En kyllä lähtisi moista diyttämään. Säästö jää vaatimattomaksi ja hermoromahdus taattu vaikka jotenkin ihmeen kaupalla homma onnistuisi. Vaiva on ihan järkyttävä jo pelkästään huoneiden tyhjentämisestä ja listojen poistosta jos siellä on muutakin kuin Ikean paperikalusteita. Siinä riittää maallikkotyötä tehtäväksi vaikka ammattilaisen työn jättää ammattilaiselle, vaikka ei ole edes sitä lapsiperhettä ja pianotunteja, balettia, tallivuoroja ja nalkutusta.
Parketti on toki eri kuin lautalattia, mutta lautalattian hionnan osalta olen nähnyt että amatöörinä voi ihan hyvin kohtuudella onnistua esim. yhden huoneen lattian kunnostushionta, kunhan ei vaan luule sitä hiovansa lakattavaan kuntoon vaan tyytyy maalaamaan. Myös ne ammattilaisten alkeellisilla vanhan ajan vehkeillä hiomat puupinnat ovat välillä nykynormein vähän sitä sun tätä eivätkä välttämättä olisi läpäisseet nykypäivän sisustuskanan lopputarkastusta.
70 neliötä mitä tahansa? Kyllä unen näin/näit että lähtisin itse muuhun lattiahommaan kuin mahdollisesti asentamaan uutta ponttilukkotavaraa. Ei oo kyllä tullut sitäkään tehtyä noin isolle alalle kerralla ja aika pitkään miettisin vaihtoehtoja.
Jos on olemassa kunnostuskelpoinen puulattia ja maksaa sen kuntoon laitosta ammattilaisen tekemänä esimerkiksi 2-3 kertaa itse asennettavan vuokrakämppätason paskamateriaalin(pelkän materiaalin) hinnan, diili kuulostaa kovinkin hyvältä. Saa vielä valmista käytännössä nopeammin, vaikka melko messevät väistötilathan lattioiden uusiminen aina vaatii. Tietysti kaikkein nopein ja parhaiten dynaamisesti aikataulutettava tapa on ympärivuorokautinen laminaatin DIY asennusmaratoni työmaakaljaputken kera, mutta siinähän on lopputuloksena parhaimmillaankin halpista.