Laskettelu

Dolomiitit Superskipass 6 pv karvan päälle 400 € maaliskuun ekalle viikolle. Dynaamisella hinnoittelulla. Aika haipakkaa hinnat on nousseet. 2015 ja 2019 reissuilla hinnat olleet n. 270 eur / 6 päivää.

Cervinia + Zermatt 6 päivää 449€. Pelkkä Cervinia 6 päivää 322€.

Pitää kyllä katsoa tarkasti sääennusteet tuulen osalta. Varmimpaan lopputulokseen taitaa päästä, kun ostaa aina aamulla sopivan päivälipun (85€ tai 61€).

Oli kyllä yllättävä miesten suurpuikka kisa Beaver creekissä. Saa nähdä tuleeko tiukka vääntö cupista kun tällä hetkellä Odermattin laskemisessa on sähläämistä.

Lumiongelmaisesta Lapista palattuna.
Sallassa oli yksi rinne auki. Ei sinänsä hänessä valittamista, kyllä kauden ensikivut ja hiertymät saa yhdelläkin alkuun ;-)

toki voi miettiä kannattiko ajaa 27 tuntia autolla saadakseen laskea muutaman tunnin. Tapauksessani laskin 6.

Kas, fis tonkinut youtubea...
No, katsoin tänään Sveitsistä miesten
sunnuntai-puikan.
Kiinnostava kisa, ja oli hienoa että palkintopalligubbet kävi onnittelemassa, tai ainakin lohduttamassa johtopaikalta kaatuneen Steven Amiezin.

Meinasin ostaa uudet lasketteluvehkeet, ja vaikka olen laskenut yli 20v niin olen vierailla vesillä sillä olen aina mennyt vuokravehkeillä. Joten katsotaan jos täältä löytyisi neuvoja.
Taitotaso varmaan harrastaja-tasoa, pituus vajaa 180 ja paino n 90. Laskettua tulee lähinnä hoidetuissa rinteissä ilman temppuilua, muutama päivä vuodessa.
Tulee tässä koko perheelle hommattua vehkeet niin haluaisin pitää budjetin melko alhaisena, mutta en kuitenkaan ihan vuoden kahden sisällä haluaisi joutua uudelleen kaupoille.

Kahta eri tarjoussettiä olen nyt katsonut, jotka kummatkin ovat alle 500e.

Atomic Redster TR+ M 10 Gw (163cm)
Nordica Nordica The Cruise.

Tai

Rossignol Forza 40 XP11 (164cm)

Alpine Boots SPEED 80 HV

Vahvoja suosituksia suuntaan tai toiseen, tai jotain ihan muuta? Käytettyjäkin olen selannut torista mutta tuntuu että jos merkittävää säästöä hakee niin sukset ovat 10-20v vanhat, ja niin vanhoista löytyy netistä nihkeesti tietoa niin ei oikein tiedä mitä saa.

Viimeksi muokattu:
Meinasin ostaa uudet lasketteluvehkeet, ja vaikka olen laskenut yli 20v niin olen vierailla vesillä sillä olen aina mennyt vuokravehkeillä. Joten katsotaan jos täältä löytyisi neuvoja.
Taitotaso varmaan harrastaja-tasoa, pituus vajaa 180 ja paino n 90. Laskettua tulee lähinnä hoidetuissa rinteissä ilman temppuilua, muutama päivä vuodessa.
Tulee tässä koko perheelle hommattua vehkeet niin haluaisin pitää budjetin melko alhaisena, mutta en kuitenkaan ihan vuoden kahden sisällä haluaisi joutua uudelleen kaupoille.

Kahta eri tarjoussettiä olen nyt katsonut, jotka kummatkin ovat alle 500e.

Atomic Redster TR+ M 10 Gw (163cm)
Nordica Nordica The Cruise.

Tai

Rossignol Forza 40 XP11 (164cm)

Alpine Boots SPEED 80 HV

Vahvoja suosituksia suuntaan tai toiseen, tai jotain ihan muuta? Käytettyjäkin olen selannut torista mutta tuntuu että jos merkittävää säästöä hakee niin sukset ovat 10-20v vanhat, ja niin vanhoista löytyy netistä nihkeesti tietoa niin ei oikein tiedä mitä saa.

XXL on muuten nyt kaikki -30% jos ostat väh 3 tuotetta. Katselin valikoimaa ja puikkasuksista Forza 40 löytyy ja jos budjetti taipuu niin Forza 60 myös. Rossarin Hi Speed 100 monot lienee 90 kiloiselle jämäkämmät kuin nuo 80:t, tai sitten jos lestisi on kapea Head Vector 110 on hyvä mono. Esim Forza 40 + hi speed 100 jäisi hintaa ~520€. Ottaa päälle vaikka 3€ remmit tai voitelun niin saa alennukset.

Viimeksi muokattu:
Olen 187cm, 75kg kuikelo ja Nordican 90 "jäykät", Sportmachine 90x oli aivan vbetelät, mutta sen kanssa olisi vielä elänyt, kun sama mono "120" on vain takajäykistyruuvit asennettuna. Mutta, niitä ei voi laittaa kun silloin monon huonompi puoli: aivan liian pysty varsi, se jöisi pysyväksi, eikä moisilla voi laskea. Viritin spoilereilla ja kumikiiloilla varren kuntoon, mutta silloin ruuvit ei kohtaa. Eli monot on kaapissa tyhjänpanttina, hyödynsin vain sisäkengät wanhoihin monoihini.

Sinänsä jäöykkyyksiä ei voi verrata, jonkun Tehnican 100 mono lie yhtä jäykkä kuin Nordican 120.

Mutta joo, moisesta Nordicasta katsoisin 90kiloisena vähintään 110 ja sovittaessa etukallistusta sen verran että kun seisoo kieliin nojaten, ei mono monot näy alaskatsoessa. hiukan tohon tyyliin:

1734560293865.webp

Suksista kieltäytyisin ostamasta mitään nykymuodin kanootteja, vaan rinnecarverit. Joten voisin hyvinkin valita noista kummat vaan suksiksi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 020
Jäsenet
74 915
Uusin jäsen
Diapolo10

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom