Lapset jälkeläisinä

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Se olis sitten kesällä esikoinen tulossa, saas nähdä mitä tästä tulee :cool:

Siihen liittyen pitää tietenkin alkaa tehdä monenlaisia hankitoja tässä kevään mittaan. Eli kysymys kuuluukin, mitä kaikkia isompia hankintoja (turvaistuin / erillinen kantokoppa? / sänky? muuta?) suosittelisitte? Mitä merkkejä suosia tai välttää?

Tältä foorumilta luulisi löytyvän hyvää hinta/laatutietoutta tämänkin suhteen :)

edit: sori, ehkä hieman offtopic tämmöinen tavaroista puhe tässä ketjussa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Se olis sitten kesällä esikoinen tulossa, saas nähdä mitä tästä tulee :cool:

Siihen liittyen pitää tietenkin alkaa tehdä monenlaisia hankitoja tässä kevään mittaan. Eli kysymys kuuluukin, mitä kaikkia isompia hankintoja (turvaistuin / erillinen kantokoppa? / sänky? muuta?) suosittelisitte? Mitä merkkejä suosia tai välttää?

Tältä foorumilta luulisi löytyvän hyvää hinta/laatutietoutta tämänkin suhteen :)

edit: sori, ehkä hieman offtopic tämmöinen tavaroista puhe tässä ketjussa
Oletan, että olet mies ja meinaat että sulta kysytään? Ja että päätöksiä ei ole jo tehty pitkälti siinä vaiheessa kun alat vakavammin asiaan suhtautumaan? :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mutta toihan voi olla maailmankaikkeuden ensimmäinen aito "yhdessä päätettiin" tilanne :D
Voihan se olla :D

Mutta vakavammin, oma kokemus/käsitys on, että naisella se lapsen saannin realiteetti iskee päälle noin 9kk aiemmin kuin miehellä ja sinä aikana nämä on pyöritelty läpi kymmeniä kertoja...
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
700
Se olis sitten kesällä esikoinen tulossa, saas nähdä mitä tästä tulee :cool:

Siihen liittyen pitää tietenkin alkaa tehdä monenlaisia hankitoja tässä kevään mittaan. Eli kysymys kuuluukin, mitä kaikkia isompia hankintoja (turvaistuin / erillinen kantokoppa? / sänky? muuta?) suosittelisitte? Mitä merkkejä suosia tai välttää?

Tältä foorumilta luulisi löytyvän hyvää hinta/laatutietoutta tämänkin suhteen :)

edit: sori, ehkä hieman offtopic tämmöinen tavaroista puhe tässä ketjussa
Kannattaa ostaa sellanen kantokoppa/turvakaukalo minkä saa sekä auton telakkaan että vaunujen ratasosaan. Ei tartte ottaa muksua pois kaukalosta ja siirtää vaunuihin jos se vaikka nukahtaa kun ajatte kauppaan. Varsinainen turvaistuin tulee sit myöhemmin, yli vuoden ikäisenä.

Vaatteita kannattaa ostaa reilusti, kirpparilta löytyy vauvoille tyyliin eurolla-parilla bodyja yms. Noita kuluu yllättävän paljon kun vauva pulauttelee ja ripuloi ohi vaipasta. Lisäks rättejä/harsoja joilla niitä pulautuksia pyyhitään.

Apteekista saa sellasia nenäimuja muutamalla eurolla, se on kätevä kun lapsi on räkäinen. Saa siis nenän imettyä tyhjäks. NoseFrida tais olla nimi.

Myös rintapumppu on kätevä, kannattaa panostaa ja hankkia sähkötoiminen, käsikäyttöset on kuulemma paskoja. Saa maitoa pakkaseen minigrip-pusseihin ja sieltä sit tarpeen mukaan käyttöön.

Tossa nyt muutama juttu mitä ekana tuli mieleen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Oletan, että olet mies ja meinaat että sulta kysytään? Ja että päätöksiä ei ole jo tehty pitkälti siinä vaiheessa kun alat vakavammin asiaan suhtautumaan? :D
Mutta toihan voi olla maailmankaikkeuden ensimmäinen aito "yhdessä päätettiin" tilanne :D
Voihan se olla :D

Mutta vakavammin, oma kokemus/käsitys on, että naisella se lapsen saannin realiteetti iskee päälle noin 9kk aiemmin kuin miehellä ja sinä aikana nämä on pyöritelty läpi kymmeniä kertoja...
Näinhän se tietysti on täälläkin. :beye: Tämä auton turvakaukalo-setuppi on tod näk se ainoa asia johon minulla voi olla inputtia :vihellys:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 538
Menee vähän ot mutta:
Meillä ainakin ostettiin ekan muksun aikaan kaikkea tavaraa turhaan.
Siis tyyliin kantoreppua,rintapumppua,imetystyynyä,jne...
Mitä ajan takaa niin kannattaa miettiä mille on oikeasti tarve sillä noihin saa menee pitkän pennin jos ajattelee kaikesta että "voi tarvita" ja sitten ostaa tavallaan varmuuden varalta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Katselisin käytettynä vaikka Facebookin ryhmistä, Torista yms. Se on kuitenkin niin pieni aika mitä mitäkin tavaraa tarvitsee käyttää.

Lastenrattaisiin, kantokoppiin ja pinnasänkyihin saa uppoamaan järjettömät summat niin halutessaan.

Patjat ja suuhun sujahtavat tavarat kannattaa tietenkin hankkia uutena ja melko varmasti myös sukulaiset innostuvat antamaan kaikenlaista tarpeellista ennen lapsen syntymää.

ps. poika 2011 ja tytär 2009 syntyneet
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Menee vähän ot mutta:
Meillä ainakin ostettiin ekan muksun aikaan kaikkea tavaraa turhaan.
Siis tyyliin kantoreppua,rintapumppua,imetystyynyä,jne...
Sitten kun on koliikkimuksu, niin ainut lohtu on tuo kantoreppu.
Sillä kyllä kaikkea krääsää myydää, mutta meillä on ollut ulkoilukäytössä tuo kantoreppu myös, kiva lähteä patikoimaan myös sen kanssa.

Alennusmyynnistä löysin ainakin turvakaukalon sekä yhdistelmärattaat tuli Hollannista kotiovelle ja me haluttiin nimenomaan maksaa rattaista, koska meillä on hissitön kerrostalo eli tosiaan kaikki nämä on tapauskohtaisia.

Nyt katselin pyöräilykärryä, hinnat luokkaa 200-1350e, mutta taas päästään siihen jos jokapäiväisessä käytössä niin tuo kallis pyöräilykärry on hyvä vaihtoehto, koska ladattavat takavalot, paremmat iskarit ja suojaavampi penkki.

Elkää nyt ainakaan arvostelko toisen ostoksia sen takia mitä te olette ostaneet, jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 538
Sitten kun on koliikkimuksu, niin ainut lohtu on tuo kantoreppu.
Sillä kyllä kaikkea krääsää myydää, mutta meillä on ollut ulkoilukäytössä tuo kantoreppu myös, kiva lähteä patikoimaan myös sen kanssa.

Alennusmyynnistä löysin ainakin turvakaukalon sekä yhdistelmärattaat tuli Hollannista kotiovelle ja me haluttiin nimenomaan maksaa rattaista, koska meillä on hissitön kerrostalo eli tosiaan kaikki nämä on tapauskohtaisia.

Nyt katselin pyöräilykärryä, hinnat luokkaa 200-1350e, mutta taas päästään siihen jos jokapäiväisessä käytössä niin tuo kallis pyöräilykärry on hyvä vaihtoehto, koska ladattavat takavalot, paremmat iskarit ja suojaavampi penkki.

Elkää nyt ainakaan arvostelko toisen ostoksia sen takia mitä te olette ostaneet, jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa.
Sä ymmärsit mun kommentin väärin.'
En arvostele kenenkään ostoksia ja jokainen tietty ostaa itselleen tarpeellisia tavaroita jotka ei toiselle välttämättä niitä ole.

Mun pointti oli että meillä ainakin oltiin esikoisen kanssa (vaimo ainakin) sellasessa "vauvahuumassa" että osti paljon tarpeetonta kaapit täyteen.
Jälkimmäisen kanssa totesi itsekin että ostaminen oli paljon maltillisempaa (lue: fiksumpaa)
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Sä ymmärsit mun kommentin väärin.'
En arvostele kenenkään ostoksia ja jokainen tietty ostaa itselleen tarpeellisia tavaroita jotka ei toiselle välttämättä niitä ole.

Mun pointti oli että meillä ainakin oltiin esikoisen kanssa (vaimo ainakin) sellasessa "vauvahuumassa" että osti paljon tarpeetonta kaapit täyteen.
Jälkimmäisen kanssa totesi itsekin että ostaminen oli paljon maltillisempaa (lue: fiksumpaa)
No lähinnä halusin vain tosiaan tarkentaa, etten tarkoittanut sitä väärin ymmärtää vaan, että sen pystyy ymmärtämään väärin.


Ymmärrän kyllä tuon täysin ja systeri ostaa itse vauvahuumassa vaikka on toinen, jatkuvasti vaatteita. En itse pysty tuota ymmärtämään, mutta joskus se omena putoaa kauas puusta :vihellys:
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 344
Katselisin käytettynä vaikka Facebookin ryhmistä, Torista yms. Se on kuitenkin niin pieni aika mitä mitäkin tavaraa tarvitsee käyttää.
Käytettynä mahd paljo nii säästää pitkän pennin, mytta turvallisuudesta ei kannata tinkiä. Turvakaukaloiden suositus käyttöikä max 5v ja turvaistuimen 7v valmistuspäivästä. Nuo hommasin melkeen ainoina täysin uutena ihan vaan että on täysi varmuus laitteen iästä ja historiasta.

Ja kärryihin kannattaa panostaa vaikka kalliita ovat. Ovat päivittäisessä käytössä pitkään ja se rupeaa nopeaa vituttamaan jos ostanu halvemmat ja huomaa kyllä käytössä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
AInoa syy miksi haluaisin lapsia on se ajatus jos tämä geenilinja on jatkunut helvetisti (kuten kaikilla meillä täällä), niin olisi mukavaa jos tuhannen vuoden päästä olisi ihmisiä jotka ovat tulleet minun kautta. Suomessa ei esi-isiä tuhansien vuosien takaa juuri ajatella, mutta minä ajattelen välillä minkälaisia olivat, esi-isille pitää osoittaa kunnioitusta kuten monissa kulttuureissa tehdään, hienoa ajatella että selviytyivät karuissa oloissa ja pystyivät tekemään jälkeläisiä ja minä olen yksi niistä.

Muuten en halua lapsia, sillä vievät kaiken ajan, ei olisi aikaa omille harrastuksille, lisäksi pelkään etten olisi hyvä isä, sillä en osaa toimia ihmisten kanssa, veljen lapsiinkin on etäinen suhde.
On kyllä absurdi ajattelutapa. Kaikkien geenit on jonkun pitkän linjan tulosta ja kovia aikoja elänyt esivanhempi on jokaisella. Ja lopulta itse tuossa terminoit sitten oman linjasi ja poistat omat geenisi niistä ketjuista, joiden olemassaoloa niin kovasti arvostat (huolimatta siitä, että se on itsestäänselvyys) o_O
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Käytettynä mahd paljo nii säästää pitkän pennin, mytta turvallisuudesta ei kannata tinkiä. Turvakaukaloiden suositus käyttöikä max 5v ja turvaistuimen 7v valmistuspäivästä. Nuo hommasin melkeen ainoina täysin uutena ihan vaan että on täysi varmuus laitteen iästä ja historiasta.

Ja kärryihin kannattaa panostaa vaikka kalliita ovat. Ovat päivittäisessä käytössä pitkään ja se rupeaa nopeaa vituttamaan jos ostanu halvemmat ja huomaa kyllä käytössä.
Turvakaukaloa ei kannata koskaan ostaa käytettynä, koska ei voi olla varma onko se ollut mukana kolarissa tms.

Lastenrattaissa kannattaa miettiä myös rengaskokoa. Kaikkein pienimmillä renkailla ei pääse kunnolla eteenpäin hiekassa ja varsinkaan talvella sohjossa / lumessa.

Itkuhälytin voisi olla ihan järkevä hankinta jos haluaa nukuttaa lasta parvekkeella / ulkona.

Sitteri oli meillä ainakin kovasti pidetty kummankin lapsen osalta, joten sitä voin suositella lämpimästi.

Kumpikaan lapsistani ei käyttänyt koskaan tuttia, joten sitä ei kannata alkaa heti ensimmäisenä tunkemaan suuhun itkun tullessa jos koskaan :tup:

Tiedän tapauksen joissa tuttia imettiin vielä 6-vuotiaana ja sen käytöstä poistamisessa oli iso työ.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
On kyllä absurdi ajattelutapa. Kaikkien geenit on jonkun pitkän linjan tulosta ja kovia aikoja elänyt esivanhempi on jokaisella.
Eikä mitenkään vain yksi, vaan kun lapsen hankkimiseen tarvitaan kaksi ihmistä, niin esi-isiä ja -äitejä on kokonainen binääripuu, missä yksi yksittäinen esivanhempi on useimmiten melko merkityksetön. Toisaalta kuitenkin välttämätön, että puu juuri tuollaisena toteutuisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Turvakaukaloa ei kannata koskaan ostaa käytettynä, koska ei voi olla varma onko se ollut mukana kolarissa tms.

Lastenrattaissa kannattaa miettiä myös rengaskokoa. Kaikkein pienimmillä renkailla ei pääse kunnolla eteenpäin hiekassa ja varsinkaan talvella sohjossa / lumessa.

Itkuhälytin voisi olla ihan järkevä hankinta jos haluaa nukuttaa lasta parvekkeella / ulkona.

Sitteri oli meillä ainakin kovasti pidetty kummankin lapsen osalta, joten sitä voin suositella lämpimästi.

Kumpikaan lapsistani ei käyttänyt koskaan tuttia, joten sitä ei kannata alkaa heti ensimmäisenä tunkemaan suuhun itkun tullessa jos koskaan :tup:

Tiedän tapauksen joissa tuttia imettiin vielä 6-vuotiaana ja sen käytöstä poistamisessa oli iso työ.
Tämän kaiken olisin voinut kirjoittaa itsekin.

Turvakaukalo ja sen jälkeiset istuimet ollaan ostettu uutena, tosin näiden isompien lasten turvavyistuimien kohdalla en itse olisi niin tarkka. Britax-merkin vaimo valitsi lukemiensa testien perusteella ja oma suositteluni kohdistuu vain niiden kiinnitysmekanismeihin. Erittäin helpot ja vankan oloiset. Siskoni lasten istuimia joskus kiinnittänyt ja voi helvetti sitä säätöä... Evm niiden merkkejä.

Rattailla ratkaisee käyttötarkoitus. Pienipyöräiset cityrattaat on kyllä kätevät, kunhan ei tarvitse lumessa ja kurassa työntää. Semmoisia tuli harkittua kakkosrattaiksi joskus itsekin, mutta jäänyt toistaiseksi hankkimatta. Nuorin täyttää kohta kaksi, niin taitaa jäädäkin. Isot ilmatäytteiset renkaat on kyllä tähän keliin ehdottomat.

Tutti oli vähän semmoinen oletus meillä. Tottakai ne tuttia syö, mutta kun vaan ei. Kaksi ekaa sylki vaan aina pois ja eipä sitä sitten tullutkaan tuputettua alun jälkeen. Kolmannelle ei koskaan tarjottukaan, mutta hän ehkä olisi sitä kaivannut. Peukku suussa ihan jatkuvasti. Onneksi siitä on jo päästy yli, että peukku on välttämätön nukahtamiseen. Siitä on hankalampi vieroittaa kuin tutista.
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
70
Meillä oli tutti käytössä ja saatiin kyllä hyvin vierotettua siitä pois. Sellasen vajaan vuoden sai pitää aina kun itse tahtoi (sylkäisi tai otti itse pois suusta kun ei tarvinnut) ja sitten muutaman kuukauden vierotus ettei päivisin syöty enää. Sitten siirryttiin pois päikkäriaikaan tutista (vaunuihin kun nukutettiin) ja lopulta kuukausi sitten testattiin vaan iltanukutuksessa ilman tuttia ja sehän saatiin heti pois. :tup:
Missään vaiheessa ei ole peukaloa tms ollut suussa.

Tutin käyttö oli meillä vähän välttämättömyys. Rouva ei päässyt edes suihkuun ilman, että pötkylä olisi huutanut keuhkot ulos. Hetken koitettiin alkuun olla ilman kunnes todettiin kaikkien elämänlaadun paranevan jos annetaan tutti. Ja sehän tosiaan hiljensi.

Vaunuista ja autoistuimesta samaa mieltä, kannattaa panostaa ja istuin vähintään tutulta ostettuna jonka sanaa voi uskoa ettei ole kolaroitu. Niissä muutenkin näkyy se valmistuspäivä. Muissa maissa ollaan tarkempia jopa siinä että valmistuspäivästä tietty vuosi eteenpäin ja istuimet ovat roskiskamaa. Ei väliä onko niitä käytetty vai ei.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 108
Jessus että tulee pitkä kesä..

Tyttö (5v) keksi alkaa keväällä pelkäämään kaikkia lentäviä ötököitä ja tarkotan ihan kaikkia. Paitsi perhosia, ne kun on kuulemma "kivoja".
No, ei mene kauaa kun poika (4v) seuraa siskonsa esimerkkiä ja alkaa tietysti myös pelkäämään noita öttiäisiä.
Nyt sitten ulkonaoleminen on pelkkää huutamista ja hysteeristä itkua kun kärpänen lentää metrin päästä ohi.
Auta armias jos hyttynen laskeutuu kädelle, hyvä etteivät saa slaagia siihen paikkaan.
Eikä pelkästään ulkona, banaanikärpäsethän on suunnilleen Perkeleen toinen tuleminen ja noita pirulaisia nyt vaan pyörii väkisinkin kesäaikaan ja hankala päästä eroon. Ruokahetketkin päättyy yleensä molempieen itkuun ja huutoon kun pahat banaanikärpäset tulee iholle.. :dead:
Tyttö jopa menee mieluummin tyhjällä vatsalla nukkumaan kuin istuu iltapalapöydässä jos sattuu että kärpänen lentää ohi.

