Minä en ikinä ole käsittänyt mikä tuon push-to-talkin käyttämisessä on niin vaikeaa. Itselläkin on jonkin verran huonoa kokemusta siitä että ihmisille tuntuu olevan liian vaikeaa mennä asetuksiin ja bindata PTT vaikka sitten scrollwheelin nappiin tai hiiren extranappiin jos näppäimistöstä ei löydy tilaa. Kun siihen päälle vielä tämä kyseinen "liian vaikeaa bindata PTT"-henkilö käyttää vielä Clicky-switchejä joita se jatkuvasti persraiskaa liialla voimalla niin hermo siinä menee. Kai noiden paras argumentti on se että ne ei itse kuule sitä melua, mikä ei paljoa muita lämmitä.
Olen myös toki tavannut joitakin joilla tuo äänentunnistus toimii eikä sieltä kuulu paljoa mölyä, mutta minusta PTT on vain yksinkertaisesti kaikkien kannalta parempi ratkaisu. Niin pienellä vaivalla saa niin monta ongelmaa ratkaistua.
Otin tuolla aiemmin kantaa tähän, ja ilmaisin kyllä itseäni huonosti. Eihän PTT:ssä ole vaikeaa sen kummemmin sen määritteleminen järkevästi, kuin käyttäminenkään. Jos pelaisin jotain ARMA:a jossa on vaikka 8 pelaajaa toisiinsa yhteydessä, takuulla olisi PTT käytössä. Mutta kun tällä hetkellä 3 pelaajaa ja ollaan äänessä koko ajan kommentoiden, niin ei PTT sovellu tuohon ollenkaan, kun nappia pitäisi painella muutaman sekunnin välein. Ja kun keneltäkään ei kuulu mitään häiriöitä, ei ole ongelmaa. Ja pelaamisen kannalta ei ole ongelmaa, jos toinen vähän hölisee toisen päälle.
Ja vielä: tuo PTT:hän ei loppujen lopuksi auta taustahäiriöihin, vaan ne kuuluu joka tapauksessa puheen aikana. Eli joku RTX Audio on kuitenkin hyödyllinen PTT:nkin kanssa.