Todella moni classi voi huidella kampanjan läpi "nollat taulussa". Oikeastaan kun tajuaa miten geari, craftaus ja skillien skaalaus toimii niin väittäisin että jokaisella classilla voi "oneshottailla" tiensä kampanjan läpi ja pitkälle monoliitteihin. Varsinainen end-game alkaa empowered monoliiteista, jollonka käynnistyy maksimigrindi paremman gearin, parempien siunausten ja legejen "smäshäämisen" kanssa. Empowered monoihin asti peli on sellasta tutoriaalivaihetta melkeimpä
Launchiin rollasin warlockin, ja kun katselin kykypuuta ja skillejä niin sieltä osu silmiin curset ja se miten helppo niitä on skaalata ihan älyttömästi. Jossain lvl30 jälkeen mulla oli jo spirit-plague siinä kunnossa että se tappoi viholliset sekunneissa, ja levisi sitten seuraaviin --> tapoin mobeja pitkälle ruudun ulkopuolella. Siinä sitten juoksi loot-filtterin kanssa mappeja läpi ja keräsi kamoja. Samoin bossit täysin aseettomia, toistaiseksi nopein ja kivuttomin lagonin tappo, meni jotain kymmenen-viisitoista sekuntia poislukien se vaihe missä teleportataan huitomaan lonkeroita. Monoliiteissa nyt myös täyttä läpihuutoa, plaguesta alkaa puhti loppumaan mutta fissure näyttää skaalaavan helposti vielä tästä ylöspäin. Siitä en ole huolissani etteikö haastetta tule vastaan, tiedän jo valmiiksi että tulee. Empowered Monoliitti skaalaa loputtomasti, eikä siinä muodostu koskaan katoksi se että hahmo tekisi liian vähän vahinkoa, vaan paremminkin se että korruption kasvaessa viholliset alkaa tekemään ihan älyttömästi lämää ja jossain kohtaa ei vaan pysy enää hengissä. Tästä johtuen kaikki endgame-buildit pyrkii ratkaisemaan elossapysymisen, ja turpaanvetokyvykkyys eli dmg-lukemat tulee sitten kakkosena. Ja tämän takia pelin arvokkaimpia esineitä ovat olleet wardia kasvattavat esineet, blokkia tai dodgea tehostavat esineet ym. elossapitovälineet.
Tällä hetkellä tuolla on näköjään pikku "bugi" (tai ominaisuus) päässyt deveiltä warlokin osalta läpi; bonecurse sisältää noodin jolla voi tehdä luuaitoja. Peli käsittelee näitä minioneina, ja näillä on saamaristi hitpointteja. Samaan aikaan 'lockin toisella kyvyllä voi uhrata minionin ja muuttaa prosenttiosuuden näiden hipareista wardiksi, eli kilveksi. Esineisiin vaan minion-hp statteja, ja pystyy saamaan itselleen yli 100k wardin --> hahmo on lähes kuolematon --> voi jyystää korruption todella, todella korkealle (yli tuhanteen todennäköisesti, kun devit puhui ennen release-pätsiä että he haluaisivat nähdä corruption "käpin" n. 300 paikkeilla).
Mulle isoin ja parhain buusti launchissa on toi kauppias/selffound treidi-kilta-härpäke-mikälie. Circle of Fortune itselläni valittuna, ja tämä toi kokonaan uuden sykkeen superhyvien itemeiden metsästykseen. Paljon aiempaa helpompi target-farmata, sekä myös naurattaa ajoittain kun lauksee jonkun ihan älyttömän loot-pinjatan jos on CoF questi vaikka jonkin bossin tappoon ja rewardina tulee 10kpl ylimääräisiä legejä
Todella mukava metsästää parhaita statteja, ja kerrankin tuntuu että on toivoa saada ne 0.3% LP3 (tai 4) versiot uniikeista, että voi craftata sitten jotain älytöntä legeä. Mun kaltaiselle luuttihuoralle ihan ykkösjuttu tämä.