Tiedän että tämä on vaan joku kasvuvaihe, mutta jeesus saatana että pistää hermot tiukalle, vielä kun itse pitäisi pystyä pysymään mahdollisimman rauhallisena ja olemaan välittämättä tuosta huudosta.. :grumpy:
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
895
Jessus että tulee pitkä kesä..

Tyttö (5v) keksi alkaa keväällä pelkäämään kaikkia lentäviä ötököitä ja tarkotan ihan kaikkia. Paitsi perhosia, ne kun on kuulemma "kivoja".
No, ei mene kauaa kun poika (4v) seuraa siskonsa esimerkkiä ja alkaa tietysti myös pelkäämään noita öttiäisiä.
Nyt sitten ulkonaoleminen on pelkkää huutamista ja hysteeristä itkua kun kärpänen lentää metrin päästä ohi.
Auta armias jos hyttynen laskeutuu kädelle, hyvä etteivät saa slaagia siihen paikkaan.
Eikä pelkästään ulkona, banaanikärpäsethän on suunnilleen Perkeleen toinen tuleminen ja noita pirulaisia nyt vaan pyörii väkisinkin kesäaikaan ja hankala päästä eroon. Ruokahetketkin päättyy yleensä molempieen itkuun ja huutoon kun pahat banaanikärpäset tulee iholle.. :dead:
Tyttö jopa menee mieluummin tyhjällä vatsalla nukkumaan kuin istuu iltapalapöydässä jos sattuu että kärpänen lentää ohi.

Tiedän että tämä on vaan joku kasvuvaihe, mutta jeesus saatana että pistää hermot tiukalle, vielä kun itse pitäisi pystyä pysymään mahdollisimman rauhallisena ja olemaan välittämättä tuosta huudosta.. :grumpy:
Valitettavasti ei ole välttämättä kasvuvaihe vaan voi olla myös alkua elämänpituiselle riesalle.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 169
Onko noissa istuimissa joku hiilidioksidipanos joka tyhjenee kolarissa? Pintajännitys? Miksi tuo on aina no-no, vaikka istuin olisi ehjä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
796
Onko noissa istuimissa joku hiilidioksidipanos joka tyhjenee kolarissa? Pintajännitys? Miksi tuo on aina no-no, vaikka istuin olisi ehjä?
Se kun sen istuimen ehjyyttä voi olla mahdoton todentaa silmin. Hiusmurtumat ei silmin välttämättä näy ja murtumia voi olla paikoissa joihin ei ilman tuhoavia purkutoimenpiteitä pääse näkemään. Ja jotain muovia / komposiittia nuo taitaa rakenteeltaan olla niin aika haurastuttaa ja siitä tulee ikäraja käytölle.

Täällä esikoinen syntyi viikko sitten ja kaukalon kanssa homma on ollut itsestään selvää, että se tulee uutena, tunnetulta valmistajalta ja kunnolla kiinnitettynä (=isofix). Säästää voi niin monissa muissa hankinnoissa, että en nää mitään järkeä, että ne säästöt aloittaisi turvakaukalosta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
113
Pojat leikki tänään keskenään, yleensä tappelevat (7 ja 10 v) kuin Rooman areenoilla joten piti kuulostella mitä ne nyt touhuaa...
"Tapellaan kuolemaan saakka!" oli dialogin keskeisin anti.

Anti olla, mustelmat on tehty paranemaan. Illalla aidan maalausta kun energiaa riitti. Perineet äidiltään nuo ominaisuudet, uumoilen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
384
Käytiin perjantaina Särkänniemessä ja iloisesti yllätyin kun molemmat 5 ja 3 vuotiaat meni kaikkiin laitteisiin mihin vaan pääsi. Likka 3 vuottakin just oli metrin pituuteen päässyt niin tukkijoet, viikinkilaivat ja troikat PITI päästä käymään ja innoissaan hihkuu miten siistejä laitteita. Onneksi eivät ole perineet vaimon kammoa hurjempiin laitteisiin. :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 694
Paha sanoa, mutta mitä olen seuraillut nykymaailman tapauksia, niin n.18vee pojat ottavat herneen nenäänsä tosi useasti,
Minäkin siskon pojalle sanoin että mummin hautajaiset ovat kello 10:00, niin hän oli sitten tullut 11 ja valitti että kaikki oli jo tehty, laittoi jotenkin minun syyksi vaikka sanoin että sä nukut rokuliin niin jää mun luokse nukkumaan, eikä.

Siitä sitten kerran selitti jotain että ei tule enää koskaan enää käymään mun luona koska se oli mun vika, olin sanonu hälle väärän ajan, jos niin jos, olisi kait pitänyt vielä yöllä soittaa ja varmistaa että se laittaa kellon oikeeseen aikaan :(

Lapset ovat aina niin kauniin viattomia, ja mitä itse muistan niin äiskän hermot meinasi mennä monesti kun piti kysellä kaikkea, koko maailma oli niin ihmeellinen :)
oli siinä sitten kestämistä.
Ennen ajattelin että miksi tuokin lapsi rääkyy jossain, mutta kun muistelin omaa aikaani, niin selitin vielä äiskälle että minä en muista omastani ajasta mitään enkä sitä miksi itkin, eli ei se ole lapsen vika.

En muista missä vaiheessa lapsen muisti alkaa pelaamaan, taisi olla jotain 4-6vuoden iässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Mikä on hyvä/kiitettävä itkuhälytin? Millainen sen pitää olla?
Semmoinen missä kumpikin pää toimii akulla/patterilla. Ensimmäinen itkuhälytin oli meillä semmoinen, että vanhempien luuri vaati virran töpselistä, niin oli kyllä tosi epäkäytännöllinen esim. reissussa tai jos vaikka saunaan halusi mennä.

Kiva lisäominaisuus on myös että myös lapselle voi puhua itkuhälyttimen kautta.

Tämmöinen vastaava malli meillä oli viimeisenä ja oli hyvä:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 357
Sillä kyllä kaikkea krääsää myydää, mutta meillä on ollut ulkoilukäytössä tuo kantoreppu myös, kiva lähteä patikoimaan myös sen kanssa.
Oon aina miettinyt että kuinka usein porukka kaatuu oman kersansa päälle näiden kantoreppujen ja liinaviritelmien yms. kanssa :D Kuvittelen että ainakin itellä jos olis toukka jossain kantorepussa niin kaatuisin kerran päivässä sen päälle ja sit ihmetellään kun elon merkit on vähissä.
 
  • Tykkää
Reactions: jad

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Oon aina miettinyt että kuinka usein porukka kaatuu oman kersansa päälle näiden kantoreppujen ja liinaviritelmien yms. kanssa :D Kuvittelen että ainakin itellä jos olis toukka jossain kantorepussa niin kaatuisin kerran päivässä sen päälle ja sit ihmetellään kun elon merkit on vähissä.
Varmaankin useimmat pysyvät pääasiassa kaatumatta pystyssä. Kaadutko nykyään kerran päivässä esimerkiksi kauppakassia kantaessa vai mistä moinen kuvitelma?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 357
Varmaankin useimmat pysyvät pääasiassa kaatumatta pystyssä. Kaadutko nykyään kerran päivässä esimerkiksi kauppakassia kantaessa vai mistä moinen kuvitelma?
Melko usein. En mä kolareitakaan ole ajanu mutta silti muksuille on kaiken maailman turvakaukaloita.
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
381
Kuukauden sisään pitäisi syntyä tyttö ja poika. Molemmille esikoiset kyseessä, joten ollaan aika paljon aiheesta juteltu. Ainakin teoriatasolla molemmat ymmärtää että alku on vaikeaa. Mutta eipä elämässä ne hienot asiat tule helposti vaan vaativat työtä. Tukiverkot 200km päässä, joten ½v sisään on myös muutto lähemmäksi apua edessä, omakotitalon rauhaan. Tässä synnytyksen kynnyksellä isoin toive on että kaikki 3 selviää sairaalasta kotiin terveinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Kuukauden sisään pitäisi syntyä tyttö ja poika. Molemmille esikoiset kyseessä, joten ollaan aika paljon aiheesta juteltu. Ainakin teoriatasolla molemmat ymmärtää että alku on vaikeaa. Mutta eipä elämässä ne hienot asiat tule helposti vaan vaativat työtä. Tukiverkot 200km päässä, joten ½v sisään on myös muutto lähemmäksi apua edessä, omakotitalon rauhaan. Tässä synnytyksen kynnyksellä isoin toive on että kaikki 3 selviää sairaalasta kotiin terveinä.
Onneksi olkoon. Sitä luulee että ymmärtää, mutta todellisuudessa ei ole mitään käsitystä. Mutta hyvin se menee, ja huomaat että mikään ei ole rakkaampaa kuin oma lapsi. Sitä tunnetta ei pysty etukäteen edes arvailemaan. Vaikka on raskasta, niin päivääkään en vaihtaisi pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 357
Joo, tää oli nyt vaan kärjistetty ajatusmalli siitä että kun niitä kersoja kasvatetaan pumpulissa ja suojataan muuten kaikelta mahdolliselta, niin silti hyvänä esimerkkinä käy se että itse kyllä kaadun ihan kävellessä metsässä useammin kuin ajan vaikka autolla kolarin. Tulos ei todennäköisesti ole kovin hyvä kun sinappikone selässä kaadut johonkin kalliolle selällesi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 694
Sinkkuja on harvinaisen paljon, minun tuttavapiirissä jo kymmenkunta kappaletta.
En ihmettele, parhaimmat ovat olleet "naimisissa" vain viikon.
Olisihan se kiva olla jälkeläinen joka jatkaisi "virtasen" sukua, mutta ei enää 53veenä ajatella tuollaisia...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 320
Sinkkuja on harvinaisen paljon, minun tuttavapiirissä jo kymmenkunta kappaletta.
En ihmettele, parhaimmat ovat olleet "naimisissa" vain viikon.
Olisihan se kiva olla jälkeläinen joka jatkaisi "virtasen" sukua, mutta ei enää 53veenä ajatella tuollaisia...
Salekin sai vasta lapsen. Mutta totta puhuakseni, en tiedä miten jaksaisin nykyistä arkea nykyisellä vireystasolla 20v päästä, tapauksessasi liki 30v päästä.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
796
Mikä on hyvä/kiitettävä itkuhälytin? Millainen sen pitää olla?
meillä ensimmäisen lapsen kanssa oli 169€ Philips itkuhälytin joka nyt jotenkin toimi kunnes hajosi. Nyt toisen kanssa ollut jo pari vuotta alista tilattu 40€ hälytin joka ollut yllättävän hyvä. kamera toimii usb virralla joten usb pistoke tai power bank toimii myös liikkeessä / mökillä. soittaa musiikkia, kaksi suuntainen ääni, infravalo yms. ja lämpömittari mikä ollut kätevä mökillä. vanhemman yksikössä akku joka kestää hyvin illan ja latautuu usb:stä vaikka lennossa.

€ 40,27 28%OFF | 3.2 inch Wireless Video Color Baby Monitor High Resolution Baby Nanny Security Camera Night Vision Temperature Monitoring
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 357
Miks lapsille on itkuhälytin, eikö ne lopeta itkemistä ajallaan? Luulis että toi ehdollistaa vaan siihen että mamman tai papan saa aina pedin viereen kun alkaa vollottaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Miks lapsille on itkuhälytin, eikö ne lopeta itkemistä ajallaan? Luulis että toi ehdollistaa vaan siihen että mamman tai papan saa aina pedin viereen kun alkaa vollottaa?
Ihan sen takia ainakin meillä on et kuulee kun herää päiväunilta ulkona. Vai meinaatko et on ok jättää vauva nukkumaan jonnekin kauas mistä ei enää kuule jos se vaikka itkee?

Meil on tällanen ollu enkä pahaa sanottavaa keksi:https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/kotiin/itkuhälyttimet/capidi-itkuhälytin-musta.html
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 264
Ihan sen takia ainakin meillä on et kuulee kun herää päiväunilta ulkona. Vai meinaatko et on ok jättää vauva nukkumaan jonnekin kauas mistä ei enää kuule jos se vaikka itkee?
Meneekö se lapsi siitä itkemisestä rikki ? Hyvä vaan, että vähän rääkyy, keuhkot vahvistuu ja ei opi siihen, että heti kun parkaisee on joku vierellä rauhoittelemassa.

Itkuhälyttimestä tuli mieleen toinen täydellisen turha tarvike. Konttauskypärä.

Ensimmäistä kertaa tajusin, että maailma on menossa rikki vähän yli 20 vuotta sitten kun oma poika oli ryömintäikäinen ja exän paksuna oleva kaveri oli vierailulla ja kahvipöydässä alkoi totisella naamalla kyselemään, että eiko olla vielä hankittu konttauskypärää, hän oli juuri sellaisen hankkinut. Tyhjensin suullisen kahvia sierainten kautta rinnuksille ja repesin nauramaan. En sitten ollut sen koommin kyseisen tapauksen kanssa kunnon puheväleissä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Meneekö se lapsi siitä itkemisestä rikki ? Hyvä vaan, että vähän rääkyy, keuhkot vahvistuu ja ei opi siihen, että heti kun parkaisee on joku vierellä rauhoittelemassa.
Ei mene. Mut en mä sitä ilman hälytintä jättäis jonnekkin mistä sitä ei muuten kuule. Ei kai se itkuhälyttimen olemassaolo tarkoita et sitä heti pitäis mennä rauhoittelemaan. Kai se sit sun mielestä on ok jos normaalisti pari tuntia nukkuva vauva paskookin vaippaansa ja herääkin puolen tunnin jälkeen ja itkee loput 1,5h yksin vaunuissa. Oppiipahan olemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
384
Kyllä meillä on ollut ja on vieläkin itkuhälytin käytössä vaikka nuorin on jo 2.5 vuotias. Muksut kun menee nukkumaan yläkertaan ja itse olet alakerrassa, on hyvä kuulla jos tää nuorin esim. lähtee tulemaan alas sieltä kun on kuitenkin rappuset matkalla. Toki tulee jo rappuset itsekin alas ja juuri eilen päikkäreiltä tuli alas ilman että lähtöä itkuhälyttimestä kuulin. Mutta varsinkin pienempänä kun ulkona pakkasessa nukkui päiväunia, niin on hyvä tietää koska herää ettei suotta huudata sitä siellä ulkona. Huudattamiselle kun ei ole mitään tarvetta.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 213
Se on eri asia juosta heti paikalle, kun vähän inahtaa VS että reagoi ja huomioi oikean tarpeen. Itse en tuota huudattamista ymmärrä, sillä aikuisen pitäisi kyllä pystyä erottamaan itkun/kitinän sävystä todellinen tarve ja huomionhaku. Lapsi myös nopeasti oppii, että aikuinen tulee paikalle ja on turvana, kun on oikea hätä. Eli koko huutamiseen ei ole tarvetta. Siihen itkuhälytin on mainio vekotin. Meillä kaksi lasta ja molemmilla meni nuo huomionhaut nopeasti ohi, eivätkä heräile yölläkään, kuin tyyliin kerran kuukaudessa jos pahoja unia nähnyt. Ja silloinkin puolen minuutin käynti riittää.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 694
Ihmettelin tuossa iltasanomissa juttua, sinänsä mielenkiintoista kun naiset tahtoo tasa-arvoa mm. armeijassa.
Oli kaksi tarinaa
1- Sinkkumies 32v ville tahtoi jälkeläisen itselleen, - kaikki kohahti heti.
2- Sinkkunainen tarja tahtoi ja SAI itselleen jälkeläisen keinossa, ei mitään muuta kuin seläntaputuksia.

Ollaanko niin vanhan aikaisia että naiset hoitavat lasta paremmin mitä miehet?
että kaikki miehet jotka ovat pikkulasten kanssa tekemisissä ovat petofiilejä? aikas moista yleistämistä :(
kerran eräs lastentarhan ope kertoi että hänet savustettiin naisten toimesta pihalle koska tuli valtaa että "ei ainakaan meidän Mikon pyllyä MIES-hoitaja pyyhi, se on petofiili"
Ei hyvää päivää :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
66
No kirjoitellaas vähän kun kerta tälläinen ketju osui silmiin...

Lapsi nyt 6kk ja yleisterve, mutta on varsin kinkkinen ja vaativa kaveri. Vatsavaivat kiusannu alusta asti ja testailtu erimerkkisiä korvikkeita. Nukkuu tosi lyhyitä pätkiä, kiinteät maistuu huonosti ja on muutenki sellainen ettei ole koskaan hyvä olla, käytännössä ei viihdy missään asennossa, ei autossa, ei vaunuissa, ei sitterissä, ei vaan missään. Erittäin huutoherkkä ja käytännössä sitoo toisen vanhemmista 24/7. Mitään tukiverkkoa ei ole koska ollaan raskausaikana muutettu, eli ei ole mitään mahdollisuutta saada lasta hoitoon vaikkapa edes yhdeksi tunniksi.

Kun muutettiin, vaimolla oli kovat suunnitelmat että pääsee sitten lapsen kanssa kerhoihin ja muihin äitijuttuihin jotta saa keskustella toisten kanssa ja ehkä saisi jopa kavereitakin uudelta paikkakunnalta. No tietysti sitten tuli pandemia joka sotki kaiken. Nyt toinen sitten ollut kaikki nämä ajat kotiin naulattuna. Itse käyn töissä ja muuten olen itsekin aina kotona.

Kyllä nämä ovat kovia aikoja olleet ja psyyke on aika remontissa kaikilla osapuolilla. Univelat ja väsymys molemmilla infernaaliset, aivan sumussa mennään vuorokaudesta toiseen. Hieno juttu oli että saatiin lapsi mukaan elämään, mutta olishan tämä nyt saanu vähän helpomminkin sujua. Parisuhde on jääny täysin taka-alalle, ei ole aikaa, eikä jaksamista.

Kaiken lisäksi ilmaantunu itselle vähän terveysjuttuja ja ne pitää yrittää saada kuntoon jotenkin.

Tuntuu jotenkin että ollaan asian kanssa tosi yksin. Töissäkin kun toisille vanhemmille juttelee asiasta, niin eihän ne tajua, kaikilla sattumoisin sellaisia lapsia jotka eivät koskaan itkeneet, söivät kuin eläimet ja nukkuivat yöt läpeensä. Tuntuu että kaikki suhtautuu asiaan niin että kärjistän omaa tilannetta ja kaikkihan on vaan normaalia. Selvä.

En tiedä, kai tää tästä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 208
Viestejä
4 330 588
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom