No enemmän toi kuulostaa mun mielestä siltä, ettet yleisesti pidä yhteistyöpeleistä, eikä niinkään että juuri Pandemic on siinä huono.
Huono on tässä tapauksessa subjektiivinen mielipide - huono minulle, mutta ei se sellainen objektiivisesti umpipaska peli ole. Ymmärrän miksi siitä ihmiset tykkää, ja jos joku (erityisesti vähemmän pelaava) kysyisi suosituksia lautapeleistä jossa ei kilpailla keskenään, niin kyl minä vinkkaisin varmasti myös Pandemiaa testaamaan. Itse en vain siitä pidä, koska sen tapa toteuttaa yhteystyöpeli on mielestäni ongelmallinen.
Ja ei nuo yhteistyöpelit yleensä mitään suosikkejani ole, mutta esimerkiksi nämä ovat minua viihdyttäneet:
- The Crew: Mission Deep Sea
- Hanabi (tosin The Crew teki tämän vähän turhan tuntuiseksi, Crewissä on parampi tapa kommunikoida valitsemillaan tehtävillä / pelaamillaan korteilla)
- Gloomhaven (tarinapuoli ei kiinnostanut tippaakaan)
- Space Alert
- Magic Maze
- Spirit Island (tosin tässä oli suurena ongelmana ylläpidon määrä ja sekavuus, mutta juurikin riittävästi monimutkaisuutta ettei alpha gamer ongelmaa ole, lähinnä kysellään kuka pystyy hoitamaan minkäkin ongelman)
- Mysterium / Mysterium Park / Rear Window (näissäkin on alpha gamer ongelma, mutta ovat niin lyhyitä ja kepeitä, ja tässä mietitään toisen pelaajan aivoituksia niin asiat on enemmän mielipiteitä kuin min-max oikeita pelaamisia)
- Codenames / Decrypto / muut vastaavat "tiimiyhteistyöt", joissa tietysti vähän kilpaillaan toista tiimiä vastaan.
Jostain syystä myös hyvin Pandemiamaisesta pelistä Marvel United oli mukavamman tuntuinen, vaikka supersankarit ei kiinnosta minua teemana oikeastaan missään mediassa.