999 ois kans todella hyvä mutta se crawlerkinmaksaa vaan aikalailla ja tällä hetkellä ei viitsisi kaikkia rahoja yhteen legoon laittaa vaan ennemmin ehkä ostaa 2-4kpl joitain toisia.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Ahdisti jo penskana sellaiset autistit, ketkä kasasi tekniikkalegoautonsa vain hyllyyn koristeeksi. Hrrr..!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom