Langattomat headsetit

Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 023
Hei! Vanha irrallinen halpismikki osoittaa lahoamisen merkkejä, joten voisi samalla siirtyä langattomaan headsettiin.

Onko porukka päässyt vertaamaan seuraavia keskenään:

HyperX Cloud Flight
Steelseries Arctis 7
Logitech G933 / G935

Muitakin saa ehdottaa, tärkeimmät kriteerit on äänien tulosuunnan hyvä paikallistaminen sekä hyvä mikki.

Budjetti max 200€
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
84
Logitech G933 oli nopeassa kokeilussa ja meni palautukseen surkean mikin takia. Äänet oli muistaakseni ihan ok. Dolbyn algoritmejahan tuo käyttää surround-äänten tekemiseksi ja ne saa myös helposti pois päältä. Käyttöönotto oli helppoa usb-donglen ansiosta.

Steelseries Siberia 800 on sen jälkeen ollut noin vuoden käytössä. Mikki ei ole mikään loistava tässäkään, mutta tarpeeksi selkeä minun käyttöön (discord) eikä kaveritkaan valita. Rauhallisesti puhuessa se toimii hyvin, mutta alkaa särkemään helposti jos äänentaso nousee. Dolbyn algoritmi on tässäkin käytössä ja tarjoaa ihan riittävän hyvät äänet, myös suuntien paikallistamiseen. Käyttöönotto on hankalampaa, sillä tarvitsee Dolbyä tukevan optisen uloslähdön monikanavaääniä varten. Jos kytkee usb:llä niin surround virtualisoidaan kaksikanavaisesta äänestä. Minulla on kytkettynä Soundblaster Z:aan. Mikin äänet menee usb:n kautta, sillä siten sain mielestäni parhaan äänenlaadun.

Steelseries Arctis 7 on kaverilla ja siinä on paras mikki näistä langattomista minun kokemuksien mukaan. Muuten en ala sitä arvostelemaan, kun ei ole omia kokemuksia.

Vertailukohtana minulla on Sennheiser PC363D sekä sen omalla donglella (Dolby) että tuolla Soundlbaster Z:lla ja sen surround-algoritmilla. Mikki on tuossa selkeästi paras tarjoten syvän ja selkeän äänen, joka ei särje kovassakaan huudossa. Samaten äänet ja käyttömukavuus on paras avoimen rakenteen ansiosta. Silti suurimman osan ajasta käytän tuota Steelseriestä, sillä langattomuuden tuoma käyttömukavuus ylittää pienen eron äänenlaadussa.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 023
Mä päädyin ostamaan langalliset, puhtaasti istuvuuden takia. HyperX Cloud Revolver nyt käytössä, joihin enemmän kuin tyytyväinen. En uskaltanut sikaa säkissä ostaa ja tilata steelseriestä tms. Täytyy sanoa että ihan perhanan hyvin istuu reukut päähän silmälasien kanssa, mikä on vaikea yhtälö ollut jo vuosia, kuulokkeita etsiessä. Olisin halunnut langattomat hyperx kun testit kertoi ihan asiallisia juttuja, mutta istuvuus oli aika heikkoa lasien kanssa, sekä niiden mekaaninen rakenne ei varsinaisesti vakuuttanut muovisuudellaan. Ehkä joskus alesta voisin ostaa konsolipelailuun. Logitechin 933 istui päässä tosi väljästi, niin olisi varmasti ollut paikallistamisen kanssa huono juttu, kun usein tulee cs pelailtua.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Itse oon tykänny tuosta mun Steelseries Arctic 5 2019 editionista. Arctis 7 on vastaava mut vaa langaton malli. Ei oo ollu mitää pahaa sanottavaa kyllä, mut seki on vähä sillai veteen piirretty viiva mitä kukin pelaaja hakee ominaisuuksien puolesta kuulokkeilta.
 
Liittynyt
05.08.2019
Viestejä
38
Kysyn täällä kun en kehtaa uutta ketjua aloittaa:
Toimiiko bluetooth5 donglet kahteen suuntaan yhtä aikaa?
En saa tolkkua voiko käyttää esim vastamelu-luureja yhtä aikaa musiikinkuunteluun ja chättäilyyn PC:llä. AptX näemmä kannattaa olla.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 654
BT-kuulokkeet eivät sovi pelaamiseen koska niille ovat ominaista korkeat latenssit (200ms aptx päällä).
Ja jos mikkiä mielii käyttää niin päälle napsahtaa HSP (headset-profile) missä latenssit vielä pahemmat ja äänenlaatu umpisurkea.
Ja vaikka kuulokkeet tukevat montaa samanaikaisesti yhdistettyä laitetta (Sony ei tätä tue) niin silloinkin vain yksi "kaistoista" voi olla käytössä kerrallaan.

Aptx-LL (low latency) toimisi hyvin pelaamisessa mutta:
1. Lähettimet jotka sitä tukevat ovat harvinaisia.
2. Kuulokkeet jotka sitä tukevat maksavat mansikoita.
3. HSP pamahtaa silti aina päälle jos haluat käyttää kuulokkeiden mikkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2019
Viestejä
38
BT-kuulokkeet eivät sovi pelaamiseen koska niille ovat ominaista korkeat latenssit (200ms aptx päällä).
Ja jos mikkiä mielii käyttää niin päälle napsahtaa HSP (headset-profile) missä latenssit vielä pahemmat ja äänenlaatu umpisurkea.
Ja vaikka kuulokkeet tukevat montaa samanaikaisesti yhdistettyä laitetta (Sony ei tätä tue) niin silloinkin vain yksi "kaistoista" voi olla käytössä kerrallaan.

Aptx-LL (low latency) toimisi hyvin pelaamisessa mutta:
1. Lähettimet jotka sitä tukevat ovat harvinaisia.
2. Kuulokkeet jotka sitä tukevat maksavat mansikoita.
3. HSP pamahtaa silti aina päälle jos haluat käyttää kuulokkeiden mikkiä.
Ahaa. Kiitos kattavasta vastauksesta. Välillä hyvä ehdottaa tyhmiä niin itsekin oppii lisää.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 023
Jouduin laittaan aiemmin ostamani HyperX Revolverit takuuseen, kun niistä kuului äkillisiä räpsähdyksiä ja johdoissa oleva volyyminsäätö meni välillä jumiin, ja mykisti koko headsetin. Otin tilalle Cloud Flight ja täytyy sanoa että oli hyvä päätös. Ei tartte enää koneelta hetkeksi noustessa ottaa kuulokkeita pois, ja suoraan windowsin asetuksiin vaikuttava volyyminsäätö on todella kätevä. Äänenlaatukin kaikkineen ihan mainio, ja noi on kevyetkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
HyperX Cloud Flight
Nämä hain gigantista testiin ja seuraavia asioita huomasin heti yhden päivän käytöllä:
- Äänien paikannus todella tarkka mielestäni
- Todella kevyet päässä
- Äänimaailma vähän erilainen kuin alla olevissa Arctis 7 kuulokkeissa(voi johtua ääniasetuksista ohjelmassa)

Volumesäätö tosiaan vaikuttaa suoraan windowsin volumesäätöön. Ja tästä en itse tykkää. Tottunut että voi säätää erikseen kuulokkeet ja käyttiksen volumet.

Iso miinus tulee nahkaisista korvapehmusteista. Nuo tuntuu vähän hikoavan käytössä ja samaa tehnyt kaikilla aikaisemmillakin kuulokkeilla, missä nahkaa nuo pehmusteet.

Steelseries Arctis 7

Nämä kuulokkeet olleet jonkun aikaa nyt käytössä ja ei sinällään moitittavaa. Ei ehkä niin tarkasti toista ääniä kuin nuo yllä olevat hyper x:ät mutta tarpeeksi tarkasti kuitenkin.

Kummatkin ovat päässä hyvän tuntuiset mutta näissä huomaa pitemmällä käytöllä että ovat painavammat.

Näissä kuulokkeissa pääpannan rakenne on mielestäni hyvin toteutettu ja se on helppo vaihtaa tarvittaessa uuteen.


Langattomuus ja toiminta:

Kummatkin toimii asunnon sisällä niin kuin pitää ja ääni ei pätki tai suhise.

Jos pitäisi valita näistä kahdesta kuulokkeesta kumpi olisi oma valinta, niin ottaisin varmaan nuo Steelseries arctis 7 kuulokkeet muuhun käyttöön ja pelaamiseen ottaisin nämä Hyper x Flight kuulokkeet.

Edit: Mikkiä en käytä kummassakaan koska on erillinen pöytämikki.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Onko tosiaan niin että nykyisin hyvät peliheadsetit on käytännössä täysin ilman viivettä? Mulla on Sonyn WH-1000xm3:t ja Acrtis 3:t kuulokkeina. Sonyt on yleiskäytössä erinomaiset mut nopeimmissa peleissä toi latenssi häiritsee. Acrtiseissa taas harmittaa lopulta toi johto (nämä hommasin pelailuun aikanaan). Nyt oon alkanu miettii et jos hommais kuitenkin sit langattomat pelikuulokkeet mikillä (jonka laadulla ei oo väliä juur). Oon kattellu Arctis 7 ja Arctis Pro Wireless -luureja Steelseriesiltä. Ilmeisesti niissä viiveet on sitä luokkaa ettei ihminen sitä havaitse, vai kuis? Muutkin suositukset toki kelpaa mut Steelseriesin luureista oon päässä tykänny.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
372
Kiinnostais kyllä tietää mitkä näistä langattomista pelikuulokkeista on parhaita, ilmeisesti ihan ammattilaispelaajatkin käyttää langattomia joten langattomuus liene ei enää mikään ongelma? Itsekin miettinyt tuota Arctis Pro Wirelessia lähinnä sen takia ettei ole tietoa onko muut hyviä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 654
Onko tosiaan niin että nykyisin hyvät peliheadsetit on käytännössä täysin ilman viivettä? Mulla on Sonyn WH-1000xm3:t ja Acrtis 3:t kuulokkeina. Sonyt on yleiskäytössä erinomaiset mut nopeimmissa peleissä toi latenssi häiritsee. Acrtiseissa taas harmittaa lopulta toi johto (nämä hommasin pelailuun aikanaan). Nyt oon alkanu miettii et jos hommais kuitenkin sit langattomat pelikuulokkeet mikillä (jonka laadulla ei oo väliä juur). Oon kattellu Arctis 7 ja Arctis Pro Wireless -luureja Steelseriesiltä. Ilmeisesti niissä viiveet on sitä luokkaa ettei ihminen sitä havaitse, vai kuis? Muutkin suositukset toki kelpaa mut Steelseriesin luureista oon päässä tykänny.
Langattomissa luureissa jotka eivät käytä Bluetoothia ovat latenssit ovat olleet minimaaliset jo vuosikaudet.
Esimerkiksi Logitechin langattomissa kuulokkeissa mitatut latenssit ovat 25ms luokkaa, kun Sonyn vastameluissa ne ovat 200ms luokkaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Onko tosiaan niin että nykyisin hyvät peliheadsetit on käytännössä täysin ilman viivettä? Mulla on Sonyn WH-1000xm3:t ja Acrtis 3:t kuulokkeina. Sonyt on yleiskäytössä erinomaiset mut nopeimmissa peleissä toi latenssi häiritsee. Acrtiseissa taas harmittaa lopulta toi johto (nämä hommasin pelailuun aikanaan). Nyt oon alkanu miettii et jos hommais kuitenkin sit langattomat pelikuulokkeet mikillä (jonka laadulla ei oo väliä juur). Oon kattellu Arctis 7 ja Arctis Pro Wireless -luureja Steelseriesiltä. Ilmeisesti niissä viiveet on sitä luokkaa ettei ihminen sitä havaitse, vai kuis? Muutkin suositukset toki kelpaa mut Steelseriesin luureista oon päässä tykänny.
Millä vastaanottimella olet käyttänyt Sonyn vastameluja? Mulla on Sony MDR-1000X, eli noista WH-1000XM3:sta 2 generaatiota vanhempi malli ja vastaanottimena Avantree Oasis. Netin mukaan aptX-kodekilla latenssi olisi ~40-75 ms luokkaa, kun taas aptX LL -kodekilla vain ~20-40 ms. Mun omat tukee vain perus-aptX:ää, mutta nuo uudemmat Sonyt myös aptX LL:ää. Kannattaa siis kokeilla kunnollisella adapterilla, jos ei halua kokonaan uusiin kuulokkeisiin siirtyä. Ainakin omassa käytössä CS:ään ja muihin nopeisiin peleihin Sonyt ovat olleet riittävät.

E: Väittämä on virheellinen, kuten seuraava viesti todisti. Ei siis mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 654
Millä vastaanottimella olet käyttänyt Sonyn vastameluja? Mulla on Sony MDR-1000X, eli noista WH-1000XM3:sta 2 generaatiota vanhempi malli ja vastaanottimena Avantree Oasis. Netin mukaan aptX-kodekilla latenssi olisi ~40-75 ms luokkaa, kun taas aptX LL -kodekilla vain ~20-40 ms. Mun omat tukee vain perus-aptX:ää, mutta nuo uudemmat Sonyt myös aptX LL:ää. Kannattaa siis kokeilla kunnollisella adapterilla, jos ei halua kokonaan uusiin kuulokkeisiin siirtyä. Ainakin omassa käytössä CS:ään ja muihin nopeisiin peleihin Sonyt ovat olleet riittävät.
Nyt kyllä puhut omiasi noista Sony kolmosista. Ne eivät tosiaankaan tue low latency codeccia ja niiden aptx latenssikin on 200ms luokkaa:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Nyt kyllä puhut omiasi noista Sony kolmosista. Ne eivät tosiaankaan tue low latency codeccia ja niiden aptx latenssikin on 200ms luokkaa:
No katohan helvetti. Olen ollut siinä uskossa, että tukisi myös LL:ää, mutta näemmä vain aptX ja aptX HD. Seison korjattuna, kiitos ja pahoittelut!
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
84
Kiinnostais kyllä tietää mitkä näistä langattomista pelikuulokkeista on parhaita, ilmeisesti ihan ammattilaispelaajatkin käyttää langattomia joten langattomuus liene ei enää mikään ongelma? Itsekin miettinyt tuota Arctis Pro Wirelessia lähinnä sen takia ettei ole tietoa onko muut hyviä.
Fiilispohjalta, ilman mitään faktoja perustuen kaiutinelementteihin tms:
Sennheiser-fanipoikana sanoisin, että Sennheiser GSP 670 on se paras saatavilla oleva langaton headset.
Steelseries Arctis 7 taas on ollut usein jopa alle sadan euron tarjouksissa, joten silloin siinä on paras hinta-laatusuhde.

Steelseries Arctis Pro Wireless ei ole käsittääkseni merkittävästi parempi kuin Arctis 7, vaikka hinta onkin pilvissä. Siinä on vain nopean langattoman yhteyden lisäksi bluetooth mobiilikäyttöä varten, sekä vaihdettavat akut. Arctis 7:ssä on kiinteä akku jota ladataan piuhalla, mutta se ei estä käyttöä samanaikaisesti.

Yleisesti langattomien headsettien huonoja puolia on
- Ei ole olemassa yksiäkään malleja avoimella rakenteella(?)
- Paino ja iso koko
- Kahdesta edellisestä johtuen se "päätuntuma" ei yllä laadukkaiden studiokuulokkeiden tasolle
- Lähes kaikissa kuuluu kai pieni taustakohina idlenä(?)
- Mikki (riittää kyllä varsin hyvin discord-kommunikointiin)

Ei kannata siis odottaa ihan vastaavaa laatua kuin langallisissa huippukuulokkeissa. Silti, suosittelen langattomia jos ei ole aivan hifisti - ei ole johtoja rahisemassa paidan vetoketjuja vasten ja pelisessioissa pysyy mukana myös vessakäyntien aikana! Viiveestä ei tosiaan kannata huolehtia, se ei ole näissä ongelma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 170
Itse olen pubgittanut jo reilun vuoden noilla edellä mainituilla Sony WH-1000XM3:lla ja nyt vasta tajusin tuon viiveen. Olen ollut ilmeisesti tottunut tilanteeseen. Iskin piuhan kiinni niin onpas erilaiset äänet pelata :(
Onkos noissa latensseissa pelikuulokkeissa useinkin eroja, esim. Steelseries Arctis 7 on testin perusteella 67ms , joka kuulostaa melko paljolta.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
372
Tuote: SteelSeries Arctis 7 2019 Edition langattomat pelikuulokkeet musta tai valkoinen
Hinta: 79,95€ (norm. 159 €)
Kauppa: Gigantti
Voimassa: 26.4.
Linkki:
Aika hyvässä alennuksessa jo nuo Protkin.
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
135
Hyper x cloud flight kuulokkeista kuuluu pientä suhinaa pohjalla. Onko normaalia langattomille kuulokkeille? Johdon kanssa ei kuulu suhinaa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
349
Itsellä ollut nämä langattomat kuulokkeet omistuksessa. Laittelen hieman kommentteja, mitä itsellä näistä on. Kuulokkeet ovat käytössä sekä ps4 konsolilla ja PC:llä. Listasin kuulokkeet alle omistusjärjestyksessä, joista logitechit oli ensimmäiset langattomat.
- Logitech G933: Huonoimmat näistä kaikista, nitisee ja natisee päätä liikutellessa, sekä painaa päälakea pitkissä pelisessioissa. Lisäksi temppuilivat, eikä heränneet välillä sleep modesta ollenkaan, jolloin joutui hard resettiä tekemään. Ääneltään oli ihan ok ja mikki toimi hyvin.
- Logitech HyperX cloud flight: Hyvät päässä, mutta keinonahka pehmuste hiostuttaa korvia. Ääneltään hyvää perustasoa, mutta mikki aivan onneton. PS4 käytössä mikki ei välillä ottanut ollenkaan puhetta ja pätki kesken lauseen. Netissä paljon tästä juttua, eivätkä saaneet tuota korjattua puolen vuoden aikana, joten lähtivät kiertoon.
- Steelseries Arctis 7: Näistä ei ole oikein mitään pahaa sanottavaa, akunkesto olisi voinut olla parempi. Äänet ja mikki toimivat hyvin ja soveltuu hyvin pelaamiseen. Hintalaadultaan tuolla 79€ tarjoushinnalla varmasti parhaat luokassaan.
- Sennheiser GPS 670: Ääni näissä paras, mutta mikki samaa tasoa kuin 100€ perus kuulokkeissa. Ovat aika painavat, joten aiheuttaa pitkissä pelisessioissa alkaa painaa päätä.
- Sennheiser GSP 370: Huomattavasti kevyemmät ja mukavemmat päässä, kuin isoveli GSP 670 eikä aiheuta ollenkaan väsymystä pitemmissä sessioissa. Ääni hiukan huonompi ja mikki samaa tasoa. Akunkesto aivan ylivertainen 100 tuntia, joka pitää oikeasti paikkaansa. Sennheiserin softassa alussa oli bugi, että ei aina löytänyt donglea rebootissa, mutta tämäkin saatu korjattua. Mikäli etsii kuulokkeita 200€ hintaluokassa, niin nämä tällä hetkellä oma valinta. Pelkästään tuo huikea akunkesto on itselle iso plussa, kun ei tarvitse olla roikan päässä jatkuvasti.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
182
Ketjuja näyttää olevan useampiakin aktiivisena, mutta laitetaan vaikka tänne.

Steelseries Arctis 7 ja Pro ovat nyt alessa. Onko palstalaisilla mielipidettä tuoko Pro hintaansa nähden mitään lisäarvoa? Tällä hetkellä käytössä jotain 10 vuotta vanhat Corsair Vengeance 2000, taitaa olla jotkut perus gaming-kuulokkeet, joten ihan hyvin riittää huono äänenlaatu. Kasuaalia pelailua reaktiohipoissa, joten viiveet ehkä ainoa mikä kiinnostaa, että ei ole mitään 200 ms luokkaa. Nykysiä ostaessa kriteerit taisi olla langattomat ja usbilla ladattavat/käytettävät, jos akku hyytyy kesken pelien. Sama on edelleen oleellinen ominaisuus.

Eli olisiko Prossa muuta hyvää kuin tupla-akku? Ja nyt kun tarkemmin katsoin niin lupaavat niille vain 10 h/kpl käyttöä kun seiskassa 24 h, kuulostaa typerältä. Eikö seiskassakin akun hyytyessä laiteta vain johto kiinni ja käyttö jatkuu? Muotoilusta ja rakenteesta Prossa tietysti lupaavammat kuvailut tukevasta ja kestävästä rakenteesta. Mahtaako pitää paikkansa tai olla merkittävää eroa?

Skimbaajana aivan ehdoton ominaisuus tuo "laskettelulaseista tuttu..." Mitä helvettiä? =D
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
En omaa kokemusta muista langattomista kuulokkeista ja vaihdoin näihin ihan perusluureista, mutta Arctis 7 ollut käytössä nyt pari vuotta.


+Panta tuntuu mukavalta, helposti säädettävä eikä ole parin vuoden käytönkään jälkeen löystynyt. (Voi ilmeisesti irrottaa & vaihtaa halutessaan)
+Sama homma "korvakuppien" kanssa, erittäin hengittävästä ja mukavasta kankaasta tehty, ei korvat hikoile. (Voi myös vissiin irrottaa & vaihtaa)
+Sisääntyönnettävä mikki, ei hajoa helposti ja näyttää nätiltä
+Toisessa kuulokkeessa volyymirullan lisäksi "peli-chat -säätörulla"; voit esim. Discordista valita ulostuloksi 'Arctis 7 Chat', ja koska vain säätää kumman kuulet kovempaa, Game- vai Chat-kanavan. (Rullan ollessa keskellä toimivat samalla volyymillä). Hyödyllinen jos kesken pelisession haluatkin nopeasti vaikkapa mykistää Discordin yrittäessäsi sniikkailla viimeisen vihollisen luo.
+Akun kesto on hyvä, voi ladata samalla kun käyttää niin en pidä kirjaa (~20h?). Mukana tuleva johto taitaa olla 2m pitkä, niin ei tarvitse ihan koneen vieressäkään istua.

-Korvakuppien kangasmateriaali ei tarjoa yhtä hyvää vaimennusta kuin nahkainen vastine, jos satut pelaamaan meluisassa huoneessa. Joutuu säätämään volyymiä kovemmalle.
-Mikki ei ehkä(?) markkinoiden paras. En ole äänenlaadusta kuullut valitusta kavereilta, mutta välillä kehottavat siirtämään mikkiä lähemmäs jotta kuulevat. En ole varmistanut johtuuko mikistä, vai onko Discordissa äänentunnistus lipsahtanut välillä liian ei-herkäksi.

+/- Voi ladata Steelserieksen oman softan, jossa luoda eri profiileja ja säätää ääniasetuksia. En ole jaksanut hirveämmin perehtyä kun vaikuttaa liialliselta säädöltä ja olen tyytyväinen tähän.
 
Viimeksi muokattu:

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Ketjuja näyttää olevan useampiakin aktiivisena, mutta laitetaan vaikka tänne.

Steelseries Arctis 7 ja Pro ovat nyt alessa. Onko palstalaisilla mielipidettä tuoko Pro hintaansa nähden mitään lisäarvoa? Tällä hetkellä käytössä jotain 10 vuotta vanhat Corsair Vengeance 2000, taitaa olla jotkut perus gaming-kuulokkeet, joten ihan hyvin riittää huono äänenlaatu. Kasuaalia pelailua reaktiohipoissa, joten viiveet ehkä ainoa mikä kiinnostaa, että ei ole mitään 200 ms luokkaa. Nykysiä ostaessa kriteerit taisi olla langattomat ja usbilla ladattavat/käytettävät, jos akku hyytyy kesken pelien. Sama on edelleen oleellinen ominaisuus.

Eli olisiko Prossa muuta hyvää kuin tupla-akku? Ja nyt kun tarkemmin katsoin niin lupaavat niille vain 10 h/kpl käyttöä kun seiskassa 24 h, kuulostaa typerältä. Eikö seiskassakin akun hyytyessä laiteta vain johto kiinni ja käyttö jatkuu? Muotoilusta ja rakenteesta Prossa tietysti lupaavammat kuvailut tukevasta ja kestävästä rakenteesta. Mahtaako pitää paikkansa tai olla merkittävää eroa?

Skimbaajana aivan ehdoton ominaisuus tuo "laskettelulaseista tuttu..." Mitä helvettiä? =D
Pro Wirelessit ollu parisen vuotta käytössä ja ainakin itte oon hyvin tullu toimeen niillä. Akut taitaa kestää edelleen sen 8-9h/kpl,vaikka ovat olleet aika kovassa käytössä(FO76 upotettu +1200h pelkästään)
Noissa seiskoissahan ei ole kun kiinteä akku,niin siinä on pakosti sitten letkussa kiini jos se hyytyy kesken pelailun. Pron vaihdettavat on kyllä hyvät jos nuo letkut aiheuttaa näppyjä,ittellä on kaksi kissan ketaletta,niin jokainen ylimääräinen johto on pahasta. :D Akun oppii muuten vaihtamaankin alle 10s ilman että ottaa edes luureja pois päästä.

Se että onko ne hintansa väärtit,niin on hankala sanoa. Normi hinnalla ei ehkä ole,mutta alesta ehkä taas joo. :hmm:
Taisin omista maksaa 149e silloin ja tuo hinta oli niistä omasta mielestä ihan helkutin hyvä.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Tuli eilen hommattua nyt sitten Wireless Pro:t ja tässä illan ja aamun testailun jälkeen pakko sanoa että oon erittäin tyytyväinen. Soundi on pelikuulokkeiks aivan helvetin hyvä ihan musiikissakin ja latenssit niin minimaaliset ettei huomaakaan. Päähän tosi hyvät niinku itelle ollu muutkin Arctisit. Nää vaikuttaa erityisen tukevilta. Toi lähetin myös selkee ja ryhdikäs. En mää näitä ois raaskinu yli 300e ostaa mut tohon 150 euroon kyllä ihan hemmetin hyvä hankinta.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
62
Tässä viimeaikoina on ollut kova hinku hankkia parempia luureja. Nykyisessä käytössä Steelseries Arctis 7 on palvellut kyllä hyvin kohta 2 vuotta, ja niiden langattomuuteen olen täysin rakastunut. Tämä tuottaa ongelmia laadukkaampien kuulokkeiden hankintaan sillä niidenkin tulisi olla langattomat. Lisäksi samoilla kuulokkeilla tulisi pystyä pelaamaan, joten latenssin pitäisi olla pieni. Nykyisellä tekniikalla siis kuitenkin tyydyttävä jonkinlaiseen kompromissiin äänenlaadun suhteen.

Olen harkinnut seuraavia luureja:
Sennheiser HD 350BT - Sennheiser HD 350BT -Bluetooth-sankakuulokkeet, musta 99,00
Sennheiser Momentum 3 Wireless - Sennheiser Momentum Wireless (M3) -Bluetooth-vastamelukuulokkeet, musta 299,00
Beyerdynamic Lagoon ANC Explorer - Beyerdynamic Lagoon ANC Explorer -Bluetooth-vastamelukuulokkeet, harmaa/ruskea 399,00

Lähettimeksi:
Avantree Dual Link - https://www.amazon.de/-/en/Avantree-Bluetooth-Transmitter-Reichweite-Wireless/dp/B01N5KKUR0/

Saisiko edellämainituilla vehkeillä laadukkaampaa kuuntelukokemusta vai olisiko "päivitys" näihin yhtä tyhjän kanssa? Pelailun vielä uskoisin onnistuvan tuolla aptX Low Latency -yhteydellä.
 
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
124
Arctis Pro olleet itselläkin pari vuotta käytössä. 150€ hintaan käytännössä no brainer.

Vaihdettava akku on loistava ominaisuus että tarvitse piuhan nokassa kököttää koskaan.
Arctis 5/7/Pro ovat hyvät päässä myös silmälasien kanssa, joillain liian tiukkaan puristavilla kuulokkeilla tämä muodostuu ongelmaksi.
Äänenlaatu on sanotaanko riittävä. Taustakohina hiljaisissa kohdissa on kyllä aivan jäätävä.. Ei näistä musiikinkuunteluun ole, mutta ovatkin itsellä vain chat- ja pelikäytössä.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
821
Lähes kaikki langattomat headsetit kokeilleena, pakko edelleen kehua, että Hyperx Cloud Flight (ei S-malli), on ollut se paras, mukavan hauska myös musiikinkuunteluun, pitkä akunkesto jnejne. Pädit näin kesälämpimillä hieman hiostavat, mutta brainwavez korjaa asian.

Tuota Arctis 7 hypeä ei voi ymmärtää, aivan täysin käyttökelvotonta tavaraa, vai olikohan mun luureissa joku vika? Alta puolessa tunnissa lähti palautukseen paskan äänenlaadun takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Muutaman kuukauden päästä tulee Logitechilta uudet langattomat kuulokkeet myyntiin. Kannattaa kuulemma odotella niitä, jos meinaa nyt lähiaikoina päivitellä langattomia kuulokkeita. Ovat pelatessa kuulemma todella hyvät ja ei muutenkaan ole tuttava niitä moittinut.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
165
Muutaman kuukauden päästä tulee Logitechilta uudet langattomat kuulokkeet myyntiin. Kannattaa kuulemma odotella niitä, jos meinaa nyt lähiaikoina päivitellä langattomia kuulokkeita. Ovat pelatessa kuulemma todella hyvät ja ei muutenkaan ole tuttava niitä moittinut.
Mistä tollasta oot kuullu? Ittee alko kiinnostaa kyllä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Suoraan Logitechin edustajalta. Tuttava siis siellä töissä. En viitsi mallia paljastaa, mutta malliston yläpäähän tulee.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
821
Muutaman kuukauden päästä tulee Logitechilta uudet langattomat kuulokkeet myyntiin. Kannattaa kuulemma odotella niitä, jos meinaa nyt lähiaikoina päivitellä langattomia kuulokkeita. Ovat pelatessa kuulemma todella hyvät ja ei muutenkaan ole tuttava niitä moittinut.
Toivottavasti ois hieman yleiskäyttöisemmät mitä G Pro tai G Pro X mallit joista ei kyllä ole kuin pelaamiseen, sen verta on keskialue tuupattu täyteen ja alabassot pois ettei niillä edes videoita kuuntele YouTubesta :dead:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 695
Osaisko joku sanoa mitkä langattomat headsetit ois lähellä samaa kokoa kuin sennheiser PC350SE / Game Zero? Omaan silmään Hyperx Cloud Flight näyttäis kivalta mutta kupit on ilmeisesti kapeemmat ja saattais painaa korvalehteä. Plussaa ois jos toimis sekä pc että ps4 pro kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Cloud Flight toiminut itsellä hyvin ja ei ole painanut korvaa. Kannattaa käydä vaikka lähi Gigantissa koeponnistamassa noita jos sattuu olemaan hyllyssä.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
455
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia noista Corsairin virtuoso -kuulokkeista?
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 023
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia noista Corsairin virtuoso -kuulokkeista?
Ei ole omakohtaisia, mutta useissa striimeissä olen ihastellut noiden mikin todella hyvää laatua. Harkinnassa itselläni ostaa moiset. Pitäs jossain päästä ensin testaamaan istuvuus ensin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Näköjään tänään tuli nuo uudet Logitech G pro x langattomana myyntiin. Tosin Jimmsin hinta oli aika suolainen, jos vertaa johdollisiin vastaaviin.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia noista Corsairin virtuoso -kuulokkeista?
Ollut heti julkaisusta asti käytössä tämä SE-malli. Miellyttävät päässä, hyvä akunkesto, mikki yms. Ainoa miinus, että silloin tällöin yhteys katoaa. Korjautuu käyttämällä USB-dongle irti.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Näköjään tänään tuli nuo uudet Logitech G pro x langattomana myyntiin. Tosin Jimmsin hinta oli aika suolainen, jos vertaa johdollisiin vastaaviin.
Tämä malli kiinnosti, kun ois tarvetta headsetille pelikäyttöön. Kiima laski tuntuvasti, kun katselin yhden revikan:



Onko tosiaan niin, että yhdessäkään peliheadsetissä ei ole asiallista mikrofonia? Tässä Logitechin uutuudessakin karmeata jälkeä. Pojalla on HyperX Cloud Flight -kuulokkeet, joissa sekä äänen laatu että mikrofoni on surkea, erityisesti mikrofoni on aivan ala-arvoinen.

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni pelaa puomin päässä olevan kunnollisen mikrofonin kanssa? Miten toimii ergonomia?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
455
Ollut heti julkaisusta asti käytössä tämä SE-malli. Miellyttävät päässä, hyvä akunkesto, mikki yms. Ainoa miinus, että silloin tällöin yhteys katoaa. Korjautuu käyttämällä USB-dongle irti.
Ollut tuo ns. normimalli käytössä viikonpäivät ja täytyy sanoa, että eteenpäin on menty HS70 ajoilta. Jo pelkästään kasvanut toimintasäde sekä akunkesto karkeasti sanottuna tuplaantunut, äänenlaadusta kuitenkaan tinkimättä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 654
Tämä malli kiinnosti, kun ois tarvetta headsetille pelikäyttöön. Kiima laski tuntuvasti, kun katselin yhden revikan:



Onko tosiaan niin, että yhdessäkään peliheadsetissä ei ole asiallista mikrofonia? Tässä Logitechin uutuudessakin karmeata jälkeä. Pojalla on HyperX Cloud Flight -kuulokkeet, joissa sekä äänen laatu että mikrofoni on surkea, erityisesti mikrofoni on aivan ala-arvoinen.

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni pelaa puomin päässä olevan kunnollisen mikrofonin kanssa? Miten toimii ergonomia?
Siinä on juuri ennen kyseistä G Pro X videota julkaistu video:



Pöytämikin kanssa ongelmana on että push-to-talk on elinehto, tuppaa kaikki taustaäänet (hiiri, näppäimistö, jne.) tulemaan läpi. Mutta uudet "AI noise-cancelling" tekniikat (Nvidia, Asus, jne.) kyllä auttavat tuon kanssa paljon, ja ne toimivat kaikkien mikkien kanssa.
Tosin todelliset herrasmiehet kyllä käyttävät push-to-talk toimintoa ihan kaikissa tilanteissa, ihan tarpeeksi saanut kuunnella mikkiin hengitystä työpalavereissa.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Siinä on juuri ennen kyseistä G Pro X videota julkaistu video:



Pöytämikin kanssa ongelmana on että push-to-talk on elinehto, tuppaa kaikki taustaäänet (hiiri, näppäimistö, jne.) tulemaan läpi. Mutta uudet "AI noise-cancelling" tekniikat (Nvidia, Asus, jne.) kyllä auttavat tuon kanssa paljon, ja ne toimivat kaikkien mikkien kanssa.
Tosin todelliset herrasmiehet kyllä käyttävät push-to-talk toimintoa ihan kaikissa tilanteissa, ihan tarpeeksi saanut kuunnella mikkiin hengitystä työpalavereissa.
Kiitos, minäpä katselen tuon mikrofonivideon. Itselläni on RTX 2080 Ti, joten mahdollisuus käyttää RTX Voicea. Push-to-talk on kyllä liian vaikea tällä hetkellä, kun koko ajan ollaan äänessä, ei ole mitään kilpapelaamista vaan rentoa hauskanpitoa kavereiden kanssa. Peleissä ei ole hönkiminen tullut läpi vielä, töissä kyllä minullakin joskus tuota kuulee.

Yhtenä vaihtoehtona nousi esiin Beyerdynamic MMX 300 Gen 2. Ilmeisesti kohtuullisen hyvä mikki tuossa, kuulokeosa kait aikalailla DT770:stä. Ei ole toki langaton, joka ois plussaa jos ei latenssia.
 
Viimeksi muokattu:

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Yksi kummallisuus myös näissä headset-revikoissa: latenssista ei puhuta ollenkaan, vaikka sehän on ihan keskeinen asia langattomien kohdalla. Samoin ei yleensä mainita onko akut vaihdettavissa. Löytyyköhän joku tubettaja tai muu taho, jossa on kattavasti otettu eri aspektit huomioon, suosituksia?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 654
Yksi kummallisuus myös näissä headset-revikoissa: latenssista ei puhuta ollenkaan, vaikka sehän on ihan keskeinen asia langattomien kohdalla. Samoin ei yleensä mainita onko akut vaihdettavissa. Löytyyköhän joku tubettaja tai muu taho, jossa on kattavasti otettu eri aspektit huomioon, suosituksia?
Rtings mittaa järjestelmällisesti kaikissa arvosteluissaan latenssit:
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Itse meinasin kanssa tilata testiin nuo G Pro X wireless kuulokkeet. Minulla on Hyperx Quad cast pöytämikki varressa kiinni näytön päällä. Tuota mikkiä en vaihda pois ennen kun joskus hajoaa. On sen verran hyvä. Cloud Flight itsellä nyt kuulokkeina ja en voi kyllä sanoa että olisi huono äänenlaatu näissä. En siis käytä kuulokkeitten mikkiä, joten niitten laadusta en osaa sanoa. Kaverilla on Steelseries arctic 7 wireless ja siinä ainakin ihan ok mikki.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Itse meinasin kanssa tilata testiin nuo G Pro X wireless kuulokkeet. Minulla on Hyperx Quad cast pöytämikki varressa kiinni näytön päällä. Tuota mikkiä en vaihda pois ennen kun joskus hajoaa. On sen verran hyvä. Cloud Flight itsellä nyt kuulokkeina ja en voi kyllä sanoa että olisi huono äänenlaatu näissä. En siis käytä kuulokkeitten mikkiä, joten niitten laadusta en osaa sanoa. Kaverilla on Steelseries arctic 7 wireless ja siinä ainakin ihan ok mikki.
Jos ei mikille ole välitöntä tarvetta, niin aiemmin mainitusta Corsair virtuososta saa mikin irti.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Pöytämikin kanssa ongelmana on että push-to-talk on elinehto, tuppaa kaikki taustaäänet (hiiri, näppäimistö, jne.) tulemaan läpi. Mutta uudet "AI noise-cancelling" tekniikat (Nvidia, Asus, jne.) kyllä auttavat tuon kanssa paljon, ja ne toimivat kaikkien mikkien kanssa.
Tosin todelliset herrasmiehet kyllä käyttävät push-to-talk toimintoa ihan kaikissa tilanteissa, ihan tarpeeksi saanut kuunnella mikkiin hengitystä työpalavereissa.
Minä en ikinä ole käsittänyt mikä tuon push-to-talkin käyttämisessä on niin vaikeaa. Itselläkin on jonkin verran huonoa kokemusta siitä että ihmisille tuntuu olevan liian vaikeaa mennä asetuksiin ja bindata PTT vaikka sitten scrollwheelin nappiin tai hiiren extranappiin jos näppäimistöstä ei löydy tilaa. Kun siihen päälle vielä tämä kyseinen "liian vaikeaa bindata PTT"-henkilö käyttää vielä Clicky-switchejä joita se jatkuvasti persraiskaa liialla voimalla niin hermo siinä menee. Kai noiden paras argumentti on se että ne ei itse kuule sitä melua, mikä ei paljoa muita lämmitä.

Olen myös toki tavannut joitakin joilla tuo äänentunnistus toimii eikä sieltä kuulu paljoa mölyä, mutta minusta PTT on vain yksinkertaisesti kaikkien kannalta parempi ratkaisu. Niin pienellä vaivalla saa niin monta ongelmaa ratkaistua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 414
Viestejä
4 194 582
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